Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۱ بهمن ۲۸, شنبه

در اهداف برون مرزی خود نیز شکست خوردید!

http://www.radis.org/
تفسیر سیاسی هفته 
نوشته: منشه امیر
در اهداف برون مرزی خود نیز شکست خوردید! 
سی و چهارمین سالگرد ربودن انقلاب از دست مردم آزادیخواه ایران را جشن گرفتند و شادی کردند که به سی و پنجمین سال تسلط  بر ملت آزاده پای گذاشته اند. ولی بر شدت سرکوب افزودند و می افزایند تا مبادا مردم ایران که سالیان دراز است جانشان به لب رسیده، این بار به پا خیزند و بساط  ظلم و ستم را براندازند.


در سخنان هفته پیش نشان دادیم که حکومت چگونه از نظر داخلی به ورشکستگی کشانده شده و فساد مالی و اخلاقی و مدیریتی همه ارکان حکومت را در برگرفته و بحران اقتصادی به اوج رسیده و فقر مردمان بی داد می کند و آنانی که بر قدرت سوارند به دزدی های چند میلیارد دلاری می پردازند و بر سر تقسیم دزدی ها بر سروجان هم افتاده و کوس رسوایی یکدیگر را بر سر بام ها به صدا درآورده اند.
ولی ننگ شکست رژیم در سیاست خارجی و هدف های برون مرزی کمتر از ورشکستگی مالی و اخلاقی داخلی نیست.
سی و چهار سال به امید صدور انقلاب، جیب مردم ایران را خالی کردند و پول آن را به عوامل طمعکار خارجی دادند که شاید آن ها را به سوی خویش بکشند، ولی حتی یک کشور حاضر نشد الگوی سیاسی و دینی آنان را بپذیرد و هیچ سرزمین دیگری به تسلط  عوامل وابسته به حکومت ایران درنیآمد.
آنقدر در اجرای هدف های برون مرزی خود ذلیل و بی چاره شده اند که آخوند مهدی طائب می گوید: «اگر خوزستان و سوریه را کنار هم بگذارید، سوریه برای ما مهم تر از خطه نفت خیز خوزستان است؛ زیرا اگر خوزستان از دستمان برود، از طریق سوریه آن را باز می یابیم، ولی اگر سوریه برود، تهران را هم از دست خواهیم داد». (نقل به معنی)
سخنان مهدی طائب نشان می دهد که کل موجودیت رژیم ایران به یک مو بسته است و آن مو، حزب بعث سوریه و خاندان بشار اسد است که اگر بیفتد، در واقع تهران افتاده است.
یادمان باشد که وقتی خمینی قدرت را به دست گرفت، به صراحت اعلام داشت که هدف او به راه انداختن یک انقلاب اسلامی جهانی و صدور نظام مسلط  بر ایران به دیگر کشورهای دور و نزدیک است.
هدف اعلام شده دیگر خمینی آن بود که مذاهب مختلف اسلام را با یکدیگر متحد کند و دین واحدی به وجود آورد که رهبری آن را شیعیان به دست گیرند -  یعنی همان مذهبی در اسلام که پیروان آن تنها ده در صد از کل مسلمانان جهان را تشکیل می دهند و بقیه باورمندان به اهل تسنن تعلق دارند.
آن ها برای رسیدن به این هدف "دارالتقریب" برپا ساختند و ده ها میلیون دلار و حتی صدها میلیون هزینه کردند تا شاید اهل تسنن را به سوی خود بکشند و موجب "وحدت" جهان اسلام شوند.
ولی امروز هنگامی که دور و بر خود را می نگریم می بینیم که آنان با رفتار و کردار خود، نه تنها نتوانسته اند مذاهب مسلمان را به هم نزدیک کنند، بلکه بر شدت رقابت و ستیز و حتی تنفر و قتل بین شیعیان و سنی ها افزوده اند که نمونه آن کشتارهایی است که گاه به گاه در پاکستان بین فرقه های مذهبی رخ می دهد.
کینه و شکاف بین شیعه و سنی، در این سی و چهار سالی که از به قدرت رسیدن حکومت شیعه ایران می گذرد به مرحله ای رسیده که سنی های سلفی علناً علیه شیعیان اعلان جنگ کرده اند و آنان را مسلمان نمی دانند و ریختن خونشان را مباح اعلام کرده اند.
آخوندهای شیعه نیز در ایران بی کار ننشسته و با انتشار فتاوی خود، ریختن خون مسلمانان اهل تسنن را مباح اعلام کرده اند.
امید داشتند که ابتدا شیعیان منطقه را به سوی خود بکشند و با کمک آن ها رژیم های موجود عربی را که همگی اهل تسنن هستند براندازند تا شاید افرادی که پیرو آنان باشند، به روی کار آیند و "انقلابشان" صادر شود.
خمینی از روزی که به قدرت رسید، به تحریک شیعیان در عراق پرداخت. زیرا عراق که حدود شصت درصد ازمردم آن اهل تشییع هستند، ظاهراً آماده ترین زیربنا را برای صدور انقلاب اسلامی ایران داشت.
ولی نتیجه این تحریکات خمینی برای به شورش کشاندن شیعیان در عراق، نه تنها شدت گیری سرکوب این باورمندان از جانب حکومت صدام حسین بود، بلکه او را چنان خشمناک ساخت که به ایران حمله نظامی کرد و فاجعه ای به وجود آورد که بیش از یک میلیون کشته و زخمی در ایران و دو میلیون نفر بی خانمان به جای گذاشت.
امروز موقعیت حکومت ایران در تلاش برای پیشبرد هدف های دینی و سیاسی بسیار ضعیف تر از دوران خمینی است.
محمود احمدی نژاد به طور رسمی به کنفرانس سران کشورهای اسلامی دعوت می شود و مانند دیگران رهسپار قاهره می گردد و با استفاده از این فرصت به پرزیدنت محمد  مرسی پیشنهاد می کند که ایران حاضر است صدها میلیون دلار به او وام بدهد که نیازی به کمک مالی از کشورهای غربی نداشته باشد – ولی این پیشنهاد با بی اعتنایی مقامات مصری روبرو می شود.
نه تنها بی اعتنایی می کنند، بلکه به احمدی نژاد و رژیم ایران هشدار می دهند که اگر بخواهند مذهب شیعه را در مصر تبلیغ کنند، سلفی های تندرو قلم پای آنان را خواهند شکست. پرتاب لنگه کفش به سوی احمدی نژاد هنگام زیارت مسجد الحسین در قاهره را به یاد داریم.
احمدی نژاد ده ها پیشنهاد همکاری با مصر به قاهره برده بود، ولی کاملاً با دست خالی بازگشت.
در همان کنفرانسی که احمدی نژاد در قاهره در آن شرکت کرد، دخالت های مرگبار حکومت ایران در اوضاع سوریه به صورت آشکار و در لفافه محکوم شناخته شد.
امروز حکومت اسلامی ایران تنها نظامی است که از ادامه کشتارهای رژیم جنایتکار بشار اسد علیه مردمان آن کشور جانبداری می کند و فردا هنگامی که حکومت حزب بعث برافتد و یک دولت اسلام گرا به جای آن به روی کار آید، به شدت از رژیم شیعه ایران متنفر خواهد بود و حکومت ایران، دیگر در هیچ کشور عرب پایگاهی نخواهد داشت.
در خیزش شیعیان در بحرین دخالت کردند به این امید که خاندان سنی مذهبی آل خلیفه برافتد و شیعیان در آن جزیره کوچک قدرت را به دست گیرند. ولی نتیجه این سیاست هم عمیق تر شدن تنفر عربی نسبت به حکومت دینی در ایران بود.
در تلاش برای تحریک شیعیان در نواحی نفت خیز شمال شرق عربستان سعودی نیز ناکام ماندند. در کویت هم فتنه گری ها و عملیات تخریبی آنان بی نتیحه ماند و دولت کویت امروز سردترین روابط  را با حکومت ایران دارد.
امیرنشین های حوزه خلیج فارس که در دوران شاه فقید کوچک ترین اعتراضی به تسلط  ایران بر آن سه جزیره نداشتند، از هنگامی که رژیم دینی ایران به فتنه و تخریب در امیرنشین ها پرداخته، موضوع مالکیت بر سر سه جزیره را دوباره مطرح ساخته اند و حتی تهدید می کنند که به شورای امنیت سازمان ملل روی خواهند آورد.
این واقعیت تلخ، نشان اوج تنفر امیرنشین های اهل تسنن نسبت به حکومت شیعه در ایران است که در واقع نشان ورشکستگی و ناکامی تلاش های رژیم ایران در راه تسلط  معنوی یا سیاسی یا نظامی بر منطقه می باشد.
بیش از سه دهه برای فلسطینی ها یقه دراندند، با این ادعا که حق آنان ضایع شده و باید به حقوق خود برسند – ولی با این امید پنهان که آنان را زیر فرمان خود بیاورند.
ادعایشان آن بود که کشورهای عرب، هنگامی که از صلح با اسرائیل سخن می گویند و حتی دو کشور عرب (مصر و اردن) با اسرائیل پیمان آشتی امضا می کنند و دیگر کشورهای عربی هم یک طرح صلح با اسرائیل (و نه طرح جنگ) ارائه می کنند، حقوق فلسطینی ها را پایمال ساخته و به منافع ملی آنان لطمه زده اند.
با این استدلال بود که حکومت ایران فلسطینی ها را به ادامه جنگ و خونریزی فرا خواند و بزرگ ترین ضربات را به منافع ملی آنان وارد آورد، تا شاید با این اشک تمساح ریختن ها بتواند خود را در مقایسه با ملت های عرب، مسلمان معتقدتری جلوه گر سازد و تاج رهبری جهان اسلام را برای خود بطلبد.
ده ها و شاید صدها میلیون دلار رژیم ایران در این راه هزینه کرد. ولی حکومت ترکیه آمد و در کوتاه مدتی از طریق حمایت عملی از گروه حماس توپ رهبری را از دست حکومت ایران ربود و خود را بزرگ ترین حامی فلسطینیان نامید – و اکنون نیز ترکیه بزرگ ترین حامی مردم محنت زده سوریه محسوب می شود که می گویند تا کنون نود هزار تن از آنان به دست نظامیان وفادار به بشار اسد کشته شده اند.
گزارش وزارت خارجه بریتانیا را یادآوری کنیم که نوشته است: با این پنج میلیارد و هشتصد میلیون دلار کمکی که حکومت ایران یک قلم در اختیار رژیم رو به زوال بشار اسد اعطاء کرد، می شد بیش از کل مدارس کنونی ایران کلاس درس ساخت و کل خدمات بهداشتی را دو برابر کرد و تامین اجتماعی را 65 درصد بالا برد.
حکومت ایران برای شورشیان شیعه در یمن اسلحه می فرستد و اوباش سومالیایی موسوم به "الشباب" را مسلح می سازد تا شاید در یمن و سومالی جای پایی برای خود باز کند. ولی آنچه به دست می آورد تنفر و ستیز و کینه و نفرت است و بس!
با برافتادن رژیم قذافی در لیبی، امید حکومت ایران آن بود که شاید بتواند قدری خود را به سران قبائل و به قدرت رسیدگان جدید نزدیک کند. ولی امروز سلفی های لیبی حکومت شیعه ایران را کافر می خوانند و از در ستیز با آن برمی آیند.
حوثی های یمن بسیار دورتر از آنند که بتوانند قدرت را در آن کشور به دست گیرند – و اوباش سومالی نیز پول و اسلحه را از حکومت ایران خواهند گرفت و اگر به قدرت برسند اعتنایی به دولت تهران نخواهند کرد. (همان گونه که حماس پس از دریافت مقادیر کلان پول و اسلحه از حکومت ایران رفتار کرد)
در عراق، همه سرمایه گذاری های کلان رژیم ایران برای تسلط  دینی بر آن کشور بی نتیجه ماند و در افغانستان حکومت ایران نتوانست علیرغم همه فتنه گری های خود جای پایی به دست آورد.
طالبان افغانستان که از اهل تسنن بسیار افراطی هستند و گروه القاعده که آن هم از رژیم شیعه ایران متنفر است، هرگز به حکومت ایران امکان نداده اند چنان نفوذی در آن کشور به دست آورد که سرنوشت ساز باشد.
در درون مرز با شعار حمایت از مستضعفین قدرت را به دست گرفتند و به پا برهنگان خیانت کردند.
در برون مرز، با شعار صدور انقلاب وارد صحنه شدند، ولی امروز منزوی تر از هر گاه دیگر و منفورتر از هر زمان دیگر هستند.
وقتی کشور مسلمان سوریه از دستشان برود، می ماند برایشان کشور مسلمان ونزوئلا و کشور اسلامی کوبا و کشور اهل تشییع بولیوی و غیره که همگی در فاصله ده هزار و چند صد کیلومتری از ایران قرار دارند و نه به اسلام باوری دارند و نه واقعاً می دانند مسلمان کیست و چیست!
در داخل شکست خورده و در خارج ناامید و ذلیل شده اند – و با این وضع است که سی و پنجمین سال به دست گرفتن قدرت را آغاز می کنند – که شاید سال آخرشان باشد.
اورشلیم: شنبه 28 بهمن ماه 1391 – 16 فوریه 2013
--------------------------

فرانسه می گوید کشورهای اروپائی باید حزب الله لبنان را سازمان تروریستی اعلام کنند
به دنبال انتشار گزارش رسمی دولت بلغارستان که گروه تروریستی حزب الله لبنان را مسئول طراحی و اجرای سوء قصد به جان گردشگران اسرائیلی در شهر بورگاس کرده بود، دولت فرانسه اعلام داشت که این امکان را مورد بررسی قرار داده که حزب الله در فهرست سازمان های تروریستی در کشورهای اروپایی قرار گیرد.
با این همه دولت فرانسه اعلام داشته که در انتظار دریافت اسناد و مدارک بیشتری از بلغارستان است که این اتهام را بدون تردید مورد اثبات قرار دهد.
فرانسه اعلام کرد که در چنین صورتی از همه کشورهای اروپایی خواهد خواست حزب الله را یک سازمان تروریستی بدانند و آن را تحریم کنند.
یک روزنامه لبنانی نوشت که قرار است وزیران خارجه کشورهای اتحادیه اروپا روز دوشنبه (دو روز دیگر) وضع حزب الله و اتهامات تروریستی علیه آن را مورد بررسی قرار دهند ولی احتمال ضعیف می رود که آن ها حزب الله را در فهرست تحریم ها قرار دهند.
حزب الله ادعا می کند که یک گروه خیرخواهانه و کمک رسان است. ولی سفیر اسرائیل در سازمان ملل گفته بود: این ادعا همانند آن است که گروه تروریستی القاعده نیز خود را سازنده خانه برای افراد بی بضاعت معرفی کنند.
 
در ادامه تظاهرات شیعیان در بحرین چهار تن زخمی و چهار نفر بازداشت شدند
با ادامه تظاهرات و اغتشاشات در بحرین، گزارش رسید که تظاهر کنندگان شیعه به افراد نیروهای انتظامی حمله بردند و چهار تن از آنان را زخمی ساختند و پلیس بحرین متقابلاً چهار تن از معترضان شیعه را بازداشت کرد. یکی از افراد زخمی، افسر نیروهای انتظامی بحرین گزارش شده است.
در شهرها و روستاهای شیعه نشین در بحرین، درگیری های پراکنده بین اهالی و نیروهای دولتی همچنان ادامه دارد.
 
در عراق یک افسر ارشد اطلاعاتی در یک سوء قصد تروریستی انتحاری کشته شد
در شهر موصل در شمال عراق یک افسر اطلاعاتی حکومت در اثر انفجاری که در نزدیکی محل اقامتش رخ داد کشته شد. وی سرتیپ عون علی نام داشت که رییس آکادمی اصلی نهادهای اطلاعاتی رژیم بود. در این سوء قصد تروریستی دو تن از مأموران محافظ او نیز جان خود را از دست دادند. گفته می شود که سوء قصد کننده یک تروریست انتحاری بوده است.
در ماه های اخیر بر شدت عملیات تروریستی در عراق افزوده شده که گروه های سنی وابسته به القاعده مسئول آن معرفی گردیده اند.
 
مجلس نمایندگان ایالات متحده خواهان تحریم های شدید تری علیه کره شمالی شد
مجلس نمایندگان کنگره ایالات متحده قطعنامه ای تصویب کرد که در آن از دولت پرزیدنت اوباما و کشورهای جهان خواسته شده بر دامنه تحریم ها علیه برنامه های اتمی کره شمالی بیافزایند. در قطعنامه اعضای کنگره از دولت چین نیز خواسته شده فشار بیشتری بر دولت پیونگ یانگ وارد آورد و نگذارد فن آوری هایی به کره شمالی انتقال یابد که آن رژیم را در ساخت بمب هسته ای یاری بخشد.
سوریه
با ادامه نبردهای خونین در سوریه و پیشروی منظم نیروهای مسلح اوپوزیسیون، امروز خبر رسید که نبرد به نزدیکی مرز اسرائیل در بلندی های گولان کشانده شده و به خوبی دیده شده که چگونه نیروهای اوپوزیسیون بر یک تانک ارتش پرزیدنت اسد مسلط  شدند.
اوپوزیسیون اعلام کرد که مقادیری تیربار سنگین و اسلحه سبک نیز به دست آورده است. ارتش سوریه در واکنش به این عملیات، آن نقطه را هدف آتشباری سنگین قرار داد. در یک گزارش آمده است که نیروهای اوپوزیسیون بالاخره ناچار به عقب نشینی شدند و آن تانک را نیز ترک کردند.
حکومت ایران در حالی خبر دخالت افسران ترک در نبردهای سوریه را انتشار می دهد که کشته شدن حسن شاطری در سوریه از دخالت گسترده نظامی حکومت ایران در آن کشور پرده برمی دارد.
حسن شاطری با نام مستعار حسام خوش نویس مأمور اصلی عملیات جنگی در سوریه و لبنان بود که زیر پوشش سرپرست بازسازی لبنان فعالیت می کرد. رژیم ایران قتل او را به اسرائیل نسبت داده است. آخوند علی شیرازی نماینده خامنه ای در سپاه قدس که بازوی تروریستی سپاه پاسداران در خارج از ایران است گفت: به زودی انتقام شهید شاطری را از اسرائیل می گیریم. اسرائیل همیشه در برابر این گونه ادعاها سکوت می کند.
 
پنج تن از زخمی های نبردهای خونین امروز در سوریه به اسرائیل پناهنده گردیدند
در جریان نبردهای امروز در سوریه، یک روستا به تصرف نیروهای اوپوزیسیون درآمد. در ساعات بعدازظهر پنج تن افرادی که در این نبردها زخمی شده بودند خود را به مرز اسرائیل در بلندی های گولان رساندند. سربازان اسرائیلی بنا به ملاحظات انسان دوستانه، زخمی ها را وارد خاک کشور کردند و به بیمارستانی در شمال کشور منتقل ساختند.
در گزارش های امروز آمده است که هم اکنون نبردهای شدیدی در اطراف سه فرودگاه مهم سوریه جریان دارد.
در نبردهای شبانه روز گذشته در سوریه 170 تن دیگر کشته شده اند. برخی محافل شمار کل قربانیان از هنگام این عملیات را حدود 90 هزار نفر برآورد می کنند.
 
خامنه ای بمب اتمی را جنایت علیه بشریت دانست و ادعا کرد که ایران بمب نمیخواهد
سید علی خامنه ای امروز ادعا کرد که حکومت ایران قصد ساخت بمب هسته ای ندارد، ولی اگر روزی تصمیم بر آن بگیرد کسی جلودارش نخواهد شد. رهبر حکومت ایران که در دیدار با گروهی از اهالی تبریز که به اقامتگاهش آورده شده بودند سخن می گفت، همچنین پیشنهاد ایالات متحده را برای برگزاری مذاکرات مستقیم پیرامون نزاع اتمی قاطعانه رد کرد و آمریکا را یک کشور دروغگو خواند – و این در حالی که علی اکبر صالحی وزیر خارجه نسبت به پیشنهاد دولت واشنگتن نرمش نشان داد و گفت: پیشنهاد مذاکره آمریکایی را اگر صادقانه باشد با نظر مثبت بررسی می کنیم.
خامنه ای در سخنان امروز خود، کمتر از دو هفته پیش از برگزاری دور دیگری از مذاکرات اتمی در قزاقستان ادعا کرد که حکومت ایران قصد تولید بمب هسته ای ندارد و گفت: ایران سلاح هسته ای را جنایت علیه بشریت می داند و خواهان محو آن در جهان است.
علی خامنه ای توضیح نداد که اگر چنین است، پس چرا رژیم ایران با شتاب به غنی سازی اورانیوم و ذخیره کردن آن ادامه می دهد و حتی سانتریفوژهای جدید و سریع نصب کرده – و این در حالی که به سوخت اتمی هیچگونه نیازی ندارد و اورانیوم 20 درصدی نیز برای تولید سوخت نیروگاه های اتمی مناسب نیست.
 
صالحی مذاکره با آمریکا را مثبت دانست، ولی خامنه ای و لاریجانی قاطعانه رد کردند
گفتارهای ضد و نقیض سران حکومت ایران در مورد امکان مذاکرات مستقیم با ایالات متحده ادامه دارد. در همان حال که خامنه ای امروز قاطعانه هرگونه امکانی را رد کرد – و در همان حال علی اکبر صالحی گفت: چنین احتمالی می تواند وجود داشته باشد، علی لاریجانی که همچنان خود را جدی ترین نامزد پست ریاست جمهوری در انتخابات آینده می داند گفت: «افتادن در دام مذاکره با آمریکا، فرصت سازی برای حریف است».
علی اکبر صالحی وزیر خارجه در سخنان امروز خود گفت: فکر می کنم میزان آمادگی آمریکایی ها برای مذاکره مشهودتر و گسترده تر است – و گفت: اگر آمریکایی ها ثابت کنند که نیت حقیقی و صادقانه دارند، ما آن را با نظر مثبت بررسی می کنیم.
ولی علی لاریجانی با رد قاطعانه گفت و گو با ایالات متحده، در مورد ادامه مذاکرات با کشورهای 5+1 نیز گفت: موتور حرکت آن ها برای حل مسأله بی بضاعت است – و افزود: کسانی که در دام مذاکره با امریکا بیافتند برای حریف فرصت ایجاد می کنند تا آمریکا به روی مردم ایران تأثیر بگذارد.
 
با انجام تحریم های جدید، ترکیه نیز بهای نفت ایران را به پول خود پرداخت خواهد کرد
"رویترز" گزارش داد که با اجرای مرحله شدیدتری از تحریم های ایالات متحده علیه حکومت اسلامی ایران، از این پس ایران حتی نخواهد توانست بابت نفت و گازی که به ترکیه می فروشد طلا از آن کشور دریافت کند.
به دنبال این وضع دولت ترکیه به جرگه کشورهایی چون چین و هند می پیوندد که بهای نفت و گاز خریداری شده را با پول محلی خود خواهد پرداخت که مفهوم آن خرید محصولات از خود آن کشور و نه از دیگر بازارهای جهانی است.
 
خامنه ای رژیم سرکوبگر ایران را "روشن ترین حکومت مردمسالاری منطقه" خواند
خامنه ای ادعا کرد که رژیم ایران دارای روشن ترین و واضح ترین مردمسالاری ها در منطقه خاورمیانه است و این در حالی که سازمان های حقوق بشر رژیم ایران را از سرکوبگرترین حکومت های جهان می دانند که زندان های آن پر از مخالفان و منتقدان رژیم است و نخست وزیر پیشین و رییس پیشین مجلس شورای اسلامی آن بدون محاکمه اکنون بیش از دو سال است در حبس خانگی به سر می برند.
خامنه ای ادعا کرد که فشار جهانی برای جلوگیری از اتمی شدن رژیم ایران به خاطر جلوگیری از پیشرفت های علمی در این کشور است. ولی توضیح نداد که چرا حکومت بیشترین تلاش و بودجه را متوجه رشته ای ساخته که به تولید بمب هسته ای کشانده می شود، و این در حالی که ایران به پیشرفت و تکنولوژی در امور شهروند و انسانی نیاز دارد و نه بمب اتم.
خامنه ای در بخش دیگری از سخنان خود، برای نخستین بار به نزاع فزاینده بین جناح های حکومتی پرداخت و جنجالی را که روز یکشنبه دو هفته پیش در مجلس شورای اسلامی بین احمدی نژاد و علی لاریجانی رخ داد "بد و نامناسب" دانست و گفت اصل وقوع ماجرا و ناراحتی مردم ایران از آن، وی را سخت ناراحت کرده است.
خامنه ای در ادامه سخنانش بی آن که از احمدی نژاد به صراحت نام برد، اقدام او را در افشاگری دزدی های خاندان لاریجانی مورد نکوهش قرار داد . 
 
قاضی پور: هیچ دولتی در ایران از لحاظ فساد به بدی دولت احمدی نژاد نبوده است
علی اکبر هاشمی رفسنجانی در آغاز نشست امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: «همه مسئولان باید خود را وامدار شور و وفاداری مردم بدانند و برای رفع مشکلات و جلب رضایت آنان تلاش کنند» - و افزوده گفت: «وقایع 22 بهمن (در قم) اوج بد اخلاقی های سیاسی در کشور بود و این حاکی  از وجود و تقویت جریانی ناسالم از افراط گرایی در کشور است».
اشاره رفسنجانی حمله به لاریجانی و پرتاب لنگه کفش و مهر نماز به سوی او در صحن حضرت معصومه در قم درآئین های سالروز انقلاب بود.
محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام هم تأکید کرد که رژیم ایران امروز چیزی که بیش از همه به آن نیاز دارد آرامش است و گفت: «هر بحث سیاسیِ چالش آفرین نوعی فرار به جلو است» – که اشاره او مطرح کردن دزدی های فاضل لاریجانی در جلسه مجلس توسط احمدی نژاد بود.
هم زمان نادر قاضی پور نماینده مجلس و عضو فراکسیون رهروان ولایت، دولت احمدی نژاد را به فساد مالی در ابعاد گسترده متهم ساخت و گفت: «هیچ دولتی از لحاظ فساد مالی بدتر از دولت احمدی نژاد نبوده است». 
 
دادن "عیدانه" از جانب دولت  احمدی نژاد به مردم، تورم قیمت ها را شدید تر می کند
با نزدیک شدن عید نوروز، افزایش سرسام آور نرخ مایحتاج عمومی همچنان ادامه دارد و رییس سازمان بازرسی کل کشور گفت: هنوز یارانه های وعده داده شده در اختیار مردم قرار نگرفته قیمت ها دو برابر شده است. مصطفی پور محمدی افزوده گفت: علت آن است که گران فروشان تورم انتظاری را به وجود می آورند و با احتکار کالا منتظر تقسیم این پول ها می شوند.
پس از ابراز نگرانی هایی که از تأثیرات منفی عیدی دادن دولت به مردم انتشار یافت، امروز خبرگزاری "مهر" گزارش داد که واریز عیدانه به مدت یک هفته به تعویق افتاده است.
در گزارش پیشین گفته شده بود که دولت قصد دارد بین 70 تا 90 هزار تومان عیدی به مردم بپردازد تا بتوانند خریدهای شب عید را انجام دهند. ولی در همان حال ابراز نگرانی شده که واریز چنین مبالغ عظیمی به بازار موجب تورم شدید قیمت ها خواهد شد.
 
اعتراض آمیز به سخنان طائب که گفته بود: سوریه برای رژیم از خوزستان مهمتر است
سخنان آخوند مهدی طائب که گفته بود موجودیت سوریه برای حکومت ایران از استان خوزستان هم مهم تر است، گرچه با سکوت کامل سران رژیم روبرو شد، دستکم مورد اعتراض موسوی نماینده اهواز در مجلس قرار گرفت.
موسوی نماینده اهواز در واکنش گفت: «این سخنن صحیح و اصولی نیست» – و افزود: «استان خوزستان برای ایران مانند قلب در بدن است و ما به هیچ وجه نباد تمامیت  سرزمینی ایران را با هیچ مقوله و کشوری – حتی سوریه – مقایسه کنیم».
شاهزاده رضا پهلوی نیز در همین رابطه یک بیانیه اعتراض آمیز انتشار داد و نوشت: «نظام اشغالگر جمهوری اسلامی، بر عرصه تمامیت ارضی کشورمان تعرض می کند» و افزود: «آن آقایان، اهمیت و اولویت سوریه را برای ایران بیشتر از خوزستان می خوانند».
شاهزاده رضا پهلوی در ادامه بیانیه خود، سران حکومت را به طور مستقیم خطاب قرار داده نوشت: «اقای علی خامنه ای و یاران، زمان آن رسیده است که ایران را به ایرانیان باز گردانید. ایران را آزاد بگذارید و بدانید که در دلیران این آب و خاک از فداکاری برای نگاهداشت هر گوشه ایران زمین دریغ نخواهد کرد.
 
و به عنوان آخرین مطلب این مجموعه خبری:
در رژیم بی در و پیکر حکومت اسلامی ایران، در همان حالی که سران حکومت هر اندازه که بتوانند می دزدند و غارت می کنند، و درصد بزرگی از مردم قادر به تأمین معاش خویش نیستند، مشاغلی وجود دارد که می توان گفت با درآمدهای نجومی همراه است.
باشگاه خبرنگاران یک بررسی پژوهشی درباره مشاغل پردرآمد در حکومت اسلامی ایران انتشار داد که در خبرگزاری "ایسنا" انتشار یافت و به موجب آن، جراحی زیبائی و به ویژه جراحی بینی یکی از پردرآمدترین حرفه های امروز ایران است و خانم ها (و در بسیاری مواد همچنین آقایان) به امید زیبا سازی چهره از طریق دستکاری کردن بینی، 7 میلیون تومان می پردازند که تقریباً معادل یک سال حقوق یک کارمند میان پایه است.
جراحان زیبائی، طبق محاسبه باشگاه خبرنگاران، از این طریق سالی یک میلیارد تومان و حتی دو میلیارد تومان درآمد دارند.
مربی گری فوتبال و بازیگری فوتبال هم می تواند بسیار پردرآمد باشد. مربیان و بازیکنان برجسته به حقوق کمتر از 400 میلیون تومان در سال بسنده نمی کنند. ولی ورزشکارانی هم وجود دارند که درآمد سالیانه آن ها به یک میلیارد تومان می رسد.
اجازه بدهید قضیه را درز بگیریم و به درآمدهای نجومی از نوع دیگر اشاره ای نکنیم.  

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر