Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۱ مرداد ۱۱, چهارشنبه

تحویل احتمالی موشک های ضدهوایی به مخالفان اسد



شبکۀ تلویزیون آمریکایی "ان بی‌سی" خبر داد که ارتش آزادیبخش سوریه بیش از بیست موشک زمین به هوا از طریق مرز ترکیه دریافت کرده است.

همین منبع افزوده است که این موشک ها توسط دولت آمریکا در اختیار مخالفان بشار اسد قرار نگرفته است. با این حال، مقامات آمریکایی در هفته های گذشته گفته بودند که شماری از کشورهای عربی ازجمله عربستان و قطر که خواستار سرنگونی رژیم بشار اسد هستند از تحویل این موشک ها به مخالفان حکومت دمشق پشتیبانی می کنند.



این موشک های ضدهوایی "منپادس" نام دارد. با تشدید حملات نیروی هوایی رژیم اسد به محلات شهر حلب، مخالفان رژیم سوریه خواستار سلاح های پیشرفته برای مقابله با همین حملات شده بودند. شبکۀ تلویزیون آمریکایی "ان بی‌سی" اضافه کرده است : حتا اگر این سلاح ها به مخالفان اسد تحویل داده شده باشند، معلوم نیست که آنان توانایی به کارگیری آنها را در آیندۀ نزدیک داشته باشند. برخی نمایندگان مجلس آمریکا رییس جمهوری این کشور را، به دلیل خودداری از مسلح کردن مخالفان اسد مورد سرزنش قرار داده است.
سرویس های اطلاعاتی غرب پیش از این گفته بودند که بعد از سقوط معمر قذافی بین ده تا پانزده هزار موشک "منپادس" از زرادخانه های معمر قذافی ربوده شدند و تاکنون اثری از آنها به دست نیامده است.
ارتش آزادیبخش سوریه ادعای شبکۀ تلویزیون آمریکایی را مبنی بر دریافت موشک های زمین به هوا را تکذیب کرده، هر چند تصریح نموده که اقدامات غافلگیرکننده ای علیه ارتش بشار اسد در دست تدارک است.
----------------------------

جنگنده های ارتش اسد بروی شهر حلب شلیک کردند

به گزارش خبرگزاری فرانسه از دمشق، ناظران سازمان ملل در سوریه گفتند که جت های جنگنده ارتش سوریه بروی شهر حلب شلیک کردند.
سوزان غوشه، سخنگوی ناظران سازمان ملل در سوریه گفت، اخبار رسیده از شهر حلب بسیار نگران کننده است. ارتش سوریه از توپخانه، تانک و هلیکوپتر جنگی و جت جنگنده برای مقابله با نیروهای مخالف رژیم استفاده می کند.
وی افزود، ناظران سازمان ملل در شهر حلب خود دیروز شاهد بودند که یک جت جنگنده ارتش سوریه بروی این شهر آتش گشود.

جنایات هولناک رژیم اسد در حلب

رادیو آلمان: سازمان عفو بین‌الملل رژیم سوریه را متهم به قتل تظاهرکنندگان غیرنظامی در شهر حلب کرد.
در بیانیه سازمان عفو بین‌الملل در این باره اعلام شده است که گروه‌های دولتی و شبه‌نظامیان دولت بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه، به سوی مردان جوان، کودکان و حتی پیران شلیک کرده‌اند.
در این بیانیه همچنین آمده است که بعضی کشتگان در حلب به هیچ‌وجه در تظاهرات شرکت نداشته‌اند و تنها نظاره‌گر درگیری‌ها بوده‌اند و ماموران دولتی در سوریه اعضای خانواده کشتگان را مجبور می‌کنند بگویند عضو خانواده‌شان توسط تروریست‌های مسلح کشته شده‌اند.
این گزارش که بر پایه‌ی تحقیقات عفو بین‌الملل در روزهای پایانی ماه مه تنظیم شده است، شرح می‌دهد که نیروهای ارتش سوریه و شبه‌نظامیان "شبیحه" چگونه با مخالفان رژیم برخورد کرده‌اند.
به نوشته‌ی عفو بین‌الملل، غیرنظامیان و کودکان نیز هدف این رفتار خشن بوده‌اند؛ مجروحان مورد پیگرد قرار گرفته‌اند و شکنجه همواره مورد استفاده قرار گرفته است.
این گزارش تصریح می‌کند که نیروهای امنیتی دولتی بدون ملاحظه و با خشونت به اعتراض‌ها پاسخ داده‌اند.

موشکهای پیشرفته ضد هوايی در دست نیروهای مخالف اسد

العربیه: شبکه خبری "ان بی سی " امروز گزارش داد ارتش آزاد سوریه برای اولین بار به موشک های پیشرفته ضد هوایی زمین به هوا مجهز شد.
این اسلحه پیشرفته که از مرز ترکیه به ارتش آزاد رسیده است، برای مقابله با حملات هلیکوپترهای توپدار و جنگنده های رژیم اسد بکار گرفته می شود.
در همین حال منابع ارتش آزاد سوریه امروز اعلام کردند نیروهایشان توانستند مرکز امنیتی نیروی هوایی و مقر مرکزی پلیس در شهر حلب را به تصرف خود در آورند.
این منابع می افزایند ، به دنبال درگیری های شدیدی 48 ساعت گذشته در شهر حلب، ارتش آزاد توانسته است ، سه مرکز پلیس و مقر امنیتی نیروی هوایی شاخه حفاظت اطلاعات این کشور را به کنترل خود در آورد.
مخالفان می گویند حملات پی در پی ارتش آزاد سوریه در شهر حلب ، تلفات سنگینی را به ارتش اسد وارد کرده است .
به گفته این منابع سه منطقه مهم "باب النیرب، هنانو ، و الصالحین" به تصرف کامل مخالفان در آمده است.
بر اساس این گزارش عناصر پلیس مرکزی شهر حلب نتوانستند در مقابل ارتش آزاد مقاومت کنند و تعدادی از آنها کشته و شماری دیگری نیز فرار کردند.
به گزارش منابع ارتش آزاد هم اکنون درگیری به ساختمان امنیت نیروی هوایی در کوی الزهرا و ساختمان مرکزی دادگاه نظامی و نیز مقر اصلی حزب بعث در شهر حلب کشیده شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر