Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۱ مهر ۱۰, دوشنبه

تأیید حکم اعدام دو زندانی سیاسی کرد در دیوانعالی


 تأیید حکم اعدام دو زندانی سیاسی کرد در دیوانعالی


آژانس خبری موکریان
سرویس حقوق بشر


دیوان عالی کشور حکم اعدام دوشهروند سردشتی راتائید کرد.
به گزارش خبرنگار آژانس خبری موکریان، شعبه 31 دیوان عالی کشور حکم اعدام دو شهروند اهل سردشت به نام های ابراهیم عیسی پور و سیروان نژاوی را تأیید نمود.




بر اساس همین گزارش، این دو شهروند پیشترازسوی دادگاه انقلاب اسلامی مهاباد به اتهام محاربه و افساد فی الارض و عضویت در یکی از گروههای مخالف نظام و ... به اعدام محکوم شده بودند که دادنامه تجدید نظر خواسته، از طرف شعبه 31 دیوان عالی کشور عیناً تأیید و ابرام گردید.
یادآور می گردد عیسی پور و نژاوی در تیرماه 90 از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و پس از سپری کردن مدتی را در زندان مهاباد، اخیراً به زندان مرکزی ارومیه منتقل شده اند.
شایان ذکراست وکیل یکی از نامبردگان درگفتگو با مدیر آژانس خبری موکریان، تأیید حکم اعدام برای موکلش را توسط دیوانعالی کشور، تأیید نمود.

-----------------------------------

 آسوشیتدپرس: فیلمبردار تیم احمدی‌نژاد پناهنده شد

به گزارش رادیو آلمان، حسن گلخنبان، فیلمبردار تیم محمود احمدی‌نژاد که به همراه او به نیویورک سفر کرده بود، به ایران بازنگشت. این سفر به مناسبت اجلاس عمومی سازمان ملل متحد صورت گرفته بود.
آسوشیتدپرس گزارش داد، وکیل مدافع آمریکایی حسن گلخنبان روز یکشنبه (۳۰ سپتامبر/۹ مهر) تأیید کرد که موکلش در آمریکا تقاضای پناهندگی کرده است.
----------------------------

 بازداشت یکی از کاربران فیسبوک

خبرگزاری هرانا - رئیس پلیس فتای گیلان از دستگیری فردی خبر داد که به ادعای ایشان اقدام به انتشار مطالب و عکس ها غیر اسلامی در فیسبوک کرده بود.
بنا به گزارش خبرآنلاین، سرهنگ ایرج محمدخانی با اعلام این‌خبر گفت: در راستای اهداف پلیس فتا در کاهش جرایم در فضای مجازی، تیم رصد این پلیس در بررسی‌های شبانه‌روزی، صفحه‌ای را در فیسبوک شناسایی کرد که گرداننده آن مبادرت به انتشار محتوای غیراخلاقی و ترویج فرهنگ ابتذال غرب در آن کرده بود.
رییس پلیس فتای گیلان افزود: با شناسایی این صفحه، تلاش برای شناسایی عامل اصلی این صفحه به‌ صورت ویژه در دستورکار ماموران پلیس فتا قرار گرفت.
محمدخانی ادامه داد: با پی‌جویی‌های انجام شده آدرس گرداننده اصلی صفحه مورد نظر شناسایی و پس از اخذ مجوزهای قضایی وی در یک عملیات غافلگیرانه در رشت دستگیر شد.
رییس پلیس فتای گیلان خاطرنشان کرد: متهم با توجه به شواهد و قرائن موجود به بزه انتسابی خود اعتراف با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قضایی به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت دلالت داده شد.
------------------------
C-ledaren Annie Lööf och KD-ledaren Göran Hägglund tillsammans med en graf över opinionsläget. Foto: Scanpix. Montage: Sveriges Radio.

نتایج جدیدترین نظرسنجی

حمایت از حزب سوسیال دموکرات همچنان رو به افزایش است اما احزاب مرکز و دموکرات مسیحی همچنان با کاهش محبوبیت روبرو هستند. این نتایج جدیدترین نظرسنجی ست که در ماه سپتامبر توسط موسسه نووس و به سفارش بخش خبر رادیو سوئد، اکوت انجام شده است.  حزب مرکز با پائین ترین میزان حمایت در چهار سال اخیر روبرو ست و آرای این حزب تا ۳.۴ درصد کاهش داشته است. همچنین حزب دموکرات مسیحی نیز تا میزان ۳.۳ درصد کاهش حمایت داشته که اگر در انتخابات نیز زیر چهار درصد رای بیاورد از پارلمان خارج می شود.

در این نظرسنجی احزاب تشکیل دهنده دولت بورژوازی، در مجموع ۴۴ درصد آرا را به خود اختصاص می دهند. به این ترتیب اگر انتخابات امروز برگزار می شد، بلوک احزاب قرمز و سبز، شامل سوسیال دموکرات ها، محیط زیست و حزب چپ با ۴۹ درصد می توانستند به قدرت برسند. حزب خارجی ستیز دموکرات های سوئد نیز با افزایش حمایت روبرو ست و میزان رای این حزب تا ۴.۶ درصد بالا رفته است.
-------------------

ایکیا، تصاویر زنان را از کاتالوگ خود در عربستان سعودی پاک کرده است

Bild från Ikea-katalogen i Sverige till vänster och i Saudiarabien till höger. Foto: Ikeakatalogen
کاتالوگ چاپ شده ایکیا در عربستان سعودی، با دیگر کاتالوگ های این شرکت که در دیگر کشورها انتشار یافته متفاوت است. در نمونه کاتالوگ ایکیا در عربستان، تصاویر زنان پاک شده است. شرکت مبل سازی ایکیا، که در کشورهای بسیاری فروشگاه دارد سالیانه کاتالوگ محصولات خود را  منتشر می کند که این کاتالوگ در همه دنیا یکسان است.در کاتالوگ این شرکت برای سال آینده در کشور عربستان سعودی، عکسهای زنان روتوش شده و کاملا حذف شده اند. این شرکت حنا عکس یکی از طراحان محصولات خود را که یک زن است پاک کرده است.به نوشته روزنامه مترو، زنان در عربستان سعودی با تبعیض بسیار روبرو هستند و از جمله حق رای ندارند، اجازه رانندگی به آنها داده نمی شود و حق ندارند که به تنهائی در اماکن عمومی رفت و آمد کنند.
-------------------------

دو متهم به انفجار انجمن یهودیان مالمو آزاد شدند

MALMÖ 2012-09-28 Fredagskvällens manifestation utanför judiska församlingens attentatsutsatta lokal på Kamrergatan i Malmö. Manifestationen samlade ett 50-tal personer. Lokalen tillhörande judiska församlingen i Malmö utsattes natten till fredagen för ett attentat. En ruta krossades och en sprängladdning exploderade utanför dörren som skadades. Foto: Drago Prvulovic/Scanpix.
دو جوان هجده ساله ی که در پی انفجار در محل انجمن یهودیان شهر مالمو دستگیر شده بودند، از بازداشتگاه آزاد شدند. هر دوی آنها تمامی اتهامات را رد کرده اند اما پلیس مالمو می گوید که این دو جوان همچنان مظنون هستند و تحقیقات در باره آنها ادامه خواهد داشت.
شب جمعه گذشته بمبی در مقابل محل انجمن یهودیان شهر مالمو منفجر شد که خساراتی به در و راهروی ورودی این انجمن وارد آورد اما کسی در این انفجار آسیب ندید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر