Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۱ شهریور ۲۹, چهارشنبه

تصرف سومین پست کنترل مرز سوریه با ترکیه توسط شورشیان مسلح


تصرف سومین پست کنترل مرز سوریه با ترکیه توسط شورشیان مسلح

شورشیان مسلح مخالف رژیم بشار اسد، از تصرف سومین پست کنترل مرز سوریه با ترکیه خبرداده اند.
بنابر گزارشها، تصرف پست مرزی تل ابیض پس از نبردهای سنگین شبانه با نیروهای دولتی صورت گرفته است.


یکی از ساکنان روستای همجوار این مرز که در حال حمل بطریهای آب برای شورشیان است می گوید: “آنها تمام شب را جنگیده و تشنه اند. من هم دارم برای آنها آب می برم.”
مقامات ترکیه هم خبر تصرف کامل این پست مرزی توسط نیروهای شورشی را تایید کرده اند.
تصاویر ویدئویی منتشر شده نیز اجساد افرادی که گفته می شود از نیروهای دولتی سوریه هستند را نشان می دهد.
منبع یورونیوز
///////////////////

به گفته یک افسر جدا شده از ارتش سوریه

دمشق با موافقت تهران، سلاح شیمیایی علیه معترضان به کار می برد

دبی-العربیه.نت فارسی
عدنان سلو رئیس سابق مخازن اسلحه شیمیایی سوریه که سه ماه پیش از نظام حاکم بر این کشور جدا شده بود، گفت که نظام بشار اسد برای استفاده از سلاح شیمیایی خود علیه معترضان در صورت احساس خطر جدی سرنگونی برنامه ریزی می کند و تاکید کرد که ایران نیز با وی در این زمینه موافق است. 

سلو در مصاحبه با روزنامه "تایمز" تاکید کرد که گفت و گوهایی در سطح بلندپایه درباره استفاده از سلاح های شیمیایی علیه معترضان در حلب صورت گرفته است. 

او افزود: "مذاکرات جدی درباره چگونگی استفاده از سلاح های شیمیایی در مناطق مورد هدف برگزار می کردیم" او ادامه داد: "این مساله را به عنوان آخرین راه حل بررسی می کردیم. به گونه ای که نظام احساس می کند کنترل شهر مهمی همچون حلب را از دست داده است."

سلو تاکید می کند که اعتقاد دارد در نهایت نظام بشار اسد از اسلحه شیمیایی استفاده خواهد کرد، از همین رو از این نظام جدا شد. 

او افزود که نظام سوریه انتقال سلاح های شیمیایی خود را به حزب الله لبنان هم بررسی کرد. او گفت: "نظام کلاهک های شیمیایی بر روی موشک برای انتقال آنها به حزب الله به منظور استفاده علیه اسرائیل سوار می کند."

سلو از حضور نیروهای سپاه پاسداران ایران در سوریه هم سخن گفت. او تاکید کرد که ایرانی ها "همواره برای دیدار با اسد و ارائه مشورت به او به سوریه می آمدند." او گفت که ایران موافق استفاده از سلاح شیمیایی است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر