Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۰ مرداد ۲۴, دوشنبه

توطئه جدید دولت فاشیست ترکها برای از بین بردن رهبر ملت کرد آقای اوجالان توسط دولتمردان نژادپرست ترک.




توطئه جدید دولت فاشیست ترکها برای از بین بردن رهبر ملت کرد آقای اوجالان توسط دولتمردان نژادپرست ترک.
در ماه ژوئن امسال یک نشست فوقلعاده و در پشت درهای بسته بین نیروهای مختلف در
ترکیه برگزار شده بود که حزب جمهوریخواه خلق ترک و با چند احزاب دیگر در این نشست مخفیانه بدون دید رسانهای داخلی و خارجی خواستار از بین بردن عبدالله اوجالان رهبر زندانی شده ملت کرد و موسس حزب کارگران کردستان شدند که از سوی خیلی از نظامیان ارتش ترکیه مورد اعتراض واقع شد و فرماندهان نظامی گفته بودند اگر دست به چنین کاری بزند دولت ما دستجمعی از سمت خویش استعفا میدهیم چرا چون ما در آستانه پیوستن به اتحادیه اروپا هستیم و این عمل خلاف قوانین بین المللی و خلاف قوانین اتحادیه اروپا میباشد .
در این نشست شخص اردوغان و عبدالله گول نیز حضور داشته بودند گفته شده بود آنها میتوانند از شرایط بوجود آمده در کشور سوریه سواستفاده کنند و رهبر حزب کارگران کردستان در آستانه 15 اوت سالروز تاسیس این حزب از بین به برند و باید اول اوجالان را ممنوع الملاقات کنیم بعدا بعد از یک الی دوماه اعلام کنیم که وکلای اوجالان در دیدار قبلی ایشان را مسموم نموده بودند و حالش بد بوده و در یک بیماراستان نظامی درگذشته است.
خلاصه در این راستا دولت و فرمانمدهان نظامی به توافق نمیرسند و فرماندهان نظامی دستجمعی استعفا میدهند و دولت هم میرود و دست به کار میشود یکی از کرد ستیزان و به قصاب کردها در ترکیه شناخته شده است بعنوان فرمانده کل ارتش ترکیه انتخاب میکنند و بعد از استعفای دستجمعی فرماندهان نظامی این جانور کردستیز را به فرماندهی کل ارتش منصوب نمودند ژنرال 'نجدت اوزل.
آنچه بعنوان اعتراض به زندانی نمودن چنرالهای ارتش آمده یک تبلیغات رسانه ای توخالی است استعفای دستجمعی در مورد عبدالله اوجالان میباشد که دولت آکپه میخواهد به هر طوری که شده اوجالان را از بین به برد و دولت اردوغان اوجالان را سدی در برابر خویش میداند در چند ماه پیش اردوغان گفته بود اگر در زمان دستگیر شدن اوجالان او رئیس وزرا بود اوجالان را اعد ام میکرد این خودش نشاندهنده همین توطئه میباشد که دولت نژادپرست ترک دست به آن زده است برای درهم شکستن اراده ملت کرد.
در زیر چگونگی منصوب فرماندهان ضد کرد را توضیح میدهیم
اردوغان فرماندهان جدید ارتش ترکیه را تعیین کرد
رجب طیب اردوغان' نخست وزیر ترکیه به دنبال استعفای چهار تن از فرماندهان ارتش و در آستانه نشست شورای عالی نظامی این کشور، رییس ستاد ارتش و فرماندهان جدید نیروهای سه گانه و ژاندارمری ترکیه را تعیین کرد.
مصوبات شورای عالی نظامی ترکیه روز پنجشنبه بعد از تصویب رجب طیب اردوغان به عنوان نخست وزیر و رییس شورای عالی نظامی ترکیه به تایید 'عبدالله گل' رییس جمهور و فرمانده کل قوای ترکیه رسید.
به این ترتیب وضعیت بسیار فوق العاده ای که با استعفای رییس ستاد و فرماندهان نیروهای سه گانه ارتش ترکیه در آستانه شورای عالی نظامی ترکیه ایجاد شده بود و به عنوان نقطه عطفی در قطع نفوذ سیاسی نظامیان در عرصه سیاسی ترکیه ارزیابی شد، با اعمال نظر دولت آنکارا و در راستای حقوق و اختیارات خود، به حالت عادی بازگشت.
شورای عالی نظامی ترکیه به دنبال استعفاهای فرماندهان ارتش، در زمان مقرر به ریاست اردوغان برگزار شد و طی سه روز تصمیمات مهمی در خصوص تعیین کادر فرماندهی ارتش ترکیه اتخاذ کرد. بخاطر این بود که در بالا آمده است دولت خواستار از بین بردن اوجالان بود و فرماندهان ارتش هم به این وضع اعتراض نمودند و گفتند دولت دارد ترکیه را زیر سئوال میبرد و بر این اساس دستجمعی استعفای خویش را اعلام نمودند.
شورا نظامی شب گذشته جلسات خود را به پایان رساند و امروز نیز مصوبات آن توسط وزیر دفاع و کفیل ستاد فرماندهی ارتش ترکیه تقدیم عبدالله گل شد که او نیز بلافاصله این مصوبات را تایید کرد.
براساس این مصوبات، ژنرال 'نجدت اوزل' فرمانده پیشین نیروی ژاندارمری ترکیه که به دنبال استعفای رییس ستاد ارتش، به فرماندهی نیروی زمینی و سپس به عنوان کفیل ستاد فرماندهی ارتش منصوب شده بود، به ریاست ستاد فرماندهی ارتش منصوب شد.
ژنرال 'خیری کیوریک اوغلو' فرمانده سپاه یکم ارتش ترکیه به فرماندهی نیروی زمینی، ژنرال 'محمد ارتم' به فرماندهی نیروی هوایی و دریابد 'مراد بیلگر' به فرماندهی نیروی دریایی ترکیه و ژنرال 'بکر پالیونجو' نیز به فرماندهی نیروی ژاندارمری ترکیه منصوب شدند.
براسای همین مصوبات، وضعیت فعلی 14 تن از ژنرالهای ارتش ترکیه که به اتهام اقدام برای براندازی دولت اردوغان تحت محاکمه قرار دارند، به مدت یکسال دیگر تمدید شد تا در این مدت وضعیت محاکمه آنان روشن شود و نسبت به چگونگی ادامه فعالیتشان در ارتش تصمیم گیری گردد.
بحران در روابط ارتش و دولت ترکیه که از مدتها پیش بر سر زندانی و محاکمه شدن 43
تن از ژنرال ها روبه افزایش بود که هفته گذشته با کناره گیری غیرمترقبه رییس ستاد ارتش و فرماندهان نیروهای سه گانه به اوج رسید ولی دولت آنکارا توانست ظرف چهار پنج ساعت وضعیت را به کنترل خود درآورد.
کارشناسان و ناظران میگویند این برای سواستفاده از وضع موجود در کشور سوریه میباشد که دولت ترک میخواهد از این وضع سواستفاده کند و رهبر زندانی شده حزب کارگران کردستان را از بین به برد چیزی بیش از این وجو.د ندارد اختلاف دولت و ارتش که بخشی از ارتش ناتو میباشد رعایت و یا عدم رعایت قوانین اتحادیه اروپا میباشد که دولتمردان ترک همیشه قوانین شناخته شده بین المللی را نقض نموده اند با کشتار کودکان کرد در ترکیه و زندانی نمودن کودکان زیر 16 ساله و حکم سنگین برای این کودکان به خاطر کرد بودن و ظلم و ستم نسبت به ملت کرد و همیشه قوانین اتحادیه اروپا را نقض نموده است دولت نژاد پرست ترک.
با تشکر ساموئیل کرماشانی 16/8/2011
------//--------////////////----------------------//------------///////////////

پسپۆڕێكی ئیسڕائیلی: سووریا دەبێتە سەنتەری شەڕێكی فرەوان لە ڕۆهەڵاتی ناوەڕاستدا


هەولێر 13 ئاب/ئۆگستس (ئاكانیوز)- پسپۆڕی ئیسڕائیلی تسیفی بارئیل بەدووری زانی ڕێژیمەكەی بەشار ئەسەد كۆتایەكی نێزیكی هەبێت، پێشبینیی ئەوەی كرد كە سووریا ببێتە سەنتەری شەڕێكی فرەوان لە ڕۆهەڵاتی ناوەڕاستدا. بەپێی ماڵپەڕی ئیلاف.
Syria
ئەو پسپۆڕە ئیسڕائیلییە جەختی لەوە كرد كە ئێران و توركیاش دەبنە لایەنی سەرەكی لەو ڕووبەڕووبوونەوەیەدا، بۆیە ئاماژەی بەئامادەكارییە سەربازییەكانی توركیا دا و لە بەرامبەریشدا سووریا لەلایەن ئێران و عێراقەوە پشتگیری دەكرێت.

ئەو پسپۆڕە لە ڕاپۆرتێكیدا كە لە ڕۆژنامەی "هارتس"ی عیبریدا بڵاوی كردووەتەوە، پێی وایە كەشەكە فاكتەرێكی كاریگەرە كە لە ئاڵوگۆڕەكاندا سووریا ببێتە سەنتەری شەڕێكی فرەوان، هاوكات جیا لە توركیا و ئێران، ڕەنگە چەند وڵاتێكی كەنداویش تێوە بگلێن.

بارئیل ئەوەشی گوتووە كە سەرەتاكانی ئەو ڕووبەڕووبوونەوەیە دەركەوتووە، ئەویش دوای ئەوەی لە ڕێگەی كۆڕی كۆمەڵایەتیی فەیسبوكەوە هەزاران میسری ئیمزایان بۆ دەركردنی باڵوێزی سووریا لە قاهیرە كۆ كردووەتەوە، ئەمە بۆ یەكەمین جارە ڕوو دەدات، بەڵام هەزاران جار میسرییەكان داوای دەركردنی باڵوێزی ئیسڕائیلیان لە قاهیرە كردووە.

لەلایەكی ترەوەلە ماوەی چەند ڕۆژ ڕابردوودا داوای سەدان ئەفسەری یەدەگ و خانەنشینی كردووەتەوە، لە پێگە سەربازییەكانی سنوورەكەی خۆی لەگەڵ سوویادا جێگیری كردوون.

پسپۆڕە ئیسڕائیلییەكە لە زاری سەرچاوەیەلی توركیایییەوە گواستوویەتیەوە، سوپای توركیا ئامادەییی تەواوی خۆی وەرگرتووە بۆ هەڵاتنێكی نوێی سووریایییەكان بۆ ناو خاكی توركیا، هەروەها ئامادەكاریی "ناتۆ" بۆ هێرش كردنەسەر ڕێژیمی سووریا.

و: وشیار ئەسوەد
سه‌ر چاوه‌
-----------------------------------------

زندان قزل حصار؛ سو‌استفاده جنسی از نوجوانان

یک گزارش تکاندهنده از زندانهای جمهوری اسلامی حاکی است که رژیم جنایت ‌پیشه تنها در زندان قزل ‌حصار بیش از۴۰۰ نوجوانان زیر ۱۸سال را دربندهای واحد ۱، ۲ و ۳ محبوس کرده است. این گزارش حاکی است یکی از مسئولان زندان به نام علیپور که یک منحرف جنسی است، از این زندانیان نوجوان بی ‌پناه برای توزیع مواد مخدر و همچنین مفاسد اخلاقی در زندان سو‌استفاده می ‌کند به ‌طوری که این نوجوانان اسیر منبع درآمد وی شده اند.
منابع دریافت از سوی دوستان داخل کشور.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر