Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۰ مرداد ۱۵, شنبه

بۆ شه‌هیدانی قه‌ندیلی سه‌ربه‌رز هه‌رگیز نامره‌ن ئه‌وانی وا له‌ ده‌لی گه‌لدا ده‌ژین

بۆ شه‌هیدانی قه‌ندیلی سه‌ربه‌رز هه‌رگیز نامره‌ن ئه‌وانی وا له‌ ده‌لی گه‌لدا ده‌ژین


هه‌رگیز نامره‌ن جیگایان له‌ ناو ناخی
ده‌لی هه‌مۆ کوردیکی به‌ شه‌رفدان
چۆنکه‌ گه‌ریلاکانی قه‌ندیلی سه‌ربه‌رز
دیفاع له‌ خاک ونیشته‌مان ده‌که‌ن
رۆله‌ قاره‌مانکانی کورده‌ن
من چاوه‌ی یه‌ک به‌ یه‌کیان ماچ ده‌که‌م
رۆحی منن ده‌ل و قه‌لبی منن
سامۆئیل کرماشانی

///////////////////////////

به رێوه چوونی چاڵاکی له وڵاتی بریتانیا به مه به ستی شه رمه زار کردنی تۆپبارانی هه رێمی میدیا و سنووره کانی باشووری کوردستان له بریتانیا


به رێوه چوونی چاڵاکی له وڵاتی بریتانیا به مه به ستی شه رمه زار کردنی تۆپبارانی هه رێمی میدیا و سنووره کانی باشووری کوردستان له بریتانیا.

پێنوسه‌کان.



رۆژێ هه ینی 5/8/2011 به ده ست پێش خه ری یژرک ( یه کیه تی ژنانی رۆژهه ڵاتی کوردستان ) ڵه قی بریتانیا به هاوکاری ژنانی رۆژ له شاری له نده ن به رامبه ر سه فارتی رژیمی کۆماری ئیسلامی ئێران کاتژمێر 12 بۆ 2 ی دوانیوه رۆ به به شداری جه ماوه ریکی به ر چاو له کوردان به تایبه ت ژنان به رێوه چوو.

به شدار بوان به شه رمه زار کردنی رژیمی کۆماری ئیسلامی ئێران و مه حکووم کردنی سیاسه ته کانی داگیرکه رانه ی ئه و رژیمه پشتیوانی خۆیان له هێزی گریلا له قه ندیل دووپات کردوه .

به شدار بوان له ساعه ت 2 به رێ پێوان سه فاره تی رژیمی ئێرانیان به مه به ستی ناره زایه تی ده ربڕین به ره و سه فاره تی عێراقی به جێ هێشت .چالاکی دووهه م کاتژمێر 2:30 بۆ 3:30 ده ستی پێ کرد ، به شدار بوان به سه رهه ڵدانی درۆشمی جوراو جۆر بێ ده نگی ده سه ڵات دارانی عێراقی به تایبه ت به ره پرسانی باشووری کوردستانیان مه حکووم کرد .

یژرک ئه م هێرێشانه نه ته نیا بۆ سه ر پژاک ، به ڵکوو به مه به ستی هێرش بۆ سه ر ئیرادی کوردان له قه ندیل ده زانێت و داوای له هه موو گه لی کورد به تایبه ت هێزی ژنان کرد که به رامبه ر به هه ڵمه تی داگیر که ران خاوه ن هه ڵوێست ده رکه ون .
سه‌ر چاوه‌ گرۆپی 9 گۆلان
//////////////////////////////
ووته‌بێژى هێزه‌كانى پژاك: بۆیه‌كه‌مجارسیناریۆێكى ئێرانى ـ ئه‌مریكى به‌ناوبژیوانى حكومه‌تى توركیا ئاشكرا ده‌كات



كوردیو ـ سلێمانى

وته‌بێژى هێزه‌كانى پژاك بۆیه‌كه‌مجار سیناریۆێكى ئێرانى ـ ئه‌مریكى به‌ناوبژیوانى حكومه‌تى توركیا ئاشكرا ده‌كات به‌شێوه‌یه‌ك هه‌ردوو حكومه‌تى ئێران وئه‌مریكا رێكه‌وتون له‌سه‌ر بۆردومانكردنى ناوچه‌ سنوریه‌كانى هه‌رێم وپێویستیشه‌ حكومه‌تى عێراق بێده‌نگ بێت له‌ئاست ئه‌م تۆپبارانانه‌دا .

شێرزاد كه‌مانگه‌ر وته‌بێژى هێزه‌كانى پژاك له‌لێدوانێكى تایبه‌تدا به‌كوردیوى راگه‌یاند: ئێران و ئه‌مریكا به‌ناوبژیوانى حكومه‌تى توركیا رێكه‌وتون له‌سه‌ر هێرش و تۆبپارانه‌كان بۆسه‌رناوچه‌ سنوریه‌كانى هه‌رێمى كوردوستان به‌شێوه‌یه‌ك كه‌ئێران ئه‌و سێ گیراوه‌ ئه‌مریكیه‌ ئازادبكات كه‌له‌ساڵى رابردوه‌ له‌لایه‌ن هێزه‌كانى ئێرانه‌وه‌ ده‌ستگیركراون و له‌به‌رامبه‌ریشدا حكومه‌تى ئێران به‌رده‌وام بێت له‌سه‌ر هێرش وتۆپبارانه‌كانى بۆسه‌رسه‌رهێزه‌كانى پژاك وناوچه‌سنوریه‌كان .

كه‌مانگه‌ر ئه‌وه‌شى ئاشكراكرد" له‌ورێكه‌وتنه‌دا داواش له‌ئێران كراوه‌ رِه‌چاوى به‌رژه‌وه‌ندیه‌كانى ئه‌مریكا بكات له‌عێراقدا وبۆئه‌م مه‌به‌سته‌ ئه‌مریكا داواى له‌حكومه‌تى عێراقی كردوه‌ له‌سه‌ر تۆپبارانه‌كانى ناوچه‌ سنوریه‌كان له‌لایه‌ن ئێرانه‌وه‌ بێده‌نگى هه‌ڵبژێرێت "

وته‌بێژه‌كه‌ى هێزه‌كانى پژاك وتیشى "حكومه‌تى عێراقیش ئاگاداره‌ له‌م رێكه‌وتنه‌ هه‌رله‌به‌رئه‌مه‌یه‌ تائێستا هیچ هه‌ڵوێستێكى ره‌سمى له‌سه‌رتۆپبارانه‌كان ده‌رنه‌برِیوه‌ "

جێگه‌ى ئاماژه‌ بۆماوه‌ى زیاتر له‌مانگێكه‌ كۆمارى ئیسلامى ئێران به‌شێوه‌یه‌كى چرِوپرِ تۆپبارانى ناوچه‌ سنوریه‌كانى ده‌ست پێكردوه‌ به‌بیانوى هه‌بونى هێزه‌كانى پژاك له‌م ناوچانه‌دا بۆئه‌م مه‌به‌سته‌ش نه‌حكومه‌تى هه‌رێم و نه‌حكومه‌تى عێراقى هیچ هه‌ڵوێستێكی ره‌سمیان ده‌رنه‌برِیوه‌ له‌م باره‌یه‌وه‌ و تائێستاش زیاتر له‌ 250 خێزان له‌م ناوچانه‌دا ئاواره‌بون.

أ.س

سه‌ر چاوه‌ گرۆپی 9 گۆلان
////////////////////////////////////////

رقم واقعی قربانیان بشار اسد در سوریه بسیار بالاتر از ارقام اعلام شده است

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل – کشتار هولناک مردم معترض در سوریه کماکان ادامه یافته است.

بیشترین قتل عام ها در شبانه روز اخیر از سوی مأموران اعزامی و یا مستقر بشار اسد در شهرهای "حماة" و "دیرالزور" صورت گرفته است. وضعیت بحرانی که یک فاجعه انسانی تمام عیار است، به ویژه "حماة" را در بر گرفته است.

هزاران نفر از مردم از این شهر گریخته و برخی از آنان، از راه های مختلفی، از جمله تماس با بستگان خود در ترکیه و لبنان و اروپا، از ادامه خون ریزی های گسترده خبری می دهند.

این گریختگان تأکید دارند که شمار کشته ها در یک هفته اخیر بسیار بیشتر از ارقامی است که خبرگزاری های بین المللی مانند "آسوشیتدپرس"، "رویترز" و یا "فرانس پرس" بیان می کنند.

حکومت اسد از یک روز پیش از آغاز ماه رمضان، جنایات فجیع در شهر "حماة" را گسترش داد؛ روندی که تا به امروز (شنبه) نیز ادامه یافته است.

این دومین بار در طول تاریخ معاصر است که "حماة" ویران می شود و مردم آن توسط خاندان اسد قتل عام می گردند.

در اوایل دهه هشتاد میلادی قرن بیستم، زمانی که شاخه سوری "جمعیت اخوان المسلمین" علیه حافظ اسد، دیکتاتور وقت سوریه ( پدر بشار اسد) قیام کرد، حافظ اسد دستور انهدام کامل شهر را داد.

در آن جنایات، بنابر گزارش ها، بیش از سی هزار نفر از مردم "حماة" کشته شدند. بازماندگان که در سال های بعد به شهر و دیار خود بازگشتند، اکنون خود و نسل های بعدشان در معرض کشتار از سوی پسر حافظ اسد، بشار اسد هستند.

صحنه های اندکی که تلویزیون دولتی سوریه نیز خود دیروز (جمعه) از "حماة" پخش کرد، عمق ویرانی ها را نشان می دهد.

تلویزیون حکومتی می خواست چنین نشان دهد که "تروریست های مسلح" به مأموران امنیتی حمله می کنند؛ دروغی که رژیم اسد از پنج ماه پیش تا کنون بی وقفه تکرار کرده است.

اما در همین صحنه های کم نیز دیده می شود که "حماة" به شهری نیمه متروکه و نیمه ویران تبدیل شده است.

جنایات بشار اسد در حالی ادامه دارد که هفته دوم ماه رمضان آغاز می شود. در هفته نخست رمضان، جنایات فجیع تر شده است. اپوزیسیون سوری ابراز "اطمینان" می کند که تنها در این هفته، پانصد نفر دیگر کشته شده اند.

در حالی که خبرگزاری های محتاط غربی شمار کشته های سوریه در پنج ماه اخیر را هنوز کمتر از دو هزار تن برآورد می کنند، تحلیلگران رادیو اسرائیل رقم واقعی را بالای سه هزار نفر می دانند. ممکن است که در "حماة" تنها در روز گذشته (جمعه) حدود 60 نفر کشته شده باشند. یکشنبه نیز حدود 150 نفر در "حماة" قتل عام شدند. لذا روند افزایش شمار قربانیان باید بسیار سریع تر از رقمی باشد که خبرگزاری ها و دولت های غربی بیان می کنند. اپوزیسیون سوریه نیز که بر این باور است که تنها "حماة" در شش روز اخیر سیصد قربانی تحمل کرده است و از اینکه جامعه جهانی به هولناکی این کشتارها چندان اعتنایی نمی کند، خشمگین است.

دیشب، در پایان افطار، صدها هزار نفر از مردم سوریه، در دمشق، "درعا" و "دیرالزور" تظاهرات می کردند. حضور جوانان در حالی که سرکوب شدید مردم ادامه دارد، نشان دهنده شهامت و دلیری بی سابقه ملت سوریه است.

در این میان، گزارش های امروز از شهر "دیرالزور"، در شمال شرق سوریه نیز حاکی است که بسیاری از مردم، منطقه را ترک می کنند.

نه تنها کارمندان شهر حقوق ماه گذشته خود را نگرفته اند و در رمضان بدون درآمد مانده اند، بلکه جریان آب و برق و ارتباطات نیز قویا مختل است و در گرمای شدید، اگر خانواده ها اندک خوراکی نیز داشته اند، در یخچال های بدون برق، فاسد شده است.

هولناک ترین وضعیت را بیمارستان های "دیرالزور" دارند؛ همانگونه که شرایط در بیمارستان "حماة" هولناک است.

قطع برق به خودی خود نیز موجب افزایش مرگ و میر در میان زخمی ها و دیگر بیماران عادی بستری شده در بیمارستان های "حماة" و "دیرالزور" شده است.

رهبران آمریکا، فرانسه و آلمان شامگاه دیروز (جمعه) در ضمن مکالمه تلفنی سه جانبه خود برای بحث درباره وضعیت مالی دنیا پس از تکان های شدید اقتصادی دیروز آمریکا، درباره سوریه نیز رایزنی کردند.

پرزیدنت باراک اوباما، آقای نیکولا سرکوزی و بانو آنگلا مرکل تصمیم گرفتند گام های تنبیهی علیه بشار اسد و سایر بلندپایگان حکومت سرکوبگر او را شدت بخشند.

همزمان، کنگره آمریکا از اوباما انتقاد کرد که چرا در برخورد با جنایات اسد قاطعیت و صلابت لازم را نشان نداده است.

221 نفر از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا، از هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه، با امضای طوماری، از همه شرکت های آمریکایی نیز خواستند معامله با حکومت سوریه را سریعا متوقف کنند.

ایالات متحده اکنون به هر آمریکایی و سوری هایی که تابعیت آمریکایی دارند، هشدار اکید داده است که سریعا سوریه را ترک کنند.


آیین های گرامیداشت یاد قربانیان کشتارهای هولناک زندانها درسال 1367 آغاز شد

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل – خانواده های قربانیان کشتارهای هولناک زندانهای سال 1367 ایران، سلسله آیین هایی را به یاد آنها درتهران، نقاطی از اروپا و آمریکا آغاز کرده اند.

23 سال پی در چنین روزهایی یکی از بزرگ ترین کشتارهای دسته جمعی درزندان های ایران آغاز شد.

کشتاری که درجریان آن، براساس آمارسازمان مجاهدین خلق، بیش از 30 هزارنفر، و براساس آمار سازمان های حقوق بشر، میان 12 هزار تا 15 هزارنفر، اکثراً از هواداران مجاهدین خلق درایران قتل عام شدند.

بهانه ی این کشتارگسترده، انجام عملیات موسوم به «فروغ جاویدان» از سوی شبه نظامیان سازمان مجاهدین خلق بود که پس از امضای قرارداد آتش بس میان ایران و عراق، ازغرب کشوروارد ایران شدند و نبرد سختی را درآنجا، بویژه با نیروهای سپاه پاسداران داشتند.

درپی این عملیات، آیت الله روح الله خمینی دستورکشتار گسترده هواداران مجاهدین و سایرزندانیان سیاسی درزندان ها را صادرکرد؛ دستوری که توسط رییس وقت سازمان زندان های ایران، اسدالله لاجوردی به سرعت اجرا شد.

سالها پس از این کشتارگسترده، شرم آن به قدری شدید است که هیچ کس درجمهوری اسلامی ایران حاضر به پذیرفتن مسئولیت آن نیست؛ نه آیت الله علی خامنه ای که هم اکنون رهبراست و آن زمان رییس جمهوری بود، و نه میرحسین موسوی که هم اکنون ازرهبران مخالفان است و آن زمان نخست وزیربود.پ

آیت العظمی حسینعلی منتظری فقید سهم بزرگی دربرملا شدن ابعاد آن جنایات هولناک داشت و بخاطر انتقادهای زیاد از این قتل عام، قائم مقامی رهبری نظام را از دست داد و تا آخر عمر نیز خود مهجور و محبوس شد و حتی قبراو را مورد تعرض و بی حرمتی قرار داده اند

http://www.radis.org/


ماجرای دنباله دار کشف سلاح های ایرانی در ترکیه: "شکایت ترکیه به سازمان ملل"

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل – پس از آنکه ترکیه دیروز (جمعه) گزارشی را تأیید کرد که در آن گفته شده بود ارتش آن کشور یک محموله تسلیحاتی را که از ایران به سمت سوریه در حرکت بود توقیف کرده است، امروز (شنبه) نیز دولت آنکارا اعلام کرد که در این زمینه به سازمان ملل شکایت خواهد کرد.

وزیر خارجه ترکیه، آقای احمد داوود اوغلو دیروز (جمعه) با تأیید این خبر، گفت که جزئیات بیشتر در این زمینه را "در زمان مقتضی" ارائه خواهد کرد.

خبر توقیف این محموله تسلیحاتی را برای نخستین بار نشریه آلمانی "زود دویچه سایتونگ" منتشر کرده بود.

حدود چهار ماه پیش نیز دولت ترکیه توقیف یک محموله تسلیحاتی ایرانی در ترکیه را به شورای امنیت سازمان ملل اطلاع داد. آن محموله از یک هواپیمای غیرنظامی ایرانی کشف شده بود که تحت بارنامه "لوازم یدکی خودرو" به سمت سوریه پرواز می کرد.

بیشتر این محموله های تسلیحاتی از طریق سوریه برای سازمان تروریستی حزب الله ارسال می شود.

قبرستان مونپارناس امروز محل تجمع یاران و وفاداران زنده نام بختیار شد

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل – شامگاه شنبه آیین یادبود زنده نام شاپور بختیار، در بیستمین سالگرد جنایت هولناک قتل او و منشی اش، بر مزارشان در قبرستان مشهور "مونپارناس" در پاریس برگزار شد. ( در این زمینه رادیو اسرائیل امروز گفتگوی مستقیمی با دکتر منوچهر رزم آرا، وزیر بهداشت و درمان دولت بختیار داشت).

بیست سال پیش در چنین روزی، یکی از سیاستمداران میهن پرست ایرانی که با پذیرش پست نخست وزیری در کوران انقلاب 57، کوشید کشور را از افتادن در ورطه نابودی نجات دهد، توسط تیم تروریست های اعزامی جمهوری اسلامی به قتل رسید.

دکتر شاپور بختیار که با پذیرفتن پست نخست وزیری در دی ماه 57، تمام سابقه سیاسی خود را به قمار گذاشت، در همان روزها کوشید که به دوستان سابق خود در جبهه ملی و مردمی که شور انقلاب، شعور آنها را مغلوب کرده بود، بفهماند که با اعمال خود در حال آماده کردن مقدمات نابودی ایران هستند.

او حتی کوشید که با آیت الله خمینی در "نوفل لو شاتو" دیدار کند تا جو کشور آرام گردد. اما افرادی در اطراف خمینی، تمام کوشش خود را به عمل آوردند تا چنین دیداری انجام نشود. دکتر بختیار سال ها بعد گفت که ابوالحسن بنی صدر مسئول انجام نشدن دیدار او با خمینی بوده است.

شاپورر بختیار که در سال 1293 خورشیدی در خانواده ای ریشه دار چشم به جهان گشود، تحصیلات دانشگاهی خود را در فرانسه به پایان رساند و با درجه دکترای علوم سیاسی از دانشگاه "سوربون" فارق التحصیل شد.

با اشغال فرانسه توسط آلمان نازی در جریان جنگ جهانی دوم، بختیار به نهضت مقاومت ملی فرانسه پیوست و همین موضوع و تلاش او برای اخراج اشغالگران، باعث که بعدها دولت فرانسه به او مدال "لژیون دو نور" بدهد – موضوعی که وقتی هاشمی رفسنجانی در زمان ریاست جمهوری اش، بارها با فرستادن علی اکبر ولایتی خواهان اخراج بختیار از فرانسه شد، او را نجات داد.

دکتر شاپور بختیار پس از انقلاب، و در فروردین ماه 58، موفق به خروج از ایران شد و به محض ورود به پاریس، نهضت مقاومت ملی ایران را بنیان گذاشت.

همین موضوع باعث شد که وی در رأس فهرست اهداف تروریستی جمهوری اسلامی قرار گیرد و در سال 1359، تیمی به رهبری انیس نقاش به جان بختیار سوء قصد کردند که او از این حادثه جان سالم به در برد. انیس نقاش توسط پلیس فرانسه بازداشت شد ولی پس از چندی به شکلی مشکوک مورد عفو قرار گرفت و علیرغم آنکه ایرانی نبود، به ایران فرستاده شد.

اما دومین سوء قصد به جان دکتر بختیار، با مرگ او و منشی اش، سروش کتیبه به پایان رسید.

تیم تروریستی از فریدون بویراحمدی، محمد آزادی و علی وکیلی راد تشکیل شده بود. فریدون بویراحمدی از اقوام دور بختیار بود و به همین صورت توانست اعتماد او را جلب کند و به خانه وی که توسط یک تیم 13 نفره از آن محافظت می شد، راه یابد.

از میان گروه تروریستی، چند روز بعد علی وکیلی راد در سوییس دستگیر و تحویل دولت فرانسه داده شد. او در جریان محاکمه اش اعتراف کرد که از طرف حکومت ایران مأمور این ترور بودند و گفت که ضربات اصلی را، محمد آزادی که پیشتر قصاب بوده بر بدن بختیار و سروش کتیبه وارد کرد.

علی وکیلی راد، سال گذشته و پس از آنکه حکومت ایران خانم کلوتید ریس، معلم فرانسوی در اصفهان را به گروگان گرفت، به شکل ناگهانی مورد عفو دستگاه قضایی فرانسه قرار گرفت و به ایران بازگردانده شد.


آیین گرامیداشت یاد زنده یاد فریدون فرخزاد امروز برمزارش درآلمان برگزار شد

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل – بعدازظهر امروز ده ها نفرازدوستان و یاران زنده نام فریدون فرخزاد، هنرمند درخون خفته ملی گرای ایران، که بدستور وزارت اطلاعات ایران به قتل رسید، برمزارش درآلمان گرد آمدند تا یاد او را گرامی بدارند.

بانو پوران فرخزاد، خواهر فریدون فرخزاد، که خود نویسنده، شاعر و پژوهشگر توانایی درعرصه های ادبیات و تاریخ ایران است، برای گردهم آمدگان برمزار برادرش، سخنرانی کرد.

(رادیو اسرائیل امروز گفتگوهای تلفنی مستقیمی با آقای رضا قلی پور، یکی از دوستان نزدیک زنده نام فرخزاد داشت و همچنین با آقای میرزا آقا عسگری (مانی)، نویسنده کتاب «خنیاگردرخون»، ماجرای زندگی و قتل هولناک فریدون فرخزاد، گفتگو کرد.

شنیدن این مصاحبه ها را که در نیم ساعت سوم برنامه صورت گرفت، توصیه می کنیم.)

19 سال پیش درچنین روزهایی، مأموران اعزامی وزارت اطلاعات ایران، یکی از هنرمندان و فعالان بارز سیاسی ایرانی را که درعین حال، بزرگ ترین شومن فارسی زبان نیز بود، درخانه اش درشهر بن آلمان، وحشیانه، با ضربات چاقو به قتل رساندند.

حکومت اسلامی که از نیش زبان فریدون فرخزاد به تنگ آمده بود، حتی به تروریست های خود دستورداد تا ضربات چاقو را بردهان و زبان او واردآورند.

اما فریدون فرخزاد که بود که اینگونه نظام حاکم بر ایران را به ستوه آورده بود؟:

فریدون در15 مهرماه سال 1317، درتهران و درخانواده ای ارتشی چشم به جهان گشود.

خواهر او، فروغ فرخزاد، یکی از تأثیرگذارترین شاعران زمان معاصردرایران بود.

فریدون پس از پایان تحصیلات متوسطه، برای ادامه ی تحصیل دررشته ی علوم سیاسی به آلمان رفت و تحصیلات دانشگاهی خود را تا مقطع دکترا درآن کشور ادامه داد.

اوپایان نامه ی دکترای خود را درزمینه ی مارکسیسم نوشت و همین موضوع باعث شد زمانی که به ایران بازگشت، برای استخدام دروزارت علوم و تدریس دردانشگاه با مشکلاتی روبروگردد.

فریدون فرخزاد فعالیت های حرفه ای خود را درزمینه ی رادیو و تلویزیون ازنیمه ی دوم دهه ی 60 میلادی در آلمان آغاز کرد و در تلویزیون مونیخ، چند فیلم کوتاه و بلند ساخت.

همان زمان، چند مجموعه از اشعاراو به زبان آلمانی چاپ شد که جوایزمتعددی را برای فریدون به همراه آورد.

فریدون فرخزاد پس از بازگشت به ایران، به استخدام رادیو و تلویزیون ملی درآمد و با ایجاد انقلابی دربرنامه های تلویزیونی، با ساخت برنامه هایی چون میخک نقره ای، نام خود را به عنوان بهترین شومن ایرانی ثبت کرد.

وی پس از انقلاب مدتی به زندان افتاد، ولی موفق شد که فوراً کشور را ترک کند و به آلمان بازگردد.

فریدون تا زمانی که به قتل رسید، همواره در برنامه های تلویزیونی و کنسرت هایی که درآنها به عنوان شومن حضور داشت، با زبانی تند حکومت اسلامی را به چالش می کشید؛ زبانی تند که سرانجام کاردست او داد و در روز شانزدهم امرداد سال 1371، تیم تروریست های اعزامی جمهوری اسلامی ایران که توانسته بودند با سوء استفاده از مهر عمیق و دلتنگی های زیاد فریدون به مادرپیرش، او را فریب دهند، وی را با ضربات متعدد چاقو به قتل رساندند.

فریدون فرخزاد، به تأیید بسیاری ازایرانیان، یک هنرمند بزرگ بود؛ هنرمندی که به زبان های فارسی و آلمانی به روانی شعرمی سرود؛ آهنگ می ساخت؛ فیلم کارگردانی می کرد؛ می خواند و برنامه ساز نیز بود.

او درزمان جنگ ایران و عراق نیز چند بار به عراق سفر کرد و دردیدارهایی که با نوجوانان ایرانی اسیردرعراق داشت، کوشید به آنها کمک کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر