Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۱ شهریور ۲۴, جمعه

کشورهای دیکتاتوری ضد بشری از یک دیگر می آموزند که درغ بگویند و افکار عمومی را فریب بدهند



کشورهای دیکتاتوری ضد بشری از یک دیگر می آموزند که درغ بگویند و افکار عمومی را فریب بدهند

ترساندن ژورنالیست های سوئدی با تهدید به اعدام



دو ژورنالیست سوئدی مارتین شیبه و یوهان پرشون که اخیرا از زندانی در اتیوپی آزادشده و به سوئدبازگشته اند، هنگام دستگیری درسال گذشته چند بار مورد اعدام ساختگی قرارگرفتند. بسیاری از بستگان این دو نفر در برنامه تلویزیونی Uppdrag Granskning که شب گذشته پخش شد دراین مورد شهادت دادند. آنها هنگام دستگیری در منطقه ی Ogaden تهدیدشدند که درصورت عدم اقراردربرابر دوربین فیلم برداری به همکاری با گروه جدایی طلب ONLF  که اتیوپی آن را تروریست می شناسد، اعدام خواهندشد. به گفته ی بستگان، هریک از آنها که با این درخواست مخالفت کردند، دیگری را برای اعدام به نقطه ای دیگربردند و به این ترتیب آنها را وادار به همکاری و اقرار دروغین کردند.   
گفته شده است که کمک چریک های گروه جدایی طلب ONLF به  این دو ژورنالیست برای عبوراز مرز و ورود به خاک اتیوپی نیز که منجر به دستگیری آنها توسط سربازان اتیوپی شد، تماما صحنه سازی و ساخته شده توسط نیروهای ارتش آن کشوربوده است.
///////////////////

افزایش بیکاری در سوئد

Arbetslöshet. Foto: Ingvar Karmhed/Scanpix
گزارشی که مرکزآمارسوئد منتشرکرده از افزایش بیکاری در کشورخبرمی دهد. در ماه اوت شمارافراد بیکاربه ۳۶۶ هزارنفر یا ۷ و دودهم درصد رسید درحالی که درهمین ماه درسال گذشته این میزان ۶ و ۶ دهم درصدبود. بیشتربیکاران نیز مردان بوده اند. یکی از موارد نگران کننده در گزارش مرکزآمار، افزایش شدید بیکاری درمیان جوانان و افرادی ست که طولانی مدت بیکاربوده اند. ازهنگام آغاز بحران مالی جهانی درسال ۲۰۰۸ شمارافرادی که به مدت دوسال یا بیشتر بیکاربوده اند از ۲۵ هزارنفر به ۷۰ هزارنفر افزایش یافته است. این افزایش درمیان جوانان ۷ برابربوده است.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=2493&artikel=5269209

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر