Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۰ فروردین ۶, شنبه

خانواده شیرکوه معارفی برای لغو اعدام ، از مجامع بین المللی کمک خواست

Lägg till bild

کنترول و فشار بر زندانیان شهر سقز در پی درج خبر اجرای حکم شیرکو معارفی

بنا به خبری که از منبع کاملا موثقی که به ستاد مرکزی کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی رسیده بعد از درج خبر این که همزمان با جشن نوروز دادگاه اسلامی سقز حکم اعدام شیرکو را تایید کرد و در 11 اردیبهشت حکم اجرا شود. و انعکاس وسیع این خبر در رسانهای کردی و فارسی ، دیروز مسئولین زندان سقز مورد انتقاد شدید مسئولان دادگستری کل استان کردستان قرار گرفتند
خانواده شیرکوه معارفی برای لغو اعدام ، از مجامع بین المللی کمک خواست
توسط حکمی که دادگاه اسلامی سقز تاييد کرده، شیرکوه معارفی، به عنوان محارب، محکوم به اعدام ،شده است.
خبرنگاران سبز/حقوق بشر:
در حاليکه صبح امروز، شورای حقوق بشر سازمان ملل با تعيين گزارشگر ويژه اولين قدم را برای بررسی وضعيت وخيم حقوق بشر در ايران، برداشته است، در ايران،خانواده شيرکوه معارفی از بانه،زندانی سياسی ۳۱ ساله کرد، توسط حکمی که دادگاه اسلامی سقز تاييد کرده، به عنوان محارب، محکوم به اعدام ،شده است. خانواده شيرکوه معارفی با ارسال نامه ای به مجامع بين المللی و سازمان های حقوق بشری، از آنها برای لغو حکم اعدام، کمک خواسته است. به گفته خانواده معارفی، دادگاه به آنها در حکمی گفته است که شيرکوه در روز ۱۱ ارديبهشت،اعدام خواهد شد.

شيرکوه معارفی که در تاريخ ده آبانماه سال ۱۳۸۷ دستگير شده بود از آن زمان تا کنون در بازداشت اداره‌ اطلاعات و زندان شهر سقز بوده است.در همين خصوص، کمپين دفاع از زندانيان سياسی و مدنی ايران، نسبت به‌ تداوم رفتارهای غير قانونی درقبال شيرکو معارفی اعتراض کرده‌ و از نهادهای داخلی و بين المللی مدافع حقوق بشر برای نجات جان اين زندانی و ديگر زندانيان سياسی محکوم به‌ اعدام، کمک خوساته است.

نامه سرگشاده خانواده زندانی سياسی، شيرکوه معارفی خطاب به مجامع بين المللی وسازمانهای حقوق بشری:

شيرکوه معارفی، در خطر اعدام قرار دارد.شيرکوه تنها به اتهام هواداری از حزبی که که سالهاست از مبارزه مسلحانه عليه حکومت جمهوری اسلامی دست کشيده و وارد فاز تبليغاتی و فرهنگی شده، محکوم به محاربه باجمهوری اسلامی شده و حکم اعدام وی نيز در يک دادگاه چند دقيقه ای صادر شده است.همزمان با جشن نوروز دادگاه اسلامی سقز حکم اعدام شيرکو را تاييد کرد و در ۱۱ارديبهشت حکم اجرا شودلذا ما به عنوان اعضای خانواده و نزديکان شيرکوه معارفی از تمامی مجامع بين المللی و حقوق بشری تقاضا داريم تا ضمن دفاع از حقوق اوليه و ابتدايی يک زندانی سياسی،نسبت به اعدام شيرکوه با حکومت جمهوری اسلامی وارد مذاکره شده و مسوولان اين حکومت را که داعيه مذهبی بودن دارد را متقاعد کنند که اين حکم اجرا نشود.ما اعضای خانواده معارفی بر اين باوريم که اگر شيرکوه مرتکب اعمالی شده است که ازنظر قوانين جمهوری اسلامی جرم محسوب می شوند نيزبر اساس همان قوانين اسلامی می توان به او فرصت داد، فرصت دوباره زيستن و دوباره بودن را.و در آخر اينکه اعدام مطابق قوانين مجازات اسلامی در ايران اشد مجازاتی است که دستگاه قضايی برای يک متهم در نظر می گيرد، در حالی که رافت و مهربانی نيزازبارزترين ويژگی های تمام اديان آسمانی، به خصوص اسلام به شمار می آيد و ما انتظارداريم تا جوانان اين آب و خاک بر مبنای همين مهربانی ها مورد قضاوت قرار گيرند. آيااين انتظار توقع زيادی است که يک پدر پير و مادر دل شکسته دارند؟

خانواده معارفی شهرستان بانه
--------------------------------------------------

پاسداران ایران توسط تظاهرکنندگان سوریه دستگیر شدند


منابع خبری عرب زبان فاش ساختند که شماری از اعضای سپاه پاسداران ایران که در کشتار تظاهرکنندگان سوریه در شهر "درعا" دست داشته اند، توسط مردم ناراضی این کشور اسیر شده اند. شاهدان عینی گفته اند که شماری از اعضای واحدهای قدس سپاه پاسداران ایران که در حمله به تظاهرکنندگان مسجد العمری در "درعا" شرکت داشته اند توسط ناراضیان دستگیر شده اند. به گفتۀ شاهدان عینی، دستگیر شدگان همگی فارسی زبان بوده و لباس های سیاه بر تن داشته اند. شماری دیگر از پاسداران که بر روی بام های موضع گرفته و به سوی تظاهرکنندگان "درعا" تیراندازی می کردند توسط مردم ناراضی به اسارت درآمده اند. تنها در تیراندازی های روز چهارشنبه به سوی تظاهرکنندگان "درعا" دستکم صد تن از مخالفان کشته شدند. در روزهای گذشته، سازمان و احزاب مخالف در سوریه خبر داده بودند که صدها نفر از اعضای سپاه پاسداران ایران برای سرکوب تظاهرات اعتراضی مردم سوریه وارد این کشور شده اند و عمدتاً در شهر "درعا" کانون اصلی اعتراض ها مستقر شده اند. همین منابع گفته بودند که رژیم بشار اسد از شبه نظامیان حزب الله لبنان نیز که از سوی حکومت تهران پشتیبانی مالی و نظامی می شوند برای سرکوب مخالفان در سوریه کمک گرفته است. برای رژیم اسلامی ایران، سرنوشت رژیم بشار اسد اهمیتی حیاتی دارد. سوریه تنها متحد جمهوری اسلامی ایران در منطقه است که با برخورداری از نفت و گاز مجانی ایران در سه دهۀ اخیر دست رهبران تهران را در تسلیح حزب الله لبنان و دیگر سازمان های اسلامگرای افراطی در سرزمین های فلسطینی باز گذاشته است. سقوط بشار اسد این اهرم نفوذ را از رژیم اسلامی ایران در منطقه خواهد گرفت و بر تنگناهای سیاسی آن در داخل و در سطح منطقه خواهد افزود. گفتنی است که رسانه های رسمی جمهوری اسلامی کمترین سخنی در مورد تظاهرات سراسری مخالفان در سوریه نمی گویند، در حالی که رهبر جمهوری اسلامی مدعی پشتیبانی از قیام های مردم مصر و تونس و بحرین است و آنها را نشانۀ بیداری اسلامی در منطقه می داند. رهبران آمریکا بارها پشتیبانی آیت الله خامنه ای و دیگر مقامات جمهوری اسلامی را از قیام های خاورمیانه ریاکارانه دانسته و گفته اند : تنها معیار حقیقت در ادعای رهبران تهران این است که اولاً به مردم ایران اجازۀ برگزاری تجمعات آزاد را بدهند و ثانیاً هزاران زندانی سیاسی و عقیدتی این کشور را آزاد کنند

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر