Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۰ شهریور ۹, چهارشنبه

هەوالەکانی رۆژ تیڤی ئەمرۆ ٣١ مانگی ٨ /٢٠١١


هەوالەکانی رۆژ تیڤی ئەمرۆ ٣١ مانگی ٨ /٢٠١١



////////////////////
gerilla

له‌ دژی هێڕشه‌ ئاسمانیه‌کانی ئه‌رته‌شی تورک ،له‌ شاری هه‌ولێر چالاکیه‌یک به‌رێوه‌ چوو.

له‌ دژی هێڕشه‌ ئاسمانیه‌کانی ئه‌رته‌شی تورک ،له‌ شاری هه‌ولێر چالاکیه‌یک به‌رێوه‌ چوو.
له‌ دژی هێڕشه‌ ئاسمانیه‌کانی ئه‌رته‌شی تورک ،له‌ شاری هه‌ولێر چالاکیه‌یک به‌رێوه‌ چوو چالاکیه‌یکه‌ له‌لایه‌ن ژماره‌یه‌ک رۆشه‌نبیر ،که‌سایه‌تی و پارتی چاره‌سه‌ری دیموکراتی کورستانه‌وه‌ رێکخراو بوو و په‌رله‌مانتاری لیستی گۆران عبدوللا مه‌لا نوری و به‌ده‌یان هاولاتیش به‌شداریان تێدا کرد. له‌ چالاکیه‌یکه‌ هه‌ولی داگیرکردن و هێڕشه‌ ئاسمانیه‌که‌ی ده‌وله‌تی تورک به‌ ته‌ندی شه‌رمه‌زار کرا.
21.08.2011 / 20:57


دوابه‌دوای هێڕشه‌ ئاسمانیه‌کانی ده‌وله‌تی تورک بۆ سه‌ر باشوری کوردستان ، ناره‌زاییه‌ته‌یه‌کانیش به‌دوای خۆیدا هێنا و روشی له‌زیادبونه‌.

سه‌رله‌به‌یانی ئه‌مرۆ له‌به‌رده‌م باله‌خانه‌ی په‌رله‌مانی هه‌رێمی کوردستان به‌ به‌شداری ژماره‌یه‌ک له‌ که‌سایه‌تی ، رۆشه‌مبیر و په‌رله‌مانتار و نوێنه‌رانی پارتی چاره‌سه‌ری دیموکراتی کوردستان ، هه‌وله‌کان به‌ چالاکییه‌ک شه‌رمه‌زار کرا..

له‌ چالاکیه‌یه‌که‌ دا ، لێدوانی په‌چه‌ده‌که‌ له‌لایه‌ن ئه‌ندامی ئه‌نجومه‌نی پارته‌که‌ ، شاکر موسته‌فاوه‌ خوێندرایه‌وه‌ ، که‌ تێیدا هاتبوو، ئه‌وان وه‌ک پارتی جاره‌سه‌ری دیموکراتی کوردستان ، هیڕشه‌کانی رژێمه‌کانی ئێران و تورکیا شه‌رمه‌زار ده‌که‌ن.

هه‌روه‌ها یاداشتێکیش خوێندرایه‌وه‌ که‌ ئه‌مه‌ ده‌قه‌که‌یه‌تی.

سه‌رۆكی په‌رله‌مانی هه‌رێمی كوردستان وته‌واوی ئه‌ندامانی په‌رله‌مان

بابه‌ت : یاداشت

به‌رێزان وه‌ك ئێوه‌ش ئاگادارن ماوه‌ی چه‌ند رۆژه‌ به‌به‌رده‌وامی له‌ چوارچێوه‌ی هێرشێكی هه‌مه‌لایه‌نه‌ به‌ له‌ شكركێشی سه‌ربازی ئاسمانی و زه‌مینی له‌لایه‌ن ده‌وڵه‌تی توركیاوه‌ سنوری ئێراق و هه‌رێمی كوردسستان ده‌به‌زێنرێت وهه‌موو ناوچه‌ سنوری و گوند نشینه‌كان بوردومان ده‌كرێت. .بێ گومان هێرش و په‌لاماردانه‌كانی ئه‌مجاره‌ له‌ چوارچێوه‌ی پلانێكی هاوبه‌شدایه‌ له‌نێوان ده‌وڵه‌تانی سه‌رده‌ست له‌ كوردستاندا ئه‌نجامده‌درێـت.ئه‌م په‌لاماردانانه‌ هاوكاته‌ له‌گه‌ڵ هێرشه‌كانی ئێران و ئه‌و سیاسه‌ته‌ نادیموكراتیانه‌ی كه‌ له‌لایه‌ن حوكمه‌تی ئیراقیه‌وه‌ په‌یره‌وده‌كرێت له‌ده‌رباره‌ی ناوچه‌ دابڕاوه‌كان له‌باشوری كوردستاندا.ئێمه‌ وه‌ك كۆمه‌ڵێك له‌ڕێكخراوی مه‌ده‌نی و لایه‌نی سیاسی كه‌سانی نیشتیمان په‌روه‌ر له‌ خه‌ڵكی شاری هه‌ولێر پێمانوایه‌ ئه‌م هێرشانه‌ بۆ له‌باربردنی ئه‌و ده‌سكه‌تانه‌یه‌ كه‌له‌هه‌ربه‌شێكی كوردستان به‌تێكۆشانێكی بێ وچان به‌ده‌ست هاتووه‌و .له‌ هه‌مانكاتدائاسته‌نگ دروستكردنه‌ له‌به‌رامبه‌ر ئه‌و ده‌رفه‌ته‌ی هاتۆته‌ كایه‌وه‌بۆ ئه‌وه‌ی گه‌لی كورد رۆڵێكی گرنگ بگێرێـت له‌ گۆرینی سیته‌مه‌كۆنه‌كان له‌رۆژهه‌ڵاتی ناوه‌راست و ئاواكردنی سیسته‌مێكی دیموكراتیانه‌و چاره‌سه‌ركردنی دۆزی ره‌وای گه‌له‌كه‌مان له‌هه‌ربه‌شێكی كوردستان . له‌گه‌ڵ ئه‌وه‌ی تێپه‌راندنی سنوری هه‌رێمی كوردستان و ئێراقی فیدرال پێشێلكاری سه‌روه‌ری ئه‌م وڵاته‌یه‌ .له‌ده‌رئه‌نجامی ئه‌م هێرشانه‌دا خه‌ڵك روبه‌روی زۆررین زیانی مادی و مه‌عنه‌وی بۆته‌وه‌.ئێمه‌ داوا له‌ په‌رله‌مانی هه‌رێمی كوردستان ده‌كه‌ین كه‌ به‌زوترین كات له‌ سه‌رئه‌م بابه‌ته‌ كۆببَته‌وه‌و هه‌ڵوێست دیاروئاشكرا وه‌ربگرێت و فشاربخاته‌ سه‌ر ده‌وڵه‌تی توركیا ، داوای لێبكرێت شه‌ڕو بوردومانه‌كان رابوه‌ستێنێ وئه‌و سه‌ركه‌وتنه‌كانی گه‌له‌كه‌مان له‌ هه‌ڵبژاردنه‌كانداو له‌راگه‌یاندنی چاره‌سه‌ری خۆبه‌ڕێوه‌بردنی دیموكراتیانه‌دا به‌ده‌ستی هێناوه‌ په‌سه‌ندی بكات و وه‌ڵامی هه‌وڵه‌ ئاشتیخوازانه‌ی گه‌لی كورد له‌باكوری كوردستان بداته‌وه‌ و دۆزی ره‌وای گه‌له‌كه‌مان به‌ ڕێبازی دیالۆك و ئاشتی و دیموكراتانه‌ چاره‌سه‌ربكات .حوكمه‌تی هه‌رێم وپه‌رله‌مانی هه‌رێمی كوردستان رۆڵی ناوبژیوانی پێشخسنی دیالۆكی ئاشته‌وای بگێرن . له‌هه‌مانكاتدا لایه‌ن حوكمه‌تی هه‌رێمی كوردستانه‌وه‌ قه‌ره‌بووی مادی و مه‌عنه‌وی خه‌ڵكی ئاواره‌و زیانلێكه‌وتوان بكرێته‌وه‌ .



نوێنه‌ری كۆمه‌ڵیك له‌ لایه‌نی سیاسی و ڕێكخراوی مه‌ده‌نی و كه‌سایه‌تی رۆشنبیر له‌شاری هه‌ولێر.

----------------------------------

ترس خامنه ای از ایجاد ناامنی در انتخابات آینده ایران

امروز قذافی فردا خامنه ای یعنی امروز قذافی فردا نوبت سید علی

خامنه ای رهبرجمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه 31 – 8 – 2011 انتخابات در ایران را ” حادثه چالش برانگیز ” خواند و از وقوع ناامنی در انتخابات آینده در این کشورهشدار داد.

وی در خطبه های نماز عید فطر گفت :” انتخابات هميشه در كشور ما تا حدودی يك حادثه چالش‌ برانگيز است.”

در انتخابات ریاست جمهوری گذشته ، ایران شاهد بی سابقه ترین اعتراض های مردمی شد.

معترضان برگزارکنندگان انتخابات را به ” تقلب سازمان یافته ” به هدف پیروزی محموذ احمدی نژاد در انتخابات متهم کردند.

او خطاب به مسئولان کشور گفت :” مراقب باشيد اين چالش به امنيت كشور صدمه نزند. انتخابات كه مظهر حضور مردم است، مظهر مردم‌سالاری دينی است، بايد پشتوانه امنيت ما باشد. “

اظهارات خامنه ای همزمان با آغاز فعالیت گروه های سیاسی مورد تایید حاکمیت برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفندماه آینده مطرح شده است.

رهبر جمهوری اسلامی ایران با اشاره به حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری گذشته خطاب به حاضران گفت :” ديديد ، حس كرديد، از نزديك لمس كرديد آن وقتی را كه دشمنان مي خواهند از انتخابات عليه امنيت كشور سوء استفاده كنند. بايد همه مراقب باشند، همه بهوش باشند. “

مقامات جمهوری اسلامی ایران ریشه حوادث انتخابات گذشته را تحریک کشورهای خارجی اعلام کرده بودند اما مخالفان این اتهام ها را رد می کنند
او گفت :” ملت و مسوولان بايد با وحدت، به گوش باشند تا به دور از مشكلات داخلی، نقش خود را به درستی ايفا كنند.”

خامنه ای همچنین خواستار از بین بردن ” كدورتها ” ، ” بددلي‌ ها ” ، ” بدجنسي ‌ها ” و ” ناسازگاري‌ها ” شد.

پس از انتخابات گذشته در ایران دهها تن به دست نیروهای امنیتی کشته شدند و صدها تن به زندان افتادند.

دستگاه امنیتی این کشور همچنین اغلب رهبران احزاب اصلاح طلب را بازداشت کرد و هنوز هم تعدادی از آنان دوره محکومیت خود را در زندان اوین می گذرانند.

العربی

علاوه بر فعالان سیاسی وحقوق بشری تعداد زیادی از روزنامه نگاران منتقد و همچنین مردم عادی بازداشت شده اند.

رهبر ایران بار دیگر از دومینوی سقوط دیکتاتورها ابراز ناخشنودی کرد

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- آیت الله علی خامنه ای، رهبر حکومت ایران، بار دیگر در اشاره به رویدادهای جاری در کشورهای خاورمیانه و خیزش های مردمی در کشورهای عرب، بدون آنکه نامی از مردم معترض سوریه ببرد و به کشتار هولناک و دامنه دار مخالفان رژیم دمشق توسط بشار اسد اشاره کند، خواهان آن شد که ملت ها، به گفته او مراقب باشند که آمریکا و اسرائیل بر موج خیزش ها سوار نشوند.

خامنه ای در سخنان امروز (چهارشنبه) خود، تنها از کشورهای مصر و تونس و لیبی و بحرین و یمن نام برد، و هیچ اشاره ای به سوریه نکرد.

رهبر جمهوری اسلامی، که در دیدار با مسئولان بلندپایه حکومت سخن می گفت، در ادامه، همه تلاش های وزارت خارجه را که می کوشد با انقلابیون لیبی ارتباط برقرار کند، برباد داد و گفت اگر به گفته او "خارجی ها بر حکومت ها فائق آیند"، دنیای اسلام تا ده ها سال دچار مشکلات بزرگ خواهد شد.

فیگارو: دیدار نمایندگان ایران با گروه های اوپوزیسیون سوری در اروپا

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- به نظر می رسد که سران حکومت تهران، سرانجام در حال رسیدن به این نتیجه گیری هستند که سقوط رژیم بشار اسد در سوریه، امری اجتناب ناپذیر است.

در همین زمینه، روزنامه فرانسوی "لو فیگارو"، در شماره دیروز (سه شنبه) خود نوشت که چند تن از مسئولان حکومت ایران، در یکی از پایتخت های اروپایی، با نمایندگانی از گروه های مخالف بشار اسد در سوریه دیدار داشته اند.

براساس این گزارش، حزب الله لبنان هم در حال دور شدن از رژیم بشار اسد است، و حتی مستقیماً با مخالفان رژیم سوریه وارد گفتگو شده است.

عید فطر خونین در سوریه همچنان قربانی می گیرد

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- کشتار و خونریزی در کشور سوریه، امروز در دومین روز از جشن های سه روزه عید فطر همچنان ادامه دارد.

از شامگاه دیروز (سه شنبه) صدها سرباز ارتش با چندین واحد توپخانه خانه های دو محله شهر "حماة"، در شمال دمشق را محاصره کرده اند و به آتشباری به سوی معترضان ادامه می دهند.

گزارش ها حاکی است که در شهرهای "درعا"، "حمص" و حومه شهر دمشق تنها در روز گذشته (سه شنبه) دست کم هفت نفر به دست نیروهای امنیتی وابسته به بشار اسد به قتل رسیده اند.

بشار اسد دیروز در جمع عده ای از مزدوران حکومتی و به اصطلاح روحانیون، که خود فروختگان به حکومت او هستند، در مسجدی در دمشق؛ مسجد با نام "حافظ اسد"، پدرش، نماز عید را خواند و این در حالی بود که کشتارهای هولناک مأمورانش در سراسر سوریه ادامه دارد.

وزیر دفاع سوریه، ژنرال داوود راجح در بامداد امروز به "دیرالزور" در شرق کشور رفت تا از نزدیک شاهد آتشباری های سربازان ارتش به سوی آنچه رژیم سوریه آنها را "افراد مسلح تروریست" نامیده، باشد.

به گزارش اوپوزیسیون سوری، پیش از بازدید وزیر دفاع، فعالیت شبکه های اینترنتی و تلفن های همراه در منطقه قطع شده بود.

اوپوزیسیون سوری امروز تایید کرد که حکومت اسلامی ایران در صدد یافتن جایگزینی برای بشار اسد می باشد.

روزنامه فرانسوی "لو فیگارو" نیز نوشته است نمایندگان بلندپایه حکومت اسلامی ایران اخیراً در اروپا با نمایندگان اوپوزیسیون سوری دیدار کرده و برنامه های سیاسی آنها را در صورت فروپاشی حکومت اسد جویا شده اند و از آنها پرسیده اند در صورتی که به پیروزی برسند با حزب الله لبنان چه خواهند کرد؟

ایالات متحده شب گذشته سه تن از سران رژیم دمشق و در رأس آنها وزیر خارجه، ولید المعلم را مورد تحریم قرار داد و دستور داد اموال آنها در ایالات متحده توقیف شود و از هرگونه معامله با آنها خودداری گردد.

هولناک ترین تصاویر شکنجه های قربانیان کشته شده جنایات اسد منتشر شد

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- سازمان دیده بان حقوق بشر، "امنستی اینترنشنال" وضع زندانیان در زندان های سوریه را بررسی کرده و چگونگی قتل آنها را به دست مأموران اسد افشا نموده است و اعلام داشته وضع 88 زندانی از ده ها هزار زندانی را بررسی کرده و متوجه شده است که 52 تن از آن ها به گونه ای شکنجه شدند که جان خود را از دست دادند.

"امنستی اینترنشنال" گزارش داد در یکی از موارد، مأموران اسد یک نوجوان را در طی تظاهرات شهر "درعا" ربودند و آلت جنسی او را بریدند و موجب مرگ این نوجوان مظلوم شدند. این نوجوان "حمزه الخطیب" نام داشت و 13 ساله بود، که اکنون به نماد شهادت جوانان و نوجوانان مبدل شده است.

عفو بین الملل عکس های مربوط به جنایات رژیم سوریه در زندان های آن کشور را منتشر کرده که هر بیننده ای را در جهان تکان می دهد.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر