Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۰ مرداد ۳۱, دوشنبه

آیا معمرقذافی کشته شد؟


امروز دیکتاتور لیبی معمرقذافی فردا دیکتاتور ایرانی سید علی و نظام بوگندش

در طی ساعات گذشته، که درگیری ها در لیبی به اوج خود رسیده است، عکسی از جسد قذافی در توییتر منتشر شده است که هنوز صحت آن تایید نشده است.

سرنوشت حکومت 42 ساله قذافی، امروز رقم خورد

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- در آخرین گزارش ها آمده است که مخالفان معمر قذافی با تسلط بر 95 درصد از خاک طرابلس غرب، پایتخت لیبی، به حکومت 42 ساله او پایان دادند و در حالی که معلوم نیست خود قذافی به کجا رفته است، کادر رهبری حکومت جدید رشته گفتگوهایی را برای تحویل سیف الاسلام، پسر قذافی به دادگاه بین المللی لاهه آغاز کرده است.

سیف الاسلام متهم به قتل صدها تن از مخالفان قذافی می باشد و از شامگاه دیروز (یکشنبه) همراه با برادر بزرگش، محمد در اسارت به سر می برد.

افزون بر سیف الاسلام، خود قذافی متهم به جنایت ضد بشری است و در ماه آوریل گذشته دستور بازداشت او صادر شده است.

علیرغم آنکه سقوط حکومت قذافی مسلم شده، جنگ در اطراف اقامتگاه او ادامه دارد و رهبران مخالفان می گویند تا قذافی دستگیر نشود، خطر از جانب او همچنان وجود خواهد داشت.

مخالفان به روزنامه نگاران اجازه نمی دهند از هتل های خود در طرابلس خارج شوند و یکی از آنها که به خارج از هتل رفته بود از ناحیه پا هدف آتشباری قرار گرفت و زخمی شد و او را به بیمارستان انتقال دادند.

خبرگزاری "رویترز" عصر امروز (دوشنبه) گزارش داد که انقلابیون در لیبی موفق شده اند مقر تلویزیون را نیز در طرابلس تحت تسلط خود درآورند.

در هفته های اخیر قذافی چند بار از این تلویزیون سخن گفته بود، ولی هرگز جرأت نکرده بود خود مستقیما به آن جا برود. تصرف ایستگاه تلویزیون توسط پیکارگران مسلح، ممکن است آخرین مرحله پیش از سقوط نهایی حکومت قذافی باشد.

جنگجویان لیبی می گویند که یکی از مخالفان معمر قذافی را هنگام فرار به اسارت گرفته اند.

سفیر لیبی در ایران، به بهانه مرخصی سالیانه، امروز (دوشنبه) تهران را به طور ناگهانی ترک گفت – که این نیز می تواند نشان دیگری از فروپاشی بسیار نزدیک رژیم قذافی باشد.

میدان "سبز" طرابلس در تسلط انقلابیون، قذافی کجاست؟!

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- مردم لیبی با ورود نیروهای مخالفین قذافی به طرابلس برای پایان جنگ با طرفداران قذافی صبر نکردند و برای ابراز شادمانی به خیابان ها و در طرابلس به میدان سبز ریختند و به رقص و پایکوبی پرداختند و پرچم مخالفان را به اهتزاز درآوردند و اعلام کردند از این پس نام "میدان سبز"، "میدان شهید"، یعنی افرادی که به دست سربازان قذافی کشته شدند خواهد بود.

مصطفی عبدالجلیل، رییس شورای انقلاب لیبی شامگاه دیروز (یکشنبه) اعلام داشت که گارد ویژه قذافی خود را به نیروهای انقلابی تسلیم کرده و اسلحه خود را تحویل داده است و اعلام شد سیف الاسلام نیز به دست انقلابیون افتاده است.

رسانه های عربی نیز اعلام داشتند سیف الاسلام در هتلی در طرابلس توسط انقلابیون دستگیر شده است. معمر قذافی خود شب گذشته در یک سخنرانی از پیش ضبط شده، انقلابیون را "موش های ترسو" نامید و از سربازان خود تقدیر کرد که موش های ترسو را نابود کرده اند و گفت تا آخرین نفس قصد دارد در لیبی باقی بماند و ابراز بیم کرد که طرابلس دستخوش آتش سوزی شدید خواهد شد.

رسانه های عربی گفتند که قذافی با آنکه گفته تا آخرین نفس در لیبی باقی می ماند و به جنگ ادامه می دهد، به جنوب آفریقا گریخته است ولی این گزارش رسما تایید نشده است.

جهان محو سرنوشت لیبی شد

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- جهان نسبت به آنچه که در لیبی می گذرد واکنش نشان می دهد. سران جامعه بین الملل، دوست و دشمن حکومت سرهنگ قذافی، رسانه های بین المللی و افکار عمومی جهان محو رخدادهای تاریخی لیبی شده است.

پرزیدنت شیمعون پرس، رییس جمهوری اسرائیل نیز امروز (دوشنبه) به رویدادهای لیبی واکنش نشان داد و گفت: «اگر من هم یک لیبیایی می بودم مسلماً به انقلاب دست می زدم. انقلاب لیبیایی ها بجا است و نباید در آنجا بیکاری و گرسنگی وجود داشته باشد».

وی افزود: لیبی 5ر6 میلیون جمعیت دارد و درآمد نفتی آن بسیار زیاد است. چرا باید در لیبی بیکار و گرسنه وجود داشته باشد؟

پرزیدنت باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا هم شب گذشته گفت: قذافی باید بداند که دوران حکومت او سپری شده است.

و نخست وزیر بریتانیا، آقای دیوید کامرون امروز (دوشنبه) در یک سخنرانی ویژه تأکید کرد که معمر قذافی باید بدون قید و شرط به جنگ پایان بخشد.

اروپا از قذافی خواسته است برای جلوگیری از خونریزی ها بدون تأخیر کناره گیری کند.

هوگو چاوز، رییس جمهوری ونزوئلا، دوست معمر قذافی و محمود احمدی نژاد، با خشم نسبت به تسلط انقلابیون لیبیایی بر طرابلس واکنش نشان داد و گفت: کشورهار غربی بودند که حکومت قذافی را برانداختند.

چاوز همراه با احمدی نژاد در بیانیه مشترکی هفته گذشته حمله غرب را به حکومت لیبی محکوم کرده بود.

نخست وزیر ایتالیا، آقای سیلویو برلوسکونی که ارتباط بسیار نزدیکی با حکومت لیبی داشت، از قذافی خواست از ستیز دست بردارد زیرا کار او بی معنی است.

برلوسکونی خطاب به رهبران انقلاب لیبی گفت که ایتالیا از آنها پشتیبانی می کند و آنان نباید به انتقام دست بزنند.

تبعیدی های ایران: سقوط قذافی نور امید تاباند

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- در میان سکوت مسئولان حکومت ایران، مخالفان رژیم در خارج از کشور، پیام تبریکی به انقلابیون لیبی فرستادند و در آن تأکید کردند که پیروزی آنها بر قذافی، نور امید را در دل دیگر آزادیخواهان منطقه، به ویژه در ایران و سوریه تابانده است.

"انجمن همبستگی فعالان تبعیدی"، در بیانیه ای که امروز (دوشنبه) صادر کرد، با تأکید دوباره بر این که خیزش های اخیر در خاورمیانه و شمال آفریقا، با جنبش اعتراضی در ایران، موسوم به "جنبش سبز" آغاز شد، نوشتند که حال این خیزش ها، در حال بازگشت به مبداء خود، ایران است و "دیکتاتوری ولایت فقیه نیز باید به پایان خود سلام کند".

قذافی از کودتا تا مرگ سیاسی

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- معمر قذافی در اول سپتامبر سال 1969 (42 سال پیش) با انجام یک کودتای آرام حکومت پادشاه وقت لیبی، محمد ادریس سنوسی را سرنگون ساخت و خود رهبر لیبی شد.

قذافی در طی دوران حکومت خود چندین میلیارد دلار ثروت اندوخت.

طرفداران قذافی از ترور موجب شد که در سال 1986 آن کشور بمباران شود و سازمان ملل آن را مورد تحریم های اقتصادی قرار دهد.

در فوریه 2011 (بهمن گذشته)، گروهی از معترضین سیاسی که از انقلاب در تونس و مصر الهام گرفته بودند بر ضد دولت قذافی به پا خاستند و این موضوع به شورش عمومی مبدل شد ولی قذافی به سرکوب آنها پرداخت و اعلام داشت آنقدر مقاومت خواهد کرد تا سرانجام در راه وطن !! شهید شود.

گوش کر اسد: من و حکومتم ماندگاریم

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- در حالی که سرنوشت حکومت 42 ساله سرهنگ معمر قذافی امروز (دوشنبه) سرانجام مختومه شد، بشار اسد ادعا کرده است که حکومت او در سوریه پا برجای می ماند. حاکم سرکوبگر سوریه در مصاحبه ای فرمایشی با تلویزیون حکومتش، در واکنش به سخنان پرزیدنت اوباما که گفته بود حکومت او مشروعیت خود را از دست داده و باید کنار برود، گفت: «اوباما خود باید از مسند قدرت کنار برود».

بشار اسد، معترضان سوری را که خواهان برقراری دموکراسی در کشور خود هستند "دشمن سوریه" معرفی کرد و گفت: آنها قصد داشتند سوریه را از بین ببرند ولی ما آنها را ظرف چند هفته سرکوب کردیم و توانستیم به دستآوردهای امنیتی مهمی نایل شویم و امنیت کشور را بیشتر سازیم.

اسد تهدید کرد همه معترضین را مجازات کند.

او ادعا کرد که ایالات متحده قصد داشته پس از عراق به جنگ علیه کشور او بپردازد ولی سوریه به گفته او دارای توان زیادی است که دیگران تنها با بخشی از آن آشنا هستند.

به عقیده اسد، از تحریم های اقتصادی علیه سوریه کاری ساخته نیست و کشور او می تواند با کشورهای دیگری معامله کند.

وی در مورد هشداری که دولت ترکیه به او داده است گفت: هیچ کشوری حق مداخله در امور سوریه را ندارد و نمی تواند در مورد سرنوشت آن تصمیم بگیرد.

سخنان رییس جمهوری سوریه در حالی است که کشتارها در آن کشور همچنان ادامه دارد و تنها دو روز پیش بود که 40 نفر دیگر در آنجا به دست نیروهای وابسته به اسد به قتل رسیدند و اعتراضات مردمی نیز همچنان دنبال می شود.


نتانیاهو: ایران مادر شیردهنده تروریست غزه است

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- نخست وزیر اسرائیل، آقای بنیامین نتانیاهو امروز (دوشنبه) حکومت اسلامی ایران را در انجام حملات راکتی و موشکی سازمان های ترور فلسطینی از نوار غزه به اسرائیل دخیل دانست.

او گفت: حکومت ایران به تروریست ها اسلحه و پول می دهد و به آنها آموزش می دهد که به سوی اسرائیل راکت پرتاب کنند.

آقای نتانیاهو افزود: ایران افزون بر اسرائیل، امنیت ایالات متحده را نیز تهدید می نماید.

وی این سخنان را در دیدار با یک هیئت 25 نفره از اعضای کنگره آمریکا از حزب جمهوریخواه ابراز داشت.

جنگنده های ترکیه همچنان مناطق کردنشین را بمباران می کنند

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل- در همان حال که ترکیه و کشورهای عرب و برخی رژیم های اسرائیل ستیز همچنان به اعتراض به اقدامات دفاعی اسرائیل در غزه ادامه می دهند، بمباران کردهای جنوب شرق ترکیه توسط نیروهای مسلح دولت آنکارا نیز همچنان ادامه دارد.

ولی هیچ اعتراضی از جانب آن کشورها علیه این جنایات ترکیه شنیده نشده است.

اکنون چهار روز است که نیروی هوایی ترکیه به طور مداوم قرارگاه های گروه جدایی طلب کرد "پ. کا.کا" را بمباران می کند که در جریان آن شمار نامعلومی افراد غیرنظامی نیز کشته شده اند.

از شمار دقیق تلفات هنوز خبری در دست نیست – ولی دستکم دو زن سالخورده و دو کودک در شمار آن ها بوده اند.

در حالی دولت های عرب و ایران و برخی کشورهای دیگر نسبت به این عملیات ارتش ترکیه سکوت می کنند، که کردها قصد نابودی ترکیه را ندارند – بلکه می خواهند از آزادی و رفاه برخوردار گردند – و این در حالی که حماس و دیگر گروه های ترور که از غزه به سوی شهرهای اسرائیل و به قصد کشتن شهروندان به حملات موشکی و راکتی ادامه می دهند، علناً اعلام می دارند که قصد نابودی اسرائیل را دارند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر