Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۰ شهریور ۳, پنجشنبه

بنابر خبرهای رسیده معمر قذافی و فرزندانش در محاصره نیروهای آزادیبخش لیبی قرار دارند


بنابر خبرهای رسیده معمر قذافی و فرزندانش در محاصره نیروهای آزادیبخش لیبی قرار دارند
از سوی دیگر مجسمه طلای آیشه قذافی و حمامهای مجلل قذافی و فرزندانش در این ویدئو در زیر نگاه کنید
نیروهای آزادیبخش لیبی میگویند معمر قذافی را محاصره نموده اند به گفته روزنامه آفتن بلادت نیروهای آزادیبخش لیبی به یک خانه مشکوک شده اند که به احتمال زیاد معمر قذافی و فرزندانش آنجا باشند و درگیریهای سنگینی در آن منطقه در جریان میباشد میان نیروهای رو به زوال و نیروهای جدید آزادیبخش لیبی .

لیبی؛ انقلابیون می گویند قذافی را محاصره کرده اند

شبکه تلویزیونی سی ان ان لحظاتی پیش در خبر فوری گزارش داد، انقلابیون لیبیایی در طرابلس اعلام کردند معمر قذافی و شماری از فرزندانش را در ساختمانی نزدیک باب العزیزیه محاصره کردند.

خبرگزاری فرانسه نیز در گزارشی فوری از تیراندازی شدید بمدت نزدیک به یکساعت در نزدیکی هتلی در مرکز طرابلس خبر داده است.


لیبی؛ ماموران انگلیسی و فرانسوی در تعقیب قذافی

یکی از خبرنگاران خبرگزاری فرانسه که در طرابلس حضور دارد دقایقی پیش اعلام کرد، اوضاع در طرابلس امروز نسبتا آرام بود و به جز چند صدای تیراندازی پراکنده، هیچ صدای دیگری در طرابلس به گوش نمی رسید.

این منبع با این حال تصریح کرد جستجوها برای یافتن قذافی و پسرانش همچنان در پایتخت لیبی ادامه دارد و انقلابیون آماده می شوند تا به دو منطقه که همچنان در کنترل طرفداران قذافی است، حمله کنند.

یکی از فرماندهان انقلابیون در گفتگو با خبرگزاری فرانسه گفت آنها برای یافتن قذافی و پسرانش هر جایی را جستجو می کنند.

به گفته وی، برخی شایعات حاکی از آن است که معمر قذافی و پسرش سیف الاسلام در محلی در نزدیکی فرودگاه پنهان شده اند.

این فرمانده انقلابیون گفت، تا وقتی قذافی و پسرانش بازداشت نشده و یا از کشور بیرون رانده نشوند، هیچ کس در آرامش نخواهد بود.


ماموران انگلیسی و فرانسوی در تعقیب قذافی

افسران اطلاعاتی فرانسوی و انگلیسی با پوشش های متفاوت در لیبی حضور دارند. آنها به تجهیزات مخابراتی مجهز هستند و در کانتینرهای قابل انتقال تردد می کنند.

روزنامه دیلی تلگراف به نقل از منابع وزارت دفاع انگلیس در این باره نوشت، نیروهای ماهر و آموزش دیده چند هفته پیش به لیبی اعزام شده اند و نقشی کلیدی در هماهنگ سازی نبرد در این کشور ایفا کرده اند.

به نوشته این روزنامه، در حال حاضر وظیفه اصلی این نیروها در لیبی، پیدا کردن قذافی است.

وزارت دفاع انگلیس از اظهار نظر درباره این گزارش خودداری کرده است.


شنودهای تلفنی نشان می دهد قذافی در ليبی است

کارشناسان و دیپلماتها معتقدند معمر قذافی دیکتاتور سابق لیبی هنوز در این کشور حضور دارد.

به گزارش شبکه تلویزیونی فرانس24، رولان ژاکار رئیس سازمان رصد بین المللی تروریسم در این باره گفت، بر اساس شنودهای سازمانهای اطلاعاتی غربی در منطقه، قذافی هنوز در لیبی حضور دارد و این کشور را ترک نکرده است.

این منبع افزود، کارشناسان چندین فرضیه را در مورد محل اختفای قذافی مطرح کرده اند. یکی از این فرضیه ها حضور او در شهر سرت زادگاهش است که نیروهای شورای ملی انتقالی درحال پیشروی به سوی آن هستند. فرضیه دیگر حضور قذافی در شهر قطرون در جنوب صحرای لیبی است.

قذافی در سال 1986 نیز پس از حمله هوايی آمریکا در همین شهر مخفی شده بود. فرضیه دیگر پناه بردن قذافی به صبحا قلمرویی نظامی است که پایگاهی هوایی نیز در ان واقع است. از این منطقه قذافی می تواند به سوی کشور نیجر یا الجزایر یا حتی چاد فرار کند.

این درحالی است که در مقر قذافی در باب العزیزیه نیروهای انقلابی هیچ یک از اعضای خانواده او را پیدا نکردند.

برخی ها می گویند قذافی از طریق تونلهای زیرزمینی فرار کرده است. این تونلها شبکه ای پنجاه کیلومتری را تشکیل می دهند که به طور مخفیانه در دوران حکومت قذافی ساخته شده است.

انقلابیون لیبی می گویند درحالی که قذافی مخالفان خود را موش کثیف می خواند، خودش امروزه مثل موش صحرایی از زیر زمین فرار کرده است.

----------------------------------

مردم سوریه: با بشار اسد مانند قذافی برخورد کنید

العربیه: رئیس جمهور فرانسه در یک گفت گوی رسانه ای اعلام کرد دلایلی برای دخالت نظامی در سوریه وجود ندارد اما وی تأکید کرد که کشور متبوعش در صورت صدور قطعنامه از سوی سازمان ملل آمادگی دخالت نظامی در سوریه را دارد.

نیکلا سارکوزی درعین حال تأکید کرد فرانسه اجازه نخواهد داد که رژیم بشار اسد به سرکوب معترضان سوری ادامه دهد.

همزمان مخالفان سوری می گویند، راه حل نظامی می تواند نجات دهنده آنها از سرکوب رژیم سوریه باشد.

سلام الحموی، روزنامه نگار سوری مخالف رژیم بشار اسد در پاسخ به سوال مجری العربیه در رابطه با افکار عمومی مردم سوریه نسبت به احتمال دخالت نظامی در این کشور گفت:" موفقیت دخالت نظامی ناتو در لیبی مردم سوریه را متقاعد کرده است که این راه حل می تواند نجات دهنده آنها از سرکوب روزانه رژیم باشد."


شورای امنیت حساب های بانکی بشار اسد را بلوکه کرد

شورای امنیت سازمان ملل در چارچوب گسترش فشارها علیه رژیم سوریه به دلیل سرکوب اعتراض ها 24 تن از مقامات این کشور را تحریم کرده است.

این تحریم ها شامل توقیف املاک ، بلوکه کردن حساب های بانکی و ممنوعیت سفر مقامات تحریم شده است.

دراین لیست نام بشار اسد رئیس جمهور سوریه ، ماهراسد برادر وی و همچنین رامی مخلوف پسردائی او و21 تن دیگر از مقامات این کشور ذکر شده است.

شورای امنیت همچنین دارایی چهار شرکت بزرگ ساختمانی که رامی مخلوف مالک آنهاست توقیف کرده است.


تعدادی از افسران ارتش به مخالفان پیوسته اند

شهرهای سوریه همچنان شاهد تظاهرات گسترده مخالفان است وگزارش های رسیده حاکی است تعدادی از افسران ارتش به مخالفان پیوسته اند و با نیروهای هوادار بشار اسد درگیر شدند.

نیروهای جدا شده از ارتش در مناطق " بابا عمر " و " حمص " با نیروهای دولتی درگیر شدند.

در همین حال سفیرآمریکا به صورت سرزده از منطقه " بلده " در جنوب سوریه دیدار کرد.

منطقه بلده از مناطق مهم سازماندهی اعتراضات اخیر سوریه است و طی ماه های گذشته شاهد تظاهرات گسترده ای بوده است.

ناظران سیاسی معتقدند دیدار سفیر آمریکا از " بلده " مقامات سوریه را به شدت خشمگین کرده اس و این دیدار به او امکان می دهد تا شخصا رویدادهای جاری را به مقامات آمریکا و شورای امنیت منعکس کند.

سفیر آمریکا همچنین از منطقه " بلده جاسم" در 30 کیلومتری ارتفاعات جولان دیدن کرد.

این منطقه نیز شاهد قیام مردم علیه رژیم بشار اسد بود و در ماه مه گذشته 12 نفر در منطقه مذکور در یک روز به دست نیروهای امنیتی سوریه کشته شدند.

سازمان ملل در تازه ترین گزارش خود می گوید از آغاز اعتراضات در سوریه تاکنون نزدیک به 2200 تن کشته شدند .

شورای حقوق بشر سازمان ملل روز چهار شنبه علی رغم مخالفت روسیه، چین و کوبا تحقیقات گسترده ای را در مورد ارتکاب جنایت ضد بشری در سوریه آغاز کرده است.


قذافی در طرابلس پناه گرفته است

یک مقام سابق آمریکایی گفت، دیکتاتور لیبی نمی تواند از طریق هوایی از لیبی فرار کند.

به گزارش شبکه تلویزیونی فاکس نیوز، بیل ریچاردسون نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل گفت، به نظر من، قذافی در طرابلس پناه گرفته است. قذافی همانند صدام حسین است که به ندرت دو شب پیاپی را در یک مکان واحد می خوابید.

این دیپلمات سابق آمریکايی افزود، قذافی هنوز هم در لیبی حامیانی دارد. اما به هرحال، در نهایت دستگیر خواهد شد.

------------------------------------

اتحادیه اروپا سپاه قدس را بخاطر دخالت در کشتارهای سوریه نیز تحریم کرد

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- اتحادیه اروپا، دیروز (چهارشنبه) رسماً اعلام کرد که سپاه قدس سپاه پاسداران را، به دلیل نقش داشتن در کشتار معترضان سوری مورد تحریم قرار می دهد.

به نوشته نشریه رسمی اتحادیه اروپا، این تحریم ها به دلیل کمک های فنی و تجهیزاتی سپاه قدس، به نیروهای امنیتی وابسته به بشار اسد در زمینه سرکوب معترضان برقرار شده است.

پیشتر نیز، چند تن از فرماندهان سپاه قدس، واحد برون مرزی سپاه پاسداران حکومت ایران به دلیل نقش آنها در سرکوب مردم سوریه، مورد تحریم اتحادیه اروپا و ایالات متحده قرار گرفته بودند.

از جمله این افراد، می توان به سرتیپ پاسدار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس اشاره کرد.

هذیان های احمدی نژاد ادامه دارد: «اسرائیل از نقشه جغرافیا محو شود»

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- محمود احمدی نژاد در بخشی از مصاحبه خود با تلویزیون "المنار"، ارگان رسانه ای حزب الله که بودجه آنرا خود حکومت ایران تأمین می کند، به حمله علیه اسرائیل پرداخت و گفت محو اسرائیل از نقشه جغرافیا، اصل اساسی سیاست خارجی جمهوری اسلامی است.

رییس جمهور اسلامی، درباره طرح فلسطینی ها برای درخواست از سازمان ملل که کشور مستقل فلسطین را در مرزهای پیش از جنگ شش روزه به رسمیت بشناسد، گفت: ما تنها زمانی از این طرح حمایت می کنیم، که مقدمه ای باشد برای نابودی کامل اسرائیل.

احمدی نژاد، سپس با نادیده گرفتن تنش شدید در روابط حکومت ایران با کشورهای عرب و به ویژه امیرنشین های خلیج فارس، مدعی شد که تنها دشمن جمهوری اسلامی در منطقه، به گفته او اسرائیل است، و سپس در پاسخ به پرسشی در زمینه روابط تهران – قاهره، گفت: «اگر روابط ایران و مصر برقرار شود، اسرائیل را نابود خواهیم کرد».

یادآوری می کنیم که حکومت جدید مصر نیز، تا کنون همه تلاش های جمهوری اسلامی برای از سرگیری روابط دو جانبه را یا بی پاسخ گذاشته یا رد کرده است.

جلال طالبانی: تداوم "بهار عربی" نگران کننده است

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- رییس جمهوری عراق، پرزیدنت جلال طالبانی نگرانی خود را از اوضاع در کشورهای عرب ابراز داشت.

آقای طالبانی گفت: وقایعی که در کشورهای عرب رخ می دهد نگران کننده است و نتایج هنوز مشخص نیست.

او افزود: عراق می تواند نقش مهمی را در منطقه ایفا کند.

روسیه: ایران حق ندارد بخاطر ندادن اس – 300 از ما شاکی شود

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- یک سخنگوی وزارت خارجه روسیه می گوید این تحریم های بین المللی است که دست مسکو را در قرارداد فروش سامانه موشکی "اس- 300" به ایران بسته است، و جمهوری اسلامی حق ندارد بابت تحویل ندادن این موشک ها، از روسیه به دادگاه بین المللی شکایت کند.

به گزارش خبری فرانسه، آقای لوکاشویچ، سخنگوی وزارت خارجه روسیه با تأکید بر اینکه قطعنامه 1929 سازمان ملل، تحویل این سامانه موشکی به ایران را غیرممکن کرده است، گفت حکومت ایران هم به جای آنکه به دنبال شکایت باشد، باید به دنبال راه حلی برای رسیدن به تفاهم متقابل باشد.

محمد رضا سجادی، سفیر ایران در مسکو دیروز (چهارشنبه) در گفتگو با خبرگزاری "ریانووستی" گفت که ایران از روسیه به دلیل تحویل ندادن سامانه موشکی "اس – 300"، به دادگاه بین المللی شکایت کرده است.

شادمانی مردم لیبی از فروپاشی حکومت قذافی امروز (پنجشنبه) ادامه داشت

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- در حالی که جهان اکنون خود را برای عصر بعد از قذافی درلیبی آماده کرده، کشورهای بسیاری نگران قراردادهای نفتی هستند که با او امضا نموده اند.

با آنکه چین و روسیه در آغاز از دخالت ناتو در امور لیبی حمایت نکرده بودند، دیروز (چهارشنبه) سیاست خود را تغییر دادند. چین نیز از حکومت جدید در لیبی حمایت کرد و تأکید نمود که انقلابیون خواهند توانست ثبات را به لیبی بازگرداند. روسیه اما درخواست برای گفتگوی میان طرفداران قذافی با انقلابیون را تکرار کرد، و گفت: در صورتی که انقلابیون بتوانند مردم لیبی را متحد کنند آنها را به رسمیت خواهد شناخت.

سفارت روسیه در طرابلس اکنون پرچم جدید لیبی را بر سر در سفارتخانه آویخته و سفارت ایران نیز در پی شناسایی رژیم جدید لیبی از سوی حکومت اسلامی، به همین اقدام دست زده است.

آقای محمود جبرییل، از سران شورای انتقالی لیبی دیروز (چهارشنبه) در پی دیدار با پرزیدنت نیکولا سرکوزی، رییس جمهوری فرانسه در کاخ الیزه، به جهان نسبت به برقراری حکومت مردمسالار در لیبی اطمینان داد.


آیا احمدی نژاد از سقوط قذافی درس عبرت گرفت؟
سرکوبگر ایران به سوریه، پند گفتگو با ملت خود می دهد!

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- در حالی که اتحادیه اروپا دیروز (چهارشنبه) نام سپاه قدس سپاه پاسدارن حکومت ایران را، به دلیل نقش آن در سرکوب مردم سوریه در فهرست تحریم های خود قرار داد، رییس جمهوری اسلامی، محمود احمدی نژاد دولت دمشق و مخالفان رژیم بشار اسد را فرا خواند که با گفتگو، به ماه های خونریزی در آن کشور پایان دهند.

احمدی نژاد که در گفتگو با تلویزیون "المنار"، ارگان حزب الله لبنان سخن می گفت، افزود: «مردم و دولت سوریه باید با یکدیگر صحبت کنند و به یک تفاهم دسته جمعی برسند».

رییس جمهوری اسلامی گفت: «وقتی مشکلی میان مردم یک کشور و حکومت آنها بروز می کند، آنها باید کنار یکدیگر بنشینند و به دور از خشونت به یک راه حل دست یابند».

این سخنان را فردی می گوید که برای باقی ماندن در پست ریاست جمهوری، در دو سال گذشته دست به هر جنایتی زده است.

احمدی نژاد سپس مدعی شده گفت: «باید توجه داشت که توسل به درگیری داخلی و کشتار، از هر طرف که باشد، به سود رژیم صهیونیستی است».

وی که به وضوح نگران آن بود که حوادث لیبی در سوریه تکرار شود، گفت: «آرزوی غربی ها است که همان اتفاقی که در لیبی رخ داد، در سوریه هم بیافتد».

احمدی نژاد با ابراز ناخرسندی از سقوط قذافی در لیبی، گفت: «سازمان ملل در لیبی دچار اشتباه تاریخی شد و به جای آنکه برای برقراری مذاکره و تفاهم میان معارضان و دولت قذافی تلاش کند، در خط دشمن قرار گرفت».

اما در همین گفتگو نیز، محمود احمدی نژاد هر چند سعی داشت خود را به نوعی هوادار دستکم بخشی از مخالفان رژیم اسد در سوریه نشان دهد، ولی با این ادعا که خیزش مردمی در سوریه "ضد اسرائیلی" نیست، مدعی شد که به همین دلیل، مردم انقلابی سوریه به گفته او نمی توانند خود را آزادیخواه بدانند.

احمدی نژاد گفت: «معیار انقلابی بودن و آزادیخواهی، میزان مخالفت با موجودیت اسرائیل است».

هاآرتص: تنش در مناسبات ایران و ترکیه بر سر سوریه شدت گرفت

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- روزنامه اسرائیلی "هاآرتص امروز (پنجشنبه) نوشت: در روزهای اخیر تنش در روابط ایران و ترکیه بر سر روابط با سوریه بالا گرفته است.

نخست وزیر ترکیه، آقای رجب طیب اردوغان این هفته خطاب به رهبر رژیم سوریه، بشار اسد گفت: آنهایی که سعادت خود را در سلطه جویی می دانند، سرانجام خود در خونی که ریخته اند غوطه ور خواهند شد.

ترکیه در رابطه با موضوع سوریه اکنون عملاً به کشورهای غرب پیوسته ولی هنوز خواهان کناره گیری اسد نیست.

انتقادهای رجب طیبب اردوغان از سوریه موجب شده که روابط او با سران حکومت اسلامی ایران تیره شود.

محمود احمدی نژاد یکشنبه این هفته تلفنی با آقای ارودغان تماس گرفت و به نوشته روزنامه "تهران تایمز" به او گفت: «دخالت ایالات متحده و اروپا را در خاورمیانه نمی توان پذیرفت چرا که نمی توان برای مسایل منطقه ای راه حلی را که مربوط به کشورهای غرب است پیدا کرد».

احمدی نژاد به آقای اردوغان پیشنهاد کرد به اتفاق همدیگر در مورد سوریه فعالیت کنند ولی اردوغان به او گفت که نخست اسد باید خونریزی را قطع نماید.

روزنامه های ایران اخیراً ترکیه را به دودوزه بازی متهم کردند و این دیدگاه را مطرح ساختند که ترکیه به انقلابیون سوری اسلحه می رساند و به نماینده ایالات متحده در منطقه تبدیل شده است.

کشتارها در سوریه در آخرین شب جمعه رمضان ادامه یافت

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- نقض حقوق بشر و سرکوب تظاهرات مردمی و کشتار تظاهر کنندگان امروز (پنجشنبه) در سوریه ادامه یافت.

شاهدان عینی گزارش دادند که ده ها واحد تانک به شهرکی در حومه شهر "دیرالزور" حمله برده اند و در آنجا آتشباری شدیدی جریان دارد.

در شهر حلب هم مأموران اسد برق مردم را قطع کرده اند.

شبکه تلویزیونی "العربیة" گزارش داده است که نیروهای امنیتی سوریه یک کاریکاتوریست را به این دلیل که کاریکاتورهایی از اسد را کشیده است شکنجه کرده اند، به طوری که وی اکنون در بیمارستان بستری شده است و اپوزیسیون سوری برای آنکه افراد بیشتری کشته نشوند، خواهان مداخله نظامی ناتو شده است.

قرار است وزیران خارجه کشورهای عرب روز شنبه در قاهره گرد هم بیآیند و در زمینه پیشنهاد درخواست از اسد برای قطع سرکوب خشونت بار تظاهرات و موعد انجام اصلاحات در سوریه تصمیم بگیرند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر