Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۰ فروردین ۳, چهارشنبه

رژیم ایران برای سرکوب معترضین سوریه بسیج به سرویه اعزام نموده است


رژیم ایران برای سرکوب معترضین سوریه بسیج به سرویه اعزام نموده است یک شاهد عینی به تلویزیون العربیه گفته است بسیج ایرانی و افراد حزب الله در سرکوب مردم سوریه دیده شده اند.
اتهام نیروهای بسیج ایران و حزب الله لبنان به مشارکت در سرکوب معترضین سوری
برخی فعالان سوری در تماس با العربیه از دست داشتن نیروهای بسیج ایران و حزب الله لبنان در سرکوب معترضین سوری در شهر درعا خبر دادند .

http://www.alarabiya.net/articles/2011/03/23/142710.html
در واکنش به این اتهام سخنگوی حزب الله در مصاحبه با تلویزیون العربیه ضمن تکذیب این ادعا از اطهار نطر درباره تظاهرات اعتراضی در شهر درعا خود داری کرد .

تاکنون منابع رسمی جمهوری اسلامی ایران واکنشی نسبت به این اتهامات که می گوید نیروهای بسیج به نیروهای امنیتی سوریه برای پایان دادن به اعتراض ها کمک می کنند نشان نداده اند .

پیشتر نیز مخالفان ایرانی مدعی شدند که نیروهای حزب الله لبنان به نیروهای امنیتی ایران در سرکوب معترضان در این کشور کمک کرده اند اما هیچ منبع مستقلی این ادعا را تایید نکرد .

شاهدان عینی در شهر درعا در جنوب سوریه بامداد روز چهارشنبه 23-3-2011 اعلام کردند نیروهای امنیتی سوریه 6 نفر از تجمع کنندگان در مقابل مسجد العمری در این شهر را به قتل رساندند.

بر اساس این گزارش یک پزشک معروف در این شهر به نام علی المحامید که برای مداوای زخمی شدگان در مقابل مسجد حضور داشت نیز به ضرب گلوله نیروهای امنیتی سوریه کشته شد.

منابع رسمی امنیتی سوریه اما خبر حادثه را به شکل متفاوتی نقل کرده اند. آنها اعلام کردند یک گروه مسلح علیه تیم پزشکی را در نزدیکی مسجد العمری حمله کرد و دکترعلی المحامید ، یک راننده آمبولانس ، یک مامور امنیتی و تعدادی از مهاجمان در این حادثه کشته شدند.

دستگاه امنیتی سوریه در بیانیه ای اعلام کرده است که " عوامل کشتار ، ایجاد رعب و دست زدن به سرقت مسلحانه و آتش زدن اماکن عمومی در درعا " را بازداشت خواهد کرد.

مخالفان دولت در چندمین روز اعتراضات اعلام کرده اند تا زمانی که خواسته های آنها بر آورده نشود همچنان به اعتصاب خود ادامه می دهند.

تظاهرات مردم درعا علیه نظام سوریه یکی از بزرگترین تظاهرات اعتراض آمیزسیاسی طی سالهای گذشته است.

شاهدان عینی می گویند قبل از هجوم افراد مسلح برق منطقه وارتباط تلفنی قطع شده
وسپس ماموران به سمت مترضان شلیک کردند.

یک فعال حقوقی در سوریه گفت نیروهای امنیتی سوریه ساعت یک بامداد روز چهارشنبه علیه معترضین حمله کردند. وی تاکید کرد تعداد معترضان بیش از هزار نفر بود.

مقامات امنیتی سوریه به معترضین هشدار داده بودند که تا ساعت 3 بامداد مهلت دارند که منطقه را ترک کنند ولی معترضین به هشدار نیروهای امنیتی اهمیت ندادند.

دیدبان حقوق بشرسوریه اعلام کرد نیروهای امنیتی سوریه روز سه شنبه لؤی حسین فعال حقوق بشر را بازداشت کردند.

لؤی حسین از سال 1984تا سال1991 در سوریه زندان بود .دیدبان حقوق بشر افزود از هنگام آغاز اعتراض های مردم سوریه تاکنون تعداد کشته شدگان به 10 نفر رسید.

کشور سوریه از سال 1963 یعنی از زمان به قدرت رسیدن حزب بعث تاکنون بوسیله قانون" شرایط فوق العاده " اداره می شود.

مردم این کشور بارها در تظاهرات مختلف خواستار لغو این قانون شدند اما دولت این خواسته ها را برآورده نساخته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر