Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۰ مرداد ۱۶, یکشنبه

فقر و بیکاری و تبعیضهای ناروا نسبت به افراد و گروها در اروپا باید روزی منتظر درهم ریختن سیستم سیاسی نابرابر خویش باشند


فقر و بیکاری و تبعیضهای ناروا نسبت به افراد و گروها در اروپا باید روزی منتظر درهم ریختن سیستم سیاسی نابرابر خویش باشند

تلاش پلیس لندن برای آرام کردن فضا در محله های فقیرنشین شهر


گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل – در پی ناآرامی شامگاه دیروز (شنبه) در شمال لندن، پلیس این شهر امروز آرامش را به آنجا باز گرداند.

ناآرامی های شمال لندن از یک هفته پیش آغاز شد که در آن افراد پلیس چند سیاهپوستان مسلح را دستگیر کردند و این امر موجب گردید همدستان این افراد به تظاهرات و راه پیمایی دست بزنند.

گرچه در آغاز راه پیمایی آرام بود ولی بعد به خشونت کشید و درگیری به وجود آمد و یک جوان 29 ساله به دست پلیس کشته شد.

کشته شدن این جوان موجب شد صدها تن از ساکنان پایتخت بریتانیا با افراد پلیس درگیر شوند، ساختمان پلیس، یک اتوبوس و دو واحد گشتی را آتش بزنند، شیشه های ویترین های چند مغازه را بشکنند و کالاهای درون آنها را غارت کنند.

درگیری ها به زخمی شدن 26 فرد پلیس نیز منجر شد.

هشدار ترکیه به اسد: دیگر نمی توانیم شاهد کشتار مردم باشیم

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل – کشتار مردم سوریه از سوی مأموران رژیم اسد امروز (یکشنبه) ادامه داشت و فعالان اوپوزیسیون سوری گزارش دادند دست کم 60 نفر به دست نیروهای امنیتی کشته شده اند که چند تن از آنها کودک بودند.

در "دیرالزور"، در جریان حمله مأموران، 30 شهروند تا ظهر یکشنبه کشته شدند و ده ها نفر زخمی گردیدند. هم اکنون شهر با تانک و نفر بر مورد محاصره قرار دارد و سربازان بر بخش های بزرگی از آن مسلط شده اند.

دبیرکل سازمان ملل متحد، آقای بان گی مون در تماس تلفنی با پرزیدنت بشار اسد از او خواست هر چه زودتر حمله نظامی به تظاهر کنندگان مخالف خود را متوقف کند و اجازه ندهد آنها گروه گروه دستگیر و زندانی شوند.

نخست وزیر ترکیه، آقای رجب طیب اردوغان نیز اعلام داشته که قصد دارد وزیر خارجه خود، آقای احمد داوود اوغلو را برای اخطار نهایی و اتمام حجت به رژیم سوریه به دمشق بفرستد، زیرا به گفته او، کشورش از سرکوب مردم سوریه به تنگ آمده است و او نمی تواند پیش از این نظاره گر کشتارها در آن کشور باشد.

در کویت هم، چند تن از اعضای پارلمان با امضای توماری از دولت خود خواستند سفیر سوریه را اخراج کند و سفیر خود در سوریه را نیز فرا بخواند.

رژیم سوریه همچنان به فریب دادن اذهان عمومی ادامه می دهد و وزیر خارجه آن کشور، آقای ولید المعلم گفته است تا پایان امسال در سوریه "انتخابات آزاد" برگزار خواهد شد و دولت جدید به خواسته های مردم توجه خواهد کرد.

اتحادیه عرب نیز نگرانی خود را از تحولات سوریه ابراز داشت و از حکومت دمشق خواست از کشتار تظاهر کنندگان دست بردارد.

آقای نبیل العربی، دبیرکل اتحادیه گفت: کشتار و خشونت علیه مردم "حماة" و "دیرالزور" موجب وخیم شدن وضع سوریه و شهروندان آن خواهد شد.

سپاه برای پروژۀ بزرگ اقتصادی خواب می بیند

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل – رییس جدید قرارگاه خاتم الانبیای سپاه پاسداران، ابوالقاسم مظفری می گوید که آن نهاد دیگر قصد ندارد در پروژه های کمتر از 100 میلیارد تومانی سرمایه گذاری کند.

در مراسم امروز (یکشنبه)، سرتیپ پاسدار رستم قاسمی که به وزارت نفت منصوب شده، از ریاست قرارگاه خانم الانبیاء تودیع شد و ابوالقاسم مظفری جایگزین او گردید.

سرتیپ پاسدار قاسمی نیز، امروز در مراسم تودیع خود گفت که قرارگاه خاتم الانبیای سپاه، باید به پروژه های اقتصادی بزرگ تر وارد شود، و به گفته او "جایگزین شرکت های بزرگ خارجی" گردد.

فرمانده سپاه پاسداران، سرتیپ پاسدار محمد علی (عزیز) جعفری نیز، در مراسم امروز خواهان نقش بیشتر سپاه در امور اقتصادی کشور شد.

یادآوری می کنیم که در جریان رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی نفت در مجلس شورای اسلامی، هفته گذشته، علی مطهری، نماینده تهران گفت که ورود سپاه به امور سیاسی و اقتصادی خطرناک است که این سخنان او با واکنش شدید سپاه و همچنین رییس مجلس، علی لاریجانی روبرو شد.

انفجار در خطوط لوله نفت و گاز "غیرعمدی" نیست

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل – سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس می گوید حوادث اخیر در صنعت نفت ایران، «غیر عمدی نبوده است».

عماد حسینی، سخنگوی کمیسیون انرژی با ذکر این موضوع، افزوده گفت: «دلیل بروز برخی از مشکلات در خطوط لوله، عملیات تروریستی و برخی دیگر نیز، نامعلوم است».

آقای حسینی با اشاره به اینکه امنیت انرژی در ایران بسیار پایین آمده و بیش از هر کشوری در جهان در خطوط انتقال نفت و گاز و پالایشگاه های آن حوادث مختلف روی می دهد، گفت که وزارت نفت باید در برابر این حوادث پاسخگو باشد.

بزرگترین تظاهرات مردمی در اسرائیل، همراه با اجرای زنده خوانندگان

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل – اسرائیل در شامگاه دیروز (شنبه) صحنه بیشترین تظاهرات مردمی خودجوش بود. در تل آویو بیش از 250 هزار نفر و در اورشلیم قریب به 30 هزار نفر و در شهرهای دیگر نیز هزاران تن در میدان های بزرگ تظاهرات کردند و خواهان عدالت اجتماعی و اقتصادی شدند و از دولت خواستند برای مهار گرانی ها و کاهش هزینه های زندگی که جان آنان را به لب شان رسانده، به اقدام بپردازد.

سخنرانان این تجمع ها، گیلعاد شلیط ، سرباز ربوده شده به دست حماس را که بیش از پنج سال است در اسارت می باشد نیز فراموش نکردند و گفتند: اگر او آزاد می بود، اکنون در دانشگاه تحصیل می کرد و تظاهر کنندگان فریاد زدند که ملت خواهان آزادی شلیط هسنت.

به گفته یکی از سران تظاهر کنندگان، دولت آقای نتانیاهو می خواهد که جوانان خواسته های خود را صریحا اعلام کنند ولی خواسته ها آنقدر آشکار هستند که گفتن آنها لزومی ندارد.

در جریان تظاهرات دیشب، چند تن از خوانندگان برجسته و از جمله خانم "ریتا" که زاده ایران است برای ابراز همبستگی به تظاهر کنندگان پیوستند و برنامه های هنری اجرا کردند.

تظاهر کنندگان اسرائیلی فهرست خواسته های خود را اعلام کردند

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل – تظاهرکنندگان اسرائیلی، شامگاه دیروز (شنبه) فهرست خواسته های خود را بدین صورت اعلام کردند:

- توقف خصوصی سازی،

- کاهش چشمگیر مالیات بر ارزش افزوده کالاها،

- اخذ مالیات بر ارث، تنها برای دارایی های بیش از سه میلیون "شِکِل" (واحد پول اسرائیل)،

- نظارت دولت بر بهای کالاهای اساسی و از جمله شکر و گاز و مواد غذایی،

- نظارت بر اجاره بهای مسکن،

- کاهش شمار دانش آموزان در هر کلاس درس،

- آموزش رایگان از سه ماهگی و دادن ناهار به دانش آموزان در مدارس،

- کاهش بهای بلیط اتوبوس و افزایش حداقل دستمزدها به میزان 50 درصد.

پرس: تظاهرات دیشب نشانۀ بلوغ سیاسی ملت بود

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل – رییس جمهوری اسرائیل، پرزیدنت شیمعون پرس امروز (یکشنبه) از تظاهرات عظیم مردمی در سراسر کشور خرسندی خود را ابراز داشت و گفت: «تظاهرات نشان از به بلوغ رسیدن ملت داشته است».

وی که در دیدار با دانش آموزان برنده در المپیاد جهانی ریاضیات و فیزیک سخن می گفت، افزود: این سومین بار است که ده ها هزار نفر از جوانان به میدان شهرها می روند و از دولت خود می خواهند به پیامی که آنها دارند گوش فرا بدهد، و این نشانه به حد بلوغ رسیدن جامعه است که 300 هزار نفر اوضاع را به گونه ای جدید مطرح کنند و خواهان رفع تنگناها شوند.

پرزیدنت شیمعون پرس که هفته گذشته نیز با رهبران گروه های تظاهر کننده دیدار داشت، گفت که از طریق تلویزیون شاهد راه پیمایی ها و تظاهرات بوده و به خود بالیده است چرا که در مقایسه با تظاهرات در کشورهای دیگر، آنچه در اسرائیل انجام می شود یک تظاهرات فرهنگی، توأم با بردباری و به دور از اهانت و خشونت و غیرسیاسی است.

/////////////////////////

" جامعه شاکیان از نظام مستبد ومتجاوز جمهوری جنون اسلامی"
بنی آدم اعضای یکدیگرند که در آفرینش ز یک گوهرند
چو عضوی به درد آورد روزگار دگر عضوها را نماند قرار
تو کز محنت دیگران بی غمی نشاید که نامت نهند آدمی

با توجه به اینکه جناب آقای فرشاد حسینی عزیز و خانم مبارز وتلاشگر راه آزادی ونجات کشور خانم مینا احدی طی تلاشهای گسترده و بی وقفه سد عظیم شکایت بر علیه جمهوری اسلامی را در دادگاه بین المللی لاهه شکسته و درهمین راستا پرونده ای به کلاسه OTP-CR-777/09 در دفتر دادستانی دادگاه مربوطه به ثبت رسانده اند ما هم ضمن تائید وحمایت از این اقدام شجاعانه برآن شده ایم تا پرونده دیگری با تاسی از این عزیزان بر علیه جمهوری اسلامی مفتوح نمائیم ضمن در خواست حمایت از نامبرده گان ،برای پیگیری وتعقیب این موضوع سه قشر را مخاطب خود قرار داده ایم .
این سه قشرعبارتند از :
1- کسانی که در مقام شاکی از سر دمداران جمهوری اسلامی (شخص رهبر ، اعضای شورای مصلحت نظام ، روسای سه قوه ، فرماندهان عالی رتبه سپاه و نیرو انتظامی ، وزیر اداره اطلاعات و آمرین به تجاوز ، تعدی، شکنجه ، قضات صادرکننده احکام در طول عمر ننگین جمهوری اسلامی ) بر آمده وبا اسناد ومدارک معتبر حضوراً یا از طریق وکیل خود بطور هماهنگ با ما همراه بوده ومراحل دادخواهی ودادرسی را پیگیری خواهیم نمود.
2-کسانی که بعنوان شهود تمایل دارند اگر دادگاه، حضور آنها را برای ادای شهادت لازم دانست شُکات را یاری و به کمک محاکم برای محکومیت سر دمداران جمهوری اسلامی (شخص رهبر ، شورای مصلحت نظام ، روسای سه قوه ، فرماندهان عالی رتبه سپاه و نیرو انتظامی ، وزیر اداره اطلاعات و آمرین به تجاوز ، تعدی، شکنجه ، قضات صادرکننده احکام در طول عمر ننگین جمهوری اسلامی )
3-کسانیکه اعتقاد دارند موارد بالا نیازمند به حمایت وپشتبانی دارند وباورمند به سی ماده اعلامیه جهانی حقوق بشر می باشند ،با این باور وبا هر دیدگاه وخط فکر سیاسی تمایل دارند به این پروسه کمک نمایند تا در پرتو این اتحاد در وهله اول دست جنایتکاران متجاوز به حقوق فردی واجتماعی را با ابزارهای قانونی بین الملی کوتاه و راه را برای محقق شدن دمکراسی در کشور هموار نمایند .

در خاتمه اینجانب سرهنگ محمد رضا آرین در جایگاه شهود وناظربرتجاوزات وتعدی های انجام شده آماده گی خود را اعلام میدارم وحاضرهستم درهردادگاهی شهادت داده و به هر پرسشی پاسخ دهم . وافراد خانواده ام از جمله همسرم ودخترانم وپسرانم که همگی در بی دادگاه های رژیم محکوم ودرسیاه چاله های این نظام مستبد زندانی ومورد تعدی و تعرض و شکنجه های جسمی و روحی قرار گرفته، بعنوان اولین شاکیان این موضوع با اسناد محکمه پسند اعلام آمادگی نموده و دست یاری و همراهی ونیاز بسوی همه کسانیکه میتوانند در این مسیر همراه ما باشند دراز می نمائیم .
توجه :
کسانیکه میخواهند در قالب سه گزینه فوق وارد شوند ضمن همراهی در این صفحه به آدرس :
http://kanonehambastegi.com/?page_id=2689 مراجعه ونسبت به تکمیل فرم مربوط اقدام نمایند .

///////////////////////////////////////

برای اینکه از ملتمان با تمام وجودمان دفاع کنیم عاملین جنگ برادرکشی در کردستان به دادگاه بین المللی بکشانیم


/////////////////////////////////////

طنز ولایت فقیه و خرتوخر احمق خاتمی



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر