Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۰ فروردین ۲, سه‌شنبه

بخشی از جنایات دولت خرافاتی دیکتاتور مذهبی ایران در سال 1389 در کردستان


بنابر خبری دلخوشکننده که بدستمان رسیده است سازمان ملل از این به بعد هر دولتی که بخواهد دست به کشتار هموطنانش بزند اگر گروه های مخالف رسما از دولت شکایت بکنند شورای امنیت دستور حمله به آن کشور صادر میکند برای دفاع از مردم آن کشور که هر کشوری که باشد در یک نشست پشت درهای بسته موضوع ایران همچنان در اولویت قرار گرفته و نزدیک به 3 میلیون شاکایت علیه سران رژیم بدست سازمان ملل رسیده است و هم اکنون مورد بررسی قرار میگیرد.
این شکایتها به شرح زیر میباشد.
تبعیض مذهبی و اعدام و زندانی نمودن دگر اندیشان.
اعدامهای فله ای و اعدام افراد زیر 18 سال.
سرکوب و آزار زنان و زندانی نمودن فعالان زن در ایران.
کشتار دستجعی زندانیان سیاسی در گوهر دشت کرج که نزدیک به 800 نفر در یک روز توسط زندانبانان به قتل رسیده اند در ایران این بعنوان نسل کشی ازش یاد میشود.
سرکوب اقلیتهای قومی مثل کردها و بلوچها و عربها در ایران.
تجاوز به عنف در زندانهای رژیم یکی از مهمترین شکایتی میباشد که بر روی میز قرار گرفته برای آینده.
پخش و توضیح مواد مخدر در استانهای کردستان توسط سپاه پاسداران برای معتاد نمودن جوانان کرد.
البته در باره شکایتهای از این بیشتر که مواردی که در سازمان ملل مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.
با تشکر ساموئیل کرماشانی


بخشی از جنایات دولت خرافاتی دیکتاتور مذهبی ایران در سال 1389 در کردستان

اسامی زیر تعداد بسیار کمی از زندانیان سیاسی کرد در زندانهای ایران میباشند. این امار بر اساس اطلاعاتی میباشد که‌ در سایتهای مختلف بچاپ رسیده‌ است که‌ در طول سال گرداوری شده‌ است

سعید سنگر به اتهام عضویت در احزاب ضد انقلاب به ابد محکوم است.

امجد زارعی به اتهام صلفیت به 15 سال زندان محکوم است.

شیرزاد آسم به اتهام ارتباط با احزاب کرد به 15 سال زندان محکوم میباشد.

صباح خیاط به اتهام ارتباط با احزاب کرد به 11 سال زندان محکوم است.

نعمت اسحاقی به اتهام ارتباط با احزاب کرد به 12 سال زندان محکوم میباشد.

احمد امینی به اتهام ارتباط با احزاب کرد به 18 ماه زندان محکوم است.

حاتم فتاحی ا به اتهام ارتباط با احزاب کرد به 30 ماه زندان محکوم است.

لقمان منفردی به اتهام ارتباط با احزاب کرد به 12 سال زندان محکوم است.

شهریار صادقی به اتهام ارتباط با احزاب کرد به 4 سال سال زندان محکوم است.

طه احمدی به اتهام ارتباط با احزاب کرد به 10 سال زندان محکوم است.

سامان منصوری به اتهام ارتباط با احزاب کرد به 2 سال زندان محکوم است.

جهانبخش احمدی در اردیبهشت ماه 1388 بازداشت شد. وی به اتهام ارتباط با احزاب کردی به 6 سال زندان محکوم شده است.

ئاسو کلاه قوچی وی به اتهام ارتباط با احزاب کردی به 10 سال زندان محکوم است.

حسین حمزه شجاع به اتهام عضویت در مجاهدین به ابد محکوم است.

تحسین کوپک به اتهام ارتباط با احزاب کرد به 2 سال زندان محکوم است.

انور رحمانی به اتهام ارتباط با احزاب کرد به 12 سال زندان محکوم است.

رحمت اورامی به اتهام ارتباط با احزاب کرد با 3 سال زندان محکوم است.

انور حسین پناهی از فعالان سیاسی استان کردستان است که از سوی دادگاه انقلاب در سال گذشته به اتهام هم‌کاری با احزاب کرد، به اعدام محکوم شده بود و پس از اعتراضات سازمان‌های بین المللی مدافع حقوق بشر، حکم اعدام وی به 16 سال زندان تقلیل یافت.

در تاریخ 20 مرداد 1389گزارش شد قادر شیری شهروند کرد به دلایل نا‌معلوم بازداشتشده و به زندان مرکزی سنندج منتقل شده است در تاریخ 9 آذر 1389گزارش شد قادر شیری از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب سقز به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شده است.

در تاریخ 15 آذر 1389 گزارش شد، فتح‌اله صفاری به یک سال حبس محکوم شده است.

هوشیار احمدی در سال 1388 بازداشت شد. وی در دادگاه بدوی به اتهام عضویت در احزاب غیرقانونی و فعالیت تبلیغی علیه نظام به 6 سال زندان محکوم شد. این حکم در دادگاه تجدید نظر استان به 2 سال زندان کاهش یافت. احمدی هم اکنون در زندان مرکزی سنندج دوران محکومیت خود را سپری می‏کند.

جبرئیل خسروی در سال 1387 بازداشت شد. وی به اتهام عضویت در احزاب کرد و محاربه به 20 سال زندان محکوم شد و هم اکنون در زندان مرکزی سنندج بسر می‌برد.

محمد قوامی در تاریخ دهم مرداد ماه 1389 برای اجرای حکم دو سال و چهار ماه زندان خود بازداشت شد. وی در زندان مرکزی سنندج به سر می‌برد.

سیوان رحیمی در سال 1388 بازداشت شد. وی در دادگاه بدوی به اتهام عضویت در احزاب غیرقانونی و فعالیت تبلیغی علیه نظام به 6 سال زندان محکوم شد. این حکم در دادگاه تجدید‌نظر استان به 2 سال زندان کاهش یافت. رحیمی هم اکنون در زندان مرکزی سنندج دوران محکومیت خود را سپری می‏کند.

بهمن سعیدی در سال 1388 بازداشت شد. وی در دادگاه بدوی به اتهام عضویت در احزاب غیرقانونی و فعالیت تبلیغی علیه نظام به 6 سال زندان محکوم شد. این حکم در دادگاه تجدید نظر استان به 2 سال زندان کاهش یافت. سعیدی هم اکنون در زندان مرکزی سنندج دوران محکومیت خود را سپری می‏کند.

سیروان محمدی در سال 1388 بازداشت شد. وی در دادگاه بدوی به اتهام عضویت در احزاب غیرقانونی و فعالیت تبلیغی علیه نظام به 6 سال زندان محکوم شد. این حکم در دادگاه تجدید نظر استان به 2 سال زندان کاهش یافت. محمدی هم اکنون در زندان مرکزی سنندج دوران محکومیت خود را سپری می‏کند

ناصر صدیقی در سال 1380 بازداشت شد. وی به اتهام ارتباط با احزاب کردی به حبس ابد محکوم شد و هم‌اکنون در زندان مرکزی سنندج به سر می‌برد.

سهراب جلالی ‌از فعالان سیاسی استان کردستان است که از سوی دادگاه انقلاب به 7 سال زندان محکوم شده است. و در زندان مرکزی سنندج به‌سر می‌برد.

امیرعلی چاب‌کزاده به اتهام هم‌کاری با احزاب کردی به 15 سال حبس محکوم شد. وی هم اکنون در زندان مرکزی سنندج به‌سر می‌برد.

حسین حمزوی شجاع در تاریخ 2 مرداد ماه 1380 بازداشت شد. وی به اتهام هم‌کاری با سازمان مخالف نظام به حبس ابد محکوم شد. حسین حمزوی شجاع هم اکنون در زندان مرکزی سنندج به سر می‌برد.

ساسان بابائی به اتهام تبلیغ علیه نظام و ارتباط با احزاب کردی به 5 سال زندان محکوم شد. وی هم اکنون در زندان مرکزی سنندج به‌سر می‌برد.

ارسلان اولیایی از فعالان سیاسی استان کردستان است که از سوی دادگاه انقلاب در سال گذشته به اتهام هم‌کاری با احزاب کرد، به اعدام محکوم شده بود و پس از اعتراضات سازمان‌های بین‌المللی مدافع حقوق بشر، حکم اعدام وی به 16 سال زندان تقلیل یافت

دیاکو قبادی در سال 1387 بازداشت شد. وی به اتهام ارتباط با احزاب کردی 3 سال زندان محکوم شد و هم اینک در زندان مرکزی سنندج به‌سر می‌برد.

فواد شبکی فرد در سال 1387 بازداشت شد. وی به اتهام هم‌کاری با احزاب کردی به 5 سال زندان محکوم شد. شبکی‌فرد هم اکنو ن در زندان مرکزی سنندج نگه‌داری می‌شود.

حامد مینازاده در تاریخ 12 خرداد ماه 1369 بازداشت شد وی به اتهام ارتباط با حزب خبات محاکمه و به 25 سال زندان محکوم شد. وی هم اینک در زندان مرکزی سنندج نگه‌داری می‌شود. از آخرین وضعیت وی اطلاعی در دست نیست

صلاح نعمتی فعال کرد به اتهام ارتباط با احزاب کرد به ۷ سال حبس محکوم شده و در زندان مرکزی سنندج نگه‌داری می‌شود.

مهدی مرادی به اتهام هم‌کاری با احزاب کرد به 3 سال و 8 ماه زندان محکوم شده است. مرادی هم اکنون در زندان مرکزی سنندج نگهداری می‌شود و از آخرین وضعیت وی اطلاعی در دست نیست.

توفیق مرادی در سال 1381 به اتهام ارتباط با حزب کومله دستگیر و به حبس ابد محکوم شده است. وی هم اکنون در زندان مرکزی سنندج نگه‌داری می‌شود و از آخرین وضعیت وی اطلاعی در دست نیست.

شاهو کلیایی در آبان ماه 1387 بازداشت شد و به اتهام ارتباط با احزاب کردی محاکمه و به 3 سال زندان محکوم شده است. وی هم اینک در زندان مرکزی سنندج نگه‌داری می‌شود.

حسین کرمی در تاریخ 9 آذرماه 1372 بازداشت شد. کرمی به اتهام ارتباط با حزب دموکرات کردستان محاکمه شد و به 20 سال زندان محکوم شد. وی هم اکنون در زندان مرکزی سنندج نگه‌داری می‌شود.

حبیب‏اله لطیفی در تاریخ یکم آبان ماه 1368 بازداشت شد. وی 4 ماه در زندان انفرادی توسط بازجویان اطلاعات مورد بازجویی قرار گرفت. لطیفی در تاریخ 10 ماه‌ 1387در شعبه‌ی اول دادگاه انقلاب اسلامی سنندج از سوی قاضی حسن بابایی به جرم اقدام علیه امنیت ملی و نظام با استناد به آیه 33 سوره مائده قران و استناد به مسایل یکم، سوم و پنجم از فصل ششم (حد محارب) جلد چهارم کتاب تحریر الوسیله خمینی و مواد 183، 187، 190، 191 قانون مجازات اسلامی، محارب اعلام شده و به اعدام

محکوم شد. در پی اعتراضات شدید به این حکم در تاریخ 10 بهمن ماه 1387 باردیگر لطیفی در دادگاه تجدید نظر به اعدام محکوم شد. پس از ارجاع پرونده به دیوان عالی کشور در تاریخ 16 فروردین 1388 باز هم حکم اعدام وی تایید شد. وی هم اینک در زندان مرکزی سنندج نگه‌داری می‌شود و هر لحظه احتمال اجرای حکم اعدام وجود دارد.

عزیز محمدجانی تاریخ 7 اردیبهشت 1371 بازداشت شد. محمدجانی به اتهام ارتباط با حزب دموکرات کردستان محاکمه و به 20 سال زندان محکوم شده است. وی هم اکنون در زندان مرکزی سنندج نگه‌داری می‌شود و از آخرین وضعیت وی اطلاعی در دستی نیست.

ساعد بنفشی در تیرماه 1388 بازداشت شد. وی به اتهام هم‌کاری با احزاب کردی به یک سال و نیم زندان محکوم شد و هم اکنون در زندان مرکزی سنندج به‌سر می‌برد.

جهاندار محمدی در سال 1386 دستگیر شد. وی به اتهام ارتباط با احزاب کردی به 16 سال زندان محکوم شد. محمدی هم اکنون در زندان مرکزی سنندج نگه‌داری می‌شود.

فردین محمدی به اتهام ارتباط با احزاب کردی به 15 سال زندان محکوم شده است. وی هم اینک در زندان مرکزی سنندج نگه‌داری می‌شود.

سیروان محمدی در اردیبهشت ماه 1388 به اتهام ارتباط با احزاب کردی دستگیر و به 6 سال زندان محکوم شد. وی هم اینک در زندان مرکزی سنندج نگه‌داری می‌شود.

روناک صفارزاده فعال کرد و فعال حقوق زنان و عضو کمپین یک میلیون امضا برای رفع قوانین تبعیض‌آمیز علیه زنان است. وی هم‌چنین از اعضای انجمن «آذر مهر» در کردستان ایران بود که در مورد آموزش زبان مادری فعالیت می‌کرد.

روناک صفارزاده در تاریخ 16 مهر ماه سال 1386 در حین پخش اعلامیه‌ای در مورد «تحصیل زبان کردی و اعتراض به قتل‌های ناموسی» که به مناسبت روز جهانی کودک صادر شده بود،‌ توسط ماموران امنیتی بازداشت و از ادامه کار وی ممانعت به عمل آمد. وی بعداز دقایقی آزاد می‌شود، اما فردای آن روز در تاریخ 17 مهر ماه 1387 ماموران امنیتی ساعت 7 صبح با ورود به منزل وی و بازرسی آن و ضبط وسایل شخصیش او را بازداشت می‌کنند وی نزدیک به یک سال در بازداشت به سر برد و دادگاه رسیدگی به اتهاماتش یک سال و نیم بعد و در 22 اسفند ماه 1387 برگزار شد. صفارزاده در تاریخ 24 فروردینماه 1388 از سوی شعبه یک دادگاه انقلاب اسلامی شهر سنندج در کردستان به شش سال و هفت ماه زندان محکوم شد. در کیفرخواست صادره حکم «محاربه» برای وی در نظر گرفته شده بود که در دادگاه از این اتهام تبرئه شد. وی هم‌چنین اتهام عضویت در پژاک (حزب حیات آزادکردستان) را نیز در پرونده داشته است که محمد شریف، وکیل وی در این مورد بعد از دادگاه گفته بود: «فعالیت‌های روناک صفارزاده محدود به فعالیت‌های انجمن زنان آذرمهر و ده و فعالیت‌های ایشان در پژاک با همین هدف صورت پذیرفته است اما بنابر همین‌ اتهام‌ها که در کیفرخواست دادستانی مطرح شد، دادگاه به استناد ماده 499 قانون مجازات اسلامی روناک صفارزاده را به پنج سال حبس تعزیری و ازحیث فعالیت‌های تبلیغی علیه نظام و به نفع پژاک به یک سال حبس تعزیری محکوم کرد حکم صادر شده برای این فعال کرد در دادگاه بدوی در مرداد ماه 1388 در دادگاه تجدید نظر عینن به تایید رسید و به علت رای دادگاه مقرر شد وی دوران محکومیتش را در زندان مرکزی شهر سنندج سپری کند گفته می‌شود در خرداد ماه 1388 روناک صفارزاده که در زندان مرکزی سنندج و هم‌راه مجرمان خطرناک و بزه‌کار برای سپری کردن دوران محکومیت به سر می‌برد، به تحریک ماموران امنیتی و بر اساس دستور دادستان کردستان چندین بار توسط تعدادی از هم‌بندی‌هایش در داخل زندان مورد ضرب و شتم قرار گرفت و از چندین ناحیه دچار آسیب دیدگی جدی شد.

امیر سورسوری در اسفند ماه 1386 بازداشت شد. وی به اتهام هم‌کاری با احزاب کردی به 3 سال زندان محکوم شد. هم اکنون سورسوری در زندان مرکزی سنندج زندانی است.

مجید ویسی در سال 1379 بازداشت شد. این فعال کرد به اتهام ارتباط با دولت بی‌گانه (عراق) به 18 سال زندان محکوم شده

است. بر اساس آخرین اخبار وی در زندان مرکزی سنندج زندانی است.

عدنان حسن‌پور در آذر ماه 1385 بازداشت شد. وی ابتدا به اعدام محکوم شد و طی یک پروسه طولانی قضایی حکم او از اعدام به 31 سال زندان تقلیل یافت. عدنان حسن‌پور هم اکنون در زندان مرکزی سنندج نگه‌داری می‌شود در تاریخ دوم فروردین ماه گزارش شد دکتر صالح نیکبخت وکیل حسن پور اتهامات جدید موکلش را «جاسوسی برای دول متخاصم و گروهای مخالف ایران» ، «در اختیار قرار دادن مشخصات و موقعیتهای جغرافیایی «واردشدن و ارتباط با احزاب مخالف ایران»، «تبانی و هم‌کاری افراد دیگر بر علیه امنیت داخلی و خارجی ایران» و «تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی» عنوان کرد. وی‌ با اشاره به این‌که اتهاماتی که برای عدنان حسن پور در نظر گرفته شده در قانون ایران اصلا قابل اجرا نیست گفت: «موکلم تبرئه نخواهد شد ولی امیدوارم به مجازات سبک‌تری محکوم بشود.» درتاریخ 9 خرداد ماه گزارش شد دادگاه تجدید نظر استان کردستان رای صادره را در دو مورد هم‌کاری با دول متخاصم و تبانی بر علیه نظام نقض کرده و مجموع مجازات عدنان حسن پور به 15 سال زندان کاهش یافته است. صالح نیکبخت ابراز امیدواری کرد که درمراحل بعدی بتواند میزان این مجازات را از 15 سال حبس نیز کاهش دهد. وی هم‌چنین با اشاره به سابقه محکومیت مطبوعاتی این روزنامه نگار کرد گفت: «لازم به توضیح است درپرونده دیگری آقای عدنان حسن پور به اتهام مطبوعاتی و هم‌کاری با یک روزنامه محلی دو زبانه به نام «آسو» به دو ملیون ریال جزای نقدی محکوم شده و حکم مجازات وی نیز قطعیت یافته است.»

هما نطور که‌ در گزارشات معدتد در طول سال گذشته‌ شاهد بودیم که‌ چندیننفر از فعالین کرد اعدام شدند از چمله‌ انها فرزاد کمانگر، علی حیدریان، فرهاد وکیل شیرین علم هولی و مهدی اسلامیان، روز 19 اردیبهشت در زندان اوین اعدام شدند.

بنا بر گزارش حقوق بشر در سال گذشته‌ بیش از صدها نفر از کولبرها و کاشبکاران هم طعمه‌ حکومت ایران شدند در این میان میتوان به‌ گزارس اژانس ايران خبردر تاریخ 14 اسفند ماه‌ 1989 عبدالرضا محمودی فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا مستقر در

آذربایجان غربی اعلام کرد که‌ کشته شدن 38 نفر و زخمی شدن 71 نفر در فقط در این استان بوده‌ است. از جمله‌ کاسانی که‌ برای نان در کردستان طحمه‌ دولت ایران شدند میتوان به‌ فایق محمودی «دولهبی» مریوان،"محمد یوسف‌زاده" اهل سردشت،و فریدون اسماعیل‌زادهاهل مهاباد "نادر شهبازی" و "قادر" اهل میراباد اشنویه اشاره‌ کر

د

همزمان دستگیری تعدادی از شعرا وادیبان کرد نیز ناگفته‌ نماند از جمله انها مختار هوشمند نقاش و رئیس انجمن هنرهای تجسمی مریوان و بهزاد کردستانی شاعر و نویسنده‌، عزیز ناصری معلم و فعال فرهنگی اشاره کرد

در گزارش سالانه‌ ‌‌هارنا خبر گزاری حقوق بشر در ایران امده‌ است که‌ در سال گذشته‌ تعداد 1256 بازداشتی در ایران صورت گرفته‌ است که‌ موارد نقض حقوق بشر در این دستگیریها بخوبی نمایان بوده‌ است در این میان تعداد فعالان کرد را 129 نفر اعلام کرد این در حالی است که‌ تعداد سیاسیون دستگیر شده‌ در ایران نیز به‌ همین تعداد اعلام شده‌ است تعداد دستگیر شده‌گان اقلیت های مذهبی 165 نفر اعلام شده‌ است که‌ تعداد قابل توجهی از انها را نیز کردهای اهل سنت میباشند در این میان همچنین تعداد دانشجویان دستگر شده در ایران را نیز 186 را اعلام کرده‌اند که‌ در میان انها نیز کردهای فراوانی به‌چشم میخورد

سعید سنندجی

21/3/2011

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر