Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۱ مهر ۷, جمعه

تعیین“خط قرمز“نتانیاهو برای ایران این بار با ماژیک قرمز


تعیین“خط قرمز“نتانیاهو برای ایران این بار با ماژیک قرمز

مسئولین دولت اسرائیل همیشه دوست داشته اند با ملت ایران در سایه صلح و دوستی و همکاری بر سر به برند لاکن مشتی غیر منتخب و زور گو جنگ طلب بر ایران حاکم شده اند  در روزیکه به قدرت رسیدند با جامعه جهانی اعلام جنگ نمودند و ملت ایران را با شیوه های قرون وسطای سرکوب نمودند و هنوز این سرکوب پا بر جا میباشند در ایران


مجمع عمومی سازمان ملل خواستار تعیین خط قرمز در برابر برنامه هسته ای ایران شد. او با اشاره ای گذرا به مشکلات اسرائیل و فلسطین ترجیح داد بیشتر زمان خود را به مسئله برنامه هسته ای ایران اختصاص دهد.
او گفت:” آنها (ایرانی ها) درمرحله دوم ساخت بمب هستند و با همین میزان غنی سازی در بهار یا حداکثر تابستان آینده به مرحله نهایی می رسند و از آن به بعد فقط چند ماه و یا شاید چند هفته باقی می ماند تا اورانیوم کافی برای تولید اولین بمب خود را در دست داشته باشند.”


نخست وزیر اسرائیل سعی کرد با نشان دادن نمودار و پرداختن به جزیئات، مسئولان کشورهای دنیا را قانع کند که هدف دولت ایران رسیدن به بمب اتمی است و فقط با تعیین خط قرمز است که می توان سردمداران این کشور را از این اقدام بازداشت.
////////////////////////////


گزارش تحلیلی
از چند ماه گذشته خبرهای مربوط به حمله قریب الوقوع اسرائیل به ایران در رسانه‌ها طنین انداز شده است. اسرائیل با تمام وجود سعی دارد خود را آماده برای این موضوع نشان دهد.
اما آیا جنگ علیه ایران روی خواهد داد؟ اسرائیل در این زمینه حمایت آمریکا را با خود ندارد. دولت یهود آیا به تنهایی می‌تواند به این خطر تن دهد؟ آیا حمله به ایران واقعا یک تهدید است یا یک بلوف؟
در هر حال، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل دائما بر این موضوع اصرار می‌ورزد که ایران در شش ماه آینده به سلاح هسته‌ای دست خواهد یافت. به گفته او، از این نظر با وضعیت ویژه‌ای روبرو هستیم. آقای نتانیاهو گفت: «جهان به اسرائیل می‌گوید صبر کن، هنوز وقت باقی است. و من می‌گویم صبر برای چه چیزی؟ و تا چه زمانی؟ آنهایی که در جوامع بین المللی از تعیین خطوط قرمز برای ایران امتناع می‌کنند، حق ندارند برای اسرائیل خطوط قرمز تعیین کنند.»
سخنانی که مناسبات بین تل آویو و واشنگتن را اندکی تیره و تار ساخته است. در همین حال، کاخ سفید اعلام کرد که باراک اوباما در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد از دیدار با نخست وزیر اسرائیل خودداری کرده و در مقابل آقای نتانیاهو آشکارا حمایت خود را از میت رامنی اعلام کرد.
به این ترتیب روابط بین دو متحد شکر آب شده است. حتی اگر بخواهیم با ایالات متحده آمریکا همراه شویم و فکر کنیم که اسرائیل بطور یکجانبه چنین تصمیمی را نخواهد گرفت، چانه زنی‌های دیپلماتیک هنوز به پایان نرسیده است.
با این همه نتانیاهو بار‌ها اعلام کرده است که در صورت لزوم به تنهایی عمل خواهد کرد. اما هرچه بیشتر وی بر این طبل می‌کوبد مخالفت‌های بیشتری را در بدنه قدرت اسرائیل برمی انگیزد. حزب مذهبی شاس با دیدگاه او مخالف است و البته ایهود باراک نیز نسبت به آن با دیده شک و تردید می‌نگرد.
در همین زمینه در سطح جامعه نیز تبلیغات زیادی انجام شده است. از جمله توزیع ماسک‌های ضدگاز، آزمایش سیستم‌های هشدار از طریق پیامک‌های تلفنی و نظیر آن. از هر ۱۰ اسرائیلی شش نفر مخالف حمله بدون حمایت آمریکا هستند و بطور منظم تجمعات اعتراضی در برابر خانه وزیر دفاع برگزار می‌شود.
و البته در شبکه مجازی و اینترنت نیز کمپینی با عنوان «ما ایران را دوست داریم» توسط یک گرافیست اسرائیلی به راه افتاده و عده‌ای از ایرانی‌ها نیز به آن پاسخ مشابهی داده‌اند. اساسا هر دو طرف برآن هستند تا نشان دهند که مردم هر دو کشور از یکدیگر نفرتی ندارند و به هیچ دلیلی خواهان جنگ نیستند.
اقدام قابل توجه دیگری نیز در زمینه صلح و آرامش در جریان است. در یک کلیپ ویدئویی، شیمون پرز، از نظر لباس و پوشش طوری طراحی شده تا خوشایند نسل جدید باشد. این رییس جمهور و برنده جایزه صلح نوبل در صفحه فیس بوک نیز جای خود را باز کرده است. پیامی که البته مفهومش چندان روشن نیست.
اما در ‌‌نهایت، این نتانیاهو است که تصمیم آخر را می‌گیرد. باید توجه داشت که انتخابات اسرائیل تا پاییز سال آینده برگزار نخواهد شد.
//////////////////////////////////

حمله یک مرد سوئدی با چاقو به همسادهایش که در فیلم دیده میشود


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر