Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۰ فروردین ۵, جمعه

خبر فوری حمله مسلحانه به نیروهای پلیس در سنندج دو کشته بر جای نهاد



خبر فوری حمله مسلحانه به نیروهای پلیس در سنندج دو کشته بر جای نهاد

هنوز هیچ گروهی مسئولیت حملات را بر عهده نگرفته است

در دو حمله مسلحانه در شهر سنندج مرکز استان کردستان ایران دو مامور انتظامی کشته شدند .

به گزارش خبرگزاری فرانسه از تهران به نقل از خبرگزاری نیمه رسمی مهر که این خبر را روز جمعه 25-3-2011 منتشر کرد "در یکی از این حمله های مسلحانه که شامگاه پنجشنبه در سنندج روی داد سرباز وظیفه مرتضی وزیری افشار کشته شد و دو تن دیگر نیز در این حمله زخمی شدند ".

این خبرگزاری از حمله مسلحانه دیگری گزارش داده که "دو ساعت بعد از وقوع نخستین حمله روی داد و یک مامور انتظامی دیگر هم کشته شد ".

هنوز عوامل این حمله برای دستگاه امنیتی جمهوری اسلامی ایران ناشناس هستند و این گزارش از آغاز "جستجوها برای یافتن عاملین این دو جنایت" خبر داد .

تعداد زیادی از کردهای ایران در مناطق غربی این کشور شامل استان های کردستان، کرمانشاه، ایلام و آذربایجان غربی زندگی می کنند و این مناطق عموما صحنه درگیری میان نیروی انتظامی ایران و شورشیان مسلح کرد است .

هنوز هیچکدام از گروهای مسلح کرد مسئولیت این حملات را بر عهده نگرفته است .
////////////////////////////////////////////

درگفتگو با العربیه سخنان حسن نصرالله را دخالت تحریک آمیز خواند

وزیر خارجه بحرین: هنگامی که معترضان ایرانی ها به گلوله بسته می شدند دخالت نکردیم

شیخ خالد بن احمد آل خلیفه وزیر خارجه بحرین روز جمعه 25-3-2011 در واکنش به دخالت های ایران و حزب الله لبنان در امور داخلی بحرین گفت:"هنگامی که معترضان ایرانی پس از انتخابات ریاست جمهوری در خیابان های تهران به گلوله بسته می شدند ما دخالت نکردیم. "

وزیر خارجه بحرین که میهمان برنامه " استودیو بیروت" شبکه العربیه بود، درباره سخنان اخیر حسن نصرالله گفت : "دولت بحرین مدارکی در دست دارد که نشان می دهد عناصری لبنانی در آموزش های نظامی مخالفان بحرینی و حمایت از آنها دست داشته اند."

خالد بن احمد آل خلیفه سخنان تحریک آمیز حسن نصر الله دبیر کل حزب الله لبنان را بهترین دلیل این دخالت ها برشمرد.

پس از ابراز حمایت های علنی از سوی مقامات ایرانی، عراقی و حسن نصر الله دبیر کل حزب الله لبنان نسبت به وقایع اخیر بحرین، این کشور پروازهای دو جانبه خود به مقصد ایران ، عراق و لبنان را به تعلیق درآورد و همچنین این کشور سفیر خود در تهران را به منامه فرا خواند.

وزیر امور خارجه بحرین در این برنامه تلویزیونی که از بیروت پخش می شود، اظهار داشت که اقدامات امنیتی دولت بحرین بر ضد لبنانی هایی که در ناآرامی های بحرین دست داشته اند ، از حمایت همه کشورهای شورای همکاری خلیج برخوردار است.

وی لبنانی های قدیمی ساکن کشور بحرین را که به گفته وی در ناآرامی ها اخیر این کشور دست نداشته اند از این تصمیم مستثنا کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر