Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۰ فروردین ۵, جمعه

گزارش تازه CNN از تظاهرات ضد حکومتی در سوریه




گزارش تازه CNN از تظاهرات ضد حکومتی در سوریه




تظاهرات مردم سوریه علیه دیکتاتور ان کشور


/////////////////

بی خبری مطلق از یک وبلاگ نویس جوان

خبرگزاری هرانا - از سرنوشت "مینا شهروند"، وبلاگ نویس جوان، پس از گذشت بیش از چهل روز از زمان بازداشت، هیچ گونه اطلاعی در دست نیست.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز پنج شنبه ۱۴ بهمن ماه سال گذشته، تعدادی از مامورین لباس شخصی با یورش به منزل پدری مینا شهروند، ضمن تفتیش و ضبط برخی وسایل شخصی وی نظیر یارانه، کتب، یادداشت ها و تعدادی سی دی، نامبرده را دستگیر و به مکان نامعلومی انتقال دادند.

این ماموران که گفته می شود رفتار خشنی داشتند، در مقابل اصرار خانواده، و خصوصا مادر وی که گریان بوده، مبنی بر اینکه وی را به چه محلی منتقل می کنند، گفته اند که برای دریافت پاسخ چند سوال کوتاه دخترتان را به دادسرای انقلاب می بریم.

این در حالیست که پس از گذشت بیش از چهل روز، خانم شهروند هیچ گونه تماسی با خانواده اش نداشته و ایشان نیز هیچ اطلاعی از وضعیت فرزندشان و حتی از اینکه در چه محلی به سر می‌برد؛ ندارند.

خانوادهٔ این وبلاگ نویس جوان علی رغم اینکه تاکنون چندین بار به دادسرای انقلاب، واقع در خیابان معلم مراجعه کرده‌اند موفق به دریافت پاسخ روشنی نشدند و مسئولان هر بار به آن‌ها گفته‌اند پروندهٔ وی تحت بررسی است و تا زمان تحقیقات اولیه هیچ اطلاعاتی نمی‌توانیم به شما بدهیم.

/////////////////////////////////////////

زندانی سیاسی همچنان در کما و در معرض خطر جدی

زندانی سیاسی زهرا جباری همچنان در کما وجان او در معرض خطر جدی قرار دارد

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران"زندانی سیاسی زهرا جباری همچنان در کما بسر می برد و از زمان انتقال به بیمارستان تاکنون در شرایط وی هیچ تغییری ایجاد نشده است و خانواده او از داشتن ملاقات و دیدن عزیزشان محروم می باشند.
زندانی سیاسی زهرا جباری که از روز اول فروردین ماه وضعیت جسمی اش به وخامت گرایید و به کما فرو رفت به یکی از بیمارستانهای تهران منتقل گردید.او همچنان در کما بسر می برد و تا به حال هیچ تغییری در شرایط جسمی اش ایجاد نشده است.
از طرفی دیگر علیرغم در کما بودن این زندانی سیاسی چند مامور درون و مقابل درب اتاق وی قرار دارند. مامورین اجازه ملاقات و دیدار خانواده با وی را نمی دهند و حتی به خانواده جباری گفته نمی شود که علت فرو رفتن در کما و همچنین آخرین وضعیت وی را برای خانواده تشریح نمی کنند.خانواده جباری که از شهرستان و با طی مسافت طولانی برای دیدار با او مراجعه می کنند نه حق دیدن عزیزشان را دارند و نه از وضعیت وی مطلع می شوند.
لازم به یاد آوری است زندانی سیاسی زهرا جباری ماه ها است که از ناراحتی حاد قلبی و بیماری رماتیسم رنج می برد ولی به دستور بازجویان وزارت اطلاعات و عباس جعفری دولت آبادی که بیماری زندانیان سیاسی را وسیله ای برای شکنجه، تحت فشار قرار دادن و نهایتا با عدم درمان برای زجر کش کردن آنها بکار می برند مانع درمان او هستند. وضعیت جسمی زندانی سیاسی زهرا جباری قبل از سال جدید به وخامت گرایید و آنها ناچار به انتقال او به بیمارستان شدند ولی به دستور بازجویان وزارت اطلاعات و عباس جعفری دولت آبادی درمان او را متوقف و به زندان بازگرداندند.
بازجویان وزارت اطلاعات و عباس جعفری دولت آبادی برای سلب مسئولیت و فریب افکار عمومی وقتی که وضعیت زندانی سیاسی برگشت پذیر نباشد به بیمارستان منتقل می کنند و زندانی سیاسی را با همان شرایط زندان در بیمارستان نگهداری می کنند که از جملۀ آن؛ قرار دادن در اتاقهای جداگانه،حضور مامورین با رفتارهای غیر انسانی ،عدم داشتن ملاقات خانواده با عزیزشان ، ایجاد محدودیت برای کادر پزشکی بیمارستان و موارد متعدد دیگر می باشد.
در حال حاضر تعدادی از زندانیان سیاسی بیمار در شرایط قرون وسطایی و زجر کش شدن قرار دارند که اسامی بعضی از آنها به قرار زیر می باشد،بازاری زندانی محسن دکمه چی که در آستانۀ مرگ می باشد،حسن رونقی ملکی،فرح واضحان،کبری بنازاده امیرخیزی،منصور اسالو،ماشالله حائری،شیرمحمد رضایی ،علی عجمی و مهدی محمودیان می باشند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،نسبت به شیوه های ضدبشری عدم درمان و زجر کش کردن زندانیان سیاسی که در حال اجرا است و هدفی جز حذف فیزیکی زندانیان سیاسی و ایجاد رعب و وحشت در جامعه ندارد هشدار می دهد و خواستار اقدام عملی فوری دبیر کل ،کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد و سایر مراجع بین المللی برای خنثی کردن اینگونه جنایتهای علیه بشریت و نجات جان زندانیان سیاسی در ایران است.

05 اسفند 1389 برابر با 25 مارس 2011

گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:
دبیرکل سازمان ملل متحد
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل



/////////////////////////////////

فرانسه امروز خبرنگار صدا و سیمای رژیم را اخراج کرد

صدا و سیمای رژیم: دولت فرانسه ضمن تمدید نکردن اقامت کامران نجف زاده، مدیر دفتر و خبرنگار صدا وسیما در پاریس، ادامه فعالیت های خبرنگاری وی را ممنوع و نجف زاده را مجبور به بازگشت به تهران کرد. براساس اطلاعات دریافتی، پس از جلسه مشترک وزارت کشور و وزارت خارجه فرانسه، دولت این کشور درنامه ای که نسخه کامل آن به زودی منتشر می شود با اشاره به گزارش های نجف زاده در مدت 18 ماه اقامت در فرانسه تاکید کرد: این فرد با گزارش هایش نظم عمومی فرانسه را برهم زده است.

/////////////////

رژیم سرکوبگر: گزارشگر ویژه سازمان ملل را نمی پذیریم

خبرگزاری هرانا - رئيس کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت که قطع‌نامه اخير شورای حقوق بشر سازمان ملل فاقد هرگونه ارزش حقوقی و کاملا مطرود است.

علاءالدین بروجردی در موضع گیری خود نسبت به قطنامه اخیر شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد علیه جمهوری اسلامی افزود: "جمهوری اسلامی نباید گزارشگر پیشنهاد شده در این قطعنامه را برای تهیه گزارش از وضعیت حقوق بشر کشورمان بپذیرد."

به گزارش مهر، وی با اشاره به اینکه موضع‌گیری‌های حقوق بشری علیه ایران برای اولین بار نیست که صورت می‌گیرد مدعی شد: "همه اینها متاثر از سیاست‌های مستقل جمهوری اسلامی ایران و عدم پیروی آن از ساختار سیاسی ظالمانه حاکم بر جهان امروز است."

علاءالدين بروجردی در ادامه تاکید کرد: "بحمدالله هم اکنون وضعيت حقوق بشر در ايران با توجه به مجموعه ويژگی‌های موجود در کشور ما و آزادی‌هايی که در ايران وجود دارد و همچنين امنيتی که در چنين شرايط آزادی وجود دارد کاملاً مطلوب است."

در همین زمینه رامین مهمان‌پرست سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی در پاسخ به سؤالی در خصوص تصویب قطعنامه شورای حقوق بشر سازمان ملل در محکومیت نقض حقوق بشر در ایران و الزام به اعزام گزارشگر ویژه به آن کشور، گفت "این قطعنامه غیرمنصفانه و ناموجه بود و کاملاً سیاسی است و ‌علی‌رغم تمایل برخی کشورها، تحت فشار آمریکا به تصویب رسید."

مهمان‌پرست مدعی شده است که هدف از این قطعنامه تحت فشار قرار دادن جمهوری اسلامی و منحرف کردن روند فعلی شورای حقوق بشر در بررسی دوره‌ای جهانی وضعیت حقوق بشر همه کشورهاست.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی اظهار عقیده کرد: "آمریکا با اینگونه اقدامات و برخورد گزینشی درصدد است با تغییر این مسیر توجهات را از نقض حقوق بشر در غرب به ویژه آمریکا منحرف کرده و در روند اغراض سیاسی خود بر برخی کشورها تمرکز ایجاد کند."

وی بدون اشاره به وضعیت اسف بار حقوق بشر در ایران افزود: "اخیراً پرونده حقوق بشری آمریکا در شورای حقوق بشر مورد بررسی قرار گرفت و ایرادات بسیاری بر وضعیت حقوق بشر در این کشور وارد شد و لذا آمریکا که از این وضعیت راضی نیست، می‌خواهد این مسیر را تغییر دهد."

همزمان سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز قطعنامه شورای حقوق بشر سازمان ملل را "یک طنز سیاسی" ذکر کرد و گفت "تلاش غربی‌ها بویژه آمریکا بر این است که به نوعی عملیات پیش دستانه‌ای را انجام دهند بطوریکه جنایات علیه مردم منطقه را معطوف به ایران کنند، اما آنقدر این جنایات روشن است که عملیات روانی آن‌ها هیچگاه به ثمر نخواهد نشست."

کاظم جلالی در خصوص صدور قطعنامه اخیر شورای حقوق بشر سازمان ملل علیه جمهوری اسلامی مدعی شد: صدور این قطعنامه در این شرایط خیلی به نفع ماست، چرا که افکار عمومی در دنیا هم اکنون وضعیت کشور‌ها را با یکدیگر مقایسه می‌کنند و می‌گویند چه اتفاقی افتاده که انتخابات باشکوه در ایران برگزار می‌شود و مردم از تمام حقوق مادی و معنوی خود در این کشور برخوردارند و آزادی‌های مدنی در ایران وجود دارد اما علیه این کشور قطعنامه صادر می‌ شود در حالی که آمریکا و همپیمانانش در منطقه از خشن‌ترین و دیکتاتور‌ترین رژیم‌های منطقه که اقدام به کشتار مردم بیگناه خود می‌کنند حمایت کرده و هیچ قطعنامه به موقع و لازم الاجرایی علیه آن‌ها صادر نمی‌شود."

روز گذشته شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو، برای نخستين بار در ۱۰ سال گذشته، با تعيين نماينده ويژه حقوق بشر در ايران موافقت کرد. این قطع نامه در نهایت با ۲۲ رای موافق و ۷ رای مخالفت و ۱۴ رای ممتنع تصویت شده است.

شایان ذکر است که شورای حقوق بشر درباره "سرکوب دگرانديشان" و "افزايش مجازات اعدام" در ايران ابراز نگرانی کرده است.

/////////////////

امام جمعه رژیم: فتنه های منطقه‌ زير سر غربیهاست

آخوند صدیقی امام جمعه رژیم در تهران امروز گفت: غرب بدنبال فتنه است، تمام فتنه های منطقه‌ هم زير سر غریبهاست، هوشیار باشید که دشمن می ‌خواهد ما را زمين گير كند.



------------------------

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، روز پنج‌شنبه گفت که «اگر مجبور به سر به‌راه کردن قذافی هستیم، باید رژیم تهران را هم به همین طریق متوقف کنیم.»به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، نخست‌وزیر اسرائیل این مطلب را روز پنج‌شنبه در جریان سفر خود به روسیه به شبکه تلویزیونی «وِستی» گفت.

وی در سخنان خود با اشاره به حکومت ایران افزود: «این یک رژیم اسلامی بسیار پرخاشگری است که رؤیای سلطه بر جهان را می‌بیند، و باید جلوی آن گرفته شود.»

بنیامین نتانیاهو در ادامه گفت: «ایران توسط خامنه‌ای کنترل می‌شود. من در او تحجر، و تنفر از دنیای مدرن را می‌بینم.»

به گزارش خبرگزاری آلمان، نخست‌وزیر اسرائیل طی همین سفر و پیش از دیدار با دمیتری مدودیف، رئیس جمهوری روسیه، با اشاره به رهبر جمهوری اسلامی گفت: «هیتلر اول کار فتح جهان را آغاز کرد و بعد روند توسعه سلاح هسته‌ای را راه‌اندازی کرد. خامنه‌ای راه برعکس او را می‌رود.»

وی اضافه کرد: «مهم‌ترین چیز الان این است که به ایران اجازه ساخت جنگ‌افزار هسته‌ای داده نشود.»

بنا بر گزارش‌ها، بنیامین نتانیاهو که در این سفر قرار است پس از دیدار با رئیس جمهور روسیه، با ولادیمیر پوتین، نخست‌وزیر آن کشور نیز ملاقات کند بار دیگر «خطرهایی که رژیم ایران برای جهان دارد» را به رهبران روسیه گوشزد کرد و آنها را ترغیب کرد تا از همکاری‌های خود با دولت ایران بکاهند.

وی در مسکو با اشاره به حکومت ایران افزود: «اگر آنها بتوانند سلاح اتمی بسازند این رژیم هیچ‌گاه سرنگون نخواهد شد.»

بنيامين نتانياهو، بیست‌وهفتم اسفندماه در گفت‌وگو با شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت جهان بايد يک‌صدا به ايران اعلام کند که در صورت ناکارآمدی تحريم‌ها در متوقف کردن برنامه اتمی جمهوری اسلامی، ایران با حمله نظامی روبه‌رو خواهد بود.

دیدار روز پنج‌شنبه بنیامین نتانیاهو با مقامات روسیه یک روز پس از دیدار دمیتری مدودیف با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی، انجام می‌شود. به گفته تحلیل‌گران هدف از ملاقات‌های مقامات فلسطینی و اسرائیلی با بلندپایگان روسی، برطرف کردن موانع پیش پای مذاکرات اسرائیل و فلسطین است.

روسیه سال‌های زیادی است می‌کوشد در مناقشه میان اسرائیل و فلسطین نقشی میانجی‌گرانه ایفا کند.
---------------------------------------------------------

کشته شدن یک جوان کرد ایرانی در ارتباط با 'کول‌بری'

پورمند مدحت نیا

آقای مدحت نیا تنها فرزند خانواده بود - عکس ها از Kurdishblogger

به گزارش منابع خبری، یک جوان ۲۱ ساله کرد، ساکن شهر نوسود استان کرمانشاه در غرب ایران، روز دوم فروردین به ضرب گلوله یک مأمور نیروی انتظامی کشته شده است.

این جوان که پورمند مدحت نیا نام داشت، برای پس گرفتن جنس های توقیف شده یکی از دوستانش به همراه چند نفر دیگر به پاسگاه مرکزی نوسود مراجعه کرده بود، که به قتل رسید.

دست کم یک جوان دیگر هم در جریان حادثه تیراندازی مجروح شده است.

مهرداد لطیفی، دایی آقای مدحت نیا، به بی‌بی‌سی فارسی گفت که مأموران پلیس، دستگاه های تلویزیونی را که یکی از دوستان او از کردستان عراق به خاک ایران وارد کرده بود، توقیف کرده بودند.

گروهی از مرزنشینان ایران، عمدتا به دلیل مشکلات معیشتی، با پای پیاده یا قاطر به جابجایی غیرقانونی کالا در مرز می پردازند که در اصطلاح محلی به آن "کول‌بری" می گویند.

به گفته آقای لطیفی، آقای مدحت نیا و دوستانش هنگام مراجعه به پاسگاه پلیس مسلح نبودند.

با این حال گفته می شود که میان آنها و مأموران درگیری پیش آمده بود.

قتل آقای مدحت نیا در میان روز و در یکی از خیابان های اصلی شهر، احساسات عمومی را در نوسود جریحه دار کرده است.

آقای لطیفی گفت که مقامات دادستانی قول داده اند که به موضوع رسیدگی کنند و پلیس هم از دستگیری مأمور ضارب خبر داده است.

روز ۲۰ فروردین ماه سال گذشته هم گزارش هایی در مورد کشته شدن یک "کول بر" در منطقه سردشت استان آذربایجان غربی به دست مأموران مرزبانی منتشر شده بود.

سایت های خبری نزدیک به فعالان کرد و حامیان حقوق بشر، نام شخص کشته شده را "محمد یوسف زاده" اعلام کردند و نوشتند که او هم یک شهروند کرد بوده است.

تشییع جنازه پورمند مدحت نیا

قتل آقای مدحت‌نیا احساسات عمومی را در نوسود جریحه‌دار کرده است

درگیری مأموران پلیس مرزبانی ایران با "کول بران" در سال های اخیر به حوادث متعددی منجر شده است.

نمایندگان دوره ششم مجلس ایران، دوره ای که نمایندگان جناح اصلاح طلب در آن اکثریت داشتند، در گزارش تحقیق و تفحص از واردات غیرقانونی چای به موضوع قاچاق مرزی هم اشاره کرده بودند.

در آن گزارش آمده بود: "وجود مشکل بی کاری و درآمد پایین در کشور، علی الخصوص در برخی مناطق مرزی موجب می گردد که افراد بیکار ساکن این مناطق جهت کسب درآمد و گذران زندگی دست به عمل قاچاق بزنند. قاچاق از نظر اجتماعی در بخش هایی از مرزهای کشور که بعضی از برادران اهل سنت هم حضور دارند مورد حمایت مردم است و حتی بسیاری از علمای آنها قاچاق را به لحاظ شرعی حرام نمی دانند".

تهیه کنندگان گزارش تحقیق و تفحص مجلس، نتیجه گرفته بودند که رفع محرومیت های اجتماعی و اقتصادی این مناطق و ایجاد مجتمع های اقتصادی و صنعتی در آن ها، تنها راه کاهش مشکل قاچاق کالا در مناطق مرزی ایران است.


---------------------------------------


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر