Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۸۹ اسفند ۱۷, سه‌شنبه

تظاهرات روز جهانی زن در استهکلم؛ حمایت از زنان ایران


تظاهرات روز جهانی زن در استهکلم؛ حمایت از زنان ایران



هو کردن مزدوران رژیم توسط جوانان شیراز ۱۷ اسفند


گزارش؛ ایجاد فضای امنیتی و درگیری‌های پراکنده در تهران
خبرگزاری هرانا - ماموران امنیتی با استقرار در میادین اصلی شهر تهران، مانع از شکل گیری تظاهرات مسالمت آمیز مردم در ۸ مارس (روز جهانی زن) شده و ضمن اعمال خشونت، ده‌ها تن را نیز بازداشت کردند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، نیروهای گارد ویژه و لباس شخصی از پیش از ظهر امروز، در بسیاری از میادین و خیابان‌های اصلی شهر تهران حضور پر رنگی داشته و مانع از شکل گیری تظاهرات مسالمت آمیز مردم شدند.

گفته می شود حضور نیروهای امنیتی در خیابان ها و میادینی نظیر ولیعصر، هفت تیر، هفت حوض، پروین، تهران پارس، نارمک، مادر، انقلاب، ونک، فاطمی، فردوسی، کاج و .. بسیار محسوس بوده است.

نیروهای امنیتی برای جلوگیری از شکل گیری تجمعات، خیابان های منتهی به میادین مذکور را مسدود و از تردد ایشان جلوگیری به عمل می آوردند. گزارشگر هرانا در یک مورد مشاهده کرده است که نیروهای امنیتی خطاب به مردم می گفتند "امروز مرکز شهر تعطیل است!"

هم چنین در خیابان تخت طاووس تهران، نیروی‌های امنیتی جلوی عابرین را گرفته و ضمن تفتیش بدنی و بازجویی خیابانی در برخی موارد به وارسی موبایل شهروندان نیز پرداختند.

از سویی در خیابان یوسف آباد درگیری بین مردم و نیروهای امنیتی گزارش شده است که در پی آن دستکم ده تن بازداشت شدند. این در حالیست که ضرب و شتم و بازداشت فله‌ای شهروندان در بسیاری از خیابان‌های شهر تهران به وفور مشاهده شده است.

نکتهٔ جالب توجه که طی هفته‌های اخیر کم و بیش به چشم خورده بود، حضور افراد کم سن و سال در بین نیروهای بسیج و زن‌های بسیجی که زیر چادر‌هایشان باتوم حمل می‌کردند، بوده است.

لازم به یادآوری ست طی روزهای اخیر بسیاری از فعالین زنان مقرر کرده بودند که، در روز سه شنبه هفدهم بهمن ماه که مصادف است با ۸ مارس، روز جهانی زن، برای احقاق حقوق برابر خود با مردان به خیابان‌ها خواهند آمد.
جو شدید امنیتی خیابان ولیعصر تهران سه شنبه ۱۷ اسفند


یورش نیروهای سرکوبگر به تعدادی از مادران پارک لاله
بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" یورش وحشیانۀ نیروهای سرکوبگر ولی فقیه به تعدادی از مادران عزادار در چهار راه امیر آباد و مورد اهانت و تحت تعقیب قرار دادن آنها برای مسافتهای طولانی.
روز سه شنبه 17 اسفند ماه حوالی ساعت 16:30 تعدادی از حامیان مادران پارک لاله (عزادار ) در حال نزدیک شدن به چهار راه امیر آباد بودند که نیروهای سرکوبگر بسیج با باتون به سوی آنها یورش بردند و در حالی که با باتون یکی از حامیان مادران عزادار را تهدید به ضرب و شتم می کردند اقدام به اهانت به آنها نمودند . بسیجیها که سن آنها بین 14 الی 16 سال بود به مدت طولانی به تعقیب یکی از مادران پارک لاله پرداختند.
از طرفی دیگر محل اعلام شده توسط مادران پارک لاله مملو از نیروهای سرکوبگر بود و به هر کسی که مظنون می شدند به سوی او یورش می بردند. نیروهای سرکوبگربه مادرانی که بصورت 2 الی 3 نفره بودند و با همدیگر حرکت می کردند یورش می بردند و آنها را پراکنده می کردند . به هیچ کس اجازه ایستادن حتی برای چند لحظه را نمی دادند.مادران پارک لاله برای مدت طولانی در آن محل سعی داشتند تا مراسم اعتراضی و گرامیداشت روز چهانی زن را برگزار کنند ولی حضور گسترده نیروهای سرکوبگر و برخوردهای وحشیانۀ آنها امکان هر حرکتی را از آنها گرفته بود.

17 اسفند 1389 برابر با 08 مارس 2011

فیلم دیگری از وحشیگری مزدوران رژیم تهران 17 اسفند

فیلم؛ دیکتاتور به پایان خود سلام کن - تهران ۱۷ اسفند

فیلم؛ ضرب و شتم مردم/حمله به فیلمبرداران تهران ۱۷ اسفند

انتقال دو فعال مدنی بازداشتی به زندان سنندج

آژانس خبری موکریان
سرویس حقوق بشر

سعید ساعدی و یحیی قوامی دو فعال مدنی بازداشتی در سنندج روز گذشته پانزدهم اسفندماه به زندان مرکزی این شهرمنتقل شدند.
یکی از نزدیکان این دو فعال مدنی ضمن تأیید این خبر اظهار داشت : سعید ساعدی و یحیی قوامی که در تاریخ پنجم دیماه سالجاری از سوی نیروهای امنیتی در شهر سنندج بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات این شهر منتقل شده بودند روز گذشته به قرنطینه زندان مرکزی سنندج تحویل داده شدند.
وی در ادامه به خبرنگار آژانس خبری موکریان گفت : این افراد تاکنون تنها 1 بار با خانواده تماس تلفنی داشته اند و مقامات قضایی در رابطه با اتهام این دو فعال مدنی اظهار نظری نکرده اند.
لازم به ذکر است که سعید ساعدی نویسنده و یحیی قوامی عضو جمعیت کردستان سبز، در جریان مراجعه نیروهای امنیتی به خانه پدری زندانی محکوم به اعدام "حبیب الله لطیفی" بازداشت شده اند.

-----------------------


حضور گسترده نیروهای گارد و انتظامی ۱۷ اسفند تهران

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر