Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۱ مرداد ۱۲, پنجشنبه

دولت عراق حضور وزیر خارجه ترکیه در شهر کرکوک را محکوم کرد


دولت عراق حضور وزیر خارجه ترکیه در شهر کرکوک را محکوم کرد
در پی سفر برنامه ریزی نشده و از پیش تایید نشده احمد داوود اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه، به شهر کرکوک، وزارت امور خارجه عراق نسبت به این سفر اعتراض کرده است. وزارت امور خارجه عراق در این بیانیه گفته است که نقض قواعد روابط بین الملل و نادیده گرفتن حاکمیت عراق به نفع ترکیه نیست. 
بیانیه وزارت خارجه عراق می گوید که سفر بدون مجوز احمد داوود اوغلو به کرکوک دخالت آشکار در امور داخلی عراق بوده و می تواند سبب تیره تر شدن روابط دو کشور شود.

آقای داوود اوغلو ابتدا به اربیل، مرکز منطقه خودگردان کردستان عراق سفر کرد تا با مسعود بارزانی، رییس آن منطقه دیدار کند اما سپس بدون هماهنگی با دولت مرکزی عراق، به شهر کرکوک رفت.
گروهی از رهبران کردهای عراق خواستار پیوستن استان کرکوک عراق به منطقه خود مختار کردنشین هستند.
این استان دارای منابع بسیار غنی نفتی است.
سفر آقای داوود اوغلو به کردستان عراق پس از آن صورت گرفته که ارتش سوریه از مناطق کردنشین این کشور خارج شده و جای آن را گروه‌های کرد سوری پر کرده‌اند که بخش عمده آنها را هواداران حزب کارگران کردستان (پ ک ک) تشکیل می دهند.
دولت ترکیه پ ک ک را سازمانی تروریستی می داند و رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه تهدید کرده که در صورتی که سوریه به پایگاهی برای پ ک ک بدل شود، ارتش کشورش در خاک سوریه وارد عمل خواهد شد.
آقای اردوغان پیش از آنکه وزیرخارجه اش را به اربیل بفرستد، گفته بود آقای داوود اوغلو به کردستان عراق خواهد رفت تا بگوید: "هیچ قدم اشتباهی بر ندارید، اعتمادمان به خودتان را از بین نبرید".
مسعود بارزانی تلاش کرد که احزاب مختلف کرد سوری را درگروه واحدی به نام شورای ملی کرد گرد هم آورد اما حزب اتحاد دموکراتیک حاضر به عضویت در شورا نشده، هر چند تفاهمنامه ای برای هماهنگی با این شورا امضا کرده است.بی بی سی فارسی
--------------------------------
kurdane.com
کوفی عنان از سمت خود برای حل بحران سوریه کناره‌گیری کرد
 بهمن توتونچی:کوفی عنان، نماینده جامعه جهانی برای حل بحران سوریه از سمت خود کناره گیری کرده است. او از طرف سازمان ملل و اتحادیه عرب ماموریت داشت تا راه حلی برای پایان دادن به خشونت‌های سوریه پیدا کند.
بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل در بیانیه‌ای گفت که آقای عنان تصمیم گرفته که فعالیت خود در این سمت را تمدید نکند. او تا پایان ماه اوت در این سمت باقی خواهد ماند.
کلیک مخالفان حکومت سوریه پایگاه هوایی ارتش را زیر آتش تانک گرفتند
آقای بان از تلاش های کوفی عنان در این سمت قدردانی کرده است. او گفته است طرح شش ماده ای آقای عنان هنوز بهترین راه حل و امید برای حل بحران سوریه به شمار می رود.
طرح کوفی عنان از جمله شامل عقب نشینی نیروهای ارتش سوریه و انتقال تسلیحات سنگین از مناطق شهری و توقف عملیات نظامی علیه مناطق مسکونی، اجرای آتش بس بین نیروهای دولتی و مخالفان، آزادی زندانیان سیاسی و امدادرسانی به غیرنظامیان در مناطق درگیری بود اما این طرح از سوی هیچ یک از طرفین مناقشه به اجرا در نیامد.

آقای عنان برای اجرای این طرح به کشورهای مختلف درگیر در این بحران از جمله ایران و روسیه سفر کرد و موافقت این کشورها برای آن را به دست آورد اما این امر باعث تداوم و تشدید خشونت‌ها نشد.

مقام‌های روسیه بارها هشدار داده‌اند که ماموریت کوفی عنان می‌تواند آخرین فرصت برای جلوگیری از بروز یک جنگ داخلی در سوریه باشد.
ادامه خشونت‌ها
در همین حال، نیروهای مخالف حکومت سوریه امروز با استفاده از یک دستگاه تانک ارتشی، به پایگاه هوایی دولت در نزدیکی حلب حمله کردند.
طبق گزارش‌ها، نیروهای مخالف بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه، با استفاده از یک دستگاه تانک که پیشتر در جریان نبرد با ارتش به غنیمت گرفته بودند، پایگاه هوایی مورد استفاده نیروهای دولتی واقع در سی کیلومتری شمال غرب حلب را زیر آتش گرفتند.
این گزارش توسط گروه موسوم به ناظران حقوق بشر سوریه، که مواضع مخالفان حکومت سوریه را منعکس می کند، انتشار یافته اما خبرگزاری فرانسه به نقل از خبرنگار خود در حلب نیز این گزارش را تایید کرده است.
در حالیکه نیروهای مخالف تا کنون به اسلحه سبک مجهز بوده اند، روز گذشته منابع سازمان ملل تایید کردند که این نیروها توانسته اند اخیرا به تعدادی تانک، خودرو زرهی و حتی تسلیحات ضدهوایی دست یابند.
گزارش های رسیده از نقاط مختلف سوریه، از جمله حلب و دمشق، پایتخت، از ادامه درگیری مسلحانه بین دو طرف حکایت دارد
طی حدود دو هفته اخیر، درگیری های سنگینی بین ارتش و مخالفان مسلح در حلب در جریان بوده و هر دو طرف، پیروزی در این نبرد را با اهمیت دانسته اند.
---------------------------
kurdane.com
مسلم: نمی‌خواهیم تحت کنترل نئوعثمانی‌ها درآییم
صالح مسلم: ما بخشی از اپوزیسیون سوریه هستم و هیچگاه از آنها دور نشده‌ایم. اما مخالفان سوریه از اتحاد برخوردار نیستند. ما با مخالفان داخلی روابطی مستحکم داریم. همچنین روابط ما با شورای ملی سوریه که از حمایت کشورهای غربی و بیگانه برخوردارد و موجودیت کردها را به رسمیت نمی‌شناسد, رابطه‌ برقرار نکرده‌ایم». 

مسکو - صالح مسلم, از روسای مشترک حزب اتحاد دموکراتیک(PYD) در مصاحبه با رادیوی روسیه گفت که نمی‌خواهند تحت کنترل نئوعثمانی‌های ترکیه قرار گیرند.

مسلم ضمن اشاره به وضعیت کردهای مقیم شهر حلب , در مصاحبه با رادیو روسیه گفت که درگیری‌ها در حلب ادامه دارد. در محلاتی که گروه‌های رادیکال اسلامی حضور دارند, این درگیری‌ها افزایش می‌یابد و این نبردها بر کردها هم تأثیرات منفی دارد. لذا کردها هم به حالت آماده‌باش جهت دفاع از خود درآمده‌اند.

مسلم در ادامه می‌گوید:«درگیری‌ها هم‌اکنون در محلاتی شدت می‌یابد که اسلامیون رادیکال در آن حضور دارند. در آن مناطق کردها هم زندگی می‌کنند. چندی پیش سه تن از شهروندان کرد غیرنظامی جان خود را از دست دادند. تاکنون محلات کردنشین مورد هدف طرفداران ارتش رژیم و ارتش آزاد قرار نگرفته است. من می‌توانیم بگویم که کردها در حلب خود را بخوبی سازماندهی کرده‌اند. نیروهای دفاعی خود را تشکیل داده‌اند و از محلات کردنشین محافظت می‌کنند.»

صالح مسلم ضمن اشاره به حاکمیت کردها بر مناطق کردنشین گفت, که در شهرهای قامشلو و سرکانی نیروهای رژیم هنوز حضور دارند, اما در امر اداره و مدیریت آن مناطق دخالت نمی‌کنند. مسلم اعلام کرد که خلق‌کرد شهرهای عفرین, کوبانیع دیرک و مناطق حومه آنها را تحت کنترل خود در آورده‌اند. وی گفت:«بطور کلی اوضاع در مناطق کردنشین آرام است. هم‌اکنون در زمینه اداره و مدیریت غرب کردستان, تمامی تصمیم‌ها توسط شورای عالی کردها اتخاذ می‌شود».

کردها و اعراب نمی‌خواهند به زیردست نئوعثمانی‌ها مبدل شوند

صالح مسلم, از روسای مشترک PYD ادعاهای دولت ترکیه مبنی بر اینکه «پ.ک.ک در مرز غرب کردستان مستقر شده» را مورد ارزیابی قرار داد و گفت که پ.ک.ک در سوریه حضور ندارد, آنها گفته‌ها همه داعیه مقامات ترکیه است. مسلم گفت:«قریب سی سال است که تحت نام مبارزه علیه پ.ک.ک , گذشته از حزب ما, علیه تمامی کردها از درضدیت و دشمنی در می‌آید. پیش از هرچیز نمی خواهد کردها در سوریه متحد شوند. زیرا آنکارا تمامی سیاست‌های ضدکردی خودرا بر بنیان تفاوت‌های فکری کردها استوار می‌سازد. از همان اوایل قیام سوریه دست به کار شده و بدنبال بهانه‌ای برای دخالت نظامی در سوریه است. ترکیه غمخوار مسئله دموکراسی در سوریه نیست, بلکه صرفا از این می‌ترسد که کردها در سوریه به حقوق طبیعی و مشروع ملی خود دست یابند. درصدد ممانعت از این مهم است. به نظر من, هم‌اکنون افکار عمومی جهانی نمی‌پذیرد که ترکیه به دخالت نظامی علیه سوریه دست بزند. اما ما بازهم علیه هرگونه اقدام اشغالگرانه‌ای با تمام توان خود مبارزه خواهیم کرد. دخالت نظامی برای ترکیه کاری مشکل است. کردها و اعراب سوریه دیگر نمی‌خواهند تحت کنترل نئوعثمانی‌ها در آیند.»

ما بخشی از اپوزیسیون سوریه هستیم

مسلم در پاسخ به پرسشی در مورد این ادعا که ترکیه به ارتش آزاد کمک تسلیحاتی می‌کند تا علیه حزب پ.ک.ک بجنگد, گفت:«چنین اخباری صحت ندارد. نمایندگان مدنی ارتش آزاد سوریه با «واحدهای مدافع خلق» کردها روابطی خوب دارند. اما ارتش آزاد سوریه از ساختارهایی متفاوت تشکیل می‌شود. برخی از آنها با ما روابطی خوب دارند. اما برخی ها هم در استانبول و آنتالیا ساکن شده و با کردها دشمنی می‌کنند. به نظر من اینها نه با ارتش آزاد سوریه رابطه دارند و نه دوستدار انقلاب سوریه هستند.»

ما بخشی از اپوزیسیون سوریه هستم و هیچگاه از آنها دور نشده‌ایم. اما مخالفان سوریه از اتحاد برخوردار نیستند. ما با مخالفان داخلی روابطی مستحکم داریم. همچنین روابط ما با شورای ملی سوریه که از حمایت کشورهای غربی و بیگانه برخوردارد و موجودیت کردها را به رسمیت نمی‌شناسد, رابطه‌ برقرار نکرده‌ایم».

برای برای سوریه‌ای دموکراتیک که حقوق همه ملت‌ها و مذاهب را بپذیرد, مبارزه می‌کنیم. می‌خواهیم افکار عمومی جهان از این مبارزات ما حمایت کند. به همین خاطر نسبت به روسیه هم امیدوار هستیم. روسیه در عرصه سیاسی جهان دارای نفوذی قابل توجه است و مهره‌ای اساسی در حل بحران سوریه می‌باشد.

چند روز است که به مسکو آمده‌ام. خواستیم مطالبات کردهای سوریه را با مقامات سوریه در میان بگذاریم. من معتقدم که نمایندگان دولت روسیه بصورت عادلانه به مطالبات ما پاسخ می دهند. ما امیدواریم که روسیه از هم‌اکنون امر دیدارما با مقاماتشان را درک نمایند».


ANF NEWS AGENCY
///////////////////////////

خودکشی دو زندانی به دلیل شرایط قرون وسطایی و غیر انسانی
 بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" در طی یک هفته 2 زندانی به دلیل شرایط قرون وسطایی و غیر انسانی حاکم بر زندانهای ولی فقیه و رهایی یافتن از این شرایط اقدام به خودکشی نمودند که متاسفانه منجر به مرگ آنها گردید. زندانی حسن باقر پور 28 ساله که بیش از 5 سال در زندان بسر می برد حدود 4 روز پیش در سالن 16 بند 6 زندان گوهردشت کرج اقدام به خودکشی نمود و جان سپرد.زندانی دیگری به نام علی نیکویی حدودا 30 ساله صبح روز پنجشنبه 12 مردادماه در سالن 16 بند 4 زندان گوهردشت کرج اقدام به خودکشی نمود و جان سپرد.
در حال حاضر بند 6 زندان گوهردشت کرج پس از بند جدید تاسیس 10 به یکی از بندهای مخوف زندان گوهردشت کرج تبدیل شده است و باندهای مافیایی مسئولین زندان در این بند شدیدا فعال هستند واقدام به فروش مواد مخدر و سرکوب زندانیان معترض می کنند و بطور مستمر درگیریهای خونینی توسط باند های مافیایی علیه زندانیان معترض بکار برده می شود. از طرفی دیگر وضعیت غذایی و بهداشتی و پزشکی این بند فاجعه بار است.
زندانیان بی دفاع در مقابل شرایط قرون وسطایی و غیر انسانی حق هیچگونه اعتراض ندارند و دائم مورد شکنجۀ وحشیانۀ محمد مردانی و علی خادم رئیس و معاون زندان قرار دارند.تنها راهی که برای زندانیان بی دفاع باقی می ماند اقدام به خودکشی برای رهایی یافتن از این شرایط غیر انسانی است.

خبرگزاری مهر: جنگلها و مراتع غرب شهرستان کوهدشت سه شبانه روز در شعله های هولناک آتش سوختند تا رهاورد این حادثه تلخ نابودی 150 هکتار مرتع و جنگل باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، روز سه شنبه ساعت دو بعد از ظهر دود بلندی از آتش سوزی جنگل های بکر کوهستان شیرکش که در فاصله بین منطقه "دالاب وشماش" کوهدشت قرار دارد، بلند شد در حالیکه تا صبح امروز پنج شنبه این آتش مهار نشد.

مطابق اطلاعات به دست آمده توسط خبرنگا مهر نیروهای منابع طبیعی کوهدشت پس از اعلام گزارشهای مردمی به محل اعزام شدند که به علت دامنه وسیع آتش سوزی و صعب العبور بودن منطقه موفق شدند تنها از پیش روی آن جلوگیری کنند.

این در حالیست که ساعت چهار بعد از ظهر روز چهارشنبه به علت افتادن درخت های در حال سوختن از بلندی ها دوباره شعله های آتش دامنگیر درخت های پایین دست شد که آتش سوزی مهیب دیگری رخ داد.

این گزارش حاکیست که ماموران منابع طبیعی و اکیپ های اعزامی به کمک نیروهای مردمی توانستند ساعت 22 شب چهارشنبه از پیش روی آتش جلوگیری کنند اما موفق به مهارکلی آتش سوزی نشدند.

مطابق پیگیری خبرنگار مهر از فرمانداری شهرستان کوهدشت ساعت پنج صبح امروز پنج شنبه نیروهای حاضر در محل بالاخره توانستند آتش سوزی را به طور کلی خاموش کنند.

این در حالیست که از گزارش های مردمی چنین برمی آید که نیروهای اطفاء حریق هنوز موفق به خاموش کردن کامل آتش سوزی درختان مراتع و جنگل های کوهستان شیرکش نشده اند و شعله های آتش همچنان به سوی درختان اطراف زبانه می کشد.

معاون فرمانداری شهرستان کوهدشت در مورد علت وقوع این آتش سوزی به خبرنگار مهر گفت: بنابر گزارش های مردمی چند نفر که برای بریدن عسل از درختان کوهستان شیرکش به آن منطقه رفته بودند برای تاراندن زنبورها در محل آتش روشن کرده اند.

ابراهیمی ادامه داد: با توجه به وزش باد در منطقه آتش افروخته آغاز کننده این آتش سوزی هولناک بوده است.
وی افزود: البته این گزارشی است که مردم منطقه در اختیار ما قرار داده اند اما علت اصلی آتش سوزی همچنان در دست بررسی ست.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر