Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۱ بهمن ۲۲, یکشنبه

دو تن از مبارزان YPG طی نبردهای حلب جان خود را از دست دادند


دو تن از مبارزان YPG طی نبردهای حلب جان خود را از دست دادند
«واحدهای مدافع خلق, ی.پ.گ» خاطرنشان ساخت که در جریان درگیری‌های نظامی 3 روز گذشته در محله اشرفیه حلب, 
میان نیروهای آنها و ارتش رژیم بعث, دو مبارز آنها جان‌باخته‌اند.

فرماندهی یکی از گردان‌های ی.پ.گ در شهر حلب به نام «گردان شهیدان» در خصوص درگیری‌های سه روز گذشته در محله کردنشین اشرفیه حلب میان نیروهای ی.پ.گ و ارتش رژیم سوریه, اطلاعیه‌ای مکتوب صادر کرد. در این اطلاعیه اذعان شده که نیروهای رژیم در 31 ژانویه 2013 با استفاده از جنگنده‌ به محله اشرفیه حمله کردند و در نتیجه آن 23 شهروند مدنی جان خود را از دست دادند و 40 تن هم زخمی شدند. رژیم با این حملات خود درصدد اشغال محله اشرفیه بود. در ادامه می‌گوید که نیروهای ی.پ.گ ناچار شدند که دست به مقابله‌به مثل بزنند و از ساکنان آن محلات دفاع کنند.
در ادامه می‌افزاید که واحدهای نظامی ی.پ.گ صبح روز پنج‌شنبه 7 فوریه 2013 به یکی از پایگاه‌های رژیم در اشرفیه و میدان دوم حمله کرده که منجر به درگیری‌هایی شدید شد. ی.پ.گ در ادامه می‌افزاید که نیروهای رژیم در این درگیری‌ها از تسلیحات سنگین از قبیل تانک, تیربار, قناس و غیره» استفاده کرده‌اند, اما علی‌رغم آن دچار تلفات جانی زیادی شده‌اند. ی.پ.گ می‌گوید:«در جریان این درگیری‌ها 20 سرباز رژیم بعثی کشته و 40 تن هم زخمی شدند. همچنین نیروهای رژیم ناچار شدند برخی نقاط استقرار خود را ترک کنند. در این درگیری‌ها 5 مبارز ما هم بصورت سطحی زخمی شدند».
در مورد نبردهای روز گذشته هم در اطلاعیه ی.پ.گ آمده:«در روز دوم هم نیروهای رژیم خواستند به محله اشرفیه حمله کنند, اما با مقاومت نیروهای ی.پ.گ روبروشده و ناچار به عقب‌نشینی شدند. در نیتجه این درگیری‌ها هم 15 سرباز کشته و 30 سرباز دیگر هم زخمی شدند. در این درگیری‌های روز دوم هم 10 تن از مبارزان ما هم زخمی شدند».
در همان اطلاعیه آمده که یکی از مبارزان ی.پ.گ به نام «منزور یوسف(جیلو)» بر اثر شدت جراحات جان باخته است. همچنین گفته می‌شود که ارتباط گروهی از مبارزان ی.پ.گ با واحدهایشان قطع شده و هنوز خبری از آنها در دست نیست.
ی.پ.گ در مورد درگیری‌های روز شنبه هم گفت:«روز شنبه گروهی از هواداران رژیم بعث به محل ایست‌و بازرسی ی.پ.گ در منطقه شقیف حمله کردند که به درگیری انجامید. در جریان این حمله یکی از هواداران رژیم کشته شدند و بقیه نیروهایشان عقب‌نشینی کردند».
گفته می‌شود که در این درگیری‌ها هم یکی از مبارزان ی.پ.گ به نام «ولات عیسی(شورش)» جان خود را از دست داده. در ادامه بیانیه آمده که نیروهای رژیم به شهروندان مدنی هم حمله می‌کنند و نبردهای اشرفیه ادامه دارد. همچنین در این اطلاعیه تأکید شده که ی.پ.گ به همه حملاتی که علیه خلق‌ صورت می‌گیرد, پاسخ قاطع خواهند داد.
http://firatnews.eu/

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر