Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۱ اسفند ۸, سه‌شنبه

در چندین کمون سوئد این کنترلها اجرا میشود کنترل اجباری امنیتی برای امنیت جامعه میتواند سواستفادهای در حق به انسانها صورت بگیرد

خبرهای داخلی سوئد  منابع رادیو پژواک

درخواست برای دائمی شدن کنترل امنیتی

در چندین کمون سوئد این کنترلها اجرا میشود  کنترل اجباری امنیتی برای امنیت جامعه میتواند سواستفادهای در حق به انسانها صورت بگیرد
تعداد زیادی از رؤسای دادگاه ها خواستار دائمی شدن کنترل اجباری امنیتی هستند، بدون این که تهدید بسیار آشکاری وجود داشته باشد. در حال حاضر دادگاه های سودرتلیه، مالمو، هلسینگبوری، لوند، یوتبوری و بلکینگه دارای چنین کنترل امنیتی اجباری هستند و رؤسای این دادگاه ها عنوان کرده اند که این امر موجب افزایش امنیت در این مناطق شده است.  

//////////////////////////

خطاهای نوجوانان پانزده ساله

خطاهای برخی از دانش آموزان
بنا به گزارشی درمورد دانش آموزان از Brå شورای پیش گیری از جرایم، یک چهارم جوانان ۱۵ ساله درسال های اخیر به نوعی درحادثه ای مصدوم شده اند، یک پنجم آنها دست به دله دزدی زده اند، یک سوم آنها از مدرسه فرارکرده اند و از هر ده نفر نیز چهارنفرشان تا حد مستی نوشابه های الکلی مصرف کرده اند.
////////////////////

رفتار خشونت آمیز پلیس سوئد با پناهجویان اخراجی

اخراج پناهجویان همچنان ادامه دارد و بسیاری از پناهجویان اخراجی گله مند هستند که پلیس با آنها برخورد بدی دارد.
در این رابطه می توان به خانواده ی رضائی اشاره کرد. نجیب اله رضائی در گفتگوئی با پژواک عنوان کرد که با وجودی که آنها در کمپ پناهندگی مرشتا زندگی می کردند و یافتن آنها بسیار آسان بود، اما پلیس صبح خیلی زود بدون زدن در به داخل اطاق خواب آنها آمد و با رفتار تندی او، همسرش ربابه حسین زاده و دو کودک دو و چهارساله شان را به قصد اخراج به افغانستان به فرودگاه برد که به دنبال  مقاومت و بد احوالی همسرش، کارکنان هواپیما از انتقال آنها به افغانستان خودداری کردند. اما در بازگشت به کمپ پناهندگی، ربابه حسین زاده به بازداشتگاه این کمپ و نجیب اله رضائی و دو فرزند خردسالش به اتاق سابقشان در کمپ پناهندگی منقل می شوند.
رفتار خشونت آمیز با پناهچویان اخراچی
با ربابه حسین زاده در روز دوشنبه و درسومین روز اعتصاب غذایش گفتگوئی انجام دادیم اما چون بیشتر پاسخ های او با گریه همراه است تنها بخشی از آن را  دراین گزارش می شنوید.
دراین رابطه گفتگوئی هم انجام دادم با سخنگوی پلیس استکهلم شل لیندگرن. بعد از شرح نحوه ی برخورد ماموران پلیس با خانواده ی رضائی، از او پرسیدم آیا این گونه برخوردها که به گفته پناهجویان کم هم نیستند مجاز است؟ او ضمن اظهار تاسف از برخورد پلیس با این خانواده عنوان کرد که در قانون، ماده ای در رابطه با نحوه ی برخورد پلیس وجود دارد که در صورت تخلف پلیس باید جرئت کرد و آنرا گزارش داد. او اما می گوید که  پلیس در برخی مواقع مجاز است که از خشونت استفاده کند، بستگی به مورد آن دارد. با توجه به  ناراحتی خانواده ی رضائی از سرزده وارد شدن چند پلیس زن و مرد به اتاق خواب آنها بدون توجه به فرهنگ و اعتقادات شان می پرسم که آیا این بحث درمیان پلیس وجود ندارد که هنگام انجام ماموریت به مسائل فرهنگی افراد نیز توجه شود، می گوید که چرا تلاش می شود که پلیس از جمله در باره ی  فرهنگ های مختلف  بیاموزد اما با این حال گاهی اشتباهاتی رخ می دهد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر