Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۱ شهریور ۲۷, دوشنبه

گفتگوی رادیو ایرآوا با دکتر علیرضا یعقوبی. 26 شهریور 91= 16 سپتامبر 2012



گفتگوی رادیو ایرآوا با دکتر علیرضا یعقوبی. 26 شهریور 91= 16 سپتامبر 2012

دکتر علیرضا یعقوبی درسال 1337 در خانواده ای مذهبی بدنیا آمد. وی پدر خود را یک مصدقی تمام عیار که تاجر بازار در شهر لنگرود بود، معرفی می کند.

 آقای یعقوبی در سال 52 برای تحصیل به تهران رفت و از طریق یکی از دانشجویانی که به حسینیه ارشاد رفت و آمد داشت با محافل مذهبی آشنا شد. در سال 1355 بدلیل فعالیتهای سیاسی توسط ساواک شاه دستگیر و به 5 سال زندان محکوم گردید. اما در آذرماه 1357 از زندان آزاد شد و در ارتباط با مجاهدین قرار گرفت. او در سال 1382 وارد انگلستان شد و چون فوق لیسانس رشته علوم سیاسی را دارا بود پس از فراگیری زبان انگلیسی در رشته "تابعیت بین المللی" دانشگاه بیرمنگام در این کشور به تحصیل پرداخت و در این رشته که در برگیرنده علوم سیاسی، حقوق، اقتصاد، محیط زیست، آموزش، رهبری و مبارزات مدنی بدون خشونت می باشد به اخذ درجه دکترا نائل آمد. دکتر یعقوبی در حال حاضر در کالج دانشگاه بیرمنگام در همین رشته به تدریس مشغول می باشد.
---------------------------

پیامد درگیری های شهر حلب برای غیرنظامیان سوریه


درگیری‌های نظامی میان نیروهای دولتی و مخالفان مسلح دولت سوریه برای تسخیر شهر حلب، دومین شهر مهم پس از دمشق، پایتخت، کمبودهای غذایی و دارویی برای کودکان را نیز تشدید کرده اند.
دشواری ها برای کودکان
به گفتۀ پزشکی در بیمارستان «رجال الاحرار» در یکی از مناطق شهر حلب بعضی از نوزدان و کودکان خردسال در بیمارستان دچار اسهال و سوءتغذیه هستند و شیر کافی برای تغذیه در اختیار ندارند. این در حالی است که یکی از مشکلات درمانی شهر حلب با جمعیتی میلیونی کمبود مراکز درمانی برای کودکان است.
پزشکان چنین مراکز درمانی‌ای باید همزمان زخمیان درگیری‌ها و مخالفان مسلح را نیز درمان کنند. بعضی از زخمیان به دلیل شدت آسیب‌ها و کمبود امکانات از پا در می‌آیند.
بنا بر اعلام مخالفان دولت سوریه در سه روز گذشته تا یکشنبه در سراسر این کشور دست کم ۲۳۰ نفر در درگیری‌های نظامی کشته شده‌اند.
«آزمایش سلاح شیمیایی در سوریه»
در کنار تأیید حضور «نیروی قدس»، شاخه برون مرزی سپاه پاسداران، در سوریه از سوی محمد علی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران در ایران، بعضی گزارش‌ها حاکی از آزمایش سلاح شیمیایی در صحرای شرق حلب از سوی نیروهای دولتی سوریه است.
فاروق عتیق، خبرنگار «یورونیوز» در گزارش کوتاه خود از حلب گفت: «حتی با وجود قدرت آتش محدود مخالفان مسلح و تشدید حمله های ارتش سوریه، آن‌ها همچنان به دفاع از مواضع خود در حلب ادامه می‌ دهند. مخالفان درگیر نبردی بی امان هستند که هزینه‌های آن هر روز بیشتر از گذشته به غیرنظامیان تحمیل می‌شود.»

------------------------------'

kurdane.com
جزئیات کامل عملیات فدایی گریلاها علیه پایگاه‌هارونا؛ 60 سرباز ترک کشته‌شدند
نیروی مدافع خلق, ه.پ.گ, در مورد عملیات فدایی گریلاها علیه پایگاه هارونا واقع در منطقه‌ای میان گور و شمزینان, جزئیات بیشتری منتشر کرد. ه.پ.گ اعلام کرد که در نتیجه این عملیات 60 سرباز ارتش ترکیه کشته شده‌اند و 8 گریلا هم جان خود را از دست داده‌اند. همچنین گریلاها به مدت 20 دقیقه پایگاه مذکور را مورد تفتیش کامل قرار داده‌‌اند. مرکز مطبوعات و اطلاع‌رسانی ه.پ.گ در مورد عملیات فدایی گریلاها در 14 سپتامبر علیه پایگاه هارونا اطلاعیه‌ای صادر و اعلام کرد که در این عملیات دست‌کم 60 سرباز ارتش ترک کشته شده‌اند.

در این اطلاعیه آمده:«در چارچوب عملیات انقلابی‌ای که از 23 ژولای توسط گریلاهای ما در مناطق شمزینان و گور از توابع استان جولمرگ آغاز شده, در 14 سپتامبر و در ساعت 15 گریلاهای ما علیه پایگاه ارتش ترکیه به نام هارونا عملیاتی فدایی انجام دادند.

گروه فدایی ما در عرض یک دقیقه بصورت کاملا قاطع دژبانی و سنگر‌های پایگاه را منهدم ساخته و در عرض 5 دقیق هم وارد پایگاه شده‌اند. گریلاها خوابگاه‌ها و سالن‌های غذاخوری سربازان را هم به تصرف کامل درمی‌آورند. گریلاهای ما به مدت 20 دقیقه پایگاه هارونا را مورد تفتیش کامل قرار داده‌اند. همچنین به نیروهای کمکی ارتش هم حمله بردند و اکثر آنها را کشتند. گریلاهای دیگر ما هم که در اطراف پایگاه مستقر شده بودند, بطور همزمان محل دیدبانی و نگهبانی پایگاه را منهدم ساختند.

در نتیجه این عملیات فدایی گریلاهای ما دست‌‌کم 60 سرباز ارتش ترکیه کشته شدند, اما گریلاهای ما نتوانستند شمار دقیق زخمی‌ها را مشخص سازند. همچنین دو دستگاه تانک زره‌پوش و خودروی نظامی و یک دستگاه موسوم به عقرب را منهدم ساخته‌اند. وقتی که گریلاهای ما خواستند از پایگاه خارج شوند, مزدوران محلی مستقر در کمپ «بایه» اقدام به تیراندازی علیه گریلاها کردند, لذا نبردی میان آنها روی داد. در نتیجه این برد, 1 مزدور کشته و 2 تن دیگر هم زخمی شدند.

گریلاهای ما به صورت کاملا قاطع و کوبنده علیه یک کاروان نظامی هم حمله بردند که برای کمک به سربازان پایگاه آمده بودند. در نتیجه این نبرد هم یک دستگاه تانک و یک خودروی نظامی نوع عقرب دچار آسیب جدی شده و از کار افتادند. شمار تلفات ارتش در این نبرد توسط گریلاهای ما مشخص نشده است.

پس از خاتمه این عملیات, هواپیماهای جنگی ارتش اشغالگر ترک روستاهای «تو» و «کولای» را بشدت بمباران کردند. همچنین توپخانه سنگین ارتش هم همان مناطق را زیر آتش گرفت.

در نتیجه این عملیات 8 رفیق فدایی ما به شهادت رسیدند».

خبررسانی بهدینان.
--------------------

تانياهو: سياست بازدارندگی در برابر ايران کارساز نيست
توتونچی:بنيامين نتانياهو، نخست وزير اسرائيل در اظهار نظری جديد گفت که سياست بازدارندگی در قبال ايران کارساز نيست چرا که به گفته وی، تهران از سوی يک «رهبری متعصب» هدايت می شود. آقای نتانياهو در گفت ‌و‌گو با برنامه «دیدار با مطبوعات» شبکه خبری ان‌ بی ‌سی (NBC) آمريکا که قرار است روز يکشنبه پخش شود، گفت که «به عقيده من رهبران ايران به عقايد تعصب‌آميز خود بيش از بقای شان اهميت می‌دهند.»

به گزارش خبرگزاری فرانسه، نخست وزير اسرائيل رهبران ايران را متهم کرد که در همه جای دنيا بمبگذار انتحاری دارند. وی افزود ايران نمی‌تواند‌‌ همان رفتاری را پيش بگيرد که شوروی سابق در دوران جنگ سرد در پيش گرفته بود.

نخست وزیر اسرائیل اظهار داشت: «ايران از سوی يک رهبری با عقايد افراطی هدايت می شود. شما می خواهيد اين افراطی ها به بمب هسته ای دست پيدا کنند؟»

ايران همواره اين ادعا که برنامه هسته‌ای‌اش اهداف نظامی دارد را رد کرده و می‌گويد که ماهيت فعاليت های اتمی اش صلح‌آميز است و برای توليد انرژی طراحی شده است.

در حالی که اسرائيل خواستار برخوردهای شديدتر با ايران و حتی حمله نظامی به اين کشور شده است ولی واشينگتن بارها تاکيد کرده است که بايد به ديپلماسی و سياست تحريم اجازه داد تا اثر خود را بگذارد.

اين در حالی است که آقای نتانياهو در مصاحبه روز شنبه خود با تلويزيون ان بی سی بار ديگر تاکيد کرد که ايران در آستانه دستيابی به سلاح هسته ای است. به گزارش خبرگزاری آسوشيتدپرس، وی هفته گذشته، از سياست بازدارندگی آمريکا در قبال ايران انتقاد کرده و گفته بود که راه حل های مسالمت آميز کارساز نيست.

در همين حال، آموس گيلاد، مشاور ارشد اهود باراک، وزير دفاع اسرائيل، روز شنبه اظهار داشت که اسرائيل قصد ندارد در هفته‌های پيش ‌رو عليه تاسيسات هسته‌ای ايران، دست به حمله‌ يک‌جانبه بزند.

وی افزود که فعلا فشارهای جاری بين المللی بر ايران در بوته آزمايش است.

آموس گيلاد که با کانال دو تلويزيون اسرائيل گفت ‌و ‌گو می‌کرد، در مورد اقدامات آتی اسرائيل در مورد برنامه هسته‌ای ايران گفت ترجيح می‌دهد که به اين موضوع پشت درهای بسته پرداخته شود.

مشاور بلندپايه وزير دفاع اسرائيل همچنين در اظهارات خود گفت: «حتی مقام‌های ايرانی نيز فهميده‌اند که نبايد از خط قرمز عبور کنند و بمب اتم بسازند».

وی اظهار عقيده کرد که اين امر بدين دليل است که مقام‌های ايرانی از به عهده گرفتن مسئوليت جنگ بيمناک هستند.

مقام های جمهوری اسلامی بارها اعلام کرده اند که به هر گونه حمله اسرائيل پاسخی «دندان شکن» خواهند داد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر