Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۸۹ اسفند ۱۱, چهارشنبه

مردم بنغازی خود را برای فتح پایتخت آماده می کنند آمریکا چند ناوجنگی و صدها تفنگداردریایی به سواحل لیبی اعزام کرد


مردم بنغازی خود را برای فتح پایتخت آماده می کنند آمریکا چند ناوجنگی و صدها تفنگداردریایی به سواحل لیبی اعزام کرد.
رابرت گیتس وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد این کشور دو ناو هواپیمابر وصدها تفنگداردریایی را به آب‌های مدیترانه برای زیرنظر قراردادن اوضاع جاری لیبی اعزام کرده است.

يك مقام مسؤل مصری درهمین رابطه در گفتگو با خبرگزاری رویترز تاكيد کرد که دو ناو هواپیمابر " کرسارج " با دو هزارتفنگدار دریایی و ناو " پانس " بامداد چهارشنبه 2-3-2011 وارد کانال سوئزشده‌اند.

این درحالی است که مقامات نظامی در وزارت دفاع آمریکا روز سه شنبه گفته اند که هنوز در بين اعضای ناتو در مورد استفاده از نیروی مسلح اتفاق نظر وجود ندارد.

در همین حال شاهدان عینی گزارش دادند که نیروهای نظامی وفادار به رهبر لیبی روز سه شنبه خود را به مرز این کشور با تونس رسانده اند.

یکی از شاهدان عینی گزارش داد که دو تانک به همراه 40 نفر از نظامیان طرفدار قذافی را در حالی که پرچم سبز رنگ لیبی بر گردن داشتند در منطقه مرزی " واسن " دیده است . به گفته این شاهد عینی تا روز دوشنبه گذشته خبری از این نیروها نبوده است.

ارسال نیروهای نظامی از طرف رهبر لیبی به مرزهای تونس در حالی صورت می گیرد که کشورهای غربی از جمله امریکا اعلام کرده اند به به دریای مدیترانه نیرو می فرستند . همچنین برخی کشورهای اروپایی مانند بریتانیا ، فرانسه و ایتالیا خواستار تحریم هوایی لیبی شدند.

در شهر بنغازی در شرق لیبی نیز نیروهای مخالف معمر قذافی اعلام کردند که دهها هزار نفر از مردم این شهر درحال فراگیری آموزش های رزمی لازم برای برای فتح طرابلس از دست قذافی هستند.

این درحالی است که مخالفان دولت لیبی روز سه شنبه بار دیگر مخالفت خود را با هرگونه دخالت نظامی در کشوراعلام کردند.
---------------------------------------------------------------
اقدام اعتراضی در مقابل خانه سفیر فاشیست جمهوری اسلامی در پاریس
در اعتراض به سرکوب و کشتار در ایران، بازداشت های خودسرانه ده ها تن از مبارزان سیاسی و اجتماعی و فعالان حقوق بشر و به ویژه در اعتراض به بازداشتِ همراهان جنبش سبز آزادیخواهی ایران خانم ها فاطمه کروبی، زهرا رهنورد و آقایان مهدی کروبی و میرحسین موسوی، جمعی از ایرانیان آزادیخواه پاریس دوشنبه شب ۲۸ فوریه در برابر محل اقامت سفیر جمهوری اسلامی با نمادهای سبز و عکس جانباختگان راه آزادی، دموکراسی و عدالت اجتماعی حضور پیدا کردند.
آنها برای نشان دادن سرکوب و کشتار بیرحمانه جوانان آزاده ایران زمین، عکس ندا، سمبل همه جانباختگانِ جنبش نوین ایران و صانع ژاله و محمد مختاری دو جانباخته یِ برآمد قهرمانانه مردم در ۲۵ بهمن را جلوی درب عمارت نصب کردند.
به عنوان اعتراض به همه بازداشت های خودسرانه و در پشتیبانی از همه زندانیان سیاسی، با زنجیری سمبلیک ورودی عمارت را بستند.
با شعارهای زندانیان سیاسی را آزاد کنید، رهنورد، کروبی موسوی همراه جنبش بودند، جنبش سبز تا آخر همراه آنها خواهد ماند و خامنه ای برو گمشو، در و دیوار محل اقامت سفیر جمهوری اسلامی را پوشاندند.
--------------------------------------------
توصيه هايى براى جلوگيرى از ناخن جويدن کودکان

علت عمده ناخن جويدن در کودکان ترس و اضطراب است .
البته ممکن است روشى براى ابراز دلگيرى ها، دلخورى ها، دلواپسى و يا جلب توجه هم باشد. هنگامى که کودک نمى تواند خشم خود را در مقابل ناکامى و محروميت نشان دهد با جويدن ناخن آرامش پيدا مى کند.

در هر صورت اين رفتار به کودک آسيب وارد مى کند و غالباً از دوران کودکى شروع مى شود و شدت خود را در دوران ابتدايى و راهنمايى نشان مى دهد و در نتيجه آثارى نظير افت تحصيلى و ياعقب ماندگى اجتماعى براى کودک به همراه دارد و لازم است والدين و اولياى مدرسه بيشتر به آن توجه کنند.
با اين همه ، ناخن جويدن يک اختلال محسوب مى شود و از بين بردن آن در دوران کودکى آسانتر است، اين مسأله ممکن است در بزرگسالى ادامه داشته باشد و به صورت عادت درآيد.


توصيه هايى براى جلوگيرى از ناخن جويدن کودکان
به دنبال علت ناخن جويدن کودک باشيد.
هيچ گاه منتظر پاسخ کودکتان که چرا ناخن هايش را مى جود نباشيد و او را به خاطر انجام اين عمل سرزنش نکنيد، سعى کنيد هميشه به دنبال علت باشيد. توجه کنيد کودکتان درچه موقعيت هايى اين عمل را انجام مى دهد. جست وجو کنيد که چه مسأله اى باعث شده است آرامش و امنيت کودکتان را به هم بزند. آن را دريابيد، اين تلاش شما براى پى بردن به مشکل کودک و توجه به حل آن مى تواند بزرگترين گام براى از بين بردن اختلال ناخن جويدن باشد.

کوتاه کردن ناخن
کوتاه کردن ناخن‌هاى بلند به کودکان در زمينه ترک اين عادت بسيار کمک مى کند. ناخن هاى کوتاه شده کمتر جويده مى شوند، سعى کنيد هرچند روز يک بار ناخن هاى کودک را بگيريد و سوهان بزنيد.

کودک را برای ترک این کارتنبيه نکنيد.
توجه کودک را از جويدن ناخن دور کنيد. کودک بايد احساس خوبى نسبت به خود پيدا کند و يا در واقع به او اعتماد به نفس بدهيد. تنبيه و شرمنده کردن کودک نه تنها به هيچ وجه اثرى در ترک اين عادت نخواهد داشت، بلکه مى تواند مشکل را تشديد کند. بويژه بچه هاى کوچکتر که نمى توانند دليل اين که انگشتانش بدمزه است را بفهمند و اين راه حل نمى تواند به آنها کمک کند.

انگشتان کودک را به کار بگيريد.
سعى کنيد حواس کودک را هنگام اين عمل پرت کنيد، از او کارهايى بخواهيد که مجبور شود از انگشتانش استفاده کند مثل درست کردن يک کاردستى و يا کشيدن يک نقاشى .

با متخصص اعصاب وروان یا روانشناس مشکل را مطرح نمائید گاهی درمان داروئی نیز لازم میشود ، البته برای حل مشکلات زمینه ای .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر