Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۸۹ اسفند ۲۵, چهارشنبه

جه‌ژنی نه‌ورۆز و سه‌ری ساڵی2711 كوردی پیرۆزبێت



مامۆستا ‌هێمن لەوەسفی نەورۆزدا دەڵێ:
بە بەرگی سەوز ڕازاوە قەدو لاپاڵ و شیوو دۆڵ
چرۆی دەکردووە دارو ملی دا یەکتری گیاو گوڵ
بەسەر بەفری کەوی دا کرد شەماڵی خاکەلێوە خۆڵ
ڕەفیقان رۆژی کوردانە، بەهارە جێژنی نەورۆزە
بەدڵ لێتان دەکەم لەو رۆژەدا من جێژنە پێرۆزە

ئه‌م ڕۆژی ساڵی تازه‌یه ‌نه‌ورۆزه‌ هاته‌وه جه‌ژنێکی کۆنی کورده‌ به‌خۆشی و به‌هاته‌وه ئه‌م ڕۆژی ساڵی تازه‌یه ‌نه‌ورۆزه‌ هاته‌وه جه‌ژنێکی کۆنی کورده‌ به‌خۆشی و به‌هاته‌وه... چه‌ند ساڵ گۆڵی هیوای ئێمه‌ پێ په‌ست بوو تاکو پار هه‌ر خوێنی لاوه‌کان بوو گوڵی ئاڵی نه‌وبه‌هار ئه‌و ڕه‌نگه ‌سووره‌ بوو که ‌له‌ ئاسۆی بڵندی کورد مژده‌ی به‌یانی بۆ گه‌لی دوور و نزیک ئه‌برد نه‌ورۆز بوو ئاگرێکی وه‌های خسته ‌جه‌رگه‌وه ‌ لاوان به‌عه‌شق ئه‌چوون به‌ به‌ره‌وپیری مه‌رگه‌وه ‌ ئه‌وا ڕۆژ هه‌ڵات، له‌به‌نده‌نی به‌رزی وڵاته‌وه ‌ خوێنی شه‌هیده ‌ڕه‌نگی شه‌فه‌ق شه‌وق ئه‌داته‌وه ‌ تا ئێسته ‌ڕووی نه‌داوه ‌له‌ ته‌ئریخی میلله‌تا قه‌لغانی گولله‌ سنگی کچان بێ له‌ هه‌ڵمه‌تا پێی ناوێ بۆ شه‌هیدی وه‌ته‌ن شیوه‌ن و گرین نامرن ئه‌وانه‌ وا له‌ دڵی میلله‌تا ئه‌ژین ////////////////////// جه‌ژنی نه‌ورۆز و سه‌ری ساڵی2711 كوردی پیرۆزبێت

-----------------------------------------

اعتصاب غذای یک زندانی کرد در زندان مهاباد

خبرگزاری هرانا - یک زندانی کرد محبوس در زندان مرکزی مهاباد به نام "قادر دیاری" دست به اعتصاب زد.

به گزارش وبلاگ موکریان، این زندانی عادی که در زنجان بازداشت و به زندان مهاباد منتقل شده، از روز دوشنبه ۲۳ اسفند ماه سال جاری در اعتراض به عدم موافقت با درخواست‌های خود اعتصاب کرده است.

گفته می‌شود وضعیت عمومی این شهروند که به تحمل ۴ سال زندان محکوم است پس از اعتصاب نامناسب می باشد.

----------------------------------------------

پخش برنامه ی نوروزی از کانال + 4

کانال گلوبال
تلویزیون چهارپلوس + 4 سوئد، امسال نیز برنامه ی نوروزی تهیه شده درکانال ۷ را همزمان با لحظه ی تحویل سال و پنج دقیقه پس از نیمه شب یکشنبه بیستم مارس، پخش می کند. شبکه ی تلویزیونی دیجیتال کانال ۷ که نامش به کانال گلوبال تغییریافته، چون سال های گذشته برنامه نوروزی خود را همزمان با شبکه ی + 4 ازکانال گلوبال نیز پخش خواهدکرد.
--------------------------------------------------

سوال : منظور از پورنوگرافی چیست ؟

پورنوگرافی از دو کلمه پورنو( ریشه یونانی به معنی فرد معامله گر جنسی ) و گرافی ( مطالب و مضامین کلامی ، تصویری و نوشتاری ) ترکیب گشته است و منظور از پورنوگرافی تمامی موارد نوشتاری ، دیداری یا شنیداری است که به نیت بر انگیختگی جنسی بکار گرفته میشود . برای اطمینان از صحت اطلاق بر چسب پورنو به یک مطلب ، عکس و یا فیلم باید سه شرط را میزان قرار داد و سپس در صورت اثبات آن میتوان خود را در استفاده از کلمه پورنو مجاز دانست : 1- طرح ، نمایش و ارائه آنچه ماورای استانداردها و فرهنگ جنسی آن جامعه است 2- طرح ، نمایش و ارائه آنچه جامعه شهوانی نامگذاری میکند3- طرح ، نمایش و ارائه آنچه فاقد ارزش های علمی ، آموزشی و یا هنری میباشد. با ذکر این مقدمه میتوان بین هرزه نگاری و مستهجن نگاری با آنچه در زمینه های علمی و پزشکی ، زناشویی و مسائل جنسی ،به منظور آموزش و اطلاع رسانی در اختیار جامعه قرارمی گیرد تفاوت قائل شد.

چنانچه میدانیم صنعت پورنوگرافی سرمایه بسیار زیادی را به جیب تولید کنندگان ایندسته از کالا و خدمات سرازیر و از سویی با سرعتی سرسام آور لطمات فردی و اجتماعی غیر قابل چشم پوشی را نیز به پیکر جوامع انسانی وارد آورده است . بنا بر بررسی های علمی در هر ثانیه بیست و هشت هزار کاربر اینترنتی به تماشای پورنو مشغولند و در هر نیم ساعت یک فیلم پورنو در امریکا به بازار فرستاده میشود. در آمد سالیانه صنعت پورنو از درآمد کمپانی های معروفی چون ماکروسافت ، گوگل ،آمازون ، ای بی ، یاهو و اپل بیشتر است .

در حوزه استفاده و توزیع پورنوگرافی میتوان به ابزار متعددی اشاره نمود : مجلات ( که عمدتاً مخاطبین مرد داشته و انتشار آنها چنانچه حاوی مضامین خشونت آمیز نباشد مانند پلی بوی و پنت هاووس قانونی و در غیر این صورت فرم قاچاق به خود میگیرد ) ، کتاب ، فیلم ، ویدئو ، شبکه های تلویزیونی و شبکه های اینترنتی و نهایتاً آدیو پورن و یا پورن تلفنی .

محتوای مطالب پورنو نیز به انواع زیر طبقه بندی میشود : 1- مطالب و مضامین ساده جنسی 2- مطالب و مضامین جنسی تواًم با رفتارهای تحقیری 3- مطالب و مضامین جنسی تواًم با خشونت 4- مطالب و مضامین جنسی در مورد کودکان

- سوال : آیا به نظر شما فیلم های پورنو بر همه مردان تاثیر گذار است ؟

- پاسخ : پر واضح است که بر انگیختگی جنسی متعاقب تماشای صحنه های پورنو در اکثر مردان تجربه میگردد لیکن همه بینندگان مشتری دائمی این دسته از فیلم ها نبوده و تنها عده ای از افراد رفتاری عادت گونه در این راستا از خود نشان میدهند. از آنجایی علاقه مندی وافر به تماشای صحنه های پورنوبه نوعی یکی از علائم اعتیاد جنسی محسوب میگردد لذا به مانند دیگر انواع اعتیاد زمینه های ارثی و محیطی را در شکل گیری و دوام آن باید لحاظ داشت . آنچه از بررسی و مطالعه قربانیان اعتیاد جنسی بدست آمده است نشان میدهد این دسته از معتادین یک یا چند ویژگی شخصیتی زیر را دارا میباشند : درد گریزی و لذت جویی مداوم ، ضعف اعتماد به نفس ، خیالپردازی ، تمایل به تحریک بصری و - قدرت طلبی .

سوال :آیا بین تماشای فیلمهای پورنو و نگرش های ضد فمینیستی ارتباطی وجود دارد ؟

اگر منظور از علاقه مندان به تماشای فیلمهای پورنو را بیشتر مردان فرض کنیم ( چرا که معتادین زن فیلمهای پورنو کم نیستند ) باید گفت از آنجایی که در روند مخرب و پیشرونده اعتیادبه تماشای فیلم پورنو مقوله لذت جنسی از فرم یک نیاز صرفاً فیزیولوژیکی خارج شده و در جهت رفع سایر نیازهای روانی فرد عمل میکند ، از این پس زن نه به عنوان منبع لذت بلکه به عنوان شئی یا موضوع جنسی در نظر گرفته میشود .لذا شبکه های عاطفی که از ملزومات رابطه جنسی طبیعی میباشد از میان رفته و رفتارجنسی فرمی کاملا مکانیکی پیدا میکند . بدنبال نقش مطیع گونه زن دراین صحنه ها در عالم خیال نیاز نمایش قدرت در مرد ارضا گشته و از آنجایی که توان مرزبیندی بین دنیای خیالی وواقعی در این افراد از میان رفته است همین نگرش و انتظار به انسانهای دنیای واقعی عمومیت داده میشود . بنا بر این روزی که در نظر این فرد زن با شئی هموزن می شود دیگر صحبت از حقوق او خنده دار است. لیکن نباید از نظر دور داشت که برای زن نیزکه همواره رابطه عاطفی را شرط اول رابطه جنسی میدانسته در فرایند فیلم های پورنو علی رغم اینکه نشانه های لذت را نمایان گر است لیکن القا کننده این دیدگاه در بیننده زن نیز میباشد که برقراری رابطه عاطفی و عشق و علاقه شرط لازم یک رابطه جنسی نبوده و میتوان دیدی موقتی و لحظه ای به مقوله رابطه جنسی داشت .

سوال : آیا شما فکر نمیکنید مردان جوان به این دلیل به پورنو علاقه مند میشوند که طالب قدرتند ؟

پاسخ این سوال در قسمتهای قبل تا اندازه ای داده شد مضافاً به اینکه نباید فراموش کرد صنعت پورنوگرافی و سازندگان این دسته از فیلمها زیر نظر کارشناسان علوم روانشناسی و با بکار گیری کلیه ظرایف فکری انسانها طراحی شده اند لذا از جمله فاکتورهایی که در تهیه این فیلم ها لحاظ میشود یکی ارضا نیاز قدرت و القا حس قادر و توانا بودن زن و مرد دراین فیلم هاست . در دنیای واقعی امکان عملی شدن چند فاکتور در راستای انجام یک رفتار جنسی برای مرد به عنوان مثال مشکل است : 1- پیدا کردن فرد زیبا 2- در دسترس بودن زن 3- خواهان و مشتاق بودن به برقراری رابطه جنسی از ناحیه زن 4-دست رد به سینه زده نشده از ناحیه زن 5 – عدم تجربه مشکلات جنسی 6- اطمینان از عدم ابتلا به بیماریهای مقاربتی و صفر بودن احتمال حاملگی در زن و......در مقابل آنچه دنیای خیالی پورنو به مرد جامعه هدیه گر است اینکه زنی که میبینی از آن توست ، او همیشه در دسترس است ، او تورا با هر شکل و قیافه ای که هستی پذیرنده است ، او خواهان و مشتاق رابطه است ، او برده رختخواب است و آنچه تو میطلبی انجام دهنده است ، او تورا مریض نمیکند و از تو حامله نمیشود و...... مجموع این پاداش ها به دنبال تنها تماشای آنها برای تو قابل تجربه است . اگر چه در عالم خیال است لیکن وصف العیش نصف العیش !

ولی این بدان معنا نیست که زن تماشا گر هم از جانشنین سازی خود با هنر پیشه فیلم غافل است چرا که بسیاری از خواهش های روانی زنانه او مانند : مورد توجه و خواستنی جلوه داده شدن ، مطلوب سلیقه های متعدد از ناحیه مردان مختلف واقع گشتن و نقش آغاز گری و فریب دهندگی در رابطه جنسی از طریق تماشای فیلم های پورنو ارضا میگردد .

---------------------------------------------------
ده‌بێ له‌توركیاش هه‌رێمی دژه‌فرین بۆ كوره‌كان بسه‌پێنن


قه‌زافی پیاوی هه‌لویسته‌ سه‌یره‌كان لە چاوپێكەوتنێكیدا لەگەڵ كەناڵی تەرەتەی توركیایی، موعەمەر قەزافی سەرسوڕمانی خۆی دەربڕی لە مامەڵەكانی ڕۆژاوا و بە بانێك و دوو هەوا وەسفی كردن. قەزافی لەم بۆچوونەیدا هەردوو پرسی توركیا و لیبیای بە نمونە هێنایەوە. ئەو وتی ئەگەر ئەوان ڕاست دەكەن و دەیانەوێ لەپێناوی پاراستنی گەلی لیبیادا هەرێمی دژەفڕین بسەپێنن، بۆچی لە توركیاش لەپێناوی گەلی كورددا هەرێمی دژەفڕین ناسەپێنن. قەزافی بە تەرەتەی وتوە "كورد لە توركیا مافی خۆیان دەوێ، دەیانەوێ دەوڵەتی سەربەخۆی خۆیان هەبێ. چەندین ساڵیشە سوپای تورك شەڕی كوردان دەكات. بۆ هەرێمی دژەفڕین بەسەر توركیادا ناسەپێنن؟ نە ئەمریكا و نە ئەوروپا بۆ بڕیارێكی وایان نەداوە؟". تودەیس زەمان دەڵێ ئەم لێدوانەی قەزافی هەڵوێستە سەیرەكەی قەزافی ساڵی 1996 مان بیردەخاتەوە، كاتێك نەجمەدین ئەربەكانی سەرۆك وەزیری ئەوكاتی توركیا سەردانی لیبیای كرد و قەزافی بە ئاشكرا و لەبەردەمی میدیاكاندا وتی كوردی توركیا مافی خۆیانە دەوڵەتی سەربەخۆیان هەبێ.



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر