Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۲ فروردین ۱۱, یکشنبه

آیا بشار اسد کشته شده است ؟ بر اساس گزارش مخالفان بشار اسد یکی از محافظان بشار اسد با هماهنگی با ارتش آزاد سوریه بشر اسد را به قتل رسانده است اما خبرگزاریهای دولتی آن را تکذیب میکنند.


آیا بشار اسد کشته شده است ؟  بر اساس گزارش مخالفان بشار اسد یکی از محافظان بشار اسد با هماهنگی با ارتش آزاد سوریه بشر اسد را به قتل رسانده است اما خبرگزاریهای دولتی آن را تکذیب میکنند.

تلویزیون سوریه: بشار اسد زنده است سخنرانی خواهد کرد

به‌ گزارش تسنیم، تلویزیون سوریه ادعای منابع وابسته به ارتش آزاد سوریه را مبنی بر کشته شدن «بشار اسد» رئیس‌جمهوری این کشور تکذیب و تأکید کرد وی در سلامتی کامل به‌سر می‌برد.


بر اساس این شایعه، یکی از محافظان بشار اسد در هماهنگی با ارتش آزاد، وی را هدف گلوله قرار داده و او را کشته است.
در حالی که منابع خبری وابسته به گروهک موسوم به «ارتش آزاد» سوریه در سطح گسترده‌ای خبر کشته شدن بشار اسد را بازتاب دادند، تلویزیون سوریه با تکذیب خبر کشته شدن اسد، تأکید کرد رئیس جمهور در سلامتی کامل به‌سر می‌برد و قرار است وی طی ساعات آینده سخنرانی کند. 
/////////////////////پ

بازرسی هواپیماهای رژیم؛ ارسال اسلحه با کشتی برای اسد

رادیو فرانسه: چند روز پس از درخواست جان کری، وزیر امورخارجه آمریکا از عراق، مبنی بر بازرسی هواپیماهای ایرانی که از حریم هوایی عراق برای رفتن به سوریه استفاده می کنند، دولت عراق، اعلام کرد که این بازرسی های سرزده را افزایش می دهد.

علی موسوی، سخنگوی نوری المالکی، نخست وزیر عراق امروز به خبرگزاری فرانسه گفت که دولت عراق همیشه سیاست منع حمل سلاح به سوریه را درپیش گرفته است.
وی اضافه کرد: با توجه به گزارش های متعددی که حاکی از حمل سلاح است، ما بازرسی هایمان را در این زمینه افزایش می دهیم تا مطمئن شویم که هیچ سلاحی به سوریه منتقل نمی شود.
در ماه های اخیر، دولت باراک اوباما، همواره از دولت عراق خواسته است تا هواپیماهای ایرانی به مقصد سوریه را بازرسی کند.
جمهوری اسلامی ایران متهم است که از طریق هوایی به دولت بشار اسد، متحد خود در منطقه سلاح می رساند.
امروز همچنین شبکه العربیه، به نقل از مخالفان دولت سوریه اسد اعلام کرد که یک کشتی حامل اسلحه ایرانی از کانال سوئز به مقصد سوریه در حال عبور است.
بر این اساس، این کشتی سوری و پس از بارگیری اسلحه از ایران در حال بازگشت به سوریه است.
چند ماه پیش، در اتفاقی مشابه، یک کشتی ایرانی حامل سلاح به سوریه از کانال سوئز عبور کرده بود.

در آن زمان، در حالی که آمریکا از مصر خواسته بود که مانع عبور این کشتی شود، رئیس اداره کانال سوئز اعلام کرد که نیروی دریایی مصر درخواست آمریکا برای شلیک به این کشتی حامل سلاح را نپذیرفته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر