Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۱ مرداد ۲۴, سه‌شنبه

دستگیری یکی از اعضای حزب الله لبنان توسط ارتش آزادیبخش سوریه


دستگیری یکی از اعضای حزب الله لبنان توسط ارتش آزادیبخش سوریه

پس از بازداشت توسط ارتش آزاد

عضو حزب الله: حسن نصرالله از ما خواست از نظام شیعی سوریه پستیبانی کنیم


دبی- العربیه. نت فارسی ارتش آزاد سوریه از بازداشت یکی از عناصر حزب الله لبنان در دمشق خبر داد و اعترافات او را در مورد فعالیت این حزب در سوریه پخش کرد.

تلویزیون العربیه اعترافات عضو حزب الله را که به همراه 1500 تن دیگر از اعضای این حزب ماموریت داشت در سرکوب اعتراض های ضد دولتی با رژیم سوریه همکاری کند ، پخش کرد.

فرد بازداشت شده خود را حسان سلیم المقداد معرفی کرد و تاکید کرد با تسهیلات کامل و به شکل رسمی از لبنان و ارد سوریه شده است.

او تاکید کرد به عنوان تک تیرانداز به همراه 250 تن دیگر از اعضای حزب در منطقه " سیده زینب" در دمشق فعالیت می کرد.

وی افزود بر اساس دستور حسن نصرالله که از آنها خواسته بود از " نظام شیعی سوریه" در برابر شورش " گروهک های مسلح سنی" پشتیبانی کنند به همراه دیگر اعضای حزب الله وارد سوریه شده است.

القمداد تاکید کرد اغلب افراد اعزامی حزب الله تک تیراندازانی هستند که در منطقه بلعبلک لبنان آموزش دیده اند.

او که در درگیری های "دوما" و "اریا" شرکت کرده بود با اشاره به فعالیت اعتراضی مخالفان تاکید کرد به او دروغ گفته بودند ، هیچ گروه مسلحی در سوریه وجود ندارد بلکه این افراد عضو ارتش آزاد هستند که برای آزادی ، توقف سرکوب ها و ستم مبارزه می کنند.

المقداد از حسن نصرالله خواست "خواهش می کنم شر خود را از ملت سوریه کم کن آنها به دنبال آزادی و زندگی باعزت هستند."
///////////////////////

مشکلاتی که انتقادهای فروانی برانگیخته است

ضعف امداد رسانی و عدم پوشش خبری زلزله آذربایجان شرقی در صدا و سیما


دبی-العربیه.نت فارسی پس از گذشت دو روز از زلزله 6.2 ریشتری استان آذربایجان شرقی ایران و کشته و زخمی شدن صدها نفر ازهالی مناطق این استان، گزارش ها همچنان از ضعف امداد رسانی، بی توجی مسئولین و عدم پوشش درست توسط صدا و سیمای دولتی ایران حکایت می کند. 

به گزارش خبرگزاری های ایران، مرضیه وحید دستجردی، وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی این کشور، دوشنبه 13-8-2012 با حضور در مجلس شورا به ارائه گزارشی درباره تلفات زلزله و اقدام های صورت گرفته پرداخت و گفت: " 2هزار مورد اعزام مصدوم و مجروح بیمارستانی و 2 هزار و 11 مورد درمان سرپایی داشتیم."

بنا بر گزارش ها، او تعداد افرادی را که در زلزله اخیر آذربایجان شرقی جان خود را از دست داده‌اند 306 نفر اعلام کرد.

وزیر بهداشت ایران همچنین تعداد افرادی را که مرگشان در بیمارستان‌های منطقه ثبت شده است، 268 نفر اعلام کرد و خاطرنشان کرد که فوت 219 زن و کودک و 49 مرد در بیمارستان‌های منطقه ثبت شده است.

گزارش های میدانی خبرنگاران رسانه ها حاکی از آن است که هزاران نفر در منطقه که خانه‌هایشان بر اثر زلزله فروریخته است، هم‌اکنون در چادر و سرپناه‌های موقت اسکان داده شده‌اند.

رسانه‌های ایران گزارش داده‌اند که زلزله‌زدگان همچنان نیازمند دریافت اقلامی همچون آب، دارو، مواد غذایی، لباس و مواد بهداشتی هستند.

انتقاد نمایندگان مجلس


با وجود تاکید مسئولان نهادهای امدادرسان بر هماهنگی و اقدام به موقع برای کمک به آسیب‌دیدگان مناطق زلزله‌زده، نمایندگان استان آذربایجان شرقی در نشست امروز مجلس ایران از روند امدادرسانی در این مناطق انتقاد کرده‌اند.

الله‌وردی دهقان، نماینده شهر زلزله زده ورزقان در مجلس ایران تاکید کرده است که نبود مدیریت بحران در این شهر، یکی از دلایل افزایش تلفات زلزله بود.

او اضافه کرد که ساکنان این شهر همچنان با کمبود پتو و چادر روبه‌رو هستند.

به گزارش خبرگزاری "مهر"، نماینده ورزقان در پارلمان ایران گفت: "100 نفر از 300 نفر کشته‌شدگان زلزله و 800 نفر از مجروحان در شهرستان ورزقان بوده‌اند و 50درصد ساختمان‌های شهر و 90درصد خانه‌های روستایی بین 20 تا 100 درصد تخریب شده است.

آقای دهقان خواهان اقدام سریع هلال‌احمر برای تامین اقلام مورد نیاز زلزله‌زدگان و اسکان موقت آنها شد.
او میزان خسارات وارد شده بر اثر زمین‌لرزه را 500 میلیارد تومان اعلام کرد.

اگر مردم نمی آمدند


اما مسعود پزشکیان، نماینده مردم تبریز در مجلس شورای ایران از ضعف امداد رسانی انتقاد کرد و گفت: "مشکلات در ساختار مدیریتی مانع امدادرسانی به آسیب دیدگان شمال غرب ایران شده است."

او با اشاره به کمک های مردمی اظهار داشت: "اگر مردم نمی‌آمدند، شاید بحران زلزله به این سرعت جمع نمی‌شد."

پزشکیان افزود: "مدیریت بحران سازماندهی‌شده انجام نگرفت. بلکه این مردم بودند که با وسایل نقلیه شخصی‌شان امدادرسانی می‌کردند."

او با اشاره به آمار ارئه شده از سوی جمعیت هلال احمر گفت: "رئیس جمعیت هلال‌احمر از تحویل 8هزار چادر سخن می‌گوید، اما این میزان چادر هنوز به مردم زلزله‌زده نرسیده است."

آمادگی دیگر کشورها برای یاری رسانی


گزارش رسانه ها که چندین کشورهای همسایه ایران از جمله ترکیه، روسیه، پاکستان و امارات متحده عربی برای ارسال کمک‌های انساندوستانه به زلزله‌زدگان آذربایجان شرقی اعلام آمادگی کرده‌اند.

سوئیس، تایوان، سنگاپور، آلمان، فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های هلال احمر و صلیب سرخ، دفتر یونیسف در تهران و پزشکان بدون مرز نیز آمادگی خود را برای ارسال کمک و امدادرسانی به آسیب دیدگان اعلام کرده اند.

اما مقام های رسمی ایران گفته‌اند که عملیات امدادرسانی با استفاده از توان داخلی انجام می‌شود و "نیازی به کمک‌های بین‌المللی نیست."

خبرگزاری ایرنا به نقل از روابط عمومی سپاه پاسداران ایران از اعزام 20 گردان عاشورا و الزهرا به مناطق زلزله‌زده خبر داده است.

بی توجهی صدا و سیما


بی توجهی صدا و سیمای حکومتی ایران به زلزله و عدم پوشش مناسب اخبار این حادثه، انتقادهای فراوانی در فضای مجازی و همچنین در میان مسئولان به همراه داشت. 

به گزارش خبرگزاری "خانه ملت"، در جلسه علنی مجلس مجلس شورای اسلامی، علی لاریجانی رئیس این مجلس از مسئولان صدا و سیمای ایران ایران خواست با "درک شرایط سخت مردم" با آنها همدردی کنند.

این تذکر بعد از آن مطرح شد که عده ای از نمایندگان مجلس به گلایه از عملکرد تلویزیون ایران پرداختند و به ویژه، پخش یک برنامه تلویزیونی طنز به نام "خنده بازار" را در شامگاه یکشنبه مورد انتقاد قرار دادند.

در واکنش به پخش این برنامه، یونس اسدی نماینده مشکین شهر در صحن علنی مجلس گفت: "مسئولان صداوسیما خجالت بکشند. آنجا مردم جان خود را از دست داده اند و اینجا خنده بازار پخش می کنند، بیگانگان با ما ابراز همدردی می کنند ولی صداوسیمای ما نه."

در واکنشی دیگر، نادر قاضی پور نماینده ارومیه با گلایه از اعلام نشدن عزای عمومی توسط سازمان صدا و سیما و رئیس جمهور اظهار داشت: "آیا جان ما آذربایجانی ها عزیز نیست؟"

روز یکشنبه علیرضا منادی سفیدان نماینده مردم تبریز، در مصاحبه با "ایسنا" اظهار داشت: "مردم از انعکاس خبری صدا و سیما در خصوص زلزله روز شنبه بسیار گله‌مند بودند و علی‌رغم اینکه شب گذشته صدها نفر زیر آوار بودند، در برنامه‌های تلویزیونی و سحرگاهی اشاره‌ای به وقوع این فاجعه نشد."

غلامحسین مسعودی ریحان نماینده اهر و هریس در مجلس هشتم نیز در مصاحبه با "ایلنا" گفت که "شبکه‌های خارجی خیلی بهتر از صدا و سیما عمل کردند" و افزود: "اگر اطلاع رسانی به موقع توسط صدا و سیما انجام می‌شد، کمک‌های مردمی و حتی کمک‌های خارجی به این مناطق سرازیر می‌شد".

یکشنبه همچنین خبرگزاری "ایسنا" با انتقاد از عدم "اطلاع‌رسانی به موقع سازمان صداوسیما برای کمک بهتر و سریع‌تر" نوشت: "تلویزیون بلافاصله پس از این اتفاق آماری دقیق از تعداد کشته‌شدگان و مجروحان زلزله ارائه نداد، تا کسانی که این حادثه را تنها از طریق تلویزیون‌ و رادیو پیگیری می‌کردند، متوجه عمق فاجعه اتفاق افتاده در شمال‌غرب کشور نشوند."

سایت اصولگرای بازتاب هم دوشنبه با انتشار مطلبی انتقادی ابراز عقیده کرده است: "شاید مسئولان صداوسیما تصور کنند با پرداختن به مشکلات مردم زلزله زده، فرایند دعوت به شرکت در راهپیمایی روز قدس تحت الشعاع قرار گیرد و شاید فکر کنند، کشته شدن صدها انسان به اندازه برگزاری اجلاس سران عدم تعهد ارزش خبری ندارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر