Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۱ مهر ۷, جمعه

زن تونسی که مورد تجاوز دو پلیس قرار گرفت، متهم به “بی عفتی” شد



زن تونسی که مورد تجاوز دو پلیس قرار گرفت، متهم به “بی عفتی” شد


دو مامور پلیس تونسی پس از کتک زدن یک زن 27 ساله، او را به درون خودروی خود کشانده و دریک منطقه خارج از شهر مورد تجاوز قرار دادند.


او که اولین زن تونسی است که علیه خشونت جنسی پلیس اقدام قانونی کرده اکنون متهم به بی عفتی در ملا عام شده است.
پرونده تجاوز به این زن جوان که چهار هفته پیش از دو مامور پلیس شکایت کرد، منشا بحث و واکنش در این کشور شده است. چرا که این دو مامور پلیس زندانی اکنون با عنوان “بی عفتی” علیه او شکایت کرده اند.
وکیل این زن می گوید:“پس از اینکه تحقیقات در پرونده تجاوز انجام شد، با کمال تعجب شنیدیم که هفته پیش دادستان این زن و نامزدش را به بی عفتی درملا عام متهم کرده و خواستار اجرای عدالت شده است.”
سخنگوی وزارت دادگستری تونس در باره اتهام این زن می گوید:“این زن با وجود اینکه قربانی جرم است و پرونده اش نشان میدهد توسط پلیس مورد تجاوز قرار گرفته اما این امر او را از اتهام بی عفتی در منظر عموم تبرئه نمی کند.”
گروههای حقوق و بشری و فعالان حقوق زنان ضمن اعلام حمایت از این زن، چنین اتهامی را محکوم کرده اند.
این گروهها نگرانی خود را ازاین اقدام به عنوان بخشی از تهاجم کلی محافظه کاران اسلامی و همچنین پیش بینی مواد قانونی تبعیض آمیز به نفع مردان در قانون اساسی تونس ابراز کرده اند.
منبع یورونیوز
///////////////////

توافق اوباما و نتانیاهو بر سر برنامه هسته ای رژیم

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، رئیس جمهور آمریکا و نخست وزیر اسرائیل امروز در مورد لزوم جلوگیری از دستیابی رژیم تهران به سلاح اتمی توافق کردند.
کاخ سفید واشنگتن در بیانیه ای اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو و باراک اوباما روز جمعه در یک تماس تلفنی بر لزوم جلوگیری از دستیابی رژیم تهران به سلاح اتمی تاکید کردند.
بنابراین گزارش، نخست وزیر اسرائیل در این تماس تلفنی از اظهارات رئیس جمهور آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل مبنی براینکه ایالات متحده هر کاری که لازم باشد انجام خواهد داد تا مانع از دستیابی رژیم تهران به جنگ افزار هسته ای شود، استقبال کرد.
برخی تحلیل‌گران امروز با اشاره به سخنان روز گذشته بنیامین نتانیاهو در سازمان ملل گفتند که احتمالا اسرائیل اواسط سال ۲۰۱۳ را به عنوان مهلت نهایی برای حل‌وفصل بحران هسته‌ای رژیم تهران در نظر خواهد گرفت.


اشتون: رژیم تهران باید فورا اقدام کند

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز پنج شنبه اعلام کرد که رژیم تهران باید در جهت رفع نگرانی های بین المللی از برنامه هسته ایش فورا اقدام کند.
کاترین اشتون این سخنان را در پایان نشستی با وزیران خارجه گروه 5 +1 در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک بیان داشته است.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت، ما در این نشست بطور مفصل در مورد لزوم اقدام فوری از سوی رژیم تهران برای رفع نگرانی های بین المللی در خصوص برنامه هسته ایش گفتگو کردیم.
کاترین اشتون با بیان اینکه قدرتهای جهانی به دنبال مذاکره بدون نتیجه نیستند، افزود، قدرتهای اصلی جهان از جاه طلبی های اتمی رژيم تهران ابراز نگرانی کردند و بزودی با مسئولان رژیم تهران برای تشریح وضعیت اضطراری پرونده هسته ای آنها تماس خواهم گرفت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر