Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۱ شهریور ۳۱, جمعه

گزارش خبرنگار یورونیوز از بمباران شهر حلب



گزارش خبرنگار یورونیوز از بمباران شهر حلب

شهر حلب در شمال سوریه که از دو ماه پیش محل درگیری شدید نیروهای دولتی و شورشیان مسلح بوده است، روز پنجشنبه نیز شاهد بمباران محله های شورشیان و همچنین محله های همجوار آن بود که بر اثر آن حداقل 22 نفر از جمله، تعدادی کودک کشته شدند.


فاروق عتیق، خبرنگار یورونیوز در حلب در این باره می گوبد: “ما با رژه هواپیماهای جنگی بویژه از نوع میگ و نزدیک شدن هلی کوپترها به محله های هنانو و طارق الباب در شمال شرق حلب، شاهد یک نوع جو هرج و مرج عمومی بودیم.”
او همچنین می افزاید: “ما شاهد آن بودیم که یکی از مقرهای ارتش آزاد سوریه شدیدا هدف حمله هواپیماهای ارتش این کشور قرار گرفت. این همان مقری بود که ما در آن با عبدالقادر الحاجی، فرمانده گردان التوحید، که مهم ترین گردان ارتش آزاد سوریه است، دیدار کرده بودیم. به نظر می رسد مردم حلب دیگر به دیدن این نوع صحنه ها عادت کرده باشند. این حملات بخشی از زندگی روزمره آنها شده و دیگر آنها را آزار نمی دهد.”
اما او با این حال می افزاید که ترس در چشمان مردم همچنان مشهود است و بنظر می رسد که یک جنون عمومی مردم را دربرگرفته بطوری که آنها خود را به دست سرنوشت سپرده اند.
-------------------------

اعلام آمادگی فرانسه برای یاری نطامی به حکومت مالی

باوجود تهدید شاخه القاعده در مغرب اسلامی به کشتن شش گروگان فرانسوی در صورت دخالت نظامی این کشور در شمال مالی، دولت فرانسه اعلام کرد که برای مبارزه با ستیزه جویان آمادگی دارد.
ژنرال مارتن کلوتس، سخنگوی وزارت دفاع فرانسه اعلام کرد: «فرانسه آمادگی دارد تا به عنوان بخشی از یک طرح در آفریقا و بر اساس حکم سازمان ملل متحد حمایت خود را ارایه کند»
اسلامگرایان جدایی طلب مالی اعلام کرده‌اند در صورت هرگونه دخالت نظامی فرانسه در شمال این کشور، گروگان‌هایی را که دو سال پیش ربوده شده‌اند خواهند کشت.
اعلام آمادگی فرانسه برای یاری به دولت مالی در برابر اسلامگرایان ستیزه جوی شمال این کشور، براساس قطعنامه ۲۰۵۶ شورای امنیت سازمان ملل متحد است.
در این قطعنامه حمایت کامل از تلاش‌های کشورهای غرب آفریقا در راستای مبارزه با شاخه القاعده در مغرب اسلامی به تصویب رسیده است.
دو سوم شمال مالی به تصرف اسلامگرایان درآمده و بر آن منطقه نام «جمهوری ازاواد» را نهاده‌اند. گروه‌های متعدد اسلامگرا از جمله انصار الدین و شاخه القاعده در مغرب اسلامی در اشغال شمال مالی نقش آفرین هستند.
دو روز پیش از این، جمعی از وزیران و فرماندهان نظامی کشورهای آفریقایی در شهر آبیجان واقع در ساحل عاج گردهم آمده و در نشستی موضوع مالی را به بحث و بررسی گذاشتند.
اکثریت کشورهای غرب آفریقا با یاری به نظامیان حکومت مالی در برابر شبه نظامیان اسلامگرا در شمال این کشور موافق هستند.
منبع یورونیوز
////////////////


 قطع روابط؛ احتمال تعطیلی سفارت نروژ در ایران

ایسنا: برخی منابع خبری در نروژ از تعطیلی قریب الوقوع سفارت این کشور در تهران خبر می دهند.

در اروپای شرقی، این رسانه ها سخنان سفیر نروژ در اسرائیل را منعکس کرده اند که اعلام کرده به زودی نروژ روابط سیاسی خود با ایران را قطع می کند.

با این حال وزارت امور خارجه نروژ تاکنون در این باره واکنشی نشان نداده است.

بسیاری از کارشناسان سیاسی بر این عقیده اند که سناریوی تعطیلی سفارتخانه های اروپایی در ایران، برنامه ای از پیش تعیین شده برای افزایش فشار سیاسی بر جمهوری اسلامی است.

///////////////////


 آغاز چادری کردن اجباری دختران دبیرستانی

راه اندازی قوانین جنون اسلامی و مجبور نمودن دختران که باید چادر به پوشند
شهرزادنیوز: به منظور «تربیت افراد متدین و وفادار به نظام»، چادری کردن دختران دبیرستانی از «مدارس خاص» شروع و با برگزاری برنامه‎های دینی، توجیهی و آموزشی و حضور مبلغان در مدارس برای ترویج فرهنگ دینی، تلاش در این راستا آغاز شد.
منصور مرادلو، معاون پرورشی آموزش و پرورش، در این رابطه به خبرگزاری ایسنا گفت که این اقدام بر اساس «سند تحول بنیادین» و در جهت مقابله با «هجمه‎های سنگین دشمن و الگوهای جدیدی که روز به روز به بازار می‌دهند»، انجام گرفته است.
وی افزود که «تعیین حجاب برتر از مدارس خاص» شروع شده تا با کمک مدیر مدرسه، خود دانش‌آموز و انجمن اولیا و مربیان به اهداف نظام برسند.
به گفته وی، با برگزاری برنامه‎هایی مانند حجاب برتر در مدارس سعی می‌شود تا «با همکاری دانش آموزان» برای اجرای قوانین دینی آمادگی ایجاد شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر