Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۱ شهریور ۲۶, یکشنبه

نخست وزیر اسرائیل آقای بنیا مین نتانیاهو در یک گفتگو با تلویزیون آن کشور گفت اگر آمریکا کاری نکند ما حمله میکنیم!


 نخست وزیر  اسرائیل  آقای بنیا مین نتانیاهو  در یک گفتگو  با تلویزیون آن کشور  گفت اگر آمریکا کاری نکند ما حمله میکنیم!
....................................................

رادیو فرانسه :نخست‌وزیر اسرائیل در چند گفتگو با رسانه‌های آمریکایی و اسرائیلی باز هم تکرار کرد که آمریکا و جامعۀ جهانی باید برای ایران یک خط قرمز مشخص تعیین کنند. او همچنین به «تعصب باورنکردنی» رهبران ایران اشاره کرد و گفت که برای آنان این تعصب مذهبی حتی از اصل بقا هم مهم‌تر است . به همین دلیل، به عقیدۀ وی در مورد دولت ایران نمی‌توان به اصل عقلانیت تکیه کرد.

بنیامین نتانیاهو، همچنان اص
رار دارد که جامعۀ جهانی باید در برابر ایران «خط قرمز» تعیین کند.
در گفتگویی با نشریۀ اسرائیلی "جروسالم پست" (اورشلیم‌ پست) که به مناسبت سال نو یهودی انجام شده، می‌گوید: «من شانزده سال قبل از خطر ایران صحبت کردم. در آن زمان البته تنها نبودم اما چند نفر بیشتر نبودیم که در این باره حرف می‌زدیم. بعدها کسان دیگری به ما پیوستند... سپس، از لزوم تحریم‌ها حرف زدم. در این مورد هم چند نفر بیشتر نبودیم... امروز هم از لزوم تعیین خط قرمز می‌گویم. ولی همچنان کسانی که با من هم‌عقیده‌اند، زیاد نیستند اما امیدوارم که دیگران به ما بپیوندند. قانع کردن مردم در مورد درست بودن این سیاست نیاز به وقت دارد».
همچنین در مصاحبه‌ای با شبکۀ آمریکایی "سی‌.ان‌.ان‌." وی تأکید کرد که در مورد لزوم تعیین خط قرمز در برابر ایران، ساکت نخواهد نشست. به گفتۀ نخست‌وزیر اسرائیل «ایرانی‌ها در کار غنی‌سازی اورانیوم برای ساخت سلاح اتمی به سرعت پیش می‌روند و تا شش ماه دیگر، نود درصد راه را رفته‌اند».

او گفت: «درست قبل از جنگ خلیج (فارس)، هیچ خط قرمزی در برابر صدام حسین تعیین نشده بود، وگرنه آن جنگ قابل اجتناب می‌بود».
نتانیاهو در توضیح این خط قرمز افزود: «خط قرمز یعنی مرحله‌ای که اگر ایران از آن بگذرد، عواقبش را خواهد دید. مطمئن باشید اگر ایرانی‌ها با چنین محدودیتی مواجه شوند، کار را متوقف خواهند کرد»...

در گفتگویی دیگر با شبکۀ آمریکایی "ان.بی‌.سی‌."، نتانیاهو بر تعصب رهبران ایرانی تأکید کرد. او گفت: «از زمان پیدایش سلاح اتمی، کشورهای صاحب آن پیوسته هزینه و منفعت استفاده از این سلاح را با محاسباتی بسیار محتاطانه بررسی کرده‌اند، اما ایران به دست دولتی هدایت می‌شود که به شکلی باورنکردنی متعصب است»...
نتانیاهو اضافه کرد: «برای آنان این تعصب حتی از اصل بقا هم مهم‌تر است. آنها در سراسر کشور آدم‌های انتحاری دارند... من به عقلانیت آنان اعتماد نمی‌کنم».

نخست‌وزیر اسرائیل به جنجال و خشونتی که به دنبال انتشار یک فیلم ضداسلام به راه افتاده اشاره کرد و گفت که تعصب تندروهای ایرانی «همین تعصبی است که امروزه سفارتخانه‌ را به آتش کشیده... آیا می‌خواهید که آد‌م‌هایی چنین متعصب بمب اتمی هم داشته باشند؟»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر