Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۰ شهریور ۵, شنبه

چه تهران چه طرابلس باید بروند دیکتاتورهای دروغگو و انسانکش چاپلوس



خبر فوری
چه تهران چه طرابلس باید بروند دیکتاتورهای دروغگو و انسانکش چاپلوس
نیروهای رژیم سراسیمه ترسیده اند و نیمخواهند خبر این درگیری منتشر

بشود و به جستجوی افرادی افتاده اند که از این تظاهرات فیلم برداری نموده است مرگ بر اصل ولایت فقیه سرنگون باشد رژیم سرکوبگر آخوندی
چه تهران چه طرابلس برو گمشو دیکتاتور دروغگو انسانکش و چاپلوس



---------------------------
طنز بسيار جالب خبر تو خبر - حتما اين را نگاه کنيد

تظاهرات مردمی سوریه در آخرین شنبه قبل از عید فطر شدت گرفت

از بامداد شنبه، امروز، دهها هزار نفر از مردم سوریه، طبق فراخوانی معترضین، از سراسر آن کشور به اطراف دمشق رسیدند تا از چند نقطه به طور همزمان به سوی پایتخت، به حرکت درآیند و با این اقدام خود، نداها برای پایان عمر حکومت بشار اسد را بلندتر طنین افکن کنند.

در همه ماه رمضان، مردم سوریه، درپایان افطار، با خروج از مساجد، حرکت های اعتراضی را از سر می گرفتند اما امروز در آخرین شنبه قبل از عید فطر، حرکتی غیرعادی از سوی مخالفان آغاز شد. از نخستین ساعات بامداد امروز (شنبه) مردم از سایر شهرهای دیگر سوریه، دراطراف دمشق تجمع کردند.

در حالی که تجمع های اعتراضی آخر هفته، دستکم دوازده نفر دیگر به دست حکومت بشار اسد کشته شدند، اما این کشتارها در اراده مردم سوریه در تداوم اعتراض ها اثری نگذاشته است؛ همانگونه که کشته شدن دست کم 200ر2 نفر (طبق آمار رسمی سازمان ملل) در پنج ماه اخیر به دست مأموران اعزامی اسد اراده مردم آن کشور را سست نکرده است.

روزنامه آمریکایی "استریت جورنال" دیروز، جمعه، نوشته بود، نشانه های جدی از ایجاد شکاف و دودستگی در میان نیروهای نظامی ارتش سوریه به چشم می خورد و نظامیان بسیاری نمی خواهند به این جنایات فجی علیه هموطنان خود ادامه دهند.

"وال استریت جورنال" اینخبر را به نقل از ارزیابی بیان شده از سوی مقام های اطلاعاتی آمریکا منتشر کرد.

درهمین حال، رادیو و تلویزیون سوریه که به نمایش های ظاهری و دروغین برای فریب دادن افکار عمومی ادامه می دهند، امروز (شنبه) به طرزی غیرعادی، از نخستین ساعات بامدادی، گزارشهای ظاهراً مستقیمی از دمشق پخش می کرد، تا به گمان خود، چنین وانمود کند که اوضاع عادی است.

اما تحلیلگران رادیو اسرائیل می گویند همین واقعیت که تلویزیون دولتی سوریه با بخش پی در پی تصاویری می کوشد اوضاع را ظاهراً "آرام" نشان دهد، خود نشانگر آن است که خیزش های مردمی در آن کشور شاید وارد مراحل تازه ای شده باشد.

تمامی شیوه های سرکوبگرانه ایران در سوریه نتیجه بالعکس می دهد

اوپوزیسیون سوریه اعلام کرد در شبانه روز گذشته و بامداد امروز، شنبه، بیش تر از هر روز دیگری در پنج ماه خیزش مردمی، دامنه تظاهرات و تجمع های اعتراضی گسترده تر بوده است.

در حالی که شبکه تلویزیونی دولتی سوریه فیلم هایی را ظاهراً از دو میدان دمشق از بامداد مستقیم پخش می کند تا "آرامش" و فواره های آب و اتومبیل های در حال گذر و "جریان عادی"زندگی را ( به زعم خود) نشان دهد، شبکه تلویزیونی "الجزیرة" پی در پی دهها فیلم از تظاهرات عظیم مردمی در شب گذشته (جمعه) تا سحرگاه صبح امروز (شنبه) در سوریه را نشان می دهد.

مردم شجاع سوریه، علیرغم متحمل شدن تلفاتی عظیم و جراحات بسیار، باز هر روز با عزمی راسخ تر به خیابان ها می ریزند.

بشار اسد که از سران جمهوری اسلامی ایران برای سرکوب گسترده مردم سوریه پند و اندرز گرفته بود، امیدوار بود که دامنه تظاهرات مردمی در سوریه نیز مانند ایران فروکش کند.

فرماندهان سپاه پاسداران که به گفته دولت های غربی و مردم سوریه، به مستشاران نظامی برای سوریه در وضعیت کنونی مبدل شده اند، به اسد گفته بودند شیوه ایران را در کشتن و سرکوب مردم در پیش گیرد: وجود ناآرامی ها را از اساس انکار کند؛ اوضاع را عادی جلوه دهد و هیچ گفت و گویی با مخالفان انجام ندهد و سپس، درنتیجه، مردم خود ترسیده و با خزیدن به خانه ها، شعله ناآرامی ها مانند ایران فروکش خواهد کرد.

اگر اعتراض های مردمی در ایران با کشته شدن حدود هفتاد نفر پایان گرفته و به برخی اعتراض های شبانه از پشت بام ها و پشت پنجره ها، آن هم به صورت گفتن "الله اکبر" محدود شد و سپس شعله آن نیز مهار گردید، اما در سوریه اعمال شیوه های سرکوبگرانه ایرانی، نتیجه بالعکس داده است و با ورود تظاهرات به ششمین ماه، امروز (شنبه) سوریه، شاهد قوی ترین تجمع ها بوده است.

شبکه تلویزیونی "الجزیرة"، به ویژه در بخش عرب زبان خود، امروز (شنبه) فیلم های خیره کننده ای را از سخنرانی ها، پایکوبی ها و تظاهرات مردم سوریه در ساعات اخیر، پخش می کند.

////////////////////////////
سرنوشت دختری که مجبور به کشتن شانزده مخالف قذافی شد

تقریبا تمام نیروهای قذافی محله ابوسلیم در طرابلس را ترک کرده اند اما تعداد زیادی کشته و زخمی از خود به جای گذاشته اند.

در میان زخمیها یک دختر جوان 19 ساله به چشم می خورد. او که یک تک تیرانداز حرفه ای است، متهم به قتل 16 تن از شورشیان است.

اما چیزی هست که او نگفته و آن این است که او توسط سربازان قذافی مورد تجاوز قرار گرفته است.

این دختر 19 ساله که به دلایل امنیتی نخواسته هویت خود را فاش کند در ارتش لیبی استخدام شده بود.

او می گوید که از طرف همکاران خود وادار به قتل 16 تن از شورشیان شده است.

در هنگام حمله به مقر قذافی در ابوسلیم او تلاش کرده که از آنجا فرار کند ولی از طبقه دوم ساختمانی سقوط کرده و به شدت از ناحیه پا و شکم زخمی شده است.

او در مصاحبه با مصطفی با، خبرنگار یورونیوز گفت:” آنها به من اسلحه ای می دادند، هر بار یکی دو تا از شورشیان را می آوردند و از من می خواستند که آنها را بکشم. آنها همیشه دور من بودند، دو تای آنها در دو طرف من و یکی هم پشت من می ایساتد. آنها به من می گفتند یا آنها را بکش و یا کشته خواهی شد.بعد تعداد بیشتری را زیر درختی می گذاشتند و از من می خواستند که به سوی آنها شلیک کنم. من هم به آنها شلیک می کردم. اما هر بار که می خواستم شلیک کنم، سرم را بر می گرداندم.”

یورونیوز: در مورد این کاری که به شما تحمیل شده بود چه احساسی دارید؟

پاسخ: واقعا بخاطر آن متاسفم.

یورونیوز:سربازان قذافی چگونه با شما رفتار می کردند؟

پاسخ:رفتارشان اصلا خوب نبود.

/////////////////////

نگرانی مشترک آمریکا و اسرائیل از سرنوشت سلاح های شیمیایی سوریه

دکتر مایکل اورن، سفیر اسرائیل در آمریکا

دکتر مایکل اورن، سفیر اسرائیل در آمریکا، به روزنامه "وال استریت جورنال" گفت اسرائیل و آمریکا از سرنوشت سلاح های شیمیایی و موشک های حکومت بشار اسد نگران هستند زیرا این خطر می رود که گروههای تروریستی و اسلام گرای منطقه، به ویژه حزب الله لبنان و حماس، بر این سلاح ها مسلط شوند.

همزمان، "وال استریت جورنال" به نقل از مقامات بلندپایه اطلاعاتی آمریکا نوشت که ارتش سوریه سلاح های شیمیایی زیادی، از انواع مختلف، در اختیار دارد و همچنان به تولید این سلاح های خطرناک و مرگبار، در پنج تأسیسات تولید جنگ افزار شیمیایی ادامه می دهد.

این روزنامه آمریکایی از جمله از گازهای "خردل"، "وی.ایکس" VX و "سارین" نام برده است.

سفیر اسرائیل در آمریکا گفت این واقعیت نیز که تأسیسات تولید جنگ افزار شیمیایی سوریه درون شهرها و در کنار مراکز عمده جمعیتی است و از محافظت و تدابیر امنیتی کافی، در صورت وخیم تر شدن اوضاع در سوریه برخوردار نیست، به شدت مایه نگرانی مشترک اسرائیل و آمریکاست.

مؤسسه پژوهش های هسته ای آمریکا، ISIS در ماه فوریه، بهمن گذشته، گزارش داد که سوریه چهار پایگاه دیگر تولید سلاح های هسته ای، افزون بر پایگاه دیرالزور، که ششم سپتامبر 2007 (چهار سال پیش) بمباران شد، برپا کرده است.

زادگاه قذافی: صحنه اصلی نبردهای لیبی

چنج روز پس از بسته شدن پرونده حکومت 42 ساله سرهنگ قذافی در لیبی، مسئول عملیات نظامی انقلابیون لیبی در طرابلس گزارش داد که نیروهای انقلابی تا شنبه بر 95 درصد پایتخت مسلط شده در حال حاضر درگیری به مناطقی همچون "صلاح الدین" و "بوسلیم" محدود شده ا ست.

در این میان، بمباران شهر "سرت"، زادگاه قذافی با جنگنده های انگلیسی امروز ادامه یافت و همزمان ازکنترل انقلابیون بر گذرگاه مرزی اصلی با تونس موسوم به"راس جدیر" خبرداده شد.

وزارت دفاع انگلیس در بیانیه ای اعلام کرد که جنگنده های این کشور شب گذشته (شامگاه جمعه) پایگاه بزرگی را که مقر فرماندهی معمر قذافی در شهر "سرت" بمباران کردند.

شهر ساحلی "سرت" در 60 کیلومتری شرق طرابلس، جمعیتی بالغ بر 120 هزار نفر دارد.

مقامات ناتو تأیید کردند که نظامیان ناتو دهها خودروی نظامی را در نزدیکی شهر "سرت" از بین بردند تا راه پیشرفت زمینی نیروهای زمینی لیبی را برای تسلط براین شهرهموارکنند.

بنوشته روزنامه اسرائیلی هاآرتص، رهبران فرانسه و بریتانیا: سرکوزی و کامرون پس از اجلاس بین المللی لیبی که قرار است در اول سپتامبر (10 شهریور) در پاریس برگزار شود به لیبی سفر می کنند وسرکوزی از شهرهای بنغازی و مصراتة نیز دیدار خواهد کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر