Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۰ شهریور ۲, چهارشنبه

نبرد شدید میان نیروهای معمر قذافی که نقشش را بازی نموده و در حال زوال میباشد با نیروهای جدید انقلابی آزادیخواه لیبی


برای اینکه در ایران آینده دست به قیامی مشابه ملت به پا خاسته لیبی بزنیم باید همه احزاب ایرانی با هر عقیده و تفکری که دارند دست در دست هم بدهند دست از جاطلبی خودخواهی بردارند و یک ارتش منظم برای سرنگونی رژیم دیکتاتوری مذهبی ایران تشکیل بدهند و به آزادی و دموکراسی و حقوق بشر فکر کنند . درود بر ملت آزادیخواه لیبی شاید کسانی بگویند چرا ملت لیبی به ناتو پناه بردند به این دلیل بود که حاکم دیکتاتوری لیبی به طور بی رحمانه ای دست به قتلعام ملت زد و در این راه انسانها هم با هم مشترک هستند این حق هم دارند در هر گوشه ای این گیتی پهناور دست کمک بسوی یک دیگر دراز کنند تا از شر دیکتاتورها خونآشام رها بشوند.و در این راستا این خیانت نیست بلکه حق هر ملتیست که مورد ظلم و ستم واقع میشوند توسط حاکمان ظالم خویش و باید قول و قرارهای هم در بین باشد شما به کمک نیاز دارید بعد از تشکیل دولت و سرنگونی ظالمان هزینه کمک انسانهای دیگر را باید پرداخته بشود و من هم بر این باور هستم ملت ایران هم باید از جامعه جهانی کمک بطلبند همچون ملت لیبی اگر از طریق رساندن اسلحه باشد و یا کمک مستقیم با بمباران نیروهای سرکوبگر رژیم.
با تشکر ساموئیل کرمشانی
تحیاتی الی الشعب احرار شعب الحر شعب لیبی کل عام و انتم با الف خیر مبروک لکم ایها شعب الحر
ساموئیل کرماشانی
------------------------------------------

نبرد شدید میان نیروهای معمر قذافی که نقشش را بازی نموده و در حال زوال میباشد با نیروهای جدید انقلابی آزادیخواه لیبی
یکه دولت سوئد، در سیاست خارجی ش، موضعی میگیره؛
باید "کار" را تمام شده دونست!!

حالا که دنیا، سوئد و حتی ملاها هم، کار قذافی رو تموم شده میدونند؛
این فقط چاوزِ دیوونه ست که همچنان از برادرش حمایت میکنه...
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ


هوگو چاوز، رئيس جمهوری ونزوئلا با قرائت نامۀ خود به سرهنگ معمر قذافی، رهبر ليبی در شبكه‌ خبري ملي ونزوئلا، اظهار داشت: خداوند بزرگ، رحيم و مهربان، حافظ و نگهدار تو باشد. آرزومندم كه خدا نگهدار مردم محترم ليبی باشد. (!!!)
وي گفت: معمر قذافی! آغوشی گرم و احساس برادری بی پايان تقديم به تو!

... ... ...

چاوز كه يكي از نزديكترين همپيمانان رهبر ليبی در آمريكای لاتين است، تصريح كرد: جاودان باد مردم ليبی. عمرت دراز باد برادر رزمنده من! ليبی پايدار خواهد ماند و پيروز خواهد شد!

چاوز كه از به رسميت شناختن شورای ملی انتقالی ليبی خودداري كرده است، چند روز پيش از جامعۀ بين المللی به خاطر به رسميت شناختن اين شورا انتقاد كرد و گفت كه اين اقدام بنيان‌های حقوق بين المللی را نابود مي كند. (!!!)

... ... ...


منبع: ایسنا
-----------------------------------
هاله مصراتی گویندۀ هفت تیر کشِ قذافی تسلیم شد


هاله مصراتی گوینده ششلول بند هوادار معمر قذافی در تلویزیون دولتی لیبی، در گفت و گو با شبکه "لیبی آزاد" از تسلیم کردن خود به نیروهای انقلابی خبر داد و گفت هیچ کس او را دستگیر نکرده است.

شبکه العربیه اعلام کرد: شاید بتوان گفت که هاله مصراتی یکی از مقاوم ترین هواداران قذافی در طرابلس به شمار میامد. او همزمان با نزدیک شدن انقلابیون به بخش های مهم طرابلس و تنگ تر شدن حلقه محاصره گرداگرد هواداران قذافی، در یک برنامه زندۀ تلویزیونی هفت تیر کشید و هشدار داد هر کس به ساختمان تلویزیون نزدیک شود، سر و کارش با این اسلحه خواهد بود.

او خطاب به بینندگان گفته بود: "ايناهاش.. اين هفت تير منه! امروز يا مى کشم يا کشته مى شم. شما نمى تونيد هيچ يک از کانالهاى ما را بگيريد، نه شبکه جوان، نه شبکه ليبى، نه شبکه هاى ديگه. شما اصلا طرابلس را نمىگيريد، ليبى را نمىگيريد.
هر کدوم از ما اسلحه نداشته باشه سپر بلاى همکارش میشه، سنگر ديگران میشه، ما همه آماده شهادتيم."

او اکنون از اخلاق خوش و ادب انقلابیون سخن میگوید و تاکید میکند که در حمایت یک خانواده خوب لیبیایی قرار دارد. او میگوید که به هیچ وجه مورد آزار و اذیت قرار نگرفت.

هاله مصراتی حضور در استودیوی تلویزیون "لیبیای" آزاد را نپیذرفت زیرا به گفتۀ او بیم دارد مورد اصابت گلوله قرار گیرد. مجری به او اصرار کرد که باید در تلویزیون حاضر شود تا به مردم پیوستن خود را به انقلابیون اعلام کند. اما او جواب داد: "همه پاک و ملی گرا نیستند. وطن، شهرت یا پول نیست. هر کس لیبی را دوست دارد وطن را نکشد."

مجری از هاله مصراتی پرسید: "آیا وطن معمر قذافی است؟" و پاسخ شنید: "لیبی نه قذافی، نه فرزندان او نه تو و نه هیچ کس دیگر نیست."

مجری پرسید: "قذافی رفت و تو را تنها گذاشت؟"
هاله مصراتی پاسخ داد: "نه برادر من، اینطور نیست که رفت و من را تنها گذاشت. من در کشورم زندگی خواهم کرد و خواهم مرد. من خود را تسلیم فرزندان لیبی کردم. نزد آن ها رفتم و دیدم مودب هستند. با ما به خوبی رفتار کردند."
!!!
-----------------------------------
hawalekani roj tv

-----------------------------------

نبردهای مسلحانه دشوار در "باب العزیزیة" ادامه دارد

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- در لیبی نبرد مسلحانه در اطراف "باب العزیزیة" ، اقامتگاه پیشین رسمی سرهنگ معمر قذافی امروز (چهارشنبه) نیز ادامه یافت.

خبرنگارانی که در هتل مشهور و مجلل "ریکسوس"، در دو کیلومتری "باب العزیزیة" اقامت دارند، از آتشباری و انفجارهای زیاد گزارش می دهند. خبرنگار "بی.بی.سی" جهانی ورود به منطقه"باب العزیزیة"، اقامتگاه پیشین قذافی و خانواده اش را امری بسیار خطرناک توصیف کرد و گفت در داخل محوطه هنوز درگیری وجود دارد، گلوله ها را می بینیم که از بالای سرمان می گذرند.

یک خبرنگار زن شبکه الجزیرة نیز، ساعتی پیش گزارش داد که در نزدیکی محل، تانک ها همچنان می غرند و جنگاوران و تیراندازان وفادار به قذافی، در لابلای درخت های اقامتگاه او پنهان هستند و آتشباری می کنند.

به گفته خبرنگاران در هتل "ریکسوس"، مأموران امنیتی وابسته به قذافی، اجازه خروج از هتل را به آنها نمی دهند و از این روی، ذخیره غذا و آب آنها در حال تمام شدن است و آنها در حقیقت زندانی هایی هستند که هر شب برای به سر بردن در آنجا 400 دلار نیز می پردازند.

خبرنگار خبرگزاری "آسوشیتدپرس" نیز، وضع خود و دیگر روزنامه نگاران را "خطرناک" توصیف کرد، و خبرنگار بی.بی.سی تایید کرد که اجازه خروج از هتل را ندارد و وضع دچار هرج و مرج شده و افراد مسلح در راهروها قدم می زنند و تک تیراندازان بر روی بام هتل موضع گرفته اند.

در پی تسخیر پایتخت لیبی، طرابلس توسط مخالفان قذافی، ساعاتی پیش هیئتی از سوی شورای انتقالی لیبی برای نخستین بار از بندر بنغازی در شرق لیبی، خارج گردید و رهسپار طرابلس شد.

برای مرده یا زنده قذافی 3ر1 میلیون دلار تعیین شد

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- در حالی که همه شواهد نشان می دهد که سرهنگ قذافی همچنان در لیبی است، وفاداران به او در طرابلس و بخش های دیگری از لیبی، از جمله بندر "سرت"، زادگاه سرهنگ قذافی، حاضر به تسلیم شدن بی مقاومت نیستند.

معمر قذافی در پیامی که بامداد امروز (چهارشنبه) از طریق یک ایستگاه رادیویی هوادار مانده به او پخش شد، اعلام کرد اواز کشورش نگریخته و رفتن از اقامتگاه رسمی اش در طرابلس، یک "اقدام تاکتیکی" بوده است و گفت: «تا پایان راه، به جنگ با مخالفان ادامه خواهم داد تا شهید شوم».

قذافی گفت شامگاه دیروز (سه شنبه) مخفیانه و با لباس مبدل، با اتومبیل در خیابان های طرابلس حرکت کرده و اوضاع را از نزدیک دیده است.

او بار دیگر از طرفداران خود برای پاک کردن شهر از "خیانتکاران"، به گفته او، یاری طلبید.

این احتمال مطرح شده که قذافی و برخی از اعضای خانواده اش از راه خندق های تعبیه شده در زیر اقامتگاه رسمی اش، "باب العزیزیة" گریخته باشند.

شرط روسیه برای شناسایی دولت جدید لیبی: با قذافی مذاکره کنید

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- رییس جمهوری روسیه، پرزیدنت دیمیتری مدودیف از معمر قذافی و مخالفان او خواست به نبرد با یکدیگر پایان بخشند و اختلافات بین خود را از راه گفتگو حل کنند.

رییس جمهوری روسیه امروز (چهارشنبه) گفت: مسکو خواهان مصالحه ملت لیبی و رسیدن آنها به توافق در مورد آینده کشورشان است.

پرزیدنت مدودیف تأکید کرد که اگر مخالفان قذافی بتوانند اتحاد در لیبی ایجاد کنند، روسیه دولت آنها را به رسمیت خواهد شناخت.

کاخ الیزه پاریس امروز محل مذاکرات بر سر آینده لیبی شد

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- رییس جمهوری فرانسه، پرزیدنت نیکولا سرکوزی شامگاه چهارشنبه با نماینده مخالفان قذافی، محمود جبرئیل دیدار می کند و در زمینه اوضاع لیبی و راه های کمک به شورای موقت تا زمان برگزاری انتخابات با او رایزنی خواهد نمود.

غرب، ترکیه و امیرنشین ها از هم اکنون اعلام کرده اند به شورای موقت کمک مالی خواهند نمود و قرار است در قطر همآیشی برپا شود و در آن از شرکت کنندگان درخواست گردد 5ر2 میلیارد دلار تا پایان ماه رمضان در اختیار ملت لیبی قرار دهند.

شورای موقت اعلام داشته که ظرف دو روز آینده مقر خود را از بنغازی به طرابلس منتقل خواهد کرد.

اسرائیل، آمریکا و انگلیس عمیقاً نگران سرنوشت سلاح های شیمیایی لیبی

همزمان، یک منبع دیپلماتیک در پاریس اظهار داشت فرانسه همراه با متحدین خود می کوشد در شورای امنیت قطعنامه ای را در مورد لغو مصادره دارایی های لیبی بگذراند تا شورای موقت مخالفان بتواند به اوضاع آن کشور ثبات بخشد.

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- نظر به اینکه با تداوم یافتن جنگ داخلی در لیبی، آن کشور به بازار سیاه و بزرگی برای قاچاق اسلحه تبدیل شده، منابع اطلاعاتی اسرائیل می گویند بخش مهمی از این سلاح ها از راه مصر وارد نوار غزه شده است.

همزمان، به گفته یک عضو ارشد پیشین آژانس بین المللی انرژی اتمی، تأسیسات هسته ای "تاجورة"، هنوز در حومه شهر طرابلس برقرار است و در آنجا مقادیر زیادی اورانیوم غنی شده انبار گردیده که می توان با آنها بمب موسوم به "بمب های کثیف" تهیه کرد.

منابع نظامی و اطلاعاتی غرب نیز از انبارهای سلاح های شیمیایی، و به ویژه گاز خردل که هنوز در لیبی وجود دارد، نگران هستند. در زمینه این نگرانی ها است که امریکا از شورای انقلابی لیبی خواست که به دقت مراقب این انبارهای خطرناک باشند، مبادا عوامل افراطی بر آنها چنگ بیندازند.

خانم سوزان رایس، سفیر ایالات متحده در سازمان ملل، در مصاحبه با شبکه تلویزیونی "سی.ان.ان" گفت: همه تلاش آمریکا این است که در وضعیت جدید بوجود آمده در لیبی، سلاح های شیمیایی و گاز خردل به دست تروریست ها نیفتد. همزمان، وزیر خارجه بریتانیا نیز وجود این سلاح های خطرناک شیمیایی را – به ویژه برای خود مردم لیبی، خطرناک دانست، و گفت بعید نمی داند که طرفداران قذافی، این سلاح ها را به کار گیرند.

وزیر خارجه بریتانیا افزود این نگرانی نیز وجود دارد که هواداران قذافی با راکت های دوش پرتاب، هواپیماهای مسافربری را سرنگون سازند. میزان مواد شیمیایی و گاز خردل در لیبی 10 تن و شمار موشک های "اسکاد" و موشک های کتفی 20 هزار قبضه است.

«انتخابات لیبی در 8 ماه آینده، محاکمه قذافی در لیبی باشد»

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- دراین میان که شورای انتقالی لیبی تأکید دارد که در حال شالوده ریزی پایه های لیبی نوین است، هواداران انقلاب با بیم و نگرانی، ولی با ابراز شادی به رخدادهای تاریخی کشور خود می نگرند.

امروز (چهارشنبه) نیز صدها هزار نفر در بندر آزاد شده بنغازی، تحولات طرابلس را با هیجان دنبال می کنند.

رییس شورای موقت مخالفان در مصاحبه ای که متن آن در روزنامه ایتالیایی "لارپوبلیکا" انتشار یافت، خبر داد که انتخابات سراسری در لیبی ظرف هشت ماه آینده برگزار خواهد شد، و گفت: «ما خواهان یک دولت دموکرات و قانون اساسی عادلانه هستیم؛ از انزوا دوری می کنیم و نمی گذاریم وضعیت زمان حکومت قذافی تکرار شود».

وی گفت: «لیبی جدید باید با لیبی زمان قذافی تفاوت داشته باشد و بر پایه اصول آزادی، برابری و برادری استوار گردد».

آقای عبدالجلیل درباره قذافی که گریخته است، گفت: «اعضای شورای انتقالی لیبی خواهان محاکمه قذافی و همدستان او هستند و می خواهند محاکمه در خود لیبی انجام پذیرد».

آقای عبدالجلیل دیشب گفت در سه روز نخست نبردها بر سر تسلط کامل بر طرابلس، بیش از 400 نفر کشته و قریب به 2000 نفر زخمی شدند.

به گفته رییس شورای موقت لیبی، 600 تن از جنگجویان وفادار به قذافی نیز دستگیر گردیدند.

سوری ها سرمست از پیروزی ملت لیبی، به اسد می گویند:
"حالا دیگه نوبت توست"

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- ملت سوریه که با هیجان بسیار پیروزی ملت به پا خاسته لیبی را نظاره می کند، از روز گذشته (سه شنبه) که مخالفان سرهنگ قذافی وارد اقامتگاه دژ مانند او شدند، با روحیه ای پر نشاط تر و دلگرم تر از پنج ماه گذشته، به خیابان های سوریه ریخته و خطاب به بشار اسد، حاکم سرکوبگر سوریه فریاد می زنند: "حالا دیکه نوبت توست".

از روز گذشته تظاهرات در شهر "حمص" شدت گرفته است. تنها ده نفر، در این منطقه کشته شده اند؛ از سراسر سوریه خبر می رسد که امروز (چهارشنبه) نیز تظاهرات ادامه یافته است.

.

انقلابیون رهبر لیبی را در باب العزیزیه نیافتند

شورای انتقالی لیبی برای دستگیری معمر قذافی1.6 میليون دلار جایزه تعیین کرد

دبی – العربیه. نت

شورای ملی انتقالی لیبی روز چهارشنبه 24 – 8 – 2011 اعلام کرد به کسانی که بتوانند معمر قذافی را دستگیر کنند 1.6 ملیون دلار جایزه می دهد.

این شورا همچنین اعلام کرده است اطرافیان معمر قذافی در صورتی که وی را به قتل برسانند ویا دستگیر کنند مورد عفو قرار خواهند گرفت.

قذافی در آخرین پیام صوتی خود اعلام کرده بود به صورت مخفی در خیابان های طرابلس قدم زده است اما هیچ خطری وی را تهدید نکرد.

او گفت : " بدون اینکه کسی متوجه شود برای مدت کوتاهی در طرابلس قدم زدم اما احساس نکردم که خطری شهر را تهدید می کند."

از سوی دیگر موسی ابراهیم سخنگوی قذافی نیز در یک پیام صوتی که از تلویزیون "العروبه" پخش شد گفت گردان های قذافی همچنان علیه نیروهای مخالفان وناتو مقاومت می کنند.

این در حالی است که باب العزیزیه مجتمع مسکونی رهبر لیبی ومحل ساختمان های مهم دولتی به دست مخالفان افتاده است.

این منطقه بوسیله سه دیوار بتنی بلند احاطه شده و علاوه بر ساختمان های اداری شامل چادر مشهور معمر قذافی نیز می شود که میهمانان رسمی خود را آنجا ملاقات می کرد.

از سوی دیگر عبدالسلام جلود مرد شماره دو رژیم معمر قذافی که اخیرا به انقلابیون پیوسته است در گفتگو با العربیه اعلام کرد که انقلابیون حتی در صورتی که منطقه باب العزیزیه را به تصرف خود درآورند ، قذافی و فرزندانش را در آنجا نخواهند یافت.

دیپلمات ارشد اروپایی: «تور 5 روزه ناظران آژانس از ایران کافی نیست»

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی خبری را تایید کرد که در آن گفته شده بود یک تیم بلندپایه از بازرسان آژانس، هفته گذشته از تأسیسات اتمی ایران بازدیده کرده اند.

آقای علی اصغر سلطانیه گفت که سرپرستی این گروه را، هرمن ناکارتس، معاون مدیر کل آژانس بر عهده داشته و سلطانیه نیز خود شخصاً، این گروه را همراهی کرده است.

خبر این بازدید را شامگاه سه شنبه خبرگزاری های بین المللی منتشر کردند و نوشتند که این بازدید، 5 روز به درازا کشیده است.

به گزارش "رویترز"، در جریان این سفر، تیم بلندپایه آژانس اجازه یافته اند از تأسیساتی چون رآکتور آب سنگین اراک، تأسیسات تولید آب سنگین اراک و تأسیسات غنی سازی در نطنز و "فردو" بازدید کنند.

آقای سلطانیه نیز، با تایید این موضوع گفت که بازدید آقای "ناکارتس" در راستای "همکاری های سازنده ایران و آژانس" بوده است.

به گفته سلطانیه، در پایان این سفر 5 روزه، معاون مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی با رییس سازمان انرژی اتمی ایران دیدار کرده و در این دیدار با دکتر فریدون عباسی، نحوه پاسخگویی ایران به ابهامات آژانس مطرح شده است.

ناظران می گویند این سفر، همزمان با سفر وزیر خارجه ایران به مسکو و سفر دبیر شورایعالی امنیت روسیه به تهران، همگی در راستای طرح "گام به گام" روسیه در زمینه برنامه اتمی ایران انجام می شود.

اما یک دیپلمات اروپایی که نامش فاش نشد به "رویترز" گفت: «این تور پنج روزه کافی نیست و ایران اگر می خواهد حسن نیت نشان دهد، باید سیاست های کلی خود را تغییر دهد».

آقای اولی هاینونن، رییس پیشین تیم بازرسان آژانس نیز، با تأکید بر اینکه از سال 2008 میلادی، سه سال پیش تا کنون، بازرسان آژانس نتوانسته بودند از تأسیسات اتمی حساس ایران بازدید کنند، گفت: «اما میان دیدن کردن از یک تأسیسات، با بازدید و تحقیق در مورد آن، تفاوت بزرگی وجود دارد».

افزایش نگرانی های جهانی در پی گزارش انتقال نرم افزار اتمی از کره شمالی به ایران

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- روزنامه آلمانی "زود دویچه تسایتونگ" به نقل از منابع اطلاعاتی غربی گزارش داد که حکومت کمونیستی کره شمالی، نرم افزارهای هسته ای در اختیار جمهوری اسلامی قرار داده است.

به گزارش این روزنامه آلمانی، نرم افزارهایی که دولت پیونگ یانگ اخیراً در اختیار ایران قرار داده، در ساخت سلاح اتمی کاربرد دارند.

روزنامه "زود دویچه تسایتونگ" در ادامه گزارش خود، نوشته است که در ماه فوریه سال جاری میلادی، شش ماه پیش، گروهی از کارشناسان کره ای نیز برای آنکه استفاده از این نرم افزار را به ایرانی ها آموزش دهند، به تهران سفر کرده اند.

این روزنامه نوشته است که نرم افزار مزبور، مربوط به "شبیه سازی جریان نوترونی" است که زمان انفجار هسته ای را تخمین می زند و در ساخت سلاح اتمی کاربرد دارد.

انتشار این گزارش، همزمان با اعلام این موضوع که ایران در حال انتقال بیشتر فعالیت های غنی سازی اورانیوم خود به تأسیسات زیرزمینی "فردو" است، بر نگرانی های بین المللی در این زمینه که جمهوری اسلامی قصد ساخت سلاح هسته ای دارد، می افزاید.

/////////////////////////

ظلم به کردهای ایران چنان است که حتی نماینده مجلس فرمایشی هم اذعان می کند

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- یک نماینده کرد در مجلس شورای اسلامی می گوید که حکومت ایران به کردها به عنوان "شهروند درجه دو" نگاه می کند.

آقای جلال محمودزاده، نماینده مهاباد در مجلس شورای اسلامی دیروز (سه شنبه) در جلسه علنی پارلمان گفت: «مردم کردستان از عملکرد مسئولان در این 32 سال ناخرسندند، به ویژه آنکه به آیین های مذهبی سنی های کردستان توجهی نمی شود».

گفتنی است: کردهای ایران متحمل بیشترین ظلم ها و تبعیض ها در حکومت ایران شده اند. نمایندگان کردها در مجلس هرگز نمایندگان واقعی کردها نبوده اند. اما رنج های وارده به کردها چنان سنگین است که حتی نمایندگان راه یافته به مجلس فرمایشی نیز به آن اذعان می کند.

این سخنان با واکنش تند نایب رییس مجلس، شهاب الدین صدر روبرو شد که گفت اعضای مجلس نباید به گفته او "سیاه نمایی" بکنند.

این انتقادها در حالی مطرح می شود که نزدیک به یک ماه است سپاه پاسداران عملیات نظامی را علیه کردها در استاد کردستان ایران و همچنین مناطق مرزی در اقلیم کردستان عراق آغاز کرده است.

//////////////////


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر