Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۸۹ اسفند ۲۲, یکشنبه

سياهپوش شدن عروس شهرهاى کردستان باشور دربیست و پنج اسفند سال 1988. هر سال 25 اسفند سالروز بمباران شیمیائی حلبچه بدست رژیم بعث عراق است . عملیات انفال


سياهپوش شدن عروس شهرهاى کردستان باشور دربیست و پنج اسفند سال
1988. هر سال 25 اسفند سالروز بمباران شیمیائی حلبچه بدست رژیم بعث عراق است . عملیات انفال یا نسل کشی کردها.


تلخ ترین نوروز کردستان، نوروز سال 1988

-----------------------------
جنایت تروریستهای فلسطینی علیه یک خانواده اسرائیلی

به دنبال قتل یک خانواده پنج نفره، اسرائیل از حکومت
فلسطینی خواهان گامهای جدی در مهار کردن ترور شد

13 مارس 2011

زن وشوهرجوان وسه فرزند خردسال آنان که با حنایت فلسطینی کشته شدند

این گزارش را نیز درباره تبلیغات
ضد اسرائیلی و یهود ستیزانه در
حکومت فلسطینی مطالعه فرمائی
د

پیکرهای پنج تن اعضای یک خانواده اسرائیلی که به دست دو تروریست فلسطینی و با ضربات چاقو به وضع فجیعی به قتل رسیدند، بعد از ظهر امروز (یک شنبه 22 اسفندماه – 13 مارس) در اورشلیم به خاک سپرده می شود.
علاوه بر پدر و مادر جوان خانواده که هنگام خواب توسط این دو تروریست و به طور هم زمان هدف ضربات متعدد چاقو قرار گرفتند، دو فرزند یازده ساله و چهار ساله آن ها و همچنین دخترکی که تنها سه ماه از عمرش می گذشت و در کنار مادر خوابیده بود کشته شدند.
این جنایت با ابراز انزجار مردم اسرائیل و همچنین نکوهش ایالات متحده روبرو گردید و محمود عباس نیز در تماس تلفنی با بنیامین نتانیاهو "هرگونه خشونت و قتل" را محکوم دانست.
ولی نخست وزیر اسرائیل به رئیس حکومت خودگردان فلسطینی گفت: «نکوهش کافی نیست و شما باید برای جلوگیری از تعرضات جنایتکارانه تروریست ها به اقدامات عملی دست بزنید».
نتانیاهو همچنین خواستار شد که تبلیغات اسرائیل ستیزانه در مدارس و رسانه های همگانی فلسطینی متوقف شود.
در واکنش به قتل ناجوانمردانه یک خانواده اسرائیلی در آبادی "ایتامار" در کرانه باختری، هیات دولت احداث چند صد واحد مسکونی دیگر برای آبادی نشینان اسرائیلی در کرانه را مورد تصویب قرار داد.


پیکرهای به خون خفته خانواد ه اسرائیلی در کیسه (پائین) و عکس کشته شدگان (بالا)

مسؤولان امنیتی آبادی ایتامار اهمال کرده بودند

در ساعات بعد از ظهر امروز پیکرهای پنج نفر اعضای خانواده "فوگل" که شب شنبه در آبادی "ایتامار" در کرانه باختری به قتل رسیدند در آرامگاه عمومی اورشلیم به خاک سپرده می شود و انتظار می رود که هزاران نفر در آئین خاکسپاری حضور یابند.
این جنایت که توسط دو تروریست و با ضربات چاقو به وقوع پیوست خشم اسرائیلیان را برانگیخت و آبادی نشینان اسرائیلی نیز تهدید کردند که به "تنبیه" فلسطینیان خواهند پرداخت. ولی دولت به آن ها هشدار داد که از این رفتار خودداری ورزند.
از بررسی ها معلوم می شود که دو تروریست با بریدن نقطه ای در جدار توری که آبادی را احاطه می کند و با استفاده از تاریکی شب وارد آن جا شده و پس از بررسی، خانه ای را انتخاب کرده و به داخل آن رفتند و افراد خانواده را که در خواب بودند با ضربات چاقو از پای در آوردند.
تروریست شب شنبه را برای اجرای این جنایت انتخاب کرده بودند. زیرا در این شب (که پایان هفته محسوب می شود) همگان دست از کار کشیده اند و سکوت و آرامش همه جا را فرا گرفته است.
همچنین معلوم می شود که در آن شب یکی از مسؤولان امنیتی آبادی متوجه بریده شدن تور سیمی می شود، ولی پس از آن که جای پائی را شناسائی نکرد، آن را نادیده می گیرد.
اویگدور لیبرمن وزیر امور خارجه اسرائیل به نمایندگی این کشور در سازمان ملل دستور داد شکایت نامه ای به دبیرخانه سازمان تسلیم کند.
با آن که برخی سیاستمداران خارجی وقوع این جنایت را محکوم دانسته اند، ولی در مجموع واکنش نسبت به این رویداد گسترده نبوده است. برخی اسرائیلیان می گویند: چگونه ممکن است که هرگاه انگشت کوچک یک فلسطینی زخمی می شود، دنیا علیه اسرائیل به خروش در می آید ولی قتل یک خانواده پنج نفره با سه کودک سه ماهه، چهارساله و یازده ساله با سکوت برگزار می شود؟
نخست وزیر اسرائیل گفت: این واقعیت که آن ها به جان یک نوزاد نیز رحم نکردند، نشان می دهد که جانیان تشنه به خونی بودند که تنها می خواستند آدم بکشند.
یک روزنامه نگار فلسطینی این جنایت را محکوم دانست و در مقاله امروز (یک شنبه) در روزنامه خود نوشت: کشتن نوزاد چند ماهه و کودکان و خانواده، به پیشبرد منافع فلسطینیان هیچ کمکی نمی کند.


یک تروریست انتحاری زن فلسطینی عکس یادگاری میگیرد (آرشیو)

«سربریدن یک نوزاد سه ماهه توسط
فلسطینیان، جزعطش آدمکشی پیامی ندارد»

محمود عباس رئیس حکومت خودگردان فلسطینی شامگاه روز گذشته تلفنی با نخست وزیر اسرائیل تماس گرفت و از جنایتی که به وقوع پیوسته "ابراز تاسف" کرد؛ ولی نتانیاهو این تاسف را کافی ندانست و خواستار آن شد که حکومت خودگردانی به اقدامات جدی دست بزند و ترور را ریشه کن سازد.
نخست وزیر همچنین خواستار شد تبلیغات زهرآگین ضد اسرائیلی در مدارس و رسانه های همگانی در جوامع فلسطینی متوقف شود. او گفت که همین تبلیغات است که افراد ماجراجو را به این گمان می رساند که ریختن خون کودکان و زنان و مردان اسرائیلی مجاز و مباح است.
وزارت خارجه اسرائیل نیز اعلام داشت که وقوع این جنایت یک نمونه دیگر از پیامدهای تبلیغات ضد اسرائیلی شدیدی است که از جانب عناصر حکومت خودگردان فلسطینی علیه آبادی نشینان اسرائیلی جریان دارد و آنان را افراد شرور و متجاوز معرفی می کند و فلسطینیان را به تعرض به جان آن ها می کشاند.
دولت ایالات متحده از معدود کشورهائی بود که نسبت به این جنایت واکنش نشان داد و آن را محکوم دانست. کاخ سفید واشنگتن بیانیه ویژه ای در این راستا انتشار داد و هیلاری کلینتون وزیر خارجه ایالات متحده گفت: «این یک جنایت ضد انسانی بود که با هیچ بیانی نمی توان آن را توجیه کرد. ایالات متحده از حکومت خودگردان فلسطینی انتظار دارد برای یافتن قاتلان به اسرائیل یاری برساند».
وزیران خارجه کمیسیون پیشبرد صلح اسرائیلی – فلسطینی، موسوم به "کوارتت" و مرکب از نمایندگان ارشد سازمان ملل، اتحادیه اروپا، روسیه و ایالات متحده نیز بیانیه ای در نکوهش این جنایت انتشار داد.
بنیامین نتانیاهو از جامعه بین المللی خواستار شد که جنایت دو شب پیش را قاطعانه محکوم کند و از حکومت خودگردان فلسطینی بخواهد برای مبارزه با ترور به اقدامات جدی تری دست بزند و به آدم کشی پایان بخشد. او گفت: «وقتی افراد پلید گلوی نوزاد سه ماه های را با چاقو می برند، دنیا نباید در نکوهش آن درنگ کند».
نخست وزیر اسرائیل در عین حال از آبادی نشینان اسرائیلی خواستار شد به فکر انتقام جوئی نباشند و از آسیب رساندن به فلسطینیانی که گناهی در این ماجرا ندارند خودداری ورزند.
ارتش اسرائیل نیز در عین حال که به تلاش برای شناسائی و بازداشت جنایتکاران ادامه می دهد، برای مهار کردن آبادی نشینانی که ممکن است درصدد آسیب رسانی به فلسطینیان برآیند، به تدابیری دست زده است.

////////////////////////////////

معاون نخست وزیر اسرائیل: «رژیمهای ایران وسوریه در
آستانه فروپاشی». لوبرانی:«آمریکا بایدقاطعانه اقدام کند
»


سیلوان شالوم (راست) معاون ارشد نخست وزیر
اوری لوبرانی (چپ) سفیر پیشین اسرائیل در ایران

معاون ارشد نخست وزیر اسرائیل ابراز اطمینان کرد که در ایران و سوریه نیز نظام سیاسی موجود به زودی فرو خواهد پاشید. هم زمان، یکی از بزرگترین کارشناسان امور ایران در اسرائیل، در مصاحبه ای ارزیابی کرد که در حال حاضر خطری موجودیت رژیم در ایران را تهدید نمی کند، ولی در عین حال خواستار آن شد که دولت پرزیدنت اوباما حمایت قاطع خود را از خیزش مردمی در ایران بیان کند و گفت: «چنین سخنانی تاثیر تکان دهنده ای خواهد داشت».
سیلوان شالوم Silvan Shalom معاون ارشد نخست وزیر در مصاحبه ای که امروز (جمعه 20 اسفندماه – 11 مارس) در روزنامه جروزالم پست The Jerusalem Post انتشار یافت، در استدلال خود در مورد فروپاشی نظام های سیاسی سوریه و ایران گفت: «در حالی که نسل جوان به قرن بیست و یکم گام گذاشته، رژیم های ایران و سوریه همچنان در قرن نوزدهم به سر می برند. جوانان ایران و سوریه می دانند که در خارج از کشورشان مردمان چگونه زیست می کنند و آن ها هم همانها را می خواهند».
جروزالم پست امروز متن گفتگوئی را نیز با اوری لوبرانی Uri Lubrani مشاور امور ایران در اسرائیل انتشار داد که در عین حال که ارزیابی کرد در حال حاضر حکومت ایران در آستانه فروپاشی قرار ندارد، به پرزیدنت اوباما توصیه کرد که به صورت علنی و صریح خواستار برقراری آزادی در ایران شود و از حقوق مردم ایران دفاع کند – و گفت: «اگر چنین شود، تاثیر بسیار هیجان انگیزی بر خیزش مردم ایران خواهد داشت.»

شالوم: مردم ایران، سوریه و دیگر کشورها آزادی می خواهند

سیلوان شالوم معاون ارشد نخست وزیر اسرائیل در مصاحبه امروز در توضیح ارزیابی خود در مورد این که رژیم کنونی ایران و حکومت حزب بعث سوریه در آینده ای نه چندان دور فرو خواهد ریخت، افزوده گفت: «اعتراض های مردمی در ایران و سوریه، در کنار گسترش یافتن تحریم های جهانی علیه رژیم ایران، بالاخره موجب پائین آوردن محمود احمدی نژاد و پرزیدنت بشار اسد از کرسی قدرت خواهد شد.
سیلوان شالوم که در عین حال وزیر امور همکاری های منطقه ای نیز می باشد، خود زاده تونس است، همان کشوری که اعتراض های مردمی خاورمیانه از آن جا آغاز گردید.
شالوم که در سمت وزیر عمدتا می کوشد همکاری های اقتصادی اسرائیل و حکومت خودگردان فلسطینی را گسترش دهد، امید بسیار دارد که به دنبال رویدادهای سیاسی جاری، مردمسالاری در کشورهای منطقه برقرار گردد، ولی به گونه ای نباشد که موجب قدرت گرفتن تندروها شود. او گفت: در چنین صورتی، تردیدی ندارد که کشورهای منطقه همکاری های سازنده ای با اسرائیل برقرار خواهند کرد.
از دیدگاه معاون ارشد نخست وزیر اسرائیل، علائمی وجود دارد که نشان می دهد تحریم های اقتصادی بین المللی علیه حکومت ایران موثر افتاده است. او گفت: قاطعانه بر این باور است که اگر این تحریم ها توسط ایالات متحده، اتحادیه اروپا و کشورهای همخوان آن ها شدیدتر و گسترده تر گردد، حکومت ایران فرو خواهد پاشید.
سیلوان شالوم در ادامه این گفتگو به روند صلح اسرائیلی – فلسطینی پرداخت و ضمن آن از بنیامین نتانیاهو خواست جزئیات طرح صلح جدید خود را ، پیش از آن که در سخنرانی در مجلسین کنگره ایالات متحده مطرح سازد، با اعضای دولت خویش در میان گذارد و از آن ها نظرخواهی کند.
شالوم شخصیت سیاسی شماره دو حزب لیکود محسوب می شود که نتانیاهو رهبری آن را به دست دارد.
او در این مصاحبه گفت: «در این روزها شاهد یک زلزله سیاسی در کشورهای خاورمیانه هستیم و اکثر کشورهای عرب با آشوب و ناآرامی روبرو می باشند. مردمان این کشورها در جستجوی دموکراسی هستند، آن ها آزادی می خواهند، می خواهند که حکومتشان پیرو قانون باشد – و ما با این خواسته ها همخوانی بسیار داریم»
شالوم گفت: «اسرائیل در حال حاضر تنها کشور مردمسالار در منطقه است و دلمان می خواهد که کشورهای دیگر نیز به ما بپیوندند و دموکراسی گسترده تری در خاورمیانه برقرار گردد».
معاون ارشد نخست وزیر افزوده گفت: «پرسش در این است که پس از انتخابات آزاد در آن کشورها چه رژیمی به روی کار خواهد آمد. به یاد داشته باشیم که در انتخابات (آزاد) فلسطینیان و در الجزایر گروه های تندرو پیروز شدند».

لوبرانی: برای برانداختن رژیم باید به اقدامات قاطع دست زد

اوری لوبرانی کارشناس ارشد امور خاورمیانه و یکی از آخرین سفیران اسرائیل در ایران، در مصاحبه ای که امروز (جمعه) در جروزالم پست انتشار یافت گفت: دولت پرزیدنت اوباما باید قاطعانه بخواهد که در ایران آزادی و دموکراسی برقرار گردد و از حق مردم ایران دفاع کند. او باید از همه کشورها بخواهد که از این خواسته جانبداری کنند و از راه های قانونی به مردم ایران یاری برسانند که بتوانند به حقوق مسلم خویش برسند.
در عین حال لوبرانی یاد آوری کرد که در پیش گرفتن چنین سیاستی از جانب پرزیدنت اوباما مستلزم آن است که از تائید مجلسین نمایندگان و سنای ایالات متحده برخوردار گردد.
لوبرانی که در حال حاضر مشاور وزیر سیاست های راهبردی در دولت اسرائیل است و پیش از آن مشاور امور ایران در وزارت دفاع و قبل از آن همآهنگ کننده عملیات اسرائیل در لبنان و مشاور امور اعراب بوده، در ادامه سخنان خود گفت: «به موازات حمایتی که کشورهای غربی باید نسبت به پیکار مردم ایران بیان کنند، لازم است "اقدامات قاطعانه"ای نیز انجام گیرد.»
او گفت: «اقتصاد حکومت ایران به وضع فاجعه باری رسیده و باید دنیا تلاش کند که حتی بدتر از این شود. چگونه می توان به این هدف رسید؟ باید از توان رژیم برای فروش نفت جلوگیری کرد – و آمریکائیان اگر اراده کنند می توانند در این زمینه بسیار موثر باشند. آن ها می توانند کمپانی هائی را که از ایران نفت بخرند تحریم کنند. در مرحله بعدی باید وقوع اعتصاب ها در ایران را تشویق کرد و همه چیز را در آن کشور متوقف ساخت».
در میان همه آگاهان امور ایران و دیپلمات های خارجی که در تهران خدمت می کردند، لوبرانی در دوران سفارت خود در تهران، شاید تنها کسی بود که پیش بینی کرد رژیم شاه فقید به سوی فروپاشی پیش می رود. او این ارزیابی خود را به وزارت خارجه اسرائیل ارائه داد و متن آن به آگاهی مقامات ارشد ایالات متحده نیز رسید – ولی آمریکائیان آن را رد کردند و غیرمتحمل دانستند.
لوبرانی در دنباله سخنان خود در این زمینه که چگونه می توان به برافتادن رژیم کنونی در ایران یاری بخشید، افزوده گفت: «ارتش ایران تا کنون در رویدادها بی طرفی خود را حفظ کرده – ولی ارتش با حکومت حساب های زیادی دارد که باید آن ها را تسویه کند. باید وضعی به وجود آورد که ارتش ایران دست به اقدام بزند».
لوبرانی گفت: «همه این اقدامات مستلزم آن است که ایالات متحده تاکتیک خود را عوض کند. آمریکائیان تا کنون این تصور را ایجاد کرده اند که در جستجوی نوعی کنار آمدن با رژیم ایران در امور هسته ای می باشند. ولی هیچ احتمالی در دنیا وجود ندارد که رژیم ایران برنامه های اتمی را متوقف سازد».
از دیدگاه لوبرانی، در حال حاضر رژیم ایران خود را در خطر احساس نمی کند زیرا از دیرباز (تابستان دوسال پیش و آغازعتراض های مردمی علیه نتایج تقلبی انتخابات ریاست جمهوری) خود را برای چالش با مردم آماده ساخته است. ولی می افزاید: «علی رغم همه عملیات سرکوبگرانه رژیم، مردم باز هم به خیابان می آیند. این یک اقدام قهرمانانه است، اما هنوز کافی نیست».

http://www.hamdami.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر