Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۱ مهر ۷, جمعه

نام مجاهدين خلق رسما از ليست تروریستی آمريکا حذف شد


نام مجاهدين خلق رسما از ليست تروریستی آمريکا حذف شد


به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، وزارت امور خارجه آمريکا امروز با صدور بيانيه ای اعلام کرد که نام سازمان مجاهدين خلق را از ليست گروههای تروريستی اين وزارتخانه حذف کرده است.
بنابر خبرهای منتشر شده امروز به طور رسمی سازمان مجاهدین خلق ایران از لیست گروه های ممنوعه در ایالات متحده آمریکا حذف شد  و از امروز به بعد حق دارند به طور آزادانه و بدون هیچ محدودتی دست به فعالیت سیاسی  بزنند در خاک ایالات متحده آمریکا.


همچنان خودتان میدانید رژیم ایران با این خیال باطلش که اگر قرارگاه اشرف را تعطیل کنند همه درها بر روی سازمان مجاهدین خلق ایران بسته میشوند اما غافلگیر از اینکه که اگر قرار گاه اشرف هم تعطیل کنند درهای تازه و جدید تری بر روی سازمان باز میشوند  که  شاید خیلی مهمتر از بستن اشرف باشند آنهم درب آمریکا و کشورهای که لابیهای جنایتکار رژیم  از راه این لیستگذاری دست به سواستفاده میزدند که گویا سازمان در لیست گروه های ممنوعه قرار دارند اینجا دیگر لابیهای رژیم کارایی نخواهند داشت و باید کاسه و کوزه اشان جمع کنند بروند مثل گربه زیر پای رهبریشان لیس بزنند.
مقاومت و مرزبندی و پایداری هرچند هم سخت و دشوار باشند نهایتش پیروزیست من یقین دارم خانم رجوی در تهران به این زودی دست به سخنرانی برای جمعیت انبوه تهران دست خواهند زد و رژیم جنایتکار آخوندی سرنگون خواهند شد.
رژیم هرچند هم جامزهر دیگری هم بنوشد باز به ماندگاری این رژیم کمکی نخواهند کرد و رژیم ایران رفتنی است و باید بروند همین که سازان مجاهدین خلق ایران از لیست گروه های ممنوعه خارج شدند  نویدبخش رهایی مردم ایران از چنگ زهاک خونخوار زمانه خواهند بود مبارک باد بر خانم رجوی و مسعود رجوی و شورای ملی مقاومت ایران
باسپاس فراوان ساموئیل کرماشانی 
/////////////////

لینک اصلی بیانیه رسمی وزارت خارجه آمریکا ؛ سرانجام پس از گذشت 15 سال مجاهدین خلق ایران از لیست سازمان های تروریستی خارج شدند ؛ این نامگذاری 15 سال پیش با زد و بند و لابی گری دولت محمد خاتمی با دولت آمریکا در زمان بیل کلینتون (عضو حزب دموکرات و همسر هیلاری کلینتون) صورت گرفت ؛ آن زمان که رفسنجانی و خاتمی بیشتر در قدرت بودند ، سعی داشتند با این کار اوپوزوسیون اصلی رژیم را در منگنه قرار دهند و فعالیت هایشان را مسدود کنند تا شاید بتوانند باهم قدرت را ادامه دهند ؛ بريتانيا و اتحاديه اروپا مجاهدين خلق را از ليستهای سازمانهای تروريستی شان در ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ بترتيب خارج کردند. به گفته وزارت خارجه آمريکا، مجاهدين خلق به خاطر حملات تروريستی در ايران، در سالهای ۱۹۷۰ که باعث کشته شدن پرسنل ارتش آمريکا و شهروندان آن شد مقصر شناخته شد. با لغو این نامگذاری ، حساب های بانکی مجاهدین خلق در آمریکا آزاد می شود و اعضای مجاهدین خلق ایران دیگر می توانند آزادانه در آمریکا فعالیت کنند و بسادگی در این کشور پناهندگی بگیرند ؛ با این حال نام سپاه پاسداران همچنین در لیست گروه های تروریستی وزارت خارجه آمریکا بدلیل فعالیت های تروریستی برون مرزی توسط شاخه سپاه قدس وجود دارد و تا ابد باقی خواهد ماند ؛ وزارت خارجه آمریکا گفت که کمک می کند تا مجاهدین بتوانند از عراق خارج شوند و در دیگر کشورها ساکن شوند و همچنین از اینکه مجاهدین بعنوان یک سازمان باقی بمانند ، ابراز نگرانی کرد ؛ از امروز دیگر آخوندها و پاسداران و سایر مقامات جمهوری اسلامی خواب خوش ندارد و مانند خرس های تیر خورده خواهند شد ؛ چراکه بشدت از مجاهدین خلق وحشت دارند و روند سرنگونی رژیم جمهوری اسلامی آسان تر و تسریع خواهد شد ؛ و دلیل اصلی دیگر این است که حذف نامگذاری لیست وزارت خارجه آمریکا از لیست اتحادیه اروپا و لیست انگلستان بسیار مهم تر است ؛ مرگ بر جمهوری اسلامی و آخوندهای جاهل ... زنده باد آزادی ؛ و درود بر روان شهدای مجاهدین که در طول این 33 سال توسط دژخیمان جمهوری اسلامی اعدام ، تیرباران و ترور شدند... درنهایت سختی های مجاهدین دیگر تمام خواهد شد و درنهایت ظلم 33 ساله به پایان خواهد رسید و قهرمانان مبارز مجاهدین خلق ایران نقش اساسی را در سرنگونی جمهوری اسلامی و آزادی ایران ایفا خواهند کرد ... متن بالا تنها توضیحی برای لینک خبر است و ترجمه بیانیه وزارت خارجه نیست U.S. Department of State - Great Seal

Delisting of the Mujahedin-e Khalq



Media Note

Office of the Spokesperson
Washington, DC
September 28, 2012




The Secretary of State has decided, consistent with the law, to revoke the designation of the Mujahedin-e Khalq (MEK) and its aliases as a Foreign Terrorist Organization (FTO) under the Immigration and Nationality Act and to delist the MEK as a Specially Designated Global Terrorist under Executive Order 13224. These actions are effective today. Property and interests in property in the United States or within the possession or control of U.S. persons will no longer be blocked, and U.S. entities may engage in transactions with the MEK without obtaining a license. These actions will be published in the Federal Register.
With today’s actions, the Department does not overlook or forget the MEK’s past acts of terrorism, including its involvement in the killing of U.S. citizens in Iran in the 1970s and an attack on U.S. soil in 1992. The Department also has serious concerns about the MEK as an organization, particularly with regard to allegations of abuse committed against its own members.
The Secretary’s decision today took into account the MEK’s public renunciation of violence, the absence of confirmed acts of terrorism by the MEK for more than a decade, and their cooperation in the peaceful closure of Camp Ashraf, their historic paramilitary base.
The United States has consistently maintained a humanitarian interest in seeking the safe, secure, and humane resolution of the situation at Camp Ashraf, as well as in supporting the United Nations-led efforts to relocate eligible former Ashraf residents outside of Iraq.
------------------------------
سايت ايلاف: به دور از عراق.. نزديک به تهران - سعاد عزيز

به اغلب احتمال، رژيم ايران بعد از آن همه تلاشهايی که برای بستن قرارگاه اشرف و تعيين تکليف اين موضوع از بنيان صرف کرده بود، انتظار چنين پايان غيرمترقبه يی برای موضوع قرارگاه اشرف را نداشت، چون بستن درب قرارگاه اشرف بهايش باز شدن درب واشينگتن و همه جهان به روی سازمان مجاهدين خلق ايران اپوزيسيون، شد. 

زمانبندی کنونی برای خارج کردن سازمان مجاهد
ين خلق از ليست تروريستی، که با شرايط و اوضاع بسيار سخت رژيم ايران همزمان است، مشکلات و سختيهای بيشتری برای اين رژيم ايجاد می کند و او را در برابر مردم ايران بيشتر در تنگنا قرار می دهد، چرا که او بيش از سه دهه است تلاش می کند تا در ذهن مردم ايران به طور خاص و در ذهن افکار عمومی جهان به طور عام جا بياندازد که سازمان مجاهدين خلق يک سازمان تروريستی است، اما اين که اين سازمان موفق می شود کشورهای ”تصميم گيرنده سياستهای بين المللی“ از جمله برجسته ترين آنها ايالات متحده آمريکا را برای خارج کردن خود از ليست سازمانهای تروريستی قانع سازد، در عصر ماهواره و اينترنت برای مردم ايران يک مسأله معمولی نخواهد بود بلکه حتماً به ايجاد تکانی در مردم منجر شده و به اين مهمترين سؤال رهنمون می شود که: چرا اين رژيم خواستار درج اين سازمان در ليست تروريستی بود؟ 

رسانه های رسمی رژيم ايران هنگام نام بردن از سازمان مجاهدين خلق بلافاصله اين عبارت معروف را خاطرنشان می کنند که ”اين سازمان از نظر آمريکا و جمهوری اسلامی و عراق يک سازمان تروريستی است“ اما بعد از اين که موضوع حذف نام اين سازمان از ليست تروريستی آمريکا خيلی خيلی نزديک شده، اين عبارت اين گونه می شود ”از ديد جمهوری اسلامی ايران و عراق اين يک سازمان تروريستی است“، و اين چيزی است که حتماً دردسر جديدی برای عراق ايجاد خواهد کرد که در اين زمان اصلاً به آن نيازی ندارد، برای همين تنها رژيم ايران باقی خواهد ماند که اين سازمان را تروريستی به حساب می آورد، و اين در حاليست که اين سازمان هرگز درباره ضرری که در طول پانزده سال گذشته متحمل شده است ساکت نخواهد ماند و حتماً برای متوجه ساختن ديدگان جهانيان به مسأله حمايت رژيم ايران از تروريسم و اين که سرچشمه و زادگاه اصلی تروريسم است پافشاری خواهد کرد، و طبيعتاً حرف سازمان مجاهدين خلقی که خارج از ليست تروريستی است، با حرف آن زمان که داخل ليست بود فرق دارد، و برای همين اين مصيبت برای رژيم ايران بدتر و وحشتناک تر خواهد بود. 

سازمان مجاهدين خلق در مقابل موضوع قرار دادن نامش در ليست سازمانهای تروريستی ايستاد و وارد جدالی سخت و نابرابر برای ابطال و تصحيح اين تصميم سياسی شد، در حالی که هيچ کس باور نداشت بعد از 15سال موفق خواهد شد وزارت خارجه آمريکا را مجبور به تصحيح موضع گيريش کرده و آن را از اين ليست خارج کند به طوری که انتظار می رود اين موضوع در طی روزهای آينده و قبل از اول اکتبر آتی انجام شود، اما اين پيروزی سياسی بزرگ، همزمان شکست سياسی سخت و جديدی متوجه رژيم ايران کرد که در طول ماههای گذشته از طريق لابی خود در واشينگتن تلاش می کرد دولت آمريکا را از اين تصميم منصرف کند. 

تلاش رژيم ايران برای بستن قرارگاه اشرف و خارج کردن ساکنان آن از عراق، به بعد بين المللی برای موضوع اشرف منجر شد و به خارج ساختن سازمان مجاهدين خلق از ليست تروريستی منتهی خواهد شد که اين به معنی از دست رفتن بزرگترين پيروزی سياسی بين المللی است که اين رژيم در طول تاريخ خود محقق کرده بود، اما مشکل در اين جا متوقف نمی شود، چرا که خارج کردن اين سازمان از ليست تروريستی آمريکا به معنی آماده کردن زمينه و فضای مناسب برای نزديک کردن آن به خود تهران است، و خيلی طبيعی است که جريانهای سياسی مختلف اين تصميم آمريکا را همزمان از جوانب مختلف مورد بررسی قراردهند که مهمترين و خطيرترين آن اين است که سازمان مجاهدين خلق موفق شد تا نقش و جايگاه محوری و اصلی خود در پرونده ايران را به عنوان کليد حل و سودمندترين راه برای درهم پيچيدن استبداد دينی در ايران تحميل کند 

اين رژيم که برای مدتی بسيار کوتاه از دور ساختن ساکنان اشرف از قرارگاه سمبليکشان خوشحال شد، از اين که آنان را به تهران نزديکتر کرده است برای مدتی طولانی گريه خواهد کرد. کوبيدن درهای تهران و باز شدن اين درها در مقابل آنان ديگر تنها يک رويا يا خيال صرف نيست بلکه حقيقت و واقعيتی دست يافتنی است. سازمان مجاهدين خلق هرگز به اين پيروزی بسنده نخواهد کرد و تا تحقق مهمترين هدف خود که آزادی و دموکراسی برای مردم ايران است ادامه خواهد داد، چيزی که هرگز جز با سرنگونی رژيم ايران محقق نخواهد شد!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر