Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۱ شهریور ۲۴, جمعه

مرحله دوم به دادگاه کشاندن سران جنایت پیشه جمهوری جهنی اسلامی بعنوان جنایتکار جنگی و کشتارهای دهه 60 در ایران



مرحله دوم به دادگاه کشاندن سران جنایت پیشه جمهوری جهنی اسلامی بعنوان جنایتکار جنگی و کشتارهای دهه 60 در ایران


مرحله دوم دادگاه جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود !

لاهه ٢٥ تا ٢٧ اکتبر ٢٠١٢
” کشتار زندانيان سياسي ايران در دهه شصت: در جستجوي عدالت و دادخواهی”
به دنبال برگزاری موفقیت آمیز مرحله اول دادگاه جمهوری اسلامی ایران در لندن، مرحله دوم دادگاه ایران تریبونال، به مدت سه روز از ٢٥ تا ٢٧ اکتبر ٢٠۱٢ در شهر لاهه برگزار می شود. مرحله اول دادگاه با تمامی سختی های کار و مشکلات مالی، بعد 

از پنچ سال فعالیت مداوم جمع وسیعی از خانواده های جان باخته گان و زندانیان سیاسی دهه شصت و همکاری و پشتیبانی 


جمعی از فعالان عرصه های سیاسی و اجتماعی و حقوقی و پشتیبانی مادی و معنوی توده های بیشمار مردم، به اجرا در آمد. 


این دادگاه، با برگزاری مرحله اول، فصل مهم و جدیدی در تاریخ مبارزات مردم ایران علیه بیدادگری و جنایت های رژیم جمهوری اسلامی گشود، که برای همیشه در تاریخ ماندگار و الگوئی مردمی برای توده های مردم رنج کشیده و ستمدیده در سایر مناطق جهان و نسل های آینده خواهد بود. این دادگاه مردمی، به بشریت زخم خورده و فرودست تعلق دارد و به آن آموخت که می توان با اتکاه به توان و نیروی جمعی اش هرحکومت جنایت کار و ستمگری را تا تعیین تکلیف نهائی با آن به چالش کشید و پرونده جنایات اش را در پیشگاه افکار عمومی و تاریخ بگشاید و به آن رسیدگی کند. 
برای اولین بار در تاریخ، مردمی ظلم دیده و ستم دیده، با دست خالی و تنها با اتکا به انگیزه و تلاش جمعی اش، فصلی از مبارزه را به اجرا در آورد که در نوع خود بی نظیر است. 
دادگاه مرحله دوم، ترکیبی خواهد بود از یک تیم ٦ تا ٨ نفره از سرشناس ترین قضات و حقوقدانان و شخصیت های مستقل و برجسته جهانی از ٦ تا ٨ کشور، یک تیم دادستانی متشکل از ٧ حقوقدان ایرانی و غیرایرانی و ۱٨ تا ٢٠ شاهد با ترکیبی از زندانیان سیاسی و خانواده ها و کارشناسان حقوقی و شاهدان عینی. یکی از اسناد رسمی مرحله دو دادگاه، گزارش کمیسیون حقیقت یاب خواهد بود.
فعالیت برای برگزاری مرحله دوم دادگاه را در شرایطی آغاز می کنیم که هنوز بخش هائی از کارهای مرحله اول مانند مستند سازی و انتشار تصویری شهادت ها و چاپ گزارش کمیسیون حقیقت یاب، به دلیل فقدان منابع مالی ناتمام مانده است. اگر به این مجموعه هزینه های مرحله دوم دادگاه را که بالغ بر هفتاد هزار یورو برآورد شده است، اضافه کنیم، کارزار ایران تریبونال در حال حاضر با مشکل تامین هزینه های مالی مرحله دوم دادگاه به مبلع چهل و پنچ هزار یورو مواجه است. 
هزینه های مرحله اول دادگاه و هزینه های فعالیت های پیش از آن، از کمک های مالی مردمی و از سوی فعالان و همگامان کارزار تامین شده است. کارزار ایران تریبونال، برای تامین هزینه های مرحله دوم دادگاه و کارهای نیمه تمام مرحله اول بازهم به کمک های مردمی نیاز دارد. از این رو، کارزار از مردم می خواهد با اهدای کمک های مالی به موفقیت این دادگاه مردمی تاریخی یاری رسانند. این دادگاه تاریخی متعلق به مردم ایران، به ویژه خانواده هائی است که جمهوری اسلامی عزیزان شان را در دهه شصت، قبل و بعد از آن در زندان ها به جوخه مرگ سپرده است. 
براي حضور درمرحله دوم دادگاه، ثبت نام ضروري است. علاقه مندان به شرکت در مرحله دوم دادگاه که قرار است به به مدت سه روز از ٢٥ تا ٢٧ اکتبر ٢٠۱٢ در شهر لاهه برگزارش شود، از طريق تماس با آدرس ایمیل زیر، با ذکر نام و نام خانوادگی ثبت نام نمایند. کارزار ایران تریبونال به درخواست هائی که بعد از دهم اکتبر٢٠۱٢ صورت گیرد ترتیب اثر نخواهد. ورود به سالن دادگاه با کارت شناسائی ممکن خواهد بود. آدرس محل دادگاه متعاقبا در وب سایت ایران تریبونال منتشر خواهد شد. 
info@irantribunal.com 
کمک های مالی را به یکی از حساب های زیر واریز نمایئد.

Sweden
Name of bank: Plusgiro- Nordea
Name of account: Iran Tribunal 
Account number: 60 42 41-0 

IBAN:SE19 9500 0099 6026 0604 2410
BIC:NDEASESS

UK
Name of bank: HSBC
Name of account: I.T. Campaign
Account number: 53812340
sort code: 40-05-18

IBAN: GB75MIDL40051853812340
BIC: MIDLGB2107G

USA
Name of bank: Bank of the West
Name of account: IT
Account number: 013015222
12110078
Wire transfer

کارزار مردمی ایران تریبونال
دهم سپتامبر ٢٠١٢

www.irantribunal.com
///////////////
 

رادیو فرانسه : شب گذشته در مطبوعات آمریکا خبری درز کرد که نشان میداد یک قبطی مصری تبار آمریکائی، مسئول مؤسسه‌ای است که تولید این فیلم را بعهده داشته است. مدارکی نشان می دهند این شخص در سال ٢٠١٠ بجرم شیادی در امور بانکی به ٢١ماه زندان محکوم شده است.

باید به اطلاع علاقمندان بررسی مطبوعات فرانسه برسانم که امروز به علت اعتصاب کارکنان شرکت توزیع کننده مطبوعات، هیچ نشریه‌ای بدست خوانندگانش نرسیده است. در نتیجه ما کوشیده‌ایم از طریق روایت اینترنتی مطبوعات امروز، شما را در جریان مطالب آنها بگذاریم.

لیبراسیون، همچون بقیه نشریات امروز فرانسه- در بخش مطالب بین‌المللی‌اش مقالات و گزارش‌های فراوانی را به حادثه درگیری‌های خونین در بن غازی اختصاص داده است.
این نشریه در مقاله‌ای با تیتر «در جستجوی رد پای" سام باسیل"»، کوشیده است اطلاعاتی درباره کارگردان فیلم جنجال برانگیز "بیگناهی مسلمانان" جمع آوری کند.

لیبراسیون، می نویسد که از هم اکنون معلوم شده است که این نام مستعار است و اسم واقعی کارگردان نیست. این کارگردان ناشناس که گفته می شود دلال معاملات ملکی بوده است، از دیروز بکلی پنهان شده و کسی از محل زندگی او خبری ندارد.

شب گذشته در مطبوعات آمریکا خبری درز کرد که نشان می داد یک قبطی مصری تبار آمریکائی، مسئول مؤسسه‌ای است که تولید این فیلم را بعهده داشته است. او که در حومه لوس آنجلس زندگی می کند، مشکلاتی بادستگاههای قضائی دارد و مدارکی نشان می دهند این شخص که "نکولا باسلی نکولا" نام دارد، در سال ٢٠١٠ بجرم شیادی در امور بانکی به ٢١ ماه زندان محکوم شده است.
یک خبرنگار خبرگزاری فرانسه، شب گذشته به محل زندگی این شخص مراجعه کرده است ولی با درهای بسته مواجه شده. خانه در محاصره پلیس است و دو مأمور پلیس هم در داخل خانه بوده اند که ساعت ٩ شب از خانه خارج شده اند بدون این که حاضر باشند هیچ توضیحی به خبرنگاران بدهند.

"استیو کلین"- مشاور کارگردان این فیلم، دیروز هر نوع دخالت اسرائیل در تهیه این فیلم را تکذیب کرد و ضمن اعتراف به اینکه نام اعلام شده کارگردان یک نام مستعار است، گفت که نامبرده پس از شنیدن خبر کشتار آمریکائی‌ها احساس سرافکندگی می کند. استیو کلین گفت که در طول روز، یکبار با کارگردان تلفنی صحبت کرده و او پس از شنیدن اخبار بکلی دگرگون شده است.

این در حالی است که شب قبل از حادثه، "سام باسیل" مصاحبه‌ای با نشریه "وال استریت ژورنال" انجام داده و در آن اسلام را نوعی سرطان معرفی کرده است. او در این مصاحبه تأکید می کند که فیلم را خودش ساخته و ٦٠ هنرپیشه در آن بازی می کنند و گروه فیلم برداری ٤٥ نفر بوده اند.

صبح دیروز، تمام هنرپیشگان فیلم و اکیپ فیلم برداری با انتشار اطلاعیه‌ای بر خشم و ناخشنودی خود از فیلم ارائه شده تأکید کرده اند. آنها نوشته اند که از نسخه ارائه شده این فیلم بشدت ناراحت شده اند و احساس می کنند که مورد سوء استفاده قرار گرفته اند. آنها نوشته اند، «ما صد در صد با این فیلم مخالفیم و نسبت به اهداف و انگیزه‌های کارگردان بکلی بی خبر بوده ایم؛ ما از اینکه سناریو بازنویسی شده و چنین دروغ هائی به پرسوناژها چسبانده شده است یکه خورده ایم. بیانیه در پایان از تراژدی بوجود آمده در لیبی و مصر بشدت اظهار تأسف کرده است.

"سیندی لی گارسیا"- زن هنرپیشه‌ای که در فیلم بازی کرده است، دیروز اظهار داشت که اصلاً نمی دانسته است که این یک فیلم ضد مسلمانان است. او مدعی شده است که دیالوگ های اصلی فیلم پس از پایان فیلم برداری دوباره دوبله شده اند. او تأکید می کند که در فیلمی که آنها بازی کرده اند «هیچ نکته بدی درباره پیامبر و مسلمانان وجود نداشته است». بعقیده او در چهارده دقیقه‌ای که از این فیلم روی اینترنت پخش شده، دوبله شدن فیلم کاملاً آشکار است، حتی کلماتی بطور واضح در وسط سکانس‌ها وارد شده اند.

فیگاروی امروز هم که مطالب متنوعی درباره حادثه بنغازی و پیامد های آن دارد در مقاله ای درباره فیلم "بیگناهی مسلمانان" می نویسد که این فیلم در ماه ژوئیه سال ٢٠١١، یعنی بیش از یک سال قبل، فیلم برداری‌اش به پایان رسیده است.

سیزده دقیقه از این فیلم بیش از یک سال است که روی "یوتوپ" قابل دیدن است و در این مدت تنها ٢٢هزار و ٨٧٧ بار مورد تماشا قرار گرفته است. در یک هفته گذشته یک نسخه از فیلم با زیر نویس عربی وارد صحنه شده است که بامشاهده آن توسط مصری‌ها ، اینک اینچنین شعله‌های آتش خشم به آسمان رفته‌اند.

فیگارو، می پرسد چه کسی تا بحال نسخه کامل این فیلم دو ساعته را تماشا کرده است؟ "سام باسیل"- کارگردان فیلم، مدعی است که این فیلم تنها یکبار در یک سینمای هالیوود، در حالیکه جمعیت بسیار ناچیزی برای تماشا آمده بودند به نمایش گذاشته شده است.
به روایت فیگارو، سام باسیل که خود را یهودی اسرائیلی معرفی می کند و اینک در محل نامعلومی پنهان شده است، ٥٢ تا ٥٦ سال دارد و به نشریه "وال استریت ژورنال" گفته است که پنج میلیون دلار هزینه فیلم را، حدوداً از ١٠٠ ثروتمند یهودی گرفته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر