Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۰ شهریور ۶, یکشنبه

پلیس در جستجوی قربانیان مرد کودک آزار


پلیس در جستجوی قربانیان مرد کودک آزار


ادراه پلیس روش جدیدی را برای پیدا کردن قربانیان آزار جنسی توسط مرد ۴۱ساله ای که اخیرا دستگیر شده است، به کار می برد. برای امکان تماس با این دختران، ادراه پلیس به ۸۰۰ آدرس پستی الکترونیکی که در کامپیوتر این مرد یافته است، ایمیل فرستاده است و از آنها خواسته است که اگر توسط این مرد مورد تماس و یا آزار قرار گرفته اند ، با پلیس تماس بگیرند.

کریستر آکسلینگ از ادراه پلیس سودرمالم در استکهلم می گوید که این روش موفق آمیز بوده است و تعداد زیادی تماس برقرار شده است. او می گوید که با این ایمیل به قربانیان نوشتیم که آنها تنها نیستند و برای شکایت از این مرد آنها را تشویق کرده ایم.

این مرد ۴۱ ساله از ماه آوریل در بازداشت به سر می برد. او متهم است که کودکان زیادی را بر روی اینترنت فریب داده است و مورد آزار جنسی قرار داده است. پلیس استکهلم با افشای نام های مستعار این مرد بر روی اینترنت مانند Hick69mm@hotmail.com و Peter_i_Sthlm امیدوار است که قربانیان بیشتری را مورد شناسائی قرار دهد. کودکان و نوجوانانی که توسط این فرد مورد تماس بوده اند می توانند با تلفن9440597 072 این مسئله را با پلیس در میان بگذارند.

--------------------------
Synovates logotyp

نظرسنجی جدید: چهار حزب در زیر خط انتخاب در پارلمان هستند

نظر سنجی جدیدی که انستیتوی سینو وات Synovate انجام داده است و روزنامه داگنز نی هتر آن را انتشار داده است، نشان می دهد که چهار حزب دموکرات های سوئد، دموکرات مسیحی ، مرکز و چپ از پشتیبانی کمتر از چهار درصد مردم برخوردارند. با این ترتیب اگر انتخابات امروز برگزار می شد، این چهار حزب نمی توانستند وارد پارلمان شوند.

بیشترین کاهش پشتیبانی مربوط به حزب دموکرات های سوئد است. این حزب که مخالف سیاست مهاجر پذیری است، نزدیک به دو درصد از هواداران خود را از دست داده است که این میزان چهل درصد کل رای دهندگان به این حزب است. انستیتوی نظر سنجی سینووات این کاهش را موقت ارزیابی می کند و آن را ناشی از پیامدهای عملیات تروریستی در نروژ می داند.

حزب دموکرات های مسیحی نیز با کاهش ۱.۲ درصدی به ۳.۳ درصد آرا رسیده است. کارشناسان عقیده دارند که در انتخابات قبلی، تنها رای دادن تاکتیکی برخی از هواداران دیگر احزاب بورژوازی به این حزب باعث شد که دموکرات های مسیحی بالای چهار درصد رای بیاورند و وارد پارلمان شوند.

--------------------

بدبینی خانوارهای سوئدی نسبت به وضعیت اقتصادی سوئد

دبینی به اقتصاد کشور
به گزارش اکوت بخش خبری رادیو سوئد، خبرهای مربوط به مشکلات اقتصادی برخی از کشورها در تابستان امسال، برای نمونه بحران مربوط به قرض های هنگفت برخی از کشورهای عضو اتحادیه ی اروپا و یا مشکلات مالی آمریکا که کاهش ارزش سهام در جهان را به دنبال داشت، بر دید خانوارهای سوئدی نیز تاثیر گذاشته است. خانوارهای سوئدی دیگر خوش بینی گذشته نسبت به رشد اقتصادی کشور را ندارند. بررسی های انجام شده نیز نشان می دهد که رشد اقتصادی سوئد به نسبت سال گذشته، ۲۰۱۰ و نیمه ی اول سال جاری کاهش داشته است.
---------------------------

طوفان آیرین به نیویورک رسید

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- توفان "آیرین" امروز (یکشنبه) سرانجام به ایالت نیویورک آمریکا رسید و رودخانه های اطراف شهر طغیان کرده اند و به موجب گزارش های رسیده، جنوب منهتن را آب فرا گرفته است.

به موجب ارزیابی ها، موج آب به ارتفاع هشت متر رسیده است.

شهر نیویورک اکنون کاملاً خالی شده، همه فرودگاه ها بسته اند، سوپر مارکت ها و فروشگاه ها کار نمی کنند، وسایط نقلیه از حرکت باز مانده اند و هیچگونه مراسم فرهنگی یا مسابقه ورزشی در آنجا انجام نمی گیرد و مردم برای آنکه جلوی ورود سیلاب را به خانه هایشان بگیرند، کیسه های پر از شن را جلوی درها قرار داده اند.

سرعت توفان، یکصد و سی کیلومتر در ساعت است. در جریان این توفان سهمگین، تا کنون در ایالات نیوجرسی و کارولینای شمالی، 9 نفر در اثر سقوط درختان و یا تصادف رانندگی قربانی شده اند و برق سه میلیون شهروند در ساحل شرقی ایالات متحده قطع گردیده است.

شهردار نیویورک پیشتر از مردم خواسته بود به مکان های امن بروند ولی امروز (یکشنبه) گفت: دیگر برای تخلیه کامل شهر دیر شده و مردم باقی مانده باید ضمن تأمین آذوقه، در خانه ها باقی بمانند.

ده ها هزار شهروند اسرائیلی اکنون در نیویورک هستند و به طور پیوسته تلفن آنها زنگ می زند و آنان می کوشند خانواده های خود را در اسرائیل از نگرانی درآورند.

یادآوری می کنیم که هزاران ایرانی تبار، به ویژه یهودیان ایرانی نیز در نیویورک زندگی می کنند، که روز گذشته (شنبه) خانم بهناز دیلمانیان، یکی از این ایرانیان و از کارکنان نشریه "پیام"، در مصاحبه با صدای اسرائیل، شنوندگان ما را در جریان آخرین شرایط ساحل شرقی آمریکا قرار دادند.

مرد شماره 2 القاعدة و رابط سازمان با ایران کشته شد

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- ضربه جدیدی به القاعدة وارد شد و اعلام گردید که رابط آن سازمان تروریستی با سران حکومت اسلامی ایران و سرکرده شماره دو آن سازمان ترور بین المللی، عطیه عبدالرحمن به هلاکت رسیده است.

این فرد ریاست ستاد عملیاتی القاعدة را برعهده داشت و بارها از سوی اسامة محمد بن لادن، رهبر معدوم القاعدة به ایران سفر کرده و به نیابت از جانب او با مقامات حکومت اسلامی دیدار نموده بود.

به گفته یک مقام ارشد آمریکایی، عبدالرحمن هفته گذشته در استان وزیرستان پاکستان، در یک حمله هوایی از سوی جنگنده های آمریکایی به قتل رسید.

وزیر دفاع ایالات متحده، آقای لئون پانه تا، یک ماه پیش در پی هلاکت بن لادن گفته بود القاعدة ضعیف شده است و در ماه ژوئن نیز اعلام گردید عبدالله محمود، رهبر القاعدة در شرق آفریقا، در کشور سومالی هلاک گردیده است.

محمود در حمله به سفارت خانه های آمریکا در کنیا و تانزانیا در سال 1998 و نیز عملیات تروریستی در هتلی در مومباسا در سال 2002 که چند شهروند اسرائیلی در آن کشته شدند، دخالت داشت.

طرابلس در مسیر آرامش؛ حضور احتمالی نیروهای عرب برای برقراری آرامش کامل

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- در شهر طرابلس، پایتخت لیبی که به تسلط کامل انقلابیون لیبیایی درآمده، امروز (یکشنبه) آرامش نسبی برقرار بود و تنها گاه به گاه صدای تیراندازی هایی از جانب طرفداران معمر قذافی و انقلابیون مسلح به گوش می رسید.

مأموران شورای ملی موقت لیبی برای یافتن معمر قذافی، اکنون در زاگاه او، شهر "سرت" به سر می برند که در 450 کیلومتری شرق طرابلس قرار دارد.

این احتمال داده شده که طرفداران حاکم سرنگون شده لیبی در "سرت"، سلاح غیرمتعارف پنهان کرده باشند و لذا جنگنده های ناتو به حمله به انبارهای سلاح آن شهر و از جمله موشک های "اسکاد" پرداخته اند و مأموران شورای ملی موقت با تماس با قبایل در آنجا می کوشند آنها را به تسلیم بدون خشونت متقاعد سازند.

هنوز معلوم نیست قذافی در کجا به سر می برد. روز گذشته (شنبه) گزارشی پخش شد مبنی بر این که وی و خانواده اش به کشور الجزایر گریخته اند ولی مقامات الجزایری این موضوع را تکذیب کردند.

رییس شورای ملی موقت لیبی، مصطفی عبدالجلیل می گوید در مرحله کنونی انقلابیون قادر نیستند نظم کامل را در لیبی برقرار سازند و امنیت کامل به شهروندان بدهند و لذا احتمال دارد وی از نیروهای عربی و اسلامی دعوت کند در برقراری امنیت در لیبی او را یاری دهند.

عبدالجلیل در عین حال تأکید کرد که قصد ندارد از اروپا یا ناتو در این زمینه کمکی بخواهد و اشتباهات عراق را تکرار کند.

کشف گور دسته جمعی قربانیان قذافی در لیبی

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- با پیروزی انقلاب لیبی، هر روز که می گذرد ابعاد گسترده تری از جنایات قذافی علیه مردم کشورش فاش می شود.

شامگاه دیروز (شنبه) انقلابیون در شهر طرابلس به انباری برخوردند که در آن 53 جسد بر روی همدیگر تلنبار شده بودند.

به گفته شاهدان عینی، با نزدیک شدن نیروهای انقلابی به طرابلس، طرفداران قذافی صدها تن را اعدام کرده بودند.

انقلابیون از دفتر نخست وزیر پیشین لیبی سندی پیدا کرده اند که نشان می دهد قذافی تا چه حد از واقعیت ها بی خبر بوده؛ زیرا تنها یک ماه پیش از سقوط حکومت خود، قصد داشته خود را به عنوان پادشاه معرفی کند.

روسیه هم به اسد هشدار داد؛ اگر اصلاحات نکنی حمایت ما هم قطع خواهد شد

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- تلاش ها برای متقاعد ساختن رژیم سوریه به قطع سرکوب تظاهر کنندگان در آن کشور که تنها خواهان رسیدن به آزادی و دموکراسی هستند امروز (یکشنبه) ادامه یافت و این احتمال مطرح گردید که آغاز دخالت بین المللی در مناقشات سوریه نزدیک شده باشد.

شبکه تلویزیونی "العربیة" امروز (یکشنبه) گزارش داد: معاون وزارت خارجه روسیه، میخائل بوگدانف امشب رهسپار دمشق خواهد شد و با بشار اسد و وزیر خارجه سوریه، ولید المعلم دیدار می کند و خواستار خواهد شد که نیروهای امنیتی از شهرهای سوریه عقب نشینی کنند، هر گونه خشونت علیه مردم متوقف شود و بشار اسد انجام اصلاحاتی را که قول داده آغاز کند.

به گزارش "العربیة"، معاون وزارت خارجه روسیه به بشار خواهد گفت که اگر به این درخواست ها عمل نکند، دولت مسکو ناچار خواهد شد از تحریم های جدید علیه سوریه در شورای امنیت حمایت کند.

از سوی دیگر، اتحادیه عرب شامگاه دیروز (شنبه) در قاهره همآیش داشت و در پایان آن، وزیران خارجه کشورهای عرب از بشار اسد خواستند به خونریزی در کشورش پایان دهد و تصمیم گرفتند دبیرکل اتحادیه، آقای نبیل العربی را برای پل زدن بر اختلافات اسد و اوپوزیسیون به دمشق بفرستند ولی نماینده سوریه در اتحادیه عرب، امروز (یکشنبه) خبر رفتن العربی را به دمشق نادرست خواند.

پرزیدنت عبدالله گول، رییس جمهوری ترکیه کشوری که تا کنون بارها از اسد خواسته به خشونت علیه ملتش پایان بدهد، امروز (یکشنبه) گفت وضع در سوریه به مرحله ای رسیده که هرگونه تغییری در آنجا داده شود دیگر بسیار جزیی و بسیار دیر خواهد بود.

نگرانی آمریکا و اسرائیل از انبار تسلیحات شیمیایی سوریه

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- روزنامه آمریکایی "وال استریت جورنال" گزارش داد که اسرائیل و ایالات متحده اوضاع در سوریه را با نگرانی دنبال می کنند و از آن بیم دارند که انبارهای گاز سمی و موشک های دوربرد به دست تشکل ها و گروه های تروریستی بیافتد.

به نوشته "وال استریت جورنال"، مسئولان اطلاعاتی ایالات متحده ارزیابی می کنند که جنگ افزارهای غیرمتعارف سوریه شامل مقادیر زیادی گاز خردل، گاز "وی. اکس" و موشک های دوربرد است.

ارزیابی شده که سوریه در سراسر آن کشور، دستکم در پنج محل گاز شیمیایی تولید می کند و برخی از کارگاه های ساخت این گازها، در نزدیکی باشگاه های نظامی قرار دارند.

نیویوک پست: سوریه به میدان جنگ ایران و ترکیه تبدیل شده

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- در حالی که روز گذشته (شنبه)، وزیر خارجه جمهوری اسلامی بار دیگر تأکید کرد که حکومت ایران تا جای ممکن از رژیم بشار اسد حمایت می کند، روزنامه آمریکایی "نیویورک پست" در تحلیلی نوشت که سوریه هم اکنون به میدان "جنگ قدرت" حکومت های ایران و ترکیه تبدیل شده است.

آقای علی اکبر صالحی دیروز (شنبه)، هر چند بشار اسد را فرا خواند تا به آنچه "مطالبات مشروع" مردم خواند فوراً پاسخ بگوید، ولی همزمان، بار دیگر مدعی شد که تغییر نظام سوریه، "توطئه" آمریکا و اسرائیل است و گفت حکومت ایران از اسد حمایت می کند.

وی همچنین به غرب و ناتو هشدار داد که باید فکر دخالت نظامی در ناآرامی های سوریه را از ذهن به دور کند، چرا که به گفته صالحی، سوریه "خط مقدم جبهه مقاومت علیه اسرائیل" است.

در همین حال، روزنامه لبنانی "النهار" گزارش داد که همزمان با سفر هفته گذشته امیر قطر به تهران، محمود احمدی نژاد در تماس تلفنی با نخست وزیر ترکیه، از او خواسته است که یک "مجموعه واسطه" تشکیل شود تا بشار اسد را برای انجام اصلاحاتی توجیه کند.

احمدی نژاد پیشتر گفته بود خشونت از هر طرف که باشد، به گفته او "به نفع اسرائیل" است.

خبرگزاری "فارس"، وابسته به سپاه پاسداران امروز (یکشنبه) نوشت که امیر قطر، در سفر خود به تهران حامل پیام غرب در مورد سوریه برای ایران بوده، که به نوشته "فارس" احمدی نژاد "پاسخ محکمی" به او داده است.

آیا کروبی را برای "اعتراف تلویزیونی" تحت فشار گذاشته اند؟!

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- انتشار گزارش هایی در برخی تارنماهای خبری، مبنی بر اینکه شیخ مهدی کروبی اعتراف نامه ای را تهیه کرده است، نگرانی ها فراوانی در میان هواداران او به وجود آورد.

این خبرها در حالی منتشر می شود که خانم فاطمه کروبی، همسر مهدی کروبی روز جمعه گفت که همسرش را از آغاز ماه رمضان، چهار هفته پیش، به یک آپارتمان کوچک منتقل کرده اند و حتی خانم فاطمه نیز موفق نشده او را ملاقات کند.

کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران با صدور بیانیه ای، از قول یک منبع آگاه و موثق نوشت که دستگاه های امنیتی حکومت، فشار سنگینی را بر این روحانی وارد کرده اند تا او را وادار به اعتراف های ساختگی در تلویزیون کنند.

آقای هادی قائمی، سخنگوی کمپین بین المللی حقوق بشر، با ابراز نگرانی شدید از وضعیت آقای کروبی گفت: «به نظر می رسد که حکومت در راه پروژه یک نمایش شنیع، تکراری و خسته کننده دیگری برای "اعتراف تلویزیونی" قدم گذاشته، تا کسانی که کروبی را در چنگال خود اسیر دارند، بتوانند مقاصد سیاسی خود را پیش برند».

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر