Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۱ مهر ۵, چهارشنبه

اعدام گروهی و قرون وسطایی ۱۱ زندانی زندان قزل حصار کرج


 اعدام گروهی و قرون وسطایی ۱۱ زندانی زندان قزل حصار کرج


بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» ۱۱ زندانی زندان زندان قزل حصار کرج که به سلولهای انفرادی زندان اوین منتقل شده بودند صبح امروز در زندان اوین اعدام شدند.

روز چهارشنبه ۵ مهر ماه در یک اعدام گروهی و قرون وسطایی در زندان اوین ۱۱ زندانی به دار آویخته شدند.این ۱۱ زندانی روز سه شنبه نزدیکهای غروب به طور ناگهانی و مخفیانه تحت عنواین مختلف از سالنهای ۵،۳،۱ و ۷ واحد ۲ زندان قزل حصار کرج خارج و به سلولهای انفرادی بند ۲۴۰ زندان اوین منتقل شدند.





۲تن از زندانیانی که امروز اعدام شدند برادر بودند. به خانواده های ۱۱ زندانی که امروز اعدام شدند اجازه آخرین ملاقات با عزیزانشان داده نشد.
اسامی تعدادی از زندانیان که صبح امروز به صورت گروهی در زندان اوین اعدام شدند به قرار زیر می باشند:
۱- اصغر مشهدی ۳۴ ساله از سالن ۱ واحد ۲ زندان قزل حصار کرج
۲ -مهرداد سلیمی ۲۵ ساله از سالن ۳ واحد ۲ زندان قزل حصار کرج
۳ -علی سلیمی ۳۳ ساله از سالن ۳ واحد ۲ زندان قزل حصار کرج
۴ -جهانشاه گراوند ۳۵ ساله از سالن ۳ واحد ۲ زندان قزل حصار کرج
۵ -اصغر سلک
۶ -عباس سعیدی 
تمام کسانی که صبح امروز اعدام شدند اتهام آنها داشتن مواد مخدر بود.رسانه های ولی فقیه در مورد اعدام های گروهی امروز همچنان سکوت پیشه کردند. 
ولی فقیه رژیم آخوند علی خامنه ای که سیاست اعدام های گروهی ، اعدام زندانیان سیاسی و سرکوب خونین مردم ایران را تعیین می کند او همچنین رهبری جنایتهای جنگی و کشتار در منطقه و بخصوص سوریه را به طور رسمی به عهده دارد.سیاست اعدام های گروهی توسط آخوند صادق لاریجانی رئیس قوه قضاییه ولی فقیه که نام وی در لیست ناقضین بین المللی حقوق بشر قرار دارد و از جنایتکاران علیه بشریت می باشد با مورد تایید قرار دادن و صدور دستور اجرای اعدام ها به اجرا می گذارد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، اعدام های گروهی که به منظور ایجاد فضای رعب و وحشت در جامعه صورت می گیرد را به عنوان جنایت علیه بشریت محکوم می کند و از دبیر کل ، کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت ولی فقیه آخوند علی خامنه ای به مراجع قضایی بین المللی جهت محاکمه وی و پایان دادن به کشتارهای گروهی در ایران می باشد.


فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

۰۵ شهریور ۱۳۹۱ برابر با ۲۶ سپتامبر ۲۰۱۲

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه اعدام سازمان ملل متحد
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل


/////////////////////////

 ۱۷ نفر از دبیران و معلمان کُرد اهل سنّت ممنوع التدریس شدند‌


آژانس خبری موکریان

سرویس حقوق بشر 

در یک اقدام هماهنگ از طرف سازمان آموزش و پرورش استان کردستان ،۱۷ نفر از دبیران و معلمان آموزش و پرورش شهرهای سقز، مریوان، بانه، قروه و موچش ممنوع التدریس شدند.
بر اساس گزارش رسیده به آژانس خبری موکریان، مدیران آموزش و پرورش شهرهای مذکور به اذعان خود با دستوری شفاهی، اقدام به« تغییر پُست دبیری به معاونت اجرایی ( امور دفتری ) » 17 نفر از دبیران و معلمان استان کردستان نمودند.
یکی از این افراد در گفتگو با خبرنگار آژانس خبری موکریان ضمن تأیید این خبر اظهار داشت: این فرهنگیان پس از اعتراض به مدیران آموزش و پرورش شهرستان محل خدمت، به رئیس سازمان استان مراجعه کردند که او نیز با این استدلال که حرکت مکتب قرآن در نظام جمهوری اسلامی مقبولیت ندارد و غیرقانونی است، بر دستور شفاهی زیردستانش صحه گذاشت.
وی افزود: روز سه شنبه ۲۸ شهریور سال جاری برای دفاع از حق خود، به وزارت آموزش و پرورش مراجعه کردند و آنان نیز با غیرقانونی دانستن حکم شفاهی تبدیل پست دبیری به معاونت اجرایی مدرسه، با تأکید بر این مطلب که حکم مذکور تبعیض آمیز و تحقیر معلمان است و . . . قول مساعد برای لغو رأی صادره از طرف مسئولین شهرستان ها و رئیس سازمان استان را دادند؛ اما در آخرین دقایق وقت اداری پنج شنبه، کاربدستان وزارت نیز حکم ممنوع التدریسی را تأیید وآن را رأی حراستهای استان و وزارت آموزش و پرورش اعلام نمودند.

اسامی و مشخصّات افراد ممنوع التدریس
۱. ابوبکر نوری- ۲۹ سال سابقه – شهر سقز 
۲. حسین عبدی پور- ۲۴ سال سابقه – شهر سقز 
۳ . محمد جمال هبکی - ۲۲ سال سابقه – شهر سقز 
۴. حبیب فرزام نیا - ۱۹ سال سابقه – شهر سقز 
۵ . خالد ظهیری - ۲۸ سال سابقه – شهر مریوان 
۶ . جلال منوچهری - ۲۸ سال سابقه – شهر مریوان 
۷ . ملک ذکریایی نسب - ۲۴ سال سابقه – شهر مریوان 
۸ . محمدعلی داربوی - ۲۰ سال سابقه – شهر مریوان 
۹ . عثمان عبدی - ۲۸ سال سابقه – شهر بانه 
۱۰ . جلال کرمی - ۲۷ سال سابقه – شهر بانه 
۱۱ . صلاح الدین معروفی - ۲۴ سال سابقه – شهر بانه
۱۲ . عثمان محمدی - ۲۳ سال سابقه – شهر بانه 
۱۳ . عبدالسلام فتح اللهی - ۲۳ سال سابقه – شهر بانه
۱۴ . یوسف حمه ویسی - ۲۱ سال سابقه – شهر موچش 
۱۵ . ابراهیم مرادپور - ۲۰ سال سابقه – شهر قروه 
۱۶ . رسول خداکرمی - ۱۹ سال سابقه – شهر قروه 
۱۷ . بهرام سلیمانی - ۱۷ سال سابقه – شهر قروه
////////////////////////////

 شکنجه و قتل دختر دو سال و نیمه در آمل

خبرگزاری هرانا - مرد معتادی در شهرستان آمل دختر ۵. ۲ ساله همسرش را زیر شکنجه به قتل رساند.
بنا به گزارش جام‌جم، رسیدگی به این پرونده، ۱۳شهریور امسال در پی تماس مسوولان بیمارستان امام رضای آمل در استان مازندران با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر این‌که زن جوانی، دختر ۵. ۲ ساله‌اش را که بیهوش شده است، در حالی که آثار کبودی روی بدن او دیده می‌شود، به بیمارستان آورده و پزشکان با معاینه کودک اعلام کرده‌اند که او دچار مرگ مغزی شده است، ‌ آغاز شد.
در پی این تماس، ماموران پلیس آگاهی آمل با حضور در بیمارستان متوجه شدند کودک را مادرش به بیمارستان منتقل کرده و مسئولان واحد حراست مانع فرار وی از بیمارستان شده‌اند.
در تحقیق از مادر کودک معلوم شد، ریحانه ۵. ۲ ساله از سوی ناپدری معتادش به نام "داوود" شکنجه شده و این مرد بار‌ها دست و پای کودک خردسال را سوزانده و کتکش زده است حتی روز حادثه نیز پس از کتک زدن ریحانه، او را از پنجره خانه‌شان در طبقه اول ساختمان بیرون انداخته و متواری شده است.
در ادامه تحقیقات معلوم شد مادر، ریحانه را که زخمی و بیهوش در خیابان افتاده بود، به بیمارستان منتقل کرده و از شوهر معتادش که از صحنه حادثه گریخته بود، بی‌خبر است.
گفتنی است، ریحانه با گذشت یک هفته در بیمارستان تسلیم مرگ شد.
در پی این حادثه و با هماهنگی قضایی، جسد کودک به پزشکی قانونی منتقل شد.
عامل قتل ریحانه پس از بازداشت برای ادامه تحقیقات به اداره آگاهی شهرستان آمل منتقل شد و در بازجویی مقدماتی، اظهارات متناقضی را بیان کرد تا این‌که دو روز پیش اعتراف کرد دختر خردسال همسرش را شکنجه کرده و او را کشته است.
متهم به قتل گفت: سال‌ها بود که موادمخدر مصرف می‌کردم. همسر اولم نیز معتاد بود و ثمره زندگیمان یک پسر بود که اکنون شش ساله است. وقتی به زندان افتادم، همسرم از من طلاق گرفت. در این مدت مادرم از پسرم نگهداری می‌کرد.
دو ماه پیش از حادثه با زنی که از شوهرش طلاق گرفته و صاحب یک دختر ۵. ۲ ساله بود، آشنا شده و ازدواج کردم.
متهم اضافه کرد: در این مدت علاقه‌ای به دختر او نداشتم و این دختر مدام می‌خواست کنار مادرش باشد و گریه می‌کرد. به دلیل این‌که مواد مخدر "شیشه" مصرف می‌کردم و دوستانم نیز برای مصرف مواد مخدر به خانه‌مان می‌آمدند، حوصله بی‌قراری‌ها و شیطنت‌های ریحانه را نداشتم بنابراین او را کتک می‌زدم. همسرم هر مرتبه که می‌خواست مانع کتک زدن‌های من شود، او را هم کتک می‌زدم. طاقت گریه و بی‌قراری‌های کودک را نداشتم.
متهم با اشاره به روز حادثه گفت: آن روز ریحانه بی‌قراری می‌کرد و اعصابم را به‌هم ریخته بود. پس از مصرف شیشه او را کتک زدم تا شاید آرام گیرد. وقتی او را کتک می‌زدم، همسرم صدای گریه‌هایش را شنید و به اتاق آمد. او را تهدید کردم، سپس ریحانه را بغل کرده و از پنجره اتاق بیرون انداختم.
متهم اضافه کرد: همسرم ضجه می‌زد. ابتدا من و سپس او سراسیمه از خانه بیرون رفتیم. با دیدن کودک که بیهوش شده بود، وحشت کردم و کودک و مادرش را تنها گذاشته و فرار کردم. پس از مطلع شدن از مرگ کودک، مخفیانه زندگی می‌کردم تا این‌که مرا دستگیر کردند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر