Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۰ مرداد ۲۱, جمعه

لوله‌ی گواستنه‌وه‌ی گازی سروشتی ئێران - تورکیا له‌ نزیک شاری 'ئاگری' له‌ باکوری کوردستان ته‌قێندرایه‌وه‌

رۆژ تیڤی راسته‌وخۆ



////////////////////////////////////
لوله‌ی گواستنه‌وه‌ی گازی سروشتی ئێران - تورکیا له‌ نزیک شاری 'ئاگری' له‌ باکوری کوردستان ته‌قێندرایه‌وه‌

چه‌ترپرێس

لوله‌ی گواستنه‌وه‌ی گازی سروشتی ئێران - تورکیا له‌ نزیک شاری 'ئاگری' له‌ باکوری کوردستان بوو بە ئامانجی ته‌قینه‌وه‌یه‌کی به‌هێز.

شه‌وی رابردوو (2011/8/11) کاتژمیر 11:00 له‌ نێوان گونده‌کانی 'که‌ریشس' و 'چامرلوی' نزیک شاری ئاگری، بۆڕیه‌کانی گواستنه‌وه‌ی گازی سروشتی ئێران - تورکیا کرانه‌ ئامانجی ته‌قینه‌وه‌یه‌کی به‌هێز.

تا ئیستا هۆکاری ته‌قینه‌وه‌که‌ نازانرێت، به‌لام راگه‌یه‌ندرا به‌و هۆیه‌وه‌ ئاگڕێکی گه‌وره‌ که‌وتۆته‌وه‌ و هێزێکی زۆری ئه‌رته‌ش و پۆلیسی تورک ڕه‌وانه‌ی شوێنی ڕووداوەکە کراون و شاری ئاگری له‌ لایه‌ن ئه‌و هێزانه‌وه‌ گه‌مارۆ دراوه‌.

جێگای ئاماژه‌یه‌، له‌ (3/ی ته‌باخ)یش دا له‌ مێردین هێلی گواسته‌نه‌وه‌ی نه‌وت سروشتی بۆتاش له‌ دوو شوێنه‌وه‌ ته‌قێندرایه‌وه‌ و چالاکیه‌که‌ش له‌ لایه‌ن هه‌په‌گه‌وه‌ له‌ ئه‌ستۆ گیرا بوو.
---------------------------

پژاك به‌توندی‌ وه‌ڵامی‌ نێچیرڤان بارزانی‌ ده‌داته‌وه‌

پێویسته‌ ئه‌و به‌رپرسانه‌ رونی‌ بكه‌نه‌وه‌ كه‌ ئه‌و لێدوانانه‌یان له‌چوارچێوه‌ی‌ هاوپه‌یمانی‌‌و هاوپیلانیدایه‌ له‌گه‌ڵ ئێران یاخود نا؟”.

محه‌مه‌د گربداخی‌

وته‌بێژی‌ پارتی‌ ژیانی‌ ئازادی‌ كوردستان (پژاك) به‌توندی‌ وه‌ڵامی‌ لێدوانێكی‌ نێچیرڤان بارزانی‌ جێگری‌ سه‌رۆكی‌ پارتی‌ دیموكراتی‌ كوردستانی‌ دایه‌وه‌.

نێچیرڤان بارزانی‌ له‌میانه‌ی‌ چاوپێكه‌وتنێكدا له‌گه‌ڵ رۆژنامه‌ی‌ شه‌رقولئه‌وسه‌ت رایگه‌یاندبوو پێویسته‌ پژاك واز له‌ خه‌باتی‌ چه‌كداری‌ بهێنێت‌و خه‌باتی‌ سیاسی ده‌ستپێبكات.

شێرزاد كه‌مانگه‌ر وته‌بێژی‌ پارتی‌ ژیانی‌ ئازادی‌ كوردستان (پژاك) له‌لێدوانێكیدا بۆ سایتی‌ هاوڵاتی‌ وتی‌ “ئێمه‌ شه‌ڕمان له‌دژی‌ ئێران رانه‌گه‌یاندووه‌، به‌ڵكو ئێران هێرشی‌ كردووه‌ته‌ سه‌رمان‌و ئێمه‌ش له‌چوارچێوه‌ی‌ مافی‌ به‌رگری‌ ره‌وا وه‌ڵاممان داونه‌ته‌وه‌”.

هه‌روه‌ها وتی‌ “ئه‌و هه‌ڵوێستانه‌ی‌ به‌رپرسانی‌ هه‌رێم سه‌باره‌ت به‌ داواكاری‌ دانانی‌ چه‌ك له‌لایه‌ن پژاكه‌وه‌ به‌بڕوای‌ ئێمه‌ له‌جێی خۆیدا نییه‌‌و به‌گومانین لێی، پێویسته‌ ئه‌و به‌رپرسانه‌ رونی‌ بكه‌نه‌وه‌ كه‌ ئه‌و لێدوانانه‌یان له‌چوارچێوه‌ی‌ هاوپه‌یمانی‌‌و هاوپیلانیدایه‌ له‌گه‌ڵ ئێران یاخود نا؟”.

وته‌بێژی‌ پژاك ئاماژه‌ی‌ به‌وه‌شكرد ئه‌و لێدوانانه‌ی‌ نێچیرڤان بارزانی‌ له‌و ڕوه‌وه‌ كه‌ پێشتر نازم ده‌باغ نوێنه‌ری‌ حكومه‌تی‌ هه‌رێم له‌تاران رایگه‌یاندبوو داخوازی‌‌و ویستی‌ ئێرانه‌‌و ئه‌وه‌ بۆچونی‌ گشتی‌ به‌رپرسانی‌ هه‌رێمی‌ كوردستانه‌.

//////////////////////////
هه‌واله‌ کانی رۆژ تیڤی

الاخبار روژ تیفی فیی عربیی

-----------------------------


خبر منتشر شده توسط فدراسیون سراسری پناهندگان ایرانی-سوئد پیرامون وضعیت پیمان و نوید

روز جمعه 12 اوت، ساعت هشت صبح پیمان به دفتر فدراسیون تلفن زد و گفت: پلیس آمده است و دارد من را به فرودگاه می برد. دو هفته بود فعالیت زیادی برای متوقف کردن حکم اخراج پیمان در جریان بود. پرواز پیمان ساعت 12:30 بعدازظهر صورت می گرفت. خبر رسانی زیادی شروع شده بود. خانم اندیشه علیشاهی، احمد فاطمی و عبدالله اسدی هرکدام بخشهای مختلفی از کار را بین خود تقسیم کردند. شب قبل از آن روزنامه جام نیوز جمهوری اسلامی بازهم مثل کیهان شریعتمداری علیه پناهجویان ایرانی شروع به افترا و نفرت پراکنی کرده بود و مشخصا از پیمان نجفی اسم برده بود و وی را به دروغگو و فرصت طلب و خیانت کار به کشور متهم کرده بود.

با اولین تلفن اندیشه علی شاهی به اداره مهاجرت تصمیمات بعدی در مورد پرونده پیمان را به دادگاه مهاجرت واگذار کردند. احمد فاطمی طی مدت چند دقیقه بخشهای مهمی از روزنامه جام نیوز علیه پناهندگان را ترجمه کرد و به همراه نامه فدراسیون و لینک روزنامه جام نیوز به دادگاه مهاجرت فرستادیم و خواستار متوقف کردن فوری حکم اخراج پیمان شدیم. وقت به سرعت برق می گذشت تلفنها به فعالین فدراسیون امان نمی داد. نگرانی ها بالا گرفته بود هر کس دوست داشت در آن لحظات حساس کاری بکند.
تعدادی از پناهجویان و فعالین سیاسی به طرف اداره مهاجرت در سولنا حرکت کردند و در مقابل این اداره دست به اعتراض زدند. اینها هم موفق شدند چند مورد با مسئولین اداره مهاجرت صحبت کنند و اداره مهاجرت را در جریان اعتراض خود قرار دهند. در روز 11 اوت هم در مقابل اداره مهاجرت در استکهلم و لیندسبری در اعتراض به حکم اخراج پیمان و نوید میرپورزاده اعتراضات دیگری سازماندهی شده بود. ساعت پرواز پیمان کم کم نزدیک می شد انگار همه چیز به سرعت می گذشت. دوستانی که در مقابل اداره مهاجرت دست به اعتراض زده بودند به طرف فرودگاه آرلاندا حرکت کردند و در آنجا نیز دست به تجمع زدند. در این فاصله نیز مدارک بیشتری در مورد پرونده پیمان به دادگاه فرستاده شد. لحظه به لحظه در جریان تصمیم دادگاه قرار می گرفتیم و مراحل رسیدگی به این پرونده را به همدیگر خبر می دادیم.
خوشبختانه هواپیما بدون پیمان به پرواز درآمد و لحظاتی بعد از طریق دادگاه خبر رسید که حکم اخراج پیمان هم متوقف شده است.
فدراسیون بار دیگراز همه کسانی که در طول این مدت نگران سرنوشت پیمان بودند و هستند می خواهد که تا زمان آزادی وی از بازداشتگاه به ارسال ایمیلهای اعتراضی خود به اداره مهاجرت سوئد ادامه دهند. باید در تمام طول هفته آینده برای متوقف کردن حکم اخراج نوید میرپورزاده هم تلاش کنیم. فدراسیون تا همینجا به همگی تبریک و خسته نباشید می گوید.
//////////////////////////////////////////

من نوید میرپورزاده پناهجوی ایرانی ساکن در سوئد هستم که به دلایل و مشکلات سیاسی ناگذیر به ترک کشورم شدم و اکنون توسط پلیس سوئد بازداشت و در خطر دیپورت به ایران قرار دارم. از آنجا که در صورت دیپورت به ایران به دلیل فعالیت های سیاسی ام در معرض خطر جدی قرار خواهم گرفت, از همه نهادها و مدافعان حقوق بشر و پناهجویان صمیمانه خواهشمندم مرا یاری رسانند تا دیپورت من به ایران متوقف شود و با اینکار جان یک انسان را نجات دهند

با احترام و سپاس
نوید میرپورزاده
0046736587957
/////////////////////////////

از تحویل میترا به جمهوری اسلامی جلوگیری کنید (حتما بخوانید و به اشتراک بگذارید)ء


و هموطنان عزیز شما میتواند با ۱ دقیقه وقت خودتون و یک امضا جان یک هم وطن هم نسلی‌ (دهه پنجاهی) خودتون نجات بدید من همیشه یادم هست چه در زمان جنگ چه در هر مورد دیگه ما ایرانی ها هوای همو همیشه داشتیم اینم یکی‌از اون موقعهاست که به حمایت و کمک شما احتیاج است

این کوچیکترین کاریست که شما میتوانید برای نجات یک بانوی و یک مادر ایرانی از پشت همین کامپیوتر بکنید باور کنید شاید به ظاهر ساده و بی تاثیر باشه ولی فراموش نکنید ما از همین طریق ازاعدام نازنین جلوگیری کردیم این که دیگه خارج هست و اثرش بیشتره خدایی 2 دقیقه هم طول نمیکشه فکر نمیکنم هیچی تو این دنیا لذتش بالاتر از نجات یک هموطن و هم نوع باشه اونم یک مادر درد کشیده ایرانی

میترا کهرم متولد ۱۹۷۵ بوده

که در سال ۲۰۰۹ در اعتراض به انتخابات و فعالیت سیاسی در ایران تحته

تعقیب نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی قرار گرفت که به این علت مجبور به فرار از

ایران شد و به کشور سوئد پناه آورد که با توجه به تمام مدارک معتبر به اداره

مهاجرت سوئد با پناهندگی او مخالفت شده و او را مجبور به ترک خاک سوئد کرده اند.

برگشت میترا کهرم به ایران برابر با اعدام او میباشد. از تمام انسان دوستان خواهشمندیم

که پتیشن داخل لینک را امضا نموده تا آن را هر چه زودتر به اداره مهاجرت سوئد تحویل دهیم

لینک پتیشن جهت امضای شما عزیزان

دوستان طریق امضا به این صورت می‌باشد که بعد ورود به لینک مورد نظر پایین صفحه قسمتی‌ قرار داره که من در عکس برای شما ترجمه کردم ابتدا نام و ایمیل و دلیل امضای این پتیشن را وارد کنید و سپس به روی لینک ارسال کلیک کنید به همین سادگی‌

بعد امضا شما به صفحه دیگری‌ هدایت میشوید که اجباری نیست و مربوط به حمایت مالی هست چنانچه مایل به کمک هستید آن قسمت را پر کنید و چنانچه مایل به حمایت مالی نیستید صفحه را ببندید چرا که کار شما انجام شده و امضاء شما ارسال شده و برای دیدن امضاء خود شما میتوانید بهبه این لینک مراجعه کنید

////////////////////////////

تحصن تعدادی از کردهای پیرو آئین یارسان در میدان سرگل

اعضا خانواده ی عظیم محرابی
اعضا خانواده ی عظیم محرابی در محل تحصن

از جمله خبرهائی که از برخورد جمهوری اسلامی با اقلیت های مذهبی در ایران منتشر می شود، می توان به برخورد با پیروان آیین یاری اشاره کرد که اکثریت آنها کردهستند. گفته می شود که درحال حاضر بیش از سه میلیون نفر در نقاط مختلف ایران و همچنین در یارسان عراق، پیرو این آیین هستند. در گفتگوئی که با چند تن از پیروان آیین یاری در استکهلم داشتم، آن ها عنوان کردند که جمهوری اسلامی تلاش می کند که آیین آنها را شعبه ای از اسلام بخواند در حالی که این آیین ربطی به اسلام ندارد و بیشتر به دین زرتشتی نزدیک است.
گزارش و گفتگوهای انجام شده در محل تحصن را می توانید در ادامه ی این مطلب بشنوید.

اخیرا تعداد قابل توجهی از پیروان آیین یاری به سوئد پناهنده شده اند که برخی از آن ها نیز جواب منفی دریافت کرده اند. دراین رابطه ازجمله چند تظاهرات و تحصن اعتراضی برگزارشده است که برای نمونه می توان به تحصن بیش از دوازده روزه ی خانواده ی عظیم محرابی در میدان سرگل استکهلم اشاره کرد. این تحصن در اعتراض به پاسخ های منفی اداره ی مهاجرت به این خانواده انجام شده است. ساعتی پیش در محل تحصن، ازجمله گفتگوئی داشتم با عظیم محرابی، همسر او ساحبه ی سلیمی و سه فرزند خردسال و نوجوان آنها که آن را می توانید در اینجا بشنوید. ساحبه ی سلیمی از جمله از مشکلات مربوط به تحصن با سه فرزند خردسال و نوجوانش می گوید.



Lyssna: گفتگو با ساحبه ی سلیمی، عظیم محرابی و سه فرزند آن ها
Lyssna: گفتگو با سه تن دیگر از پیروان آئین یاری در محل تحصن
Lyssna: گفتگو با ثریا محرابی در محل چادر تحصن
اضافه کنیم که حکم اخراج پیمان نجفی، پناهجوی اخراجی در کمپ فلن که پژواک روزگذشته با او مصاحبه ای داشت و این مصاحبه هم اکنون نیز درسایت برنامه قراردارد، متوقف شد.
زینت هاشمی
zinat.hashemi@verigesradio.se
//////////////////////////////////
.


آمار شکایت زنان ممنوع الملاقات بالا تر رفته است

آمار شکایت خانم های ممنوع الملاقا
ت از مزاحمت های ملاقات های غیر قانونی بالاتر رفته است. حدود ٤٠٠٠ خانم ممنوع الملاقات و محفوظ نگه داشته شده در سوید وجود دارند که هر از گاهی مورد ملاقات های نا خواسته توسط کسانی که حق ملاقات آنها را ندارند قرار می گیرند. پلیس اما بالا رفتن آمار شکایت را به معنی بالا رفتن میزان جرایم نمی داند بلکه این پدیده را متاثر از بالا رفتن سطح آگاهی زنان از سازمان های محافظتی و نهادهای مدافع حقوق آنها می داند. پیش از این آگاهی زنان از نهاد ها و سازمان های مدافع و محافظ زنان در معرض خطر کمتر از اکنون بوده است اما حالا آگاهی زنان نسبت به حقوق و هم چنین امکانات محافظتی و مراقبتی آنان بالا تر می رود

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر