Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۱ مرداد ۱۱, چهارشنبه

ارتش آزاد سوریه به اسلحه ضد هوایی پیشرفته مجهز شد



ارتش آزاد سوریه به اسلحه ضد هوایی پیشرفته مجهز شد
کردانه: شبکه خبری "ان بی سی " روز چهارشنبه 1-8-2012 گزارش داد که ارتش آزاد سوریه برای اولین بار به موشک های پیشرفته ضد هوایی زمین به هوا مجهز شد. به گزارش تلویزیون العربیه به نقل از "ان بی سی " این اسلحه پیشرفته که از مرز ترکیه به ارتش آزاد رسیده است، برای مقابله با حملات هلیکوپترهای توپدار و جنگنده های رژیم اسد بکار گرفته می شود.

در همین حال منابع ارتش آزاد سوریه امروز اعلام کردند نیروهایشان توانستند مرکز امنیتی نیروی هوایی و مقر مرکزی پلیس در شهر حلب را به تصرف خود در آوردند.

این منابع می افزایند، به دنبال درگیری های شدیدی 48 ساعت گذشته در شهر حلب، ارتش آزاد توانسته است، سه مرکز پلیس و مقر امنیتی نیروی هوایی شاخه حفاظت اطلاعات این کشور را به کنترل خود در آورد.

مخالفان می گویند حملات پی در پی ارتش آزاد سوریه در شهر حلب، تلفات سنگینی را به ارتش اسد وارد کرده است .

به گفته این منابع سه منطقه مهم "باب النیرب، هنانو، و الصالحین" به تصرف کامل مخالفان در آمده است.

براساس این گزارش عناصر پلیس مرکزی شهر حلب نتوانستند در مقابل ارتش آزاد مقاومت کنند لذا تعدادی از آنه کشته و شماری دیگری نیز فرار کردند.

به گزارش منابع ارتش آزاد هم اکنون درگیری ها به منطقه امنیتی نیروی هوایی در کوی الزهرا و ساختمان مرکزی دادگاه نظامی و نیز مقر اصلی حزب بعث در شهر حلب کشیده شده است.

از سوی دیگر فعالان سیاسی سوریه در تماسی با العربیه بامداد امروز چهارشنبه اعلام کردند یک دیپلمات ایرانی در دمشق، به دست نیروهای مخالف رژیم اسد کشته شد. این منبع سوری اما نام این دیپلمات را ذکر نکرده است.
///////////////////////////
kurdane.com
اجرای حکم اعدام غلامرضا خسروی، قریب الوقوع است
کردانه: خبرها و گزارشهای حقوق بشری:اعتصاب غذای ابوالفضل قدیانی در اعتراض به رفتار غیر انسانی مأموران زندان. رشته های دانشگاهی زنانه و مردانه شدند. برخی دختر‌ها برای پیدا کردن شوهر در خیابان‌ها می‌چرخند. بازداشت یک شهردار در گیلان به دلیل اختلاس. حمد زيدآبادی و مهدی محموديان هم به مرخصی آمدند

متن کامل خبرها:
اعتصاب غذای ابوالفضل قدیانی در اعتراض به رفتار غیر انسانی مأموران زندان

ابوالفضل قدیانی عضو ارشد و دربند سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی که روز گذشته با ضرب و شتم ماموران زندان اوین و با پای برهنه با غل و زنجیر به بیمارستان پارس تهران منتقل شده بود در اعتراض به این رفتار غیرانسانی دست به اعتصاب غذا زد.

به گزارش کلمه، دستور ضرب و شتم توسط علی اشرف رشیدی، رئیس سابق زندان دیزل آباد کرمانشاه و رئیس جدید زندان اوین صادر و توسط سروان رفیعی فرمانده یگان انتظامات زندان اوین و پاسیار محمد عطاری و با همراهی ۱۴ پاسیار مامور انتقال، به اجرا درآمد و پس از آن، این زندانی سیاسی که از رفتن با غل و زنجیر به بیمارستان امتناع کرده بود، با پای برهنه و لباس های آشفته به بیمارستان منتقل شد.

بر اساس این گزارش، ابوالفضل قدیانی به هنگام ضرب و شتم، در طول مسیر و در بیمارستان پارس تهران با صدای بلند و فریاد، اعلام کرده مسبب تمام فجایع و جنایت های صورت گرفته رهبری است و این تصمیم ها در مورد زندانیان با اطلاع او و برای شکستن اراده و مقاومت آنها صورت می گیرد.

او همچنین گفته است که این اقدامات نشانه زوال و سقوط قدرت مادی و اخلاقی شخص رهبری است که پاسخ منتقدان و انتخابات به خود را با ضرب و شتم می دهد.

قدیانی در بیمارستان اعلام کرده است ستم و آزار مزدوران را تحمل خواهد کرد تا با چشم خود سقوط و ذلت دیکتاتوری را ببیند.

اجرای حکم اعدام غلامرضا خسروی، قریب الوقوع است

غلامرضا خسروی سوادجانی از زندانیان سیاسی دهه ۶۰ که در سال ۸۶ با شکایت اداره اطلاعات رفسنجان بازداشت شد در یک روند پیچیده قضایی پس از صدور حکم شش سال حبس تعزیری در دادگاهی دیگر و بر اساس شکایت وزارت دفاع به اتهام محاربه از طریق همکاری موثر با سازمان مجاهدین خلق مجددا محاکمه و به اعدام محکوم شده است.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، حکم این زندانی پس از کش و قوس های فراوان سر انجام توسط دیوان عالی کشور بررسی و مورد تائید قرار گرفت، بر اساس اعلام شفاهی مسئولین قضایی مستقر در زندان اوین حکم این زندانی سیاسی در شهریور ماه اجرا خواهد شد.

این در حالی است که سالهاست تاریخ اجرای احکام اعدام و حتی حکم صادره و تائید شده به زندانیان سیاسی به صورت رسمی اعلام نمی شود و زندانیان سیاسی بدون اعلام قبلی و بدون اطلاع خانواده و وکیل اعدام می شوند.


رشته های دانشگاهی زنانه و مردانه شدند

خبر آنلاین : داوطلبان با گرفتن دفترچه های انتخاب رشته متوجه شدند که در بسیاری از دانشگاههای بزرگ دولتی کشور رشته ها به صورت زن و مرد جدا شده و انتخابها را محدود کرده است.پیش از این هم اعلام شده بود که ماهیت برخی رشته‌ها تناسب چندانی با جنس خانم‌ها ندارد و رشته‌هایی مانند ماشین آلات کشاورزی یا معدن به دلیل سختی کار باید تنها برای مردان باشد.اما امسال بحث فراتر از این حرف هاست.

کدام دانشگاهها رشته ها را تک جنسیتی کردند؟
دانشگاه علامه طباطبایی اگر سال قبل حدود 23 رشته علوم انسانی در این دانشگاه را حذف کرد امسال اقدام به تک جنسیتی کردن دانشگاهها کرده است.در دفترچه انتخاب رشته امسال، دانشگاه علامه طباطبایی رشته های علوم تربیتی،علوم سیاسی،کتابداری و اطلاع رسانی را برای زنان و رشته های مددکاری اجتماعی،حسابداری،مدیریت صنعتی،مدیریت هتلداری را برای مردان اختصاص داده است. بنابراین دانشگاه علامه طباطبایی از 19 رشته خود 9 رشته را تفکیک جنسیتی کرده است.البته این موضوع در دیگر دانشگاههای کشور هم اتفاق افتاده است و در زیرگروه علوم انسانی دانشگاه‌های بوعلی‌سینا همدان، رازی کرمانشاه و دانشگاه قم اقدام به پذیرش جنسیتی در رشته ها می‌کنند.

دانشگاه چمران اهواز هم در رشته های مهندسی تنها به جذب دانشجوی مرد اقدام کرده و زنان دیگر حق انتخاب رشته های مهندسی دانشگاه شهید چمران اهواز را ندارند. بنابراین دختران خوزستانی رشته های ریاضی و فنی دیگر امکان تحصیل در محل سکونت خود را ندارند.رشته های زمین شناسی و معدن هم در دانشگاه سیستان و بلوچستان تک جنسیتی شدند.همچنین در رشته های زیست شناسی و رشته مکانیک، دانشجویان دانشگاه زنجان به صورت تک جنسیتی پذیرش می شوند.


«برخی دختر‌ها برای پیدا کردن شوهر در خیابان‌ها می‌چرخند»

آیت‌الله سبحانی با انتقاد از شیوه‌های جدید ازدواج،گفتند: در ازدواج باید دختر محترمانه در خانه بماند، نه این‌که خود را تزیین کند و در خیابان‌ها بچرخد تا همسری پیدا کند، این کار خلاف سنت است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، وی ظهر امروز در ادامه سلسله مباحث تفسیری خود در مدرسه حجتیه قم گفتند: زن، مقام بالایی دارد، اما اگر خود را به عنوان مطاع عرضه کند، بی‌ارزش می‌شود.

این آخوند ادامه داد: در ازدواج باید دختر محترمانه در خانه بماند، نه این‌که خودش را تزیین کند و در خیابان‌ها بچرخد تا شوهر پیدا کند، این کار خلاف سنت است.

سبحانی با اشاره به سست بودن بنیان این گونه ازدواج‌ها، خاطر نشان کردند: الان دخترها خود را به صورت کالا در آورده‌اند تا شوهر پیدا کنند، این ازدواج‌ها چند صباحی بیشتر دوام ندارد.

بازداشت یک شهردار در گیلان به دلیل اختلاس

شهردار یکی از شهرستان‌های استان گیلان به جرم اختلاس بیش از ۶ میلیارد ریال به همراه دو نفر از همدستانش بازداشت شده است و پرونده قضایی آنها در حال بررسی است.

به گزارش ایسنا و براساس اعلام اداره کل بازرسی استان گیلان شهردار دستگیر شده با همكاري برخي از عوامل خود بخشي از درآمدهاي حاصل از فروش گاز جايگاه CNG را به جاي واريز به حساب شهرداري به سه فقره از حساب‌هاي شخصي خود در بانك‌هاي شهرستان مذكور واريز و مورد سوءاستفاده شخصي قرار داده است.

براساس این گزارش این شهردار به اتهام اختلاس مبلغ ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از درآمدهای جایگاه CNG متعلق به شهرداری در تاریخ ۷ مردادماه ۹۱ با صدور قرار قانونی بازداشت موقت و زندانی شده و دو نفر از مرتبطین وی نیز به جرم معاونت در اختلاس در تاریخ ۸ مردادماه ۹۱ بازداشت شده اند.


احمد زيدآبادی و مهدی محموديان هم به مرخصی آمدند
احمد زيدآبادی دبير کل سازمان دانش آموختگان ايران (ادوار تحکيم وحدت)‬ به مرخصی آمد.

به گزارش ادوارنيوز، احمد زيد آبادی که از ۲۳ خرداد ۸۸ در زندان به سر می برد، از زمستان سال ۸۸ به همراه تعدادی ديگر از زندانيان سياسی در زندان رجايی شهر کرج نگهداری می شود.

احمد زيدآبادی در سه سال اخير تنها دو بار به مرخصی چند روزه اعزام شده است.

اين فعال ملی-مذهبی از سوی دادگاه انقلاب به شش سال زندان، پنج سال تبعيد و محروميت مادام العمر از هرگونه فعاليت سياسی و شرکت در احزاب و هواداری و مصاحبه و سخنرانی و تحليل حوادث، به صورت کتبی يا شفاهی محکوم شد، که دادگاه تجديد نظر حکم دادگاه بدوی را مورد تاييد قرار داد.

احمد زيدآبادی، در سال ۱۳۹۰ توسط هياتی متشکل از ۱۲ کار‌شناس بين المللی مستقل رسانه‌ای برنده جايزه آزادی مطبوعات جهانی سازمان يونسکو ۲۰۱۱ موسوم به «گيلرمو کانو» شد.

همچنين مهدی محموديان زندانی سياسی عضو جبهه مشارکت ايران اسلامی نيز که تا به حال تنها يک بار توانسته بود از اين حق استفاده کند به مرخصی آمد.

به گزارش کلمه مهدی محموديان که در خصوص وقايع بازداشتگاه کهريزک اطلاع رسانی کرد، ۲۵ شهريور ماه در منزل شخصی اش بازداشت و به اتهام اجتماع و تبانی عليه نظام به ۵ سال حبس تعزيری محکوم شد. او در داخل زندان نيز نامه ای درباره وضعيت اسفناک زندان رجايی شهر کرج و تجاوزهای مکرر در اين زندان خطاب به آقای خامنه ای نوشت.

مهدی محموديان به علت شرايط نامساعد زندان بخشی از ريه خود را از دست داد. سرانجام چندی پيش با انتقال وی به بيمارستان موافقت شد.

طی سه سال گذشته بارها مادر محموديان از طريق دادستانی پيگير مرخصی استعلاجی برای فرزندش بود. پس از عمل نيز، خانواده اين زندانی سياسی در خواست داشتند که به محموديان مرخصی استعلاجی داده شود تا او بتواند سلامت خود را باز يابد. اما مسئولان زندان به اين درخواست پاسخی ندادند.
/////////////////////////

لەشەمزینان شەڕ بەردەوامە و ١٥ سەربازیتری تورک کوژران

پێنوسه‌کان:
هه‌رچه‌نده‌ میدیاکانی حکومه‌تیدەوڵەتی تورک هه‌وڵ ده‌ده‌ن شه‌روپێکادانه‌کانی ناوچه‌ی شه‌مزینای جوله‌مێرگ بشارنه‌وه‌، به‌ڵام له‌ رۆژی ٢٣ ی ته‌مموزه‌وه‌ هه‌رێمه‌که‌ له‌ ژێر کۆنترۆلی گه‌ریلاکاندایه‌ و سوپای تورک زیانێکی زۆری به‌رده‌که‌وێت. ناوه‌ندی چاپه‌مه‌نی و راگه‌یاندنی هەپەگە رایگه‌یاند که‌ دوێنێ ئێواری له‌ شه‌روپێکادانێ له‌ هه‌رێمی نیرکۆلا، ١٥ سه‌ربازی تورک کوژراون.


15سه‌ربازی تورک کوژران

ناوه‌ندی چاپه‌مه‌نی و راگه‌یاندنی هەپەگە رایگه‌یاند:''‌ له‌ کاتژمێر ١٦،٣٠ی رۆژی ٣٠ی ته‌مموز له‌ ناوچه‌ی شه‌مزینانی جوله‌مێرگ له‌ دژی سه‌ربازانی تورکی داگیرکه‌ر که‌ ده‌یانویست به‌ره‌و نیرکۆلا و ماسیرۆوه‌ بچه‌ن، له‌لایه‌ن گه‌ریلاکانمانه‌وه‌ دوو چالاکیان له‌سه‌ر ئه‌نجامدراوه‌. له‌ ئه‌نجامی شه‌روپێکادانێکی دژواردا که‌ تا کاتژمێر ١٩،٣٠به‌رده‌وامیکردوه‌، له‌ نیرکۆلای سه‌ره‌وه‌ ١٥ سه‌ربازی دوژمن له‌لایه‌ن گه‌ریلاکانمانه‌وه‌ کوژراون و ٨ سه‌ربازیش بریندار بوونه‌. به‌ڵام ئه‌نجامی شه‌روپێکادانه‌کانی ماسیرۆ له‌لایه‌ن ئێمه‌وه‌ تا ئێستا روون نه‌کراوه‌ته‌وه‌''.
هەپەگە راشیگه‌یاند که‌ له‌دوای چالاکییه‌که‌، سوپای تورکی داگیرکه‌ر هه‌رێمه‌که‌ی بۆمباران کردوه‌، کوژراو و برینداره‌کانیشی به‌ کۆپته‌ری سکۆرسکی له‌ هه‌رێمه‌که‌ دوور خستوته‌وه‌ و وتی:'' هه‌روه‌ها سوپای تورکی داگیرکه‌ر ناچار ماوه‌ته‌وه‌ که‌ هه‌نگاوێک پاشه‌کشه‌ به‌ هێزه‌کانی بکات

هه‌رێمه‌که‌ تۆپباران کرا


ناوه‌ندی چاپه‌مه‌نی و راگه‌یاندنی هەپەگە رایگه‌یاند:'' له‌ کاتژمێر ٢٠،٠٠ی رۆژی٣٠ی ته‌مموز تا کاتژمێر ٠٤،٠٠ی رۆژی ٣١ی ته‌مموز ، حاجی به‌گ، نێرکۆکا، رانیا پیرێ، گه‌نیش ته‌په‌، گردی کارکه‌ر و ماسیرۆی سه‌ر به‌ ناوچه‌ی شه‌مزینانی جوله‌مێرگ له‌لایه‌ن سوپای تورکی داگیرکه‌ر به‌ خه‌ستی تۆپباران کراوه‌. هه‌روه‌ها له‌ رۆژی ٢٩ی ته‌مموزه‌وه‌ رێگای شه‌مزینان – گه‌ردیا له‌لایه‌ن سوپای تورکی داگیرکه‌ره‌وه‌ له‌ هاتوچۆ گیراوه''.

چیای گۆڤه‌ند بۆمباران کرا


ناوه‌ندی چاپه‌مه‌نی و راگه‌یاندنی هەپەگە رایگه‌یاند:'' له‌ کاتژمێر ١٢،٠٠ – ١٦،٠٠ ی رۆژی ٣٠ ی ته‌مموز چیای گۆڤه‌ند سه‌ر به‌ ناوچه‌ی گه‌ڤه‌ر له‌لایه‌ن سوپای تورکی داگیرکه‌ره‌وه‌ به‌ هاوه‌ن و ئۆبیس تۆپباران کراوه‌''.

له‌ لێدوانه‌که‌دا راگه‌یه‌ندرا که‌ له‌ کاتژمێر ١١،٣٠ی رۆژی ٣٠ی ته‌مموز ٢ کۆپته‌ری جۆری سکۆرسکی له‌ ناوچه‌ی گه‌ڤه‌ر ویستویانه‌ به‌ره‌و شیتازان و ئۆره‌ماره‌وه‌ بچن، به‌ڵام له‌به‌ر به‌رخۆدانی گه‌ریلاکانمان ناچار ماونه‌ته‌وه‌ که‌ پاشه‌کشه‌ بکه‌ن و بگرێنه‌وه‌ شوێنه‌که‌ی لێێهاتوونه‌. هەپەگە وتی:'' له‌دوای ماوه‌یه‌ک جارێکی تر به‌ پشتیوانی کۆپته‌ری جه‌نگی جۆری کۆبرا گه‌رانه‌وه‌ و ویستیان بچنه‌ شیتازان و ئۆره‌مار، به‌ڵام جارێکی تریش رێگایان پێنه‌درا و پاشه‌کشه‌یان کرده‌وه‌

''.

ناوه‌ندی چاپه‌مه‌نی و راگه‌یاندنی هەپەگە رایگه‌یاند:'' له‌ کاتژمێر ٢٣،٠٠ ی رۆژی ٣٠ی ته‌مموز له‌ ناوچه‌ی گه‌ڤه‌ری جوله‌مێرگ، رێگای شیتازان و ئۆره‌مار له‌لایه‌نگه‌ریلاکانمانه‌وه‌ گیراوه‌. هه‌روه‌ها پڕدی نێوان شیتازان و ئۆره‌مار له‌لایه‌ن گه‌ریلاکانمانه‌وه‌ تێکشکێنراوه‌. له‌دوای چالاکییه‌که‌، سوپای تورکی داگیرکه‌ر هه‌رێمه‌که‌ی بۆمباران کردوه‌.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر