Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۸۹ اسفند ۲۸, شنبه

کشته شدن یک شهروند در بانه به علت تیراندازی نیروهای انتظامی

جاشه‌کانی ئیتلاعاتی ئیران له‌ شاری کارلستادی سوئید با باش بزانن هه‌مۆ چه‌تیکیان لای منه‌ له‌ ئه‌م رۆژانه‌دا گه‌شتی بلاو ده‌که‌مه‌وه‌

-----------------------------------------------------------------------

کشته شدن یک شهروند در بانه به علت تیراندازی نیروهای انتظامی

خبرگزاری هرانا - در پی تیراندازی نیروهای مستقر در منطقهٔ مرزی "بانه" یک شهروند کرد به نام "عزیز" جان خود را از دست می دهد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، خبرگزاری حقوق بشر ایران، روز گذشته جمعه مورخ ۲۷ اسفندماه، در منطقهٔ مرزی "بانه" نیروهای انتظامی مستقر دراین منطقه تعدادی از شهروندان کرد را در کمین انداخته و آن‌ها مورد هدف مستقیم تیراندازی خود قرار می‌دهند.

در پی این اقدام یک شهروند کرد به نام عزیز توسط این نیرو‌ها به شدت زخمی می‌شود که بعد از انتقال این شهروند به بیمارستان شهر بانه وی به دلیل شدت جراحات وارده جان خویش از دست می‌دهد.

این در حالیست که عموما شهروندان این مناطق به دلیل بیکاری مجبور به حمل و نقل کالای خارجی در مناطق مرزی هستند.

-------------------------------------

بازداشت ۱۰ تن از اعضای كلیسای خانگی در کرمانشاه

به نقل از گزارشگران آژانس خبری مسیحیان ایران "محبت نیوز" ماموران امنیتی لباس شخصی در روزهای پایانی سال ۱۳۸۹، روز پنجشنبه ۲۶ اسفندماه (۱۷ مارچ ۲۰۱۱) در ساعت ۵ بعداظهر با هجوم به خانه ایی واقع در محله فرهنگیان شهرستان كرمانشاه كه از آن به عنوان كلیسای خانگی ذكر شده كلیه افراد حاضر در محل را كه ده نفر گزارش شده است را بازداشت كردند.

بر پایه این گزارش گفته شده این مكان محل گردهمایی جمعی از نوكیشان مسیحی است كه برای عبادت و پرستش دور هم جمع شده بودند. ماموران لباس شخصی اطلاعات پس از ورود به این خانه ضمن ضرب و شتم ،توهین و استفاده از الفاظ زشت، كلیه افراد را با دستبند به مكان نامعلومی انتقال دادند.

اجتماع بزرگ مسیحیان فارسی زبان ایران بدلیل اینكه حكومت مذهبی جمهوری اسلامی به مسیحیان فارسی زبان اجازه حضور در كلیساها و یا داشتن كلیساهای مستقل ساختمانی را نمی دهد، عمومن مسیحیان فارسی زبان از خانه های یگدیگر بعنوان كلیسا و محل عبادت و پرستش استفاده می كنند.

ماموران امنیتی همچنین ضمن تفتیش و بازرسی كامل خانه برخی وسایل از قبیل تابلوهای مسیحی بر روی دیوار ،كتابهای مقدس ، دی وی دی، كیس كامپیوتر و برخی مدارك افراد را نیز ضبط و با خود بردند.

این منبع آگاه به "محبت نیوز" گفت احتمال می رود بازداشت شدگان مسیحی برای بازجوییهای بیشتر به ساختمان سه راه حافظیه كرمانشاه كه محل استقرار نیروهای امنیتی و اطلاعات است انتقال داده باشند.

همچنین در خبر تكمیلی این حادثه كه به " محبت نیوز" رسیده حاكی است، هفت تن از بازداشت شدگان پس از انجام بازجوئیهای طولانی، این افراد در ساعت ۲ بعداظهر روز جمعه ۲۷ اسفند (۱۸ مارچ ۲۰۱۱) پس از انجام مراحل عكسبرداری و انگشت نگاری و همچنین اخذ تعهد مبنی بر عدم شركت در اینگونه جلسات آزاد شدند.

اسامی افرادی كه همچنان در بازداشت بسر می برند عبارتند از : "مقداد باباكرمی" معروف به (پولس) و یك زوج بنامهای "ناهید شیرازی و مسعود دلیجانی" می باشند كه از وضعیت نگهداری و سلامت این افراد از زمان بازداشت آنان تاكنون اطلاعی در دست نیست.

یك منبع آگاه خبر داد، خانواده های این افراد علیرغم پیگیری و مراجعه به سازمانها و نهادهای مربوطه تاكنون نتوانسته اند هیچگونه اطلاعی از وضعیت آنان بدست بیاورند .همچنین در برخی ارگانها مامورین حاضر به جوابگویی به خانوادهها نبوده اند و گفته شده وضعیت آزادی این افراد مشخص نیست !

اگر چه از سوی مقامات امنیتی تاكنون توضیحی داده نشده است اما حسب مستندات ، این بازداشت ها به دلیل باورها و اعتقادات مسیحی آنان و شركت در گردهمایی كلیساهای خانگی بوده و در راستای افزایش فشار بر جامعه مسیحیان فارسی زبان ایران كه از ماههای گذشته شاهد آن هستیم.

پیش از این نیز "ویلسون عیسوی" کشیش سالخورده کلیسای آشوری کرمانشاه در تاریخ ۱۳ بهمن ماه ۱۳۸۸ ( ۲ فوریه ۲۰۱۰) توسط ماموران امنیتی بازداشت، و پس از گذراندن ۵۴ روز در زندان دستگرد اصفهان با سپردن وثیقه بطور موقت آزاد شد . وی همچنان در انتظار احضاریه از سوی دادگاه انقلاب به جهت برگزاری دادگاه برای بررسی به اتهامات خود در روزها و یا ماههای آینده می باشد.

كلیسای پنطیكاستی كرمانشاه یكی از سه كلیسای آشوری ایران است كه در تاریخ ( ١٢ دی ١٣٨٨ ) برابر با ( ٢ ژانویه ٢٠١٠ ) با دخالت نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی و توسط نمایندگانی از سوی شورای تامین امنیت استان ، وزارت اطلاعات ، سازمان تبلیغات اسلامی و استانداری كرمانشاه به بهانه ترویج مسیحیت در بین فارسی زبانان مسلمان و بشارت انجیل تعطیل شد و همچنان نیز درهای آن بروی مسیحیان بسته می باشد .

-----------------------------------

سقوط یک هواپیمای جنگنده متعلق به نیروهای قذافی در بنغازی




حمله جنگنده های فرانسوی به تانک و خودروهای نظامی قذافی

به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، ستاد مشترک ارتش فرانسه روز شنبه اعلام کرد در نخستین حمله هوایی این کشور در لیبی در چارچوب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر مداخله نظامی در لیبی، یک خودروی متعلق به نیروهای وفادار به قذافی هدف قرار گرفت.

منابع دیگری خبری اعلام کردند، هواپیماهای نظامی فرانسوی در نخستین عملیات خود در لیبی از زمان تصویب قطعنامه شورای امنیت درباره این کشور، چهار دستگاه تانک متعلق به نیروهای قذافی را در جنوب بنغازی منهدم کردند.

-------------------------------

ادامه تظاهرات علیه رژیم بشار اسد در سوریه

به گزارش خبرگزاری فرانسه از دمشق، نیروهای امنیتی رژیم سوریه امروز با پرتاب گاز اشک آور به هزاران معترض سوری که در شهر "درعا" در جنوب سوریه تجمع کرده بودند، حمله کرده و شماری از آنان را مجروح ساختند.

معترضان در مراسم تشییع جنازه دو تن از تظاهرکنندگان شرکت کرده بودند که با یورش ماموران امنیتی روبرو شدند.

به گفته شاهدان، ماموران امنیتی رژیم سوریه با محاصره تجمع کنندگان بسوی آنان گاز اشک آور پرتاب کرده و آنان را با خشونت متفرق نمودند.

یک فعال سوری حقوق بشر گفته است، بیش از ده هزار نفر در تجمع امروز شرکت کرده بودند و ماموران امنیتی دهها تن از آنان را با ضرب و شتم وحشیانه بازداشت کردند.

خبرگزاری فرانسه نوشت، رژیم بشار اسد در سوریه نیز همچون سایر حکومتهای دیکتاتوری منطقه از چند روز پیش با تظاهرات ضد حکومتی روبرو است. در تظاهرات روزهای گذشته در این کشور چندین نفر کشته و صدها تن دیگر مجروح شده اند.




هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر