Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۱ اسفند ۲۹, سه‌شنبه

در مراسم نوروزی 20 شهر شمال کردستان: اوجالان آزادشود


در مراسم نوروزی 20 شهر شمال کردستان: اوجالان آزادشود

در شهرهای بیرچوک, هوانگ, هنی, دیرگول, یالووا, پیران, ارغنی, اورفا, دیرک, قرس, ایدر, الباک, خلات, گیادین , موش, خنس, هیزان, آو‌که‌ور, هزو و شمرخ دهها هزار نفر  از شهروندان کرد به میادین آمده و در گردهمایی‌های نوروزی شرکت کردند. «احمد ترک» از روسای مشترک کنگره جامعه دموکراتیک در مراسم شهر دیرک حضور یافت و طی سخنانی اذعان داشت که در سایه مبارزات اوجالان و کردها به آزادی خواهیم رسید. وی افزود:«روز, روز گردهم‌آمدن پیرامون اوجالان و ارزشهای انقلاب است».

در همه این شهرها دهها هزار شهروند کرد در میادین حضور یافتند و با سردادن شعارهایی در حمایت از اوجالان و جنبش آزادیخواهی کردستان, پ.ک.ک, خواستار آزادی هرچه زودتر اوجالان شدند. تشکیلات حزب صلح و دموکراسی و نمایندگان و اعضای سازمان‌های مدنی و حقوق‌بشری هم در این مراسم‌ها بصورت گسترده حضور یافتند.
همچنین پارلمانتاران کرد عضو حزب صلح و دموکراسی هریک در این شهرها در مراسم نوروزی حاضر شده و سخنرانی کردند. از جمله, احمد ترک عضو کنگره جامعه دموکراتیک در مراسم شهر دیرک گفت:«نوروز سال 2013 نوروز آزادی اوجالان و کسب جایگاه سیاسی برای کردستان خواهد بود».
شهر موش و مراسم نوروزی
در مراسم شهر موش هم «آلتان تان» از پارلمانتاران عضو حزب ب.د.پ هم در حضور دهها هزار نفر سخنرانی کرد وی گفت:«همه کنجکاو هستند و می‌خواهند بدانند چه اتفاقی روی خواهد داد, چه به سر حزب ب.د.پ خواهد آمد. همه در انتظار تحولاتی در امرالی و قندیل هستند. نگاه‌ همه کردها متوجه امرالی است. کردها نگران این هستند که آیا باردیگر دولت ترکیه دست به فریب و دروغگویی خواهد زد؟ ما هم خطاب به همه خلقمان می‌گوییم که خیالتان راحت باشد, دیگر هیچ قدرتی توان فریب دادن کردها را ندارد».
در دهها شهر مختلف شمال کردستان شعار مراسم نوروزی «آزادی برای اوجالان, جایگاه سیاسی برای کردستان» بود.
فرات - مرکزخبر
---------------------

یورش پلیس ترکیه به کردها  در استانبول با پشتیبانی 

هلیکوپترها

نیروهای پلیس ترکیه در شهر استانبول علیه «سازمان DHKP-C» که چپگرا می‌باشد, حملاتی را آغاز کرد. در نتیجه این حملات شمار زیادی بازداشت شدند.
نیروهای پلیس ترکیه صبح امروز در ساعت 5:30 به چندین خانه بصورت همزمان حمله کردند.
نیروهای ویژه و نیروی پلیس موسوم به فولاد به «جمعیت آزادیخواهان و حقوق‌بشر» در اوکمیدانی حمله کرد که چندین هلیکوپتر هم از این نیروها پشتیبانی کردند. پلیس در و پنچره‌های آن خانه‌ها را شکست و پس از وارد شدن و تفتیش گسترده, شمار زیادی را بازداشت کردند.
اخیرا ترکیه حملات خود علیه چپگرایان این کشور را افزایش داده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر