Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۰ مرداد ۲۶, چهارشنبه

بیست و چهارمین روز اعتصاب غذای دو زندانی کرد

karayilankongre1
هێرشه‌کانی سه‌ر قه‌ندیل وه‌ک زاپ تێکشکێندرا
سه‌رۆکی کۆنسه‌ی به‌رێوه‌به‌ری کۆما جڤاکێن کوردستان کەجەکە موراد قەرایلان سەبارەت بە قەڵەمبازی 15ی تەباخ لێدوانێکی دا و سەرنجی ڕاکێشایە سەر چەندین مژاری گرینگ.
سه‌رۆکی کۆنسه‌ی به‌رێوه‌به‌ری کۆما جڤاکێن کوردستان کەجەکە، له‌ سه‌ر ئۆپه‌راسیۆنه‌کانی ڕژێمی ئێران که‌ له‌ دژی قه‌ندیل ئه‌نجامی دا وتی: ئه‌و هێرشه‌ له‌ چوارچێوه‌ی پیلانێکی هاوبه‌شی ئێران، تورکیا و ئێراق دا پێکهات. ئه‌وه‌ پیلانێکی جددییه‌ و له‌ پاش هێڕشی سه‌ر قه‌ندیل، هێڕشی جودا ده‌رخرێنه‌ گه‌ڕ. ده‌یانه‌وێت گورز له‌ ناوه‌ندی به‌ڕێوه‌به‌ری بزووتنه‌وه‌که‌مان بده‌ن و هێڕش بکه‌نه‌ سه‌ر به‌رێوه‌به‌ری بزاڤه‌که‌مان. له‌ ژێر په‌رده‌ی هێرشەکەی سەر قەندیل، ئەو پیلانگێڕییە هەیە.
ئێمه‌ ئه‌وه‌ وه‌ک پیلانگێرییەکی بەرفروان هەڵدەسەنگێنین.
قەرایلان هێرشه‌کان و پیالانه‌کانیی سالانی ڕابردوشی به‌بیر هێنایه‌وه‌ و گوتی:
هه‌ر چۆن له‌ ساڵی 2008 دا، له‌ زاپ هێڕشی به‌رفراوانی دەوڵەتی تورکیا تێکشکا، به‌هه‌مان شێوه‌ش هێرشی سه‌ر قه‌ندیل تێک شکێنراوه‌.
قەرایلان ده‌رباره‌ی هه‌والی گرتنی ئەو لەلایەن ئێرانەوە وەها دوا:
دیاره‌ هه‌ندێ هه‌وڵی به‌و ئامانجه‌یان هه‌بووه‌. پێ ده‌چێت ئێران و تورکیا به‌ چه‌وتی زانیاریان به‌یه‌ک داوه‌ و زوتر له‌کاتی خۆیدا، هه‌والەکە‌ گه‌یشتۆتە‌ راگه‌یاندنه‌کان. ئه‌م هه‌واله‌، به‌شێکه‌ له‌ پیلانێکی مه‌زن. ده‌بێت وه‌ک هه‌والێکی درۆ، یاخود وه‌ک هه‌والێکی شه‌ری تایبه‌ت بۆ خراپکردنی وره‌ی گه‌ل نه‌بینرێ . هەرچەندە ئه‌م لایه‌نەش لەخۆ دەگرێت، به‌لام ده‌یانه‌وێت ئه‌نجامی مه‌زن به‌ده‌ست بخه‌ن.
قەرایلان رایگه‌یاند، ‌ده‌وله‌تی تورک، هه‌ندێک له‌ هێزه‌ تایبه‌ته‌کانی خۆی ڕه‌وانه‌ی باشوری کوردستان کردوه‌ و وته‌کانی ئه‌ردۆغانی بەبیرهینایەوە کە گوتبووی، "ڕێ و ریبازی جیاواز ده‌خه‌ینه‌ بواری کرده‌ییه‌وه‌ ". ئەوەشی وه‌ک نیشانه‌ی هه‌وڵی ره‌شه‌کوژی له‌به‌رامبه‌ر به‌رێوبه‌رایه‌تی ته‌ڤگه‌رەکەیاندا بەناو کرد. '
موراد قەرایلان ئه‌و هه‌ولانه‌ی وه‌ک، فاکته‌رێکی پوچ و بێ واتا هه‌ڵسه‌نگاند و وتی:
ئه‌وان ئه‌نجام به‌ ده‌ست ناخه‌ن. گه‌لی کورد بۆته‌ خاوه‌ن ئیراده‌ و سیسته‌می خۆی ئاوا کردوه. ‌
.
قەرایلان بانگەوازییەکی وەهایشی ئاراستەی گەلی کورد کرد:
وه‌ک به‌رێوه‌به‌ری ئه‌م بزوتنه‌وه‌یه‌، من و هه‌ڤاڵانی دیکه‌شم، ده‌کرێت له‌ ناو تێکۆشان دا شه‌هیدیش ببین .گه‌له‌که‌مان و هه‌ڤالانمان، ده‌بێت بۆ شه‌هید بووونیکی له‌و جۆره‌ ئاماده‌ بن. چونه‌که‌ ئێمه‌ فیدایی ئه‌م بزوتنه‌وه‌یه‌ن .ئێمه‌ شورشگێرین و تێکۆشانێکی شۆڕشگێری به‌رێوه ‌ده‌به‌ین. به‌لام، وه‌کو ده‌لێن، ناتوانن ئێمه‌ بگرن و بمانکه‌نه‌ بابه‌تی بازاری .با له‌م ڕووه‌یشەوە گه‌له‌کامان و هەڤاڵانمان، ئاسوده‌ بن .ئیدی که‌س ناتوانێت کاروانی مێژووییمان راگرێت.
http://newroz.tv

بیست و چهارمین روز اعتصاب غذای دو زندانی کرد

خبرگزاری هرانا - دو زندانی کُرد زندان بیجار علی رغم ضعف جسمانی به اعتصاب غذای خویش که از


۳ مرداد ماه آغاز کرده‌اند، ادامه می‌دهند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، حسن اختر سمند زندانی سیاسی کرد و فرشاد کمانگر زندانی عادی که روز دوشنبه ۳ مرداد ماه همراه دو زندانی دیگر از زندان مریوان به زندان بیجار تبعید شده‌اند همچنان در اعتصاب غذا بسر می‌برند.

به دلیل عدم حق تماس و ملاقات این زندانی

ان با خانواده و ۲۴ روز اعتصاب غذا، نگرانی نسبت به وضعیت سلامتی این دو زندانی شدت

گرفته است.

----------------------------------------

کارایلان: اگر ما اعلان جنگ کنیم ترکیه‌ زیر و رو خواهد شد
مراد کارایلان رئیس شورای رهبری ک.ج.ک در مراسم 15 اگوست بیانیه ‌مهمی داد. کارایلان با اعلام اینکه ‌توطئه‌ قتل آنها در جریان است، گفت که‌ در این رابطه ‌نیروهای ویژه‌ای‌ در شهر رانیه ‌در جنوب کردستان مستقر شده‌اند. کارایلان هشدار داد که ‌آنها در مقابل تهدیدهای اردوغان تاکنون تنها 5 درصد از نیروهای خود را وارد عمل کرده‌اند، گفت: اگر ما نیروهای جنگی خود را آزاد و رسمآ اعلان جنگ کنیم، ترکیه ‌زیر و رو خواهد شد.
مراد کارایلان رئیس شورای رهبری کنفدرالیزم جامعه‌ دمکراتیک کردستان ک.ج.ک در مراسم 15 اگوست در مناطق حفاظتی مدیا سخنرانی کرد.
کارایلان 15 آگوست را به‌ عنوان روز رستاخیز ملت کرد یاد کرد و گفت که‌ این رستاخیز تا سال 93 ادامه ‌یافت و مرحله‌ خود را به ‌پایان برد.
کارایلان در ادامه میگوید:
از سال 93 تاکنون 18 سال سپری شده ‌است. رهبری ما طی 18 سال گذشته ‌در راستای حل مسالمت آمیز و سیاسی مسئله‌ تلاشهای بسیاری به‌ خرج داده ‌است. هر چند که ‌ما در این مدت بارها اعلام آتش بس کردیم، اما حکومت ترک با فرصت طلبیهای بسیاری با این موضع ما برخورد کرده‌ است. بطوریکه ‌تلاشهای صلح طلبانه‌ جنبش و رهبر ما را بدون پاسخ گذاشته و بر عکس سعی در نابودی ما داشتند. ‌
کارایلان با یادآوری اینکه ‌رهبری آنها در دهم ماه می سال جاری 3 پروتکل به حکومت و ک.ج.ک ارائه‌ داده‌، گفت‌ حکومت آنها را بی پاسخ گذاشت.
کارایلان با اشاره ‌به ‌حملات ایران در 16 جولای به ‌مناطق قندیل گفت: این حملات تنها متوجه ‌پژاک و پ.ک.ک نیستند، بلکه‌ آنها اراده ‌ملت کرد را هدف قرار داده‌اند.
کارایلان اظهار داشت که‌ حمله ‌به ‌قندیل از یک سال قبل از سوی ایران، عراق و ترکیه‌ برنامه‌ریزی شده ‌بود و این توطئه‌ایست که‌ جهت خنثی نمودن‌ خودمدیریتی دمکراتیک و نیز برضد اتحاد ملت کرد انجام گرفت.
کارایلان با خاطر نشان نمودن اینکه ‌هدف از این حملات رهبری جنبش آزادی ملت کرد بود، گفت ترکیه ‌که ‌در این توطئه‌ پیشتر در زاپ با شکست مواجه شده بود، با پیشاهنگی ایران در قندیل نیز با شکست روبرو شد.
کارایلان در رابطه‌ با اخباری در مورد دستگیری خود نیز گفت:
می‌گویند ما کارایلان را دستگیر کردیم و این کار را هم بسیار راحت انجام داده‌اند. نباید چنین اخباری را فقط مانند یک خبر کذب تصور کرد. هر چند این مورد نیز صدق می‌کند، اما مشخص است که ‌قصد نتیجه‌گیریهایی از این کار دارند. من این را بطور علنی و شفاف می‌گویم، تهدید و حملات نیروهای استیلاگر در این مرحله ‌تاریخی هیچ نتیجه‌ای در پی نخواهد داشت. چرا که ‌ملت کرد و جنبش آزادیخواهی از اراده‌ برخوردار است و تحت رهبری آپو سیستم خود را سازماندهی کرده‌ است .
کارایلان هشدار داد که ‌رهبری جنبش و از جمله ‌خود وی جانشان در خطر است و ملت کرد باید در این رابطه‌ آماده ‌باشد.
کارایلان در سخنان خود در اشاره‌ به‌ دولت ترکیه ، گفته‌های نخست وزیر مبنی بر اینکه‌" ما نیت خوب نشان نخواهیم داد" یادآوری کرد و گفت: در اصل پیشتر نیز هیچگونه ‌نیت خوبی نشان نداده ‌بودند، و حملات خود را هم که‌ آغاز کرده‌اند.
کارایلان بویژه ‌بر این مورد تأکید نمود که‌ حکومت آ.ک.پ قصد دارد مسئله‌ کرد را با خشونت حل کند و در این راستا نیز تصمیم بر جنگ گرفته ‌است.
نوروز تی وی

---------------------------------

سپاه پاسداران مجددا کردستان آزاد را تهدید کرد

صدا و سیمای رژیم: یکی از مسئولان عملیات نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اکراد عراق باید تکلیف خود را با گروهک پژاک مشخص کنند.

سرهنگ احمدی در نشست خبری که با حضور رسانه های داخلی و خارجی برگزار شد در پاسخ به سوال خبرنگار شبکه الجزیره مبنی بر اینکه برخی رسانه ها بمباران بعضی روستاهای عراق را منعکس کرده اند، افزود: عملیات های سپاه برضد مواضع گروهک پژاک، دقیق و حساب شده است.

وی افزود: این گونه اقدامات عملیات روانی است و بر اساس گزارش هایی که در اختیار داریم، خود آنها اقدام به آتش زدن مزارع و تخلیه روستاها کرده اند. اگر گلوله ای شلیک شده با مختصات دقیق و روی مقرهای حاشیه مرز این گروهک بوده است.

سرهنگ احمدی افزود: از اکراد عراق انتظار داریم تکلیف خود را با این گروه ها مشخص کنند و این که گروهکها در مناطق آنان مستقر

باشند و به شرارت هایشان ادامه دهند، امکانپذیر نیست و باید آنان را از خود برانند.

------------------------------------------


زیر دماغ "سی .آی .ای"، سفارت سوریه در واشینگتن مرتکب جنایات فجیع می شود

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل –در حالی که دامنه جنایات بشار اسد در سوریه مرزهای تازه ای را درنوردیده و هزاران نفر از مردم آن کشور کشته و دهها هزار زخمی و صدها هزار نفر آواره برجای نهاده است، به نوشته روزنامه آمریکایی "وال استریت جورنال"، سفارت سوریه در واشینگتن (پایتخت آمریکا) نه تنها همچنان فعال است و سفیر، عمار مصطفی در آن حضور دارد، بلکه در زیر دماغ "سی.آی.ای"، مهره های جاسوسی حکومت اسد به خبرچینی گسترده علیه مخالفان در خاک آمریکا اقدام می کنند.

به نوشته "وای استریت جورنال"، سفارت سوریه در آمریکا با گردآوری اطلاعات از فعالیت های مخالفان حکومت در سراسر آمریکا، آنرا به تشکیلات اطلاعاتی سوریه منتقل می کند و استخبارات سوریه با استناد به آن، به تعقیب و آزار گسترده خانواده های این سوری های مقیم آمریکا اقدام می کند.

این روزنامه آمریکایی نوشت: "اف.بی.آی"، پلیس فدرال آمریکا، در پی گرفتن شکایات بسیاری از شخصیت های سوری مخالف حکومت اسد در خاک آمریکا، به بررسی عملکرد سفارت سوریه در واشینگتن پرداخته است.

گفتنی است: چهره های بارز سوری مخالف حکومت اسد پیوسته شکایت می کنند که چرا با وجود روند رو به افزایش جرم و جنایات ضد بشری بشار اسد، تمامی سفارتخانه های سوریه در سراسر جهان همچنان به فعالیت عادی ادامه می دهند و هیچ کشوری، حتی آمریکا و دولت های اروپایی، نه تنها هیچ تلاشی در راستای اخراج دیپلمات ها و سفیران سوریه انجام نداده اند، بلکه تنها در موارد بسیار اندکی، یکی دو نفر از این سفیران را احضار کرده اند.

سوری های مقیم آمریکا همچنین به سختی شاکی هستند که چرا همچنان سفیر آمریکا در سوریه، آقای رابرت فورد، فعالیت می کند!

سوریه از نیت سفیر ایران برای بازگشت خشمگین شد

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل –در این میان، بخشی کوتاه از گزارش دیروز (سه شنبه) وبسایت "کلمه"، تارنمای رسمی آقای میرحسین موسوی را در مورد سفیر رژیم ایران در سوریه یادآوری می کنیم:

در این گزارش آمده است که شیخ احمد موسوی، سفیر ایران، به سختی نگران شده و خواسته است سوریه را ترک کند، اما سران سوریه شدیداً به او حمله کرده و مانع از عملی شدن آن شده اند.

اما سفیر و بسیاری از دیپلمات های رژیم ایران در سوریه خانه های خود را بارها عوض کرده و همسر و فرزندانشان به بهانه تابستان به لبنان فرستاده اند و از انتقام گیری سختی از سوی ملت به پا خاسته سوریه به سختی در هراس هستند.

ملت سوریه به همان اندازه که از حکومت اسد و جنایات او متنفر است، از رژیم ایران و رهبر آن، و حزب الله و حتی نصرالله ابراز انزجار می کند.

واژه ایرانی برای ملت سوریه که متحمل چنین کشتارهای هولناکی شده و به شدت داغدار است، با عاملان کشتار و قتل مترادف شده، و در ردیف بدترین ناسزاها بر زبان آحاد ملت سوریه قرار گرفته است.

انتقاد تند سعد حریری از رژیم ایران: قاتلان پدرم را تحویل دهید

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل – اسامی چهار تروریست عضو حزب الله که عاملان ترور رفیق الحریری بودند، امروز (چهارشنبه) منتشر شد.

براساس سند 47 صفحه ای که دادگاه ویژه بین المللی امروز (چهارشنبه) منتشر کرد، تروریست ها عبارتند از: مصطفی امین بدرالدین، عضو ارشد حزب الله و شوهر خواهر تروریست ارشد آن گروه عمار مغنیه، سلیم جمیل عیاش، حسین حسن عنیسی و اسد حسن صبرا.

تصاویر این چهار نفر نیز منتشر شده است.

همزمان، نخست وزیر پیشین لبنان، آقای سعد حریری، با انتقاد تند از سیاست حکومت ایران در برابر دادگاه بین المللی مسئول رسیدگی به ترور سیاسی پدرش، رفیق الحریری، ابراز امیدواری کرد که جمهوری اسلامی، اعضای حزب الله را که متهم به انجام این ترور هستند، به دادگاه بین المللی ارجاع دهد.

او این سخنان را در گفتگو با روزنامه کویتی "الوطن" بیان کرد و افزود: «همه جهانیان از دامنه روابط ایران با حزب الله آگاهی دارند و موضع جمهوری اسلامی در قبال دادگاه بین المللی رسیدگی کننده به ترور پدرم، نمونه جدیدی از همبستگی و اتحاد محکم میان رژیم ایران و حزب الله است».

در روزهای گذشته، نشریه آلمانی "اشپیگل" در گزارشی نوشته بود که چهار عامل ترور رفیق حریری در ایران آموزش دیده بودند و اکنون نیز، سه تن از این تروریست ها در ایران پناه گرفته اند.

بروجردی: «ایران تحت هیچ شرایطی حمایت از اسد را قطع نمی کند»

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل –رییس کمسییون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، آقای علاء الدین بروجردی از کشتار مردم سوریه توسط رژیم بشار اسد حمایت کرد و دلیل این حمایت خود را این گونه توصیف کرد: «سوریه محور مقاومت در برابر اسرائیل است و در کنار فلسطینی ها است» - و این در حالی است که از دو روز پیش، نیروهای ارتش سوریه، از دریا، زمین و هوا به بندر "لاذقیه" حمله کرده اند و در جریان حملات خود، اردوگاه فلسطینی ها را نیز هدف قرار داده اند و چندین ساکن آنرا نیز به قتل رسانده اند.

اما آقای بروجردی بدون توجه به این کشتارها، گفت: «خب! آمریکا از سوریه خوشش نمی آید، پس ایران هم نباید تحت هیچ شرایطی حمایتش از سوریه را قطع کند».

گفتگوی تلفنی احمدی نژاد و چاوز بر سر رخدادهای سوریه ولیبی

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل –رؤسای جمهوری ایران و ونزوئلا در گفتگویی تلفنی، از آنچه که آنرا "حملات امپریالیستی علیه لیبی و سوریه" نامیدند، به شدت انتقاد کردند.

براساس بیانیه مشترکی که وزارت خارجه ایران و وزارت خارجه ونزوئلا منتشر کردند، در این گفتگوی تلفنی، احمدی نژاد و پرزیدنت هوگوچاوز در شامگاه دوشنبه، بر آنچه "تلاش برای پیشبرد صلح در سوریه و لیبی" خواندند، تأکید کرده اند.

این اظهارات در حالی بیان می شود که مخالفان سرهنگ معمر قذافی، حاکم بخش هایی از لیبی، تحت حمایت جنگنده های ناتو به دروازه های طرابلس، پایتخت رسیده اند، و مخالفان می گویند تا چند هفته دیگر عمر حکومت قذافی به سر خواهد آمد.

همزمان، در زمینه سوریه نیز، با گذشت پنج ماه از آغاز اعتراض ها و کشته شدن نزدیک به دوهزار تن از معترضان توسط نیروهای امنیتی حکومت بشار اسد، فضای سنگینی در جامعه جهانی علیه حکومت دمشق شکل گرفته و بعید به نظر نمی رسد که تا چند روز دیگر، اقدامی عملی علیه بشار اسد از سوی جامعه جهانی انجام شود.

در همین حال، سفیر ایران در آنکارا دیروز (سه شنبه) به دیدار معاون نخست وزیر ترکیه در امور فرهنگی، پارلمانی و دینی رفت.

در روزهای اخیر، دولت آنکارا به نوعی رهبری اقدامات علیه بشار اسد را برعهده گرفته است و علاوه بر دیدار نخست وزیر آن کشور با پادشاه عربستان سعودی، وزیر خارجه ترکیه، آقای احمد داوود اوغلو نیز، در یک کنفرانس خبری به اسد هشدار داد که باید "فوراً و بدون قید وشرط" نیروهای نظامی خود را از شهرها خارج کند.

آقای داوود اوغلو، امروز (چهارشنبه) نیز دیداری با وزیر خارجه اردن داشت و در زمینه روند تحولات سوریه با او رایزنی کرد.

تهدید ترکیه علیه سوریه "انشاءالله گربه است"

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل –علیرغم تمامی شواهد در مورد خشمگین تر شدن ترکیه علیه سوریه به خاطر افزایش جنایات علیه ملت سوریه، تارنمای خبری "دیپلماسی ایرانی"، امروز (چهارشنبه) به نقل از روزنامه لبنانی "النهار" مدعی شد که تهدید ترکیه علیه اسد "در حد حرف است و نه بیشتر".

"دیپلماسی ایرانی" نوشت که دولت آنکارا هنوز به این نتیجه نرسیده که نظام سوریه در حال فروپاشی است و به همین دلیل، درحال حاضر می کوشد در دیدار با سران اپوزیسیون سوریه، از دیدگاه های آنها آگاه شود تا بتواند اسد را به انجام اصلاحاتی در راستای این خواسته ها مجبور کند.

"دیپلماسی ایرانی" نوشت که ترکیه نه تنها نگران از دست دادن منافع اقتصادی خود در سوریه است، بلکه این نگرانی را نیز دارد که با بدتر شدن اوضاع سوریه، شبه نظامیان کرد "پ.ک.ک" که دیرزمانی زیر حمایت اسد بوده اند، به خاک ترکیه وارد شوند و در همراهی با اعضای القاعدة، اوضاع در ترکیه را به هم بریزند.

شاعره ملی گرا و زییای ایران به چهار ماه زندان محکوم کرد

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل – شاعره ملی گرای ایرانی، خانم هیلا صدیقی، به چهار ماه حبس تعزیری محکوم شد که در حال حاضر اجرای آن به مدت پنج سال به حالت تعلیق درآمده است.

او که دیروز (سه شنبه) به دستگاه قضایی فرا خوانده شده بود، در یک جلسه محاکمه و حکم اش صادر شد.

خانم صدیقی در صفحه فیس بوک خود اعلام کرد که به این حکم اعتراض نخواهد کرد.

همزمان با صدور این حکم برای این چامه سرای معترض، که تنها به دلیل خواندن چند شعر اعتراضی و حمایت از معترضان به نتایج انتخابات دو سال پیش صادر شده است، محمود احمدی نژاد مدعی شد که آزادی به گفته او "در ایران اصالت دارد" و گفت که دولت او "حامی هنرمندان" است.

--------------------------------------------

سرقت میلیاردی از بانک سپه کرمانشاه با ۳ کشته

خبرگزاری فارس: سرقت مسلحانه از بانک سپه کرمانشاه که ساعتی پیش در شعبه خیابان سعدی اتفاق افتاد منجر به کشته و زخمی شدن ۴ نفر از همکاران بانک شد.

در جریان این حادثه مسلحانه ۳ مرد سارق که صورت‌های خود را نپوشانده بودند هنگام توقف ماشین حمل پول بانک از فرصت استفاده کرده و درست زمانی که ماموران قصد جابه جایی صندوق‌های پول را داشتند با شلیک به راننده، نگهبان و تحویلدار بانک هر سه آنها را به قتل رسانده و پول‌ها را به سرقت بردند.

در این حادثه که حوالی ساعت ۱۰:۱۵ صبح رخ داد “محمد نجفی ” رئیس صندوق بانک نیز از ناحیه پا زخمی شد که باکمک ماموران بلافاصله به بیمارستان انتقال یافت.

پلیس تا این لحظه هیچ سرنخی از این افراد ندارد. گفته می‌شود این ۳ مرد سارق پس از سرقت با خودروی شخصی خود محل حادثه را ترک کرده و گریخته‌اند.

قربانیان این حادثه سعید کریمی ۳۲ ساله، راننده خودرو، یاور انتظاری ۴۳ ساله نگهبان و علی صالحی ۴۱ ساله تحویل‌دار بانک هستند.

یادآور می‌شود تا به این ساعت هیچ یک از مسئولان رقم سرقتی را اعلام نکرده‌اند اما گزارش‌ها حاکیست با توجه به سرقت ۳ صندوق حمل پول رقم به سرقت رفته بیش از میلیاردها تومان است.

سعید امیری معاونت سیاسی اجتماعی فرماندار کرمانشاه سرقت از بانک سپه کرمانشاه را تایید کرد اما از اعلام جزئیات بیشتر خودداری کرد.

----------------------------------------

عراق؛ حمله هوایی آمریکا به گروههای تحت حمایت رژیم

به گزارش رادیو فرانسه، مقامات نظامی آمریکا در عراق می گویند نیروهای آمریکایی در ماه ژوئن گذشته گروههای شورشی شیعه ‏تحت حمایت رژیم ایران در عراق را که به نیروهای آمریکایی حمله ور می شدند، مورد حملات هوایی قرار داده ‏اند. این اولین بار است که آمریکا اقداماتی از این دست در عراق را بعد از پایان گرفتن رسمی عملیات جنگی ‏نیروهای این کشور در عراق تائید می کند.‏

"لئون پانه تا"*، وزیر دفاع آمریکا ماه ژوئیه گذشته هنگام دیدار از عراق اظهار کرده بود که ارتش آمریکا ‏مصمم است بطور یکجانبه علیه گروههای شورشی شیعه که از جانب ایران حمایت می شوند اقدام کند.‏

ژنرال "جیمز بوکانان"*، سخنگوی نیروهای آمریکایی در عراق روز سه شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی در ‏پنتاگون گفت در یکی از حملات هوایی آمریکایی که با هلیکوپتر آپاش انجام شد گروهی از از جنگجویان ‏شیعه که قصد داشتند به یک پایگاه نظامی آمریکا در نزدیکی فرودگاه بصره موشک پرتاب کنند مورد حمله ‏قرار گرفتند.‏

سخنگوی نیروهای آمریکایی در عراق گفت جنگجویان مورد نظر احتمالا به گروه شبه نظامی "جیش المهدی" تحت ‏رهبری مقتدی صدر، روحانی تندرو شیعه عراق تعلق داشتند و حمله هوایی آمریکا به آنان "حمله یکجانبه و ‏در عین حال یک اقدام مشروع دفاعی بود".

"ژنرال جیمز بوکانان" در ادامه گفت در دومین حمله، نیروهای آمریکایی به دو شورشی که وسیله انفجار دهنده ‏یک بمب کنارجاده ای در مسیر کاروانهای نظامی آمریکا را با خود داشتند حمله کردند.‏

یک روز قبل از اظهارات سخنگوی نیروهای آمریکایی درعراق، چندین حمله و انفجار همزمان در شهر های ‏مختلف عراق دستکم 74 کشته برجای گذاشت.‏

"ژنرال جیمز بوکانان" گفت اگرچه اغلب گمانه زنی ها سازمان القاعده را مسئول این حملات میدانند اما این ‏گروه تندرو سنی، اکنون نسبت به سال های گذشته ضعیف تر شده است. بگفته اوگروههای شورشی شیعه، بدلیل ‏حمایتی که از ایران دریافت می دارند تهدید بمراتب جدی تر محسوب می شوند.‏

آمریکا 46000 نیروی باقیمانده این کشور را تا پایان سال جاری مسیحی از عراق خارج خواهد کرد. بااین ‏حال مقامات عراقی گفته اند

در صدد هستند روی مساله باقی ماندن بخشی از این نیروها درعراق بعد از سال ‏‏2011با آمریکایی ها مذاکره کنند.

--------------------------------

لطفا امضا کنید...سپاس
میترا کهرم متولد ۱۹۷۵ بوده که در سال ۲۰۰۹ در اعتراض به
انتخابات و فعالیت سیاسی در ایران تحته تعقیب نیروهای امنیتی جمهوری
اسلامی قرار گرفت که به این علت مجبور به فرار از ایران شد و به کشور
سوئد پناه آورد که با توجه به تمام مدارک معتبر به اداره مهاجرت سوئد با
پناهندگی او مخالفت شده و او را مجبور به ترک خاک سوئد کرده اند. برگشت
میترا کهرم به ایران برابر با اعدام او میباشد.
-------------------------------------------

نگذارید عراق در کمپ اشرف قتل‌عام کند

چهارشنبه، ۲۶ مرداد ۱۳۹۰ / ۱۷ اوت ۲۰۱۱
AddThis Social Bookmark Button

بارونس گیبسون: وضعیت انسانی در کمپ اشرف در عراق جان ۳۴۰۰ شهروند بی‌دفاع را تهدید می‌کند
درمیان یک بهار عرب که دورنمای (چشم انداز) خاورمیانه را تغییر می‌دهد، حمایت جامعه بین‌المللی از خواسته مردم برای حق مسلم شان به حقوق‌بشر ضروری (حیاتی) شده است.
میل آنلاین ۲۶ مرداد، دخالت ما از یک فاجعه انسانی کامل جلوگیری کرده است و سپری در برابر قتل‌عام غیرنظامیان شده جان بسیاری انسان بیگناه را بهنگام سقوط دیکتاتورهای تونس و مصر نجات داده است. نشان داده شد که فقط حمایت لفظی در این کشورها کافی بود حال آن‌که وضعیت در لیبی شورای امنیت سازمان ملل را برآن داشت که برای حفظ جان غیرنظامیان یک قطعنامه تاریخی تصویب کند.
ماه گذشته گورآن هادزیچ یک فراری و مظنون به جنایتهای جنگی به دادگاه جنایی بین‌المللی در هیگ استرداد شد تا به‌خاطر نقشش درجنایتهای جنگی در رابطه با جنگهای پس از فروپاشی یوگسلاوی در اوایل دهه ۱۹۹۰ محاکمه شود.
روند قانونی دادگاه جنایی بین‌المللی (آی سی سی) بر مصمم بودن ما بر محاکمه مجرمان حقوق‌بشر تأکید می‌کند، نشان می‌دهد آنهاییکه حقوق‌بشر را نقض می‌کنند از مصونیت زمانی برخوردار نخواهند شد
اکنون بار دیگر مصمم بودن ما آزمایش شده زیرا وضعیت حاد جان هزاران شهروند در خطر نیازمند توجه فوری ماست.
یک چنین موردی تحول خطرناک و فاجعه آور در کمپ اشرف در عراق است، که محل سکونت ۳۴۰۰ عضو سازمان مجاهدین خلق ایران (پی ام او آی) می‌باشد که با دیکتاتوری مذهبی در ایران مخالفند و از یک دولت آزاد در کشورشان که تمام مردم را نمایندگی می‌کند حمایت می‌کنند.
پس از انقلاب اسلامی ۱۹۷۹ در ایران، آخوندها در ایران یک جنگ را علیه هرکسی که با حکومتشان مخالفت می‌کرد شروع کردند و طی ۳۰سال گذشته ۱۲۰۰۰۰ عضو و هوادار سازمان مجاهدین خلق ایران را اعدام کردند و مخالفان را مجبور به تبعید در عراق کردند.
طی دو سال گذشته دولت عراق این مخالفین را مجبور کرده تحت یک محاصره ضدانسانی زندگی کنند که در آن دسترسی به غذا، سوخت و دارو به‌شدت محدود شده است.
جنایتهای علیه ساکنان در دو حمله مرگبار نیروهای عراقی در ژوئیه ۲۰۰۹ و اخیراً در ۸آوریل ۲۰۱۱ به اوج خود رسید، در نتیجه آن تقریباً ۵۰ ساکن کمپ کشته شدند و بیش از ۱۰۰۰ ساکن مجروح شدند.
به‌رغم بسیاری محکومیت های بین‌المللی و فراخوانهای مکرر به احترام به حقوق‌بشر بنیادین ساکنان، دولت عراق عمداً تعهدات بین‌المللی اش را نادیده می‌گیرد و از اذیت و آزار ساکنان کمپ اشرف دست برنداشته است.
جان کری (دموکرات- ماساچوست) رئیس کمیته روابط خارجی سنا حمله خونبار آوریل را یک ”قتل عام“ بیان کرد.
ویدیوی زیر از قتل‌عام ۸آوریل را تماشا کنید...
ساکنان را زیر می‌گیرد: این عکسی از صحنه یک ویدیو است که در قسمتی از ”قتل عام“ ۸آوریل امسال، نشان می‌دهد یک پناهنده در کمپ اشرف زیر چرخ های جلوی یک خودروی زرهی ارتش عراق گیر کرده است.
آتش لوله سلاح: علائم روشن از شلیک گلوله و صدای شلیک گلوله‌ها در کمپ حاوی ۳۴۰۰ پناهنده
تعقیب: یک هاموی ساخت آمریکا، برانندگی سربازان عراقی، ساکنان را در این صحرای شنی تعقیب می‌کرد که عراق گفت اقدامی برای پراکنده کردن ایرانیان برافروخته مسلح به سنگ و بیل بود.
ناوی پیلای، کمیسار عالی پناهندگی سازمان ملل، نیز این حمله را محکوم کرد و تأکید کرد که ”ارتش عراق به‌خوبی به خطرات دست زدن به چنین عملیاتی در اشرف واقف بود.
عفو بین‌الملل اخیراً از مقامات عراقی خواسته است از اقدامات خشونت‌بار دیگر علیه اشرف خودداری کنند و از آنها به اصرار خواست برای یک راه‌حل انسانی بحران اشرف همکاری کنند.
ولی این اذیت و آزار و حمله ادامه می‌یابد و دولت عراق به‌جای اقدامات انسانی اعلان کرده این کمپ را تا پایان سال خواهند بست.
هرچند نگرانی هراسنده (تهدید کننده) طرح آنها برای جابه‌جایی ساکنان کمپ اشرف به نقطه دیگری در داخل عراق قبل از بستن اشرف است؛ تصمیمی با عواقب انسانی فاجعه آور زیرا یک جابه‌جایی در داخل عراق صحنه را برای یک قتل‌عام دیگر آماده خواهد کرد، جان ۳۴۰۰ شهروند بی‌دفاع را تهدید می‌کند.
مجروح: یک ساکن خون‌آلود کمپ اشرف پس از درگیریها با نیروهای امنیتی عراق در حمله آوریل که در آن ۵۰نفر کشته شدند، مبارزه‌طلبانه با دو انگشتش علامت صلح نشان می‌دهد
دژ مقاومت: درهای ورودی کمپ اشرف در عراق، محل اسکان مجاهدین خلق ایران، یک مخالف درازمدت رژیم کنونی ایران
دولت آمریکا به‌رغم تضمینات قبلی مبنی براینکه رژیم عراق که به قدرت رسیدنش کمک کرد هیچ صدمه‌ای به ساکنان نمی‌زند کاری بغیر از نشستن روی دستانش نکرده است.
لارنس باتلر، مقام ارشد وزارت‌خارجه مسئول سیاست در قبال اشرف، طرح عراق را برای جابه‌جایی ساکنان در عراق برخلاف خواستشان تأیید کرده است.
زمان دارد تمام می‌شود و جامعه بین‌المللی نمی‌تواند در این آزمایش بسیار مهم (حیاتی) مردود شود.
ما باید برای امنیت و تضمین حقوق‌بشر ساکنان در اشرف بلافاصله عمل کنیم و از یک فاجعه قریب‌الوقوع جلوگیری کنیم. پیشنهاد آقای باتلر باید تماما بدور ریخته شود.
اعتراضات: ایرانیها پیش از این در تجمعات خود در مقابل سفارت آمریکا در میدان گروزنر در لندن خشم خود را نسبت به این وضعیت ابراز کرده‌اند
آقای استوران استیونسون، رئیس هیأت پارلمان اروپا مسئول روابط با عراق، بدین منظور پیشنهادی را ارائه داده که یک راه‌حل صلح‌آمیز و دائمی را برای کمپ اشرف پیشنهاد می‌کند که در آن ساکنان از طریق مذاکره با طرفهای سوم درگیر داوطلبانه در کشورهای دموکراتیک باز اسکان می‌شوند.
این پیشنهاد هم‌چنین می‌گوید که سازمان ملل و آمریکا باید تا رسیدن به یک راه‌حل نهایی حفاظت ساکنان اشرف را به‌عهده گیرند.
از آنجاییکه یک فاجعه انسانی در شرف وقوع می‌باشد، جامعه جهانی باید دست به اقدام عملی بزند تا ۳۴۰۰ شهروند را از یک قتل‌عام حفظ کند.
منطق دیکته می‌کند که بریتانیا، آمریکا و اتحادیه اروپا باید آشکارا از پیشنهاد پارلمان اروپا حمایت کنند و برای اطمینان از استقرار یک تیم مانیتور کننده دائمی سازمان ملل در کمپ اشرف اقدامات مناسب انجام دهند تا از حملات دیگر جلوگیری شود.
دولت بریتانیا می‌تواند و باید در اینرابطه یک نقش اساسی ایفا کند.
ما باید با متحدانمان در شورای امنیت سازمان ملل برای اتخاذ قطعنامه‌ای اقدام کنیم که یک حضور دائمی سازمان ملل در کمپ را مختار می‌کند و اجرا شدن پیشنهاد پارلمان اروپا برای جلوگیری از قتل‌عام ۳۴۰۰ شهروند دمکراسی خواه را تسهیل کند.
• بارونس گیبسون از مارکت رازن معاون سخنگوی مجلس اعیان بریتانیا است.

http://www.hambastegimeli.com


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر