Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۸۹ اسفند ۱۲, پنجشنبه

پیام مادران پارک لاله به مناسبت یکصدمین سالگرد روز جهانی زن


چند روز بیشتر نمانده است به روز جهانی زنان 8 مارس در این روز هر سال زنان جهان و بخصوص زنان ستمدید ایرانی برای مطالبه حق طلبانه خویش دست به اعتراض میزنند علیه نابرابری و ناعدالتی ای که امروز در جامعه
مردسالاری و جود دارد علیه زنان ساموئیل کرماشانی
در روز زن خواستار تقدیر از زنانی باشیم که در طول یکسال و نیم اخیر به نام حامیان مادران داغدار بسیر بی حرمتی ها و توهینها را از نظام اسلامی دیده و در زندانها و بازداشتگاه ها تحت شکنجه های روحی شدید قرار گرفته اند.
--------------------------------------
پیام مادران پارک لاله به مناسبت یکصدمین سالگرد روز جهانی زن

مادران پارک لاله با انتشار پیامی به مناسبت یکصدمین سالگرد روز جهانی زن اعلام داشتند روز جهانی زن، روز همبستگی با مادران داغدار و روز همبستگی با زنان شجاع در زندان است.

در بخشی از این پیام آمده است هشتم مارس، روز جهانی زن، امسال یکصد ساله می شود. مبارزات قشرهای متفاوت مردم علیه دیکتاتوری دارد ساخت و چهره دیگری از خاورمیانه را به نمایش می گذارد و آنان که عصر پایان انقلاب ها را فریاد می زدند، امروز چه سرشکسته زمستان را رفته و سیاهی اش را بر روی چون ذغال خویش می بینند. زنان خاورمیانه نیز در این میان به امید روزهای بهتر و جهانی برابر به شادی پیروزی نشسته اند. در ایران اما زنان شجاع و توانمند در حالی که زیر سرکوب شدید و فضای خفقان هستند و از هیچ چیز نمی هراسند، خیابان ها را به همراه دیگر مردم در می نوردند، اعتراض می کنند و مبارزه می کنند. روز جهانی زن یکصد ساله می شود، اما در سرزمین ما، مادران هر روز داغدار می شوند و حکومت با بیرحمی تمام بر این زنان ستم را دو چندان می کند که غم زمانه خورند یا فراق یار کشند.

ما مادران پارک لاله و حامیان، مطالبات زنان و برابری زنان و مردان در همه اشکال اقتصادی، اجتماعی و حقوقی را خواستاریم، لغو کلی حکم اعدام و سنگسار و شکنجه و حذف آنها از قوانین مجازات را می خواهیم. خواستار آزادی بی قید شرط تمام زندانیان سیاسی و عقیدتی اعم از زن و مرد هستیم، خواهان محاکمه، دادرسی عادلانه در فضای آزاد و مجازات عاملین و آمران کشتارهای سی و دو سال اخیر در دادگاه های مردمی هستیم.

-----------------------------------

فراخوان به برگزاری آکسیون های ده روزه به مناسبت هشت مارس

گروهی از فعالین جنبش زنان و تشکل های دموکراتیک در خارج از کشور برای برگزاری ده روزه آکسیون های بزرگداشت روز جهانی زن فراخوان داده اند.

در قسمتی از این فراخوان آمده است امسال صدمین سالگرد روز جهانی زن، هشت مارس را درحالی برگزار می کنیم که زنان میهنمان و زنان بسیاری در سراسر جهان از حقوق اولیه انسانی محرومند. در یک قرن گذشته در جهان مبارزات برابری خواهانه زنان دستاورد های بسیاری داشته است. اما زنان ایران تحت سلطه قوانین زن ستیز جمهوری اسلامی در شرایطی قرار دارند که حقوق اولیه انسانی شان همواره نقض می شود. جنبش زنان یکی از پایه های اصلی جنبش آزادی و برابری خواهی در ایران است و از جنبش های برابری خواهانه جهان غرب و شرق تاثیر پذیرفته و بطور یقین در اعتلای این جنبش ها نیز اثر گذار خواهد بود.

این گروه از زنان به همراه افراد و نهادهای برابری طلب از همگان خواسته اند که از ۳ تا ۱۳ مارس آکسیون هایی مانند کنفرانس، سمینار، گردهمایی، راهپیمایی، کنسرت، نمایشگاه، نوشتن نامه به سازمان ملل و جمع آوری امضا و کارهای ابتکاری دیگر با موضوع لغو قوانین زن ستیز، لغو تبعیض جنسیتی، لغو حجاب اجباری، جلوگیری از رفتار غیرانسانی با زندانیان و آزادی زندانیان سیاسی و نگارش منشور زنان برپا دارند.

------------------------------------

اوباما: قذافی باید برود، همه گزینه ها روی میز است

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، رئیس جمهور آمریکا امروز اعلام کرد، جامعه جهانی از اقدامات خشونت آمیز علیه مردم لیبی به خشم آمده و بار دیگر از قذافی می خواهد که از قدرت کنار رود.

باراک اوباما که در یک کنفرانس مشترک مطبوعاتی با همتای مکزیکی خود در کاخ سفید شرکت کرده بود، در پاسخ به سئوالی در مورد احتمال اقدام نظامی آمریکا برای پایان دادن به بحران لیبی گفت، خشونت علیه مردم لیبی باید متوقف شود و همه گزینه ها، نظامی و غیرنظامی در دست بررسی است.


مردم لیبی: قذافی به درمان نیاز دارد

شهروندان لیبیایی سخنان قذافی را دروغ و یاوه گویی دانستند.

قذافی گفته بود، مردم لیبی مرا دوست دارند و عکسم را آتش نمی زنند و به طرف آن کفش پرتاب نمی کنند.

یکی از شهروندان لیبیایی در واکنش به این سخنان گفت، قذافی جایزه بزرگترین دروغگوی جهان را دریافت کرده است.

وی گفت، مردم لیبی از سخنان وی خسته شده اند. قذافی در عالم خواب و خیال خود به سر می برد و بیچاره به درمان نیاز دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر