Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۱ مرداد ۲۹, یکشنبه

حمایت جهانی از زنانی که علیه پوتین ترانه خواندند


حمایت جهانی از زنانی که علیه پوتین ترانه خواندند

و در این رابطه آمنستی اینترناشیونال دست به جمع آوری امضابرای حمایت از زنان مخالف پوتین در روسیه دست زده اند 
صدای آمریکا: مقامات روسیه به دلیل صدور حکم دو سال زندان برای سه زن خواننده با انتقاد گسترده ای در داخل و خارج آن کشور روبرو شده اند.


سه زن روسٍ عضو یک گروه کوچک پانک که منتقد ولادیمیر پوتین- رئیس جمهوری روسیه- هستند، روز جمعه به دو سال زندان محکوم شدند.
اعضای گروه پانکِ فمینیستٍ موسوم به پوسی رایوت (شورش زنان)، اوایل سال جاری میلادی، با اجرای ترانه ای در یک کلیسا، از مریم مقدس خواسته بودند تا کشورشان را از شرِ پوتین رها کند، و از این روی، از ماه مارس میلادی(شش ماه پیش) تاکنون در زندان به سر برده اند.
با اعلام حکم زندان برای این سه زن، روز شنبه تظاهراتی در حمایت از آنها در شهرهای مهم جهان، از جمله مسکو، لندن، پاریس و نیویورک برگزار شد.
تیم وکلای مدافع این سه زن می گوید قصد دارد از حکم استیناف بخواهد.
خبرگزاری فرانسه گزارش داده که در یک نظر خواهی تلفنی ایستگاه رادیوئی صدای مسکو ، دو سوم شنوندگان با رای دادگاه مخالفت کردند.
آمریکا اعلام کرده محکومیت سه زن خواننده با جرم "تناسب" ندارد، و از مقامات روسیه خواسته برای تضمین حق آزادی بیان در پرونده بازنگری کنند.
کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، هم گفت حکم دادگاه بر ارعاب و آزار فعالان مخالف در روسیه ، که انگیزه های سیاسی پشت آن است، می افزاید.
هنرمندان مشهور جهان از جمله مدونا هم به رای دادگاه اعتراض و از سه زن زندانی حمایت کرده اند.
////////////////

محکومیت یک شهروند کرد به 6 سال زندان

آژانس خبری موکریان 
سرویس حقوق بشر 

یک شهروند اهل کامیاران از طرف دادگاه انقلاب اسلامی سنندج به حبس محکوم شد. 
براساس اخبار رسیده به خبرنگار آژانس خبری موکریان، یک شهروند اهل کامیاران به نام صباح خیاط که حدود دو سال پیش توسط نیروهای امنیتی دستگیر و روانه زندان شده بود، به اتهام همکاری با یک حزب مخالف از طرف شعبه یک دادگاه انقلاب اسلامی سنندج به 11 سال حبس محکوم شد که این حکم در دادگاه تجدید نظر استان به 6 سال کاهش یافت. 
گفته می شود صباح خیاط که بیش از دو ماه را در بازداشتگاه بسر برده، هم اکنون در زندان مرکزی شهرسنندج دوران محکومیت خود را سپری می نماید.


/////////////////////////

عملیات گسترده تجسسی در اطراف مرزهای سوریه

به گزارش العالم، یک فروند کشتی جاسوسی متعلق به نیروی دریایی آلمان در سواحل سوریه مستقر شده است تا از تحرکات ارتش سوریه ،اطلاعات جمع آوری و به ارتشهای آمریکا و انگلیس منتقل کند. 

روزنامه آلمانی تیرولر زایتونگ نوشت، این کشتی حامل فناوریهای جدید جاسوسی سازمان اطلاعات آلمان است تا تحرکات نیروهای سوری را ردیابی کند.

به نوشته این روزنامه، اطلاعاتی که این کشتی از عملیات ارتش سوریه جمع آوری می کند به ارتشهای آمریکا و انگلیس منتقل می شود.
این روزنامه تأیید کرد مأموران سازمان اطلاعات آلمان در پایگاه انجرلیک ترکیه وابسته به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در نزدیکی شهر آدانا نیز گفتگوهای تلفنی و بی سیمی داخل سوریه را شنود می کنند. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر