Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۰ شهریور ۷, دوشنبه

5 نفر از اعضای خانواده معمر قذافی به الجزایر پناهنده شدند


بنابر خبرهای که به زبان عربی منتشر شده است از کانال العربیه دوتا از فرزندان معمر قذافی همرا با زن و دخترش به الجزایر پناهنده شدند روز امروز صبح وارد خاک الجزایر شدند و وزارت خارجه الجزایر در یک بیانیه اعلام نموده است که صفیه قذافی محمد قذافی عایشه قذافی و هنعیل قذافی وارد وارد خاک الجزایر شده اند و تقاضای پناهندگی نموده اند.

تائید شد؛ فرار شماری از اعضای خانواده قذافی به الجزایر

به گزارش خبرگزاری فرانسه، یک مقام الجزایری امروز تائید کرد که همسر و سه تن از فرزندان معمر قذافی، دیکتاتور فراری لیبی وارد خاک الجزایر شده اند.

به گفته وزیر امور خارجه الجزایر، همسر و سه نفر از فرزندان قذافی روز دوشنبه وارد الجزایر شدند.

بنابراین گزارش، محمد و هانیبال قذافی دو تن از فرزندان دیکتاتور لیبی، صفیه همسر و عایشه دختر وی به همراه اعضای خانواده خود وارد الجزایر شده اند.

برخی منابع پیش تر اعلام كرده بودند كه معمر قذافی نیز روز شنبه با یک کاروان خودرو زره‌پوش از مرزهای شرقی لیبی وارد خاک الجزایر شده است.

شورای انتقالی لیبی برای یافتن زنده یا مرده قذافی 1.7 میلیون دلار جایزه تعیین کرده است و هم اکنون برخی مناطق از جمله طرابلس که انتظار می‌رود، ‌قذافی در آنجا پنهان شده باشد، تحت نظر و مراقبت است.

ئاژانسی ده نگو باسی کوردستان
این هم لینک خبر به زبان عربی
----------------------------------

جمع آوری آنتن های ماهواره در شهر کامیاران

خبرگزاری هرانا - نیروهای لباس شخصی به همراه نیروهای انتظامی روز گذشته به تعدادی از منازل شهروندان کُرد در شهر کامیاران یورش برده و اقدام به جمع آوری آنتن‌های ماهواه ایی کرده‌اند.

بنابه اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز گذشته یکشنبه مورخ ۶ شهریورماه ده‌ها تن از نیروهای لباس شخصی به همراه تعدادی از نیروهای انتظامی در محله اطراف بیمارستان سینا شهر کامیاران به منزل شهروندان کرد یورش برده و ضمن بی‌احترامی به ساکنین منازل اقدام به جمع آوری آنتن‌های ماهوره ایی کرده‌اند.

لازم به ذکر است پیش‌تر نیز ده‌ها روستای تابعه شهر کامیاران نیز از سوی نیروهای لباس شخصی و نیروهای اداره اماکن محاصره شده بود و این نیرو‌ها با یورش به منازل ساکنین این روستا‌ها اقدام به جمع آوری آنتن های ماهوره ایی کرده بودند.

----------------------

مخالفت با مرخصی یک زندانی سیاسی کرد در مهاباد

آژانس خبری موکریان
سرویس حقوق بشر

بر اساس گزارش رسیده از مهاباد با اعطای مرخصی به یک زندانی اهل این شهر به نام هیوا پورمند مخالفت شده است.

به گزاش آژانس خبری موکریان و به گفته نزدیکان این زندانی، مقامات قضایی شهر مهاباد به دلیل مخالفت یکی از نهادهای امنیتی، تاکنون از دادن مرخصی به این شهروند که بیش از دو سال است در زندان بسر می برد، خودداری کرده اند.

گفتنی است براساس حکم صادره از سوی دادگاه انقلاب مهاباد، هیوا پورمند ، به اتهام همکاری و عضویت در احزاب غیرقانونی به 6سال حبس محکوم شد که این حکم در دادگاه تجدید نظر استان آذربایجان غربی به 5 سال کاهش یافت.

لازم به ذکر است پورمند که اهل روستای قم قلعه از توابع شهر مهاباد است هم اکنون در زندان مرکزی این شهر دوران محکومیت خود را سپری می نماید.

بر گرفته از www.mukriannews.com

----------------


افشا گری من ...گر از این دست که دیدی نبود دگر این جان به تن یار چو سهراب و ندایی که بدیدی نبو...




----------

سەردانەکەی بارزانی کاریگەری لەسەر وەستانی تۆپ بارانەکان نابێت !

پاش هاتنەوەی نێچیر بارزانی جێگری سەرۆکی پارتی دیموکراتی کوردستان دەنگۆی حیزبی و حکومی هەردوو حیزبی دەسەڵاتدار وابوو بەو سەردانەحکومیە کۆتایی بە تۆپبارانەکان و سنوور بەزاندن دێت ، بەڵام ئەوەی لەسەرچاوە حکومیە ئێرانیەکانەوە بۆ دنیای ڕاگەیاندن جەختی لێکرایەوە هەمان بۆچوون و بڕیاری پێش سەردانکەی بارزانی بوو ،بەگوتەی شارەزایانیش بەرپرسە حیزبیەکانی هەرێم بۆ هەموو سەردان و کۆبونەوەیەکیان بەردەوام جەختیان لەسەر کەوتن و چونەپێشەوە کردووە بەڵام لە واقیعدا شتەکان پێچەوانەبووە، لە مەیدانیشدا وڵاتی ئیرانی ئسلامی شیعی ئەو بڕیارەی خۆیان بە درێژەدانی لەشکرکێشی و تۆپبارەنەکان دوپات کردەوە ، بەپێی سەرچاوەناو خۆییەکانی سنووری دیوی ئێران تا ئێستای نزیک بونەوەی ڕۆژانی جەژنیش ئەو وڵاتە بە نیازێکی سەربازی گەورە پەیتا پەیتا لەشکر و ئالیاتی سەربازی ڕەوانەی سنوورەکان دەکات...بە گوتەی چاودێرێکی سیاسی بۆ سایتی داهاتوو لەکاتێکدا ئێران دەوەستێت لە تۆپباران و لەشکرکێشی کە دەسەڵاتی هەرێم و هەردوو حیزب لەبری ئەو بنەبڕی جموجوڵە سەربازیەکانی پژاک بکەن ، بەگوتەی ئەو چاودێرە هەنوکە ئاماژەکان بۆ ئەوە سەردەکێشن لەنێوان یەکێتی و پارتی و ئێران تورکیا بۆندێکی خوێناوی واژۆ کرابێت و بەجۆرێکی تر شەڕی براکوژی دروست بێتەوە.
-----------------------------

اسد نمی خواهد بحران سوریه را عاقلانه حل کند

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- در سوریه کشتار و سرکوب مردم از سوی نیروهای ارتش بشار اسد ادامه داشت.

یگان های زرهی ارتش سوریه در ساعات بامداد امروز (دوشنبه) شهر "رستان" در شمال شهر "حمص" را به محاصره درآوردند و شاهدان عینی گفتند شمار واحدهای تانک وارد شده به شهر، 40 و شمار اتوبوس های مملو از سربازان 20 دستگاه بوده است و سربازان در پی ورود به "رستان" تیراندازی را آغاز کرده اند.

گزارش ها حاکی است که مأموران اسد تنها در شامگاه دیروز (یکشنبه) در شهرک "خان شیخون"دو نفر را کشته و گروهی را نیز دستگیر کرده اند.

رژیم سوریه شب گذشته درخواست اتحادیه عرب را برای پایان بخشیدن به خونریزی ها و اقدام برای حل بحران به گونه عاقلانه رد کرد و این درخواست را لغو آشکار اصول مندرج در منشور اتحادیه عرب دانست.

وزیران خارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب در بیانیه ای که دیروز (یکشنبه) انتشار دادند، نگرانی خود را از اوضاع سوریه و کشته و زخمی شدن هزاران انسان ابراز داشتند.

سران تهران همچنان خیزش مردمی سوریه را "طرح آمریکایی – صهیونیستی" می نامند

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- در حکومت اسلامی ایران نادیده گرفتن قیام مردمی در سوریه همچنان ادامه دارد و در حالی که با گذشت ماه ها از آغاز به پاخیزی در آن کشور، همچنان هر روز شماری از معترضین با گلوله های ارتش رژیم جان خود را از دست می دهند، یک مقام ارشد وزارت خارجه رژیم ایران، نه تنها این خیزش مردمی را "طرح آمریکایی – صهیونیستی" نامید، بلکه ادعا کرد که این قیام فرو نشسته است.

معاون مدیر کل وزارت خارجه ایران در امور خلیج فارس و خاورمیانه، حسین امیر عبداللهیان گفت: طراحی محور آمریکایی – صهیونیستی در ایجاد جنگ فرقه ای در سوریه و کشتار مردم آن کشور با شکست روبرو شده است.

او با این ادعا که دولت و مردم سوریه قاطعانه از یکدیگر حمایت می کنند و اعتراض و خیزشی در سوریه وجود ندارد، افزوده گفت: دشمنان سوریه می خواهند با هیاهو و جنگ روانی تبلیغاتی، مردم و حکومت سوریه را در تنگنا قرار دهند.

امیر عبداللهیان در عین حال، در ادامه سخنان خود به طور غیرمستقیم خواهان اجرای تغییرات سیاسی در سوریه شد و گفت: «مردم سوریه ضمن پیگیری مطالبات مشروع خود، به برنامه اصلاحات بشار اسد اطمینان دادند».

یش از 60 کشته و زخمی در انفجار تروریستی عراق

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- در انفجاری که شامگاه دیروز (یکشنبه) در عراق رخ داد، 28 نفر کشته و 37 نفر دیگر زخمی شدند.

عامل انفجار یک تروریست انتحاری بود که در مسجد بزرگ سنی های بغداد بمب همراه خود را منفجر ساخت.

یکی از افراد کشته شده خالد الفدوی عضو پارلمان عراق بود.

آخرین رگ های حیاتی دریاچه ارومیه را هم می بندند

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- در حالی که محمود احمدی نژاد امروز (دوشنبه) به ارومیه رفت تا سدی جدید در آن منطقه افتتاح کند، تارنماهای خبری آذری می گویند در نتیجه حمله نیروهای امنیتی به تجمع مسالمت آمیز گروهی از فعالان محیط زیست آذربایجان در روز شنبه، حتی ممکن است سه تن کشته شده باشند.

براساس این گزارش ها، یک زن باردار نیز، جنین خود را بر اثر ضرب و شتم شدید نیروهای امنیتی سقط کرده است.

پیشتر گزارش شده بود که در جریان این تجمع 15 هزار نفره، دستکم 300 تن بازداشت شده اند.

همزمان، سخنگوی شورای همآهنگی راه سبز امید و مشاور پیشین میرحسین موسوی، گفت که دولت احمدی نژاد دچار "بحران مشروعیت" شده و به همین دلیل، یک اعتراض زیست محیطی را هم، امنیتی می بیند.

آقای اردشیر امیر ارجمند گفت: «دولت فکر می کند اگر به آب دریاچه دستور دهد که خشک نشود، امر آنها اطاعت می شود».

اعتراض ها به خشک شدن دریاچه ارومیه زمانی شدت گرفت که ده روز پیش، مجلس شورای اسلامی به طرح دو فوریتی نجات دریاچه، رأی مخالف داد؛ رأیی که از آن به عنوان "فرمان قتل" بزرگ ترین دریاچه داخلی ایران یاد می شود.

تهدید پارچه فروشان اعتصابی به لغو پروانه کسب

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- اعتصاب سراسری در بازار بزرگ تهران هر روز ابعاد جدیدتری می گیرد و رییس شورای اصناف جمهوری اسلامی، قاسم نوده فراهانی گفت که مجلس اگر بخواهد، می تواند قانونی تصویب کند که براساس آن، اگر اعتصاب صنف پارچه فروش ها ادامه یابد، پروانه کسب آنها باطل شود.

اعتصاب پارچه فروشان در اعتراض به مالیات برارزش افزوده آغاز شد، و در روزهای اخیر، گروه های دیگری از اصناف نیز به آنها پیوسته اند.

روز شنبه، اعتصاب بازاریان ابعاد گسترده تری یافت، و حجره داران به همراه گروهی از مردم به تظاهرات دست زدند که بنا بر اعلام برخی تارنماهای خبری، 16 تن از بازاریان، با عنوان "تعزیه گردان اغتشاش" در بازار دستگیر شده اند.

رییس شورای اصناف جمهوری اسلامی، امروز (دوشنبه) تهدید کرد تا زمانی که پارچه فروشان مغازه های خود را باز نکنند، به درخواست های آنها رسیدگی نخواهد شد.

دکتر آرش علایی، متخصص مبارزه با ایدز از اوین آزاد شد

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- دکتر آرش علایی، پزشک متخصص در مبارزه با بیماری ایدز، دیروز (یکشنبه) از زندان اوین در تهران آزاد شد.

وی حدود سه سال پیش، به همراه برادرش، دکتر کامیار علایی در تهران بازداشت و توسط دستگاه قضایی ایران به "ارتباط با دول غربی به منظور سرنگون کردن رژیم از راه انقلاب مخملی" متهم شدند.

دکتر کامیار علایی، حدود هفت ماه پیش از زندان آزاد شد و به ایالات متحده سفر کرد.

چند هفته پس از آزادی دکتر کامیار علایی، سازمان ملل متحد، او و برادرش دکتر آرش علایی را به عنوان دو پزشک پیشرو در امر مبارزه با بیماری ایدز در خاورمیانه انتخاب کرد.

برادران علایی با ابداع روش مثلثی "پیشگیری، درمان، حمایت اجتماعی"، انقلابی در زمینه مبارزه با بیماری ایدز در خاورمیانه به وجود آوردند.

دکتر آرش علایی یکی از یکصد زندانی سیاسی است، که در دو روز گذشته با فرمان رهبر حکومت اسلامی از زندان آزاد شدند.

براساس گزارش تارنماهای حقوق بشری، اکثر آزاد شدگان، تنها چند هفته از دوره محکومیت شان باقی مانده بود.

محمد شوقی اسلامبولی، تروریست مصری از ایران به قاهره بازگردانده شد

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- محمد شوقی اسلامبولی، برادر خالد اسلامبولی، قاتل پرزیدنت انور سادات رییس جمهوری فقید مصر، پس از سال ها زندگی در ایران به مصر بازگشت و در بدو ورود، توسط پلیس دستگیر شد.

محمد شوقی اسلامبولی، خود پیشتر به اتهام دست داشتن در یک حمله تروریستی در مصر که 60 نفر در آن کشته شدند، توسط دستگاه قضایی مصر به اعدام محکوم شده است.

او در زمان حکومت طالبان در افغانستان، در آن کشور بود و به عنوان یکی از اعضای القاعدة شناخته می شد ولی از حدود یک دهه پیش در ایران زندگی می کرد.

برخی ناظران می گویند بازگرداندن این تروریست محکوم به اعدام به مصر، در راستای اقدامات حکومت ایران است که می خواهد به هر شکل ممکن روابط سیاسی با دولت قاهره را از سر بگیرد.

۱ نظر:

Publisher گفت...
این نظر توسط یک سرپرست وبلاگ حذف شد.

ارسال یک نظر