Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۱ شهریور ۲۶, یکشنبه

نخست وزیر اسرائیل: ایران شش ماه با ساخت بمب اتمی فاصله دارد


نخست وزیر اسرائیل: ایران شش ماه با ساخت بمب اتمی فاصله دارد

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل روز یکشنبه (۱۶ سپتامبر، ۲۶ شهریور)، با هشدار به اینکه ایران تنها شش تا هفت ماه با ساخت یک بمب اتمی فاصله دارد، از باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، خواست تا برای ایران خط قرمز تعیین کند.


نخست وزیر اسرائیل در مصاحبه با شبکه ان بی‌سی آمریکا گفت:«به نظر من ایران به تولید سلاح هسته‌ای نزدیک و نزدیک‌تر می‌شود. آنها شش ماه با تولید اورانیوم غنی شدۀ نود درصد برای ساخت یک بمب اتمی فاصله دارند و به نظرم باید یک خط قرمزی برای آنها، پیش از آنکه خیلی دیر شود، تعیین گردد.»
برغم تهدیدات اسرائیل و موضع متفاوت تل آویو و واشنگتن در حمله نظامی به ایران، آموس گیلعاد، از مقامات بلند پایه وزارت دفاع اسرائیل، حمله یکجانبه کشورش به ایران را منتفی دانست.
ایران برغم مخالفت بسیاری از کشورهای جامعه بین الملل و قدرتهای جهانی، برنامه‌های هسته‌ای خود را صلح آمیز می داند و بر ادامه آن اصرار می‌ورزد.
این در حالی است که اخیرا در سیزدهم سپتامبر، شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سازمان ملل متحد با ابراز نگرانی، قطعنامه‌ دیگری را در انتقاد از برنامه های هسته‌ای و عدم همکاری ایران با این آژانس تصویب کرد.
euronews

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر