Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۱ شهریور ۱۸, شنبه

احضار یک زندانی سیاسی کُرد بعد از آزادی از زندان رجایی شهر کرج


در ایران آخوند زده آنچه بنام قوانین و یا حقوق فردی  آمده است وجود ندارد و هر روز آزادی های اساسی زیر پا نهاده میشود توسط حاکمان آدمکش آخوندی در ایران  بخصوص حقوق فردی و انسانی زنان ایرانی که همه شاهد برخورد آخوندساخته  برخورد با بدحجابی در خیابانهای ایران.

احضار یک زندانی سیاسی کُرد بعد از آزادی از زندان رجایی شهر کرج

هادی امینی
هادی امینی


یک منبع محلی به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت که هادی امینی زندانی سیاسی کُرد که به اتهام عضویت در حزب حیات آزاد کردستان (پژاک) به مدت ۵ سال در زندانهای سردشت، مهاباد، اوین و رجایی شهر مدت زندان خود را سپری کرده  بود و تاریخ ۲۴ مردادماه سال‌جاری از زندان رجایی شهر کرج آزاد شده بود از سوی ستاد خبری اداره اطلاعات این شهر احضار شده است.
به گفته‌ این فعال حقوق بشر ستاد خبری اداره اطلاعات این شهر در طی روزهای گذشته طی یک تماس تلفنی با این زندانی سیاسی سابق از او خواسته‌ است که برای ارائه‌ پاره‌ایی توضیحات به ستاد خبری اداره اطلاعان این شهر مراجعه بکند. آنها تهدید کرده‌اند در صورت  مراجعه نکردن او را بازداشت خواهند کرد. اما او از رفتن به ستاد خبری اداره اطلاعات خودداری  و اعلام کرده بدون حکم دادگاه به ستاد خبری مراجعه نخواهد کرد. ستاد خبری اداره اطلاعات نیز بعد از ناکامی در بازداشت این زندانی سیاسی خانواده او را تحت فشار قرار داده‌اند که فرزندشان را مجبور بکنند تا خودش را به اداره اطلاعات این شهر معرفی نماید.»
این منبع در ادامه افزود که هادی امینی به دلیل شکنجه‌های شدید در زمان بازداشت در بازداشتگاه سپاه پاسداران در شهر سردشت و بازداشتگاه ستاد خبری اداره اطلاعات شهرهای مهاباد و ارومیه  یکی از دستانش کارایی خود را به نسبت زیادی از دست داده است. وی مدعی شد: «نیروهای سپاه پاسداران در زمان بازداشت وی در سپاه شهر سردشت همچنین وی را به یکی جنگلهای منطقه‌ مرزی منتقل کرده وشرایطی فراهم کردند که او بتواند ازآن محل فرار کند.  اما این زندانی سیاسی که نسبت به وضعیت مشکوک شده و حدس می زد که ممکن است این برنامه ای برای کشتن او باشد محل خود را ترک نکرد. بعد از آن  نیروهای سپاه پاسداران نیز با تیرانداری هوایی شدید به شدت او را مورد آزار روحی قرار دادند.»
این فعال حقوق بشر در خصوص سابقه‌ این زندانی سیاسی به کمپین گفت: «هادی امینی در تاریخ ۲۴ مردادماه سال ۸۶ به اتهام عضویت در یکی از احزاب کُردی توسط نیروهای حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت و بعدا به یکی از بازداشتگاه سپاه پاسداران در شهر سردشت منتقل شده و در آنجا توسط نیروهای سپاه مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفت و به دلیل آویزان کردن او توسط دستبند به مدت ۲۴ ساعت،  دستهای وی بخشی از کارایی خود را از دست داده است. بعدا برای مدت نزدیک به دو ماه نیز به بازداشتگاه ستاد خبری اداره اطلاعات شهر ارومیه منتقل شده و در آنجا نیز جهت گرفتن اعترافات تحت ضرب و شتم و تهدید به اعدام قرار گرفته است. او به اتهام عضویت در یکی از احزاب کُرد مخالف نظام از سوی شعبه‌ی یک دادگاه انقلاب شهر مهاباد به ریاست قاضی چابک بدون حق داشتن وکیل تعیینی محاکمه شده و به ۶ سال حبس محکوم شد.
این منبع به کمپین گفت که بعد از اعتراض این زندانی سیاسی به حکم صادر پرونده جهت تجدید نظر خواهی دادگاه تجدید نظر استان آذربایجان غربی ارسال شد که این حکم به ۵ سال حبس کاهش پیدا کرد: «او بعد از ۶ ماه نگهداری در زندان سردشت به زندان مهاباد منتقل شد و بعد از یک سال نیز به دلیل شرکت در اعتصاب زندانیان سیاسی کُرد، در فروردین ماه سال ۸۹ به زندان اوین تهران تبعید شد و بعد از دو سال نگهداری در این زندان، بار دیگر نیز در مردادماه سال ۹۰ مسئولان قضایی این بار وی را به زندان رجایی شهر کرج تبعید کردند و این در حالی بود که در حکم صادره تبعید وجود نداشت. او مدتی را در بند زندانیان خطرناک زندان رجایی شهر سپری کرد و طی ماههای گذشته به بند ۴ سالن ۱۲ زندان رجایی شهر کرج منتقل شده بود. این زندانی در مدت این ۵ سال حبس از حق استفاده از مرخصی محروم بوده و به دلیل دوری راه خانواده وی در طی چند سال گذشته قادر به ملاقات با وی نبوده‌اند
http://persian.iranhumanrights.org/1391/06/hadi_amini-2/
///////////////////////

14 میلیون ایرانی با جی پی آر اس در اینترنت هستند

دنیای اقتصاد: براساس آمارهاي ارائه شده در سال 90 بخش مهمي از دسترسي كاربران به فضاي مجازي از طريق GPRS (اينترنت تلفن‌هاي همراه) صورت گرفته است.


نگاهي گذرا به آمار كاربران روش‌هاي مختلف اتصال به اينترنت گوياي آن است كه سال گذشته مردم بيش از همه از شيوه GPRS براي اتصال به اينترنت بهره برده‌اند و پس از آن به ترتيب دايال آپ، فيبر نوري، ADSL و درنهايت وايمكس ساير شيوه‌هاي استفاده شده براي ورود به دنياي مجازي بوده‌اند.
حدود 32 ميليون و 696 هزار كاربر در سال 90 وارد فضاي مجازي شده‌اند و ضريب نفوذ اينترنت كشور حدود 23/43 درصد تخمين زده شده است كه در اين ميان سهم كاربراني كه با GPRS وارد اينترنت شده‌اند به مراتب بيش از كاربران ساير روش‌ها است.
بنابر آمار ارائه شده از سوي مركز مديريت توسعه ملي اينترنت (متما) در سال 90 حدود هفت ميليون نفر از كاربران كشور از شيوه سنتي دايال‌آپ براي اتصال به اينترنت بهره‌ برده‌اند و حدود 17/9 درصد از اين جمعيت از اين شيوه استفاده كرده‌اند. اما اينترنت پرسرعت يا همان ADSL كه اخبار متعددي مبني بر رشد چشمگير آن ارائه شده نيز طي اين سال حدود چهار و نيم ميليون كاربر را جذب خود كرده و حدود 6 درصد از كل اتصالات به دنياي مجازي را در برگرفته است.
با اين وجود محبوب‌ترين شيوه اتصال به اينترنت در ميان كاربران از طريق تلفن‌هاي همراه بوده است و GPRS با بيش از 14 ميليون و 250 هزار كاربر حدود 85/18 درصد از اتصالات كشور را به خود اختصاص داده است.
شيوه اتصال با وايمكس هم با بيش از 867 هزار كاربر حدود 15/1 درصد از مجموع اتصالات فضاي مجازي را در برگرفته و پس از آن اتصال از طريق فيبرنوري با بيش از شش ميليون كاربر حدود 07/8 درصد از مجموع اتصالات را به خود اختصاص داده است.

------------------------------------

احتمال اعدام غلامرضا خسروی، زندانی سیاسی طی روزهای آینده

یک فعال حقوق بشر اگاه به پرونده زندانی سیاسی غلامرضا خسروی سوادجانی که هم اکنون در بند ۳۵۰ زندان اوین به سر می برد، به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت که تحولات رخ داده در مورد پرونده این زندانی آنچنان بوده که احتمال اعدام او طی روزهای آینده تقویت شده است. او گفت که حکم اعدام این زندان درحالی صادر شده که دو تخلف جدی حقوقی در صدور حکم
 اعدام صورت گرفته که هر یک می تواند به تنهایی آن را در دیوان عالی کشور نقض کند.

غلامرضا خسوری سوادجانی زندانی سیاسی است که به اتهام همکاری با تلویزیون سیمای آزادی در سال ۸۶ بازداشت و در دادگاه انقلاب شهر رفسنجان ابتدا به سه سال حبس تعزیری و سه سال حبس تعلیقی محکوم شد و نهایتا در پی اعتراض دادستان به ۶ سال حبس تعزیری محکوم شد. وی در حالیکه در حال گذراندن دوران محکومیت خود در زندان رفسنجان بود پرونده اش با دخالت غیر قانونی قاضی حیدری فر به تهران منتقل و نهایتا به اعدام محکوم شد.

این فعال حقوق بشر آشنا به روندحقوقی پرونده غلامرضاخسروی که به دلایل امنیتی نخواست نامش فاش شود در این زمینه به کمپین گفت:” از آنجا که به اتهامات غلامرضا خسروی در دادگاه انقلاب رفسنجان رسیدگی و حکم زندان صادر و ابلاغ شده بود ، احاله پرونده به تهران از اساس غیرقانونی بوده است.

احاله پرونده تنها با شرایطی خاص و در مرحله تحقیقات اولیه ممکن است و نه در زمانی که حکم صادر شده است. ”

وی با اشاره به تخلف قاضی حیدری فر مدعی شد: “دادیار دادسرای انقلاب تهران ، قاضی حیدری فر که درخواست احاله پرونده به دادسرای انقلاب تهران را به دیوان عالی داده است در گزارشش به دروغ عنوان کرده که پرونده در مرحله تحقیقات اولیه است.

این درحالی‌است که در آن زمان حکم بدوی صادر و ابلاغ و حکم تجدید نظر هم صادر شده بود و متهم در حال گذراندن دوران محکومیتش بود. قاضی حیدری فر در مراحل دیگر این پرونده نیز تخلفات متعددی انجام داده و بارها این زندانی سیاسی را تهدید میکرده که نهایتا وی را اعدام خواهد کرد.”

این فعال حقوق بشر از تخلف دوم صورت گرفته در پرونده اینچنین یاد کرد:

“با توجه به صدور رای و اجرای حکم ۶ سال زندان ، قاضی پیرعباسی در ابتدا ایراد وارده از طرف وکلا مبنی بر اعتبار امر مختومه را پذیرفت و قرار توقف تعقیب صادر کرد. با این حال و در کمال تعجب با اعتراض نماینده دادستان تهران و تغییر عنوان مجرمانه از جاسوسی به محاربه برای همین اتهامات حکم اعدام صادر کرد.”

وی حکم اعدام را غیرقانونی دانست و به کمپین گفت:” در حالی که عمل مادی جرم یکسان بوده و تنها عنوان مجرمانه تغییر کرده است و خود قاضی پیر عباس طبق اصل اعتبار امر مختومه قرار موقوفی تعقیب صادر کرده بود ، متاسفانه وی این بار حکم اعدام صادر کرد.

شعبه ۳۱ دیوان نیز در یک مرحله ایراد شکلی به حکم وارد دانست و حکم را نقض کرد ولی باز متاسفانه با اعتراض دادستانی این حکم غیرقانونی اعدام در دیوان تایید شد و هم اکنون این نگرانی وجود دارد که قبل از مرحله اعاده دادرسی و درحالیکه یکی از وکلای وی آقای سلطانی زندانی است و وکیل دیگرش خانم شیما قوشه به تازگی از زندان تبریز آزاد شده ، این حکم اجرا شود.”

وی در خصوص ویژگی های حقوقی پرونده آقای خسروی به کمپین گفت:

” این حکم اعدام کاملا سیاسی و برخلاف قانون مجازات اسلامی است.

اراده ایی سیاسی در مراحل مختلف اصرار داشته که حکم اعدام صادر شود. احاله پرونده به تهران غیرقانونی بوده. قاضی حیدری فر برای احاله پرونده به تهران گزارش دروغ نوشته و حکم زندان که در حال اجرا بوده به اعدام تبدیل شده است.

قاضی پیرعباس درحالی که خودش مبتنی بر اعتبار امر مختومه قرار موقوفی تعقیب صادر کرده، با همین اراده سیاسی نهایتا حکم غیرقانونی اعدام صادر کرده است. آقای خسروی از سال ۸۶ تا کنون به مدت ۴۰ ماه در سلول انفرادی بوده است.

وی تحت بیشترین فشارهای روحی و جسمی بازجویان و قاضی حیدری فر برای اعتراف به مسائل خلاف واقع بوده و همیشه و در مراحل مختلف تهدید میشده که اعدام خواهد شد. از این رو از مقامات قضایی میخواهم که این حکم غیرقانونی را نقض کنند و مانع از اعدام این زندانی سیاسی شوند.”

------------------------------



سازمان عفو بین الملل به طوفان توئیتر برای نجات جان زندانی سیاسی محکوم به اعدام، غلامرضا خسروی، پیوست
https://twitter.com/amnesty

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر