Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۱ مرداد ۲۸, شنبه

تنش میان ایران و اسرائیل و افزایش نگرانی از جنگ


تنش میان ایران و اسرائیل و افزایش نگرانی از جنگ

این بار سرکرده حزب الله لبنان دست
 به عربده کشی زده  وبار دیگر  اسرائیل را تهدید نمود 



دیروز محمود احمدی نژاد در پایان راهپیمایی "روز قدس" در دانشگاه تهران بار دیگر اسرائیل را به "غده ای سرطانی" تشبیه کرد و ابراز اطمینان نمود که نه فقط دولت اسرائیل از بین خواهد رفت، بلکه با نابودی اسرائیل سلطۀ آمریکا نیز بر جهان خاتمه خواهد یافت.




همزمان در بیروت، شیخ حسن نصرالله، رهبر حزب الله لبنان در سخنرانی که از طریق یک صفحۀ بزرگ تلویزیونی پخش می شد اسرائیل را تهدید کرد که در صورت حمله به ایران با "جهنمی" بزرگ و "واکنشی" سهمگین روبرو خواهد شد. حسن نصرالله تلویحاً گفت که موشک های این حزب برخی اهداف در داخل اسرائیل از جمله نیروگاه اتمی این کشور را نشانه خواهند گرفت که در نتیجۀ آن دست کم صدها هزار اسرائیلی به قتل خواهند رسید.



در روزهای گذشته اظهارات برخی رهبران اسرائیل فرضیۀ حملۀ نظامی این کشور به تأسیسات اتمی ایران را بسیار تقویت کردند. از جمله نشانه های نگرانی از بروز جنگ میان ایران و اسرائیل رجوع بی سابقۀ شمار فزاینده ای از مردم اسرائیل به مراکز توزیع ماسک های ضدگاز در این کشور است.



خبرگزاری فرانسه در گزارشی در همین خصوص نوشته است که تماس شهروندان اسرائیلی با شهرداری های این کشور برای کسب اطلاع در خصوص صدها پناهگاه زیرزمینی نیز به طرز بی سابقه ای افزایش یافته است. پنجشنبه گذشته شیمون پرز، رییس جمهوری اسرائیل، درمصاحبه ای تلویزیونی اعلام کرد که بدون پشتیبانی آمریکا، اسرائیل نمی تواند به تأسیسات اتمی ایران حمله کند. 

۱ نظر:

ashkan گفت...

دوست عزیز لطفا «عربته کشی» را به «عربده کشی» تصحیح کنید.

ارسال یک نظر