Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۰ مرداد ۲۵, سه‌شنبه

دیلی تلگراف: مشارکت جدی تر ایران در کشتارهای سوریه


دیلی تلگراف: مشارکت جدی تر ایران در کشتارهای سوریه

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل – یک عضو پیشین پلیس مخفی اطلاعات سوریه موضوع شرکت تک تیراندازان ایرانی را در سرکوب مردم سوریه تایید کرد.

این فرد که به دلایل امنیتی نخواسته نامش برده شود، برای مدت دو ماه با تک تیراندازان ایرانی به سوی تظاهر کنندگان سوریه به آتشباری می پرداخت و زندانیان معترض را کتک می زد ولی هفته گذشته به ترکیه گریخت.

این پلیس مخفی اطلاعاتی پیشین سوری در اشاره به حضور مأموران ایرانی در سوریه گفت: ما می دانستیم که آنها ایرانی هستند. به ما اجازه داده نمی شد با آنها صحبتی بکنیم و آنها نیز خود را از ما دور نگه می داشتند.

به گفته پلیس مخفی اطلاعاتی پیشین سوری، مأموران از آنچه در کشورشان سوریه رخ می دهد و از آنها می خواهند تظاهر کنندگان را بکشند ناراحت هستند و همانند او فکر می کنند و همگی می ترسند ولی می دانند که اگر بخواهند فرارکنند یا از دستورات سرپیچی نمایند کشته می شوند و لذا تنها می کوشند به تیراندازی هوایی دست بزنند.

شمار کشته های هولناک ترین روز 2011 عراق به 60 نفر رسید

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل – شمار کشته ها در عراق در پی انفجارهای تروریستی در 12 شهر به بیش از 60 نفر رسید. تروریست ها در این رویدادها از کمربند انتحاری و نیز خودروهای حاوی مواد منفجره بهره گرفته اند.

به گفته سخنگوی پلیس شهر "کوت"، تروریست ها بمب اول را در یک فریزر حاوی نوشیدنی های خنک جای داده بودند و در پی انفجار آن هنگامی که امدادگران و گروهی از افراد کنجکاو در محل جمع شده بودند، بمب دوم را در همان نزدیکی منفجر ساختند. در جریان این دو انفجار 35 نفر کشته و 46 نفر زخمی شدند.

موج جدید خشونت ها در عراق در پی آن آغاز شد که مقامات عراقی اطلاع دادند می پذیرند چند یگان ارتش آمریکا پس از 31 دسامبر- روز خروج آخرین سرباز آمریکایی از عراق- در آن کشور باقی بمانند.

آگاهان ارزیابی می کنند انفجارهای دیروز (دوشنبه) توسط افراد القاعده صورت گرفته باشد که با باقی ماندن سربازان آمریکایی در عراق مخالف است.

علیرغم این امر، سخنگوی کاخ سفید واشینگتن شامگاه دیروز (دوشنبه) گفت: گرچه ایالات متحده در تصمیم خود برای خارج کردن همه سربازانش از عراق تغییری نداده ولی اگر رهبران آن کشور درخواست کنند بخشی از آنها باقی بمانند، در این مورد بررسی خواهد کرد.

ان.بی.سی: ایران و القاعده یک کاسه شدند

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل – شبکه تلویزیونی "ان.بی.سی" آمریکا در گزارشی جدید اعلام داشت حکومت اسلامی ایران به سازمان تروریستی القاعده در یمن یاری می رساند.

به گزارش "ان.بی.سی"، در پایان این هفته مأموران هندی یک کشتی را درنزدیکی سواحل بمبئی توقیف کرده اند که افزون بر مواد غذایی، حامل اسلحه نیز بوده است.

"ان.بی.سی" به نقل از منابع آمریکایی خبر داد که کشتی چند روز پیش از یک بندر ایرانی خارج شده و این در حالی بوده که ناوچه های دریایی آمریکا سفر آن را دنبال می کرده اند و می دانسته اند هدف آن رسیدن به یمن و تحویل سلاح ها به القاعده است.

انتقال اسلحه به سازمان های تروریستی جرم است و با قطعنامه های سازمان ملل متحد تناقض دارد و لذا می توان کشتی یا وسیله حمل اسلحه را توقیف کرد و کالاهای درون آن را مورد بازرسی دقیق قرار داد.

به گفته مأموران "سی. آی. ای" آمریکا، از پیش شواهدی در دست بوده که نشان می داده حکومت تهران از فعالان القاعده حمایت می کند و حتی به چند تن از سران آن و از جمله فرزند اسامة بن لادن، رهبر معدوم القاعده پناه داده است.

ایالات متحده وجود القاعده را در شبه جزیره عربستان خطرناک می داند.

کره شمالی: بحران با کره جنوبی به ابعاد خطرناک رسید

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل – کره شمالی اعلام کرد شبه جزیره کره در آستانه یک بحران بی سابقه و خطرناک قرار گرفته است زیرا مانور نظامی از سوی کره جنوبی و ارتش آمریکا را برای خود خطرناک می داند.

در بیانیه کره شمالی تأکید شده که انجام رزمآیش ممکن است به یک جنگ تمام عیار منجر گردد.

ایران: «تروریست های ارشد حزب الله عامل قتل حریری نزد ما نیستند»

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل – سخنگوی وزارت خارجه ایران امروز (سه شنبه) گزارشی را تکذیب کرد که در آن گفته شده بود متهمان ترور رفیق حریری، نخست وزیر پیشین لبنان در ایران آموزش دیده بودند و سه تن از آنها نیز، هم اکنون در تهران زندگی می کنند.

نشریه آلمانی "اشپیگل" در آخرین شماره خود به نقل از "منابع اطلاعاتی" نوشت: «دادگاه بین المللی ترور رفیق حریری اطلاعاتی در دست دارد که بر اساس آنها، چهار متهم قتل که به تازگی نام آنها فاش شده، در سال 2004 میلادی به ایران سفر کردند و به مدت چند ماه در پایگاه نظامی خمینی در حوالی قم آموزش های لازم برای انجام ترور را دیدند».

به نوشته "اشپیگل"، در این آموزش ها، حتی صحنه ترور نیز شبیه سازی شده بود و چند انفجار آزمایشی نیز صورت گرفت.

رفیق حریری، نخست وزیر پیشین لبنان که از مخالفان حضور نظامی سوریه در آن کشور و همچنین مخالف حزب الله بود، در سال 2005 در نتیجه انفجار خودروی خود به قتل رسید.

این ترور باعث ایجاد یک جریان سیاسی با نام 14 مارس در لبنان شد که سرانجام به حضور نظامی ده ها ساله سوریه در آن کشور پایان داد.

دادگاه بین المللی رسیدگی کننده به این ترور سیاسی، اعضای ارشد و فرماندهان حزب الله لبنان را مسئول برنامه ریزی و انجام ترور معرفی کرده ولی حسن نصرالله تهدید کرده هر دستی را که بخواهد برای دستگیری اعضای آن سازمان دراز شود، از بازو قطع خواهد کرد.

شاعره شجاع ملی گرای ایران امروز دادگاهی شد

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل – به گزارش تارنماهای خبری نزدیک به مخالفان در ایران، خانم هیلا صدیقی، بانوی شاعر جوان ایرانی که در سال های اخیر سروده های اعتراضی را در شب های شعر خوانده بود، امروز (سه شنبه) برای محاکمه به دستگاه قضایی ایران رفته است.

خانم صدیقی، در سال 1388 از هواداران میرحسین موسوی بود و پس از انتخابات جنجالی ریاست جمهوری به جنبش سبز پیوست و چندین سروده اعتراض از او، روی اینترنت پخش شد.

پیشتر نیز چند شاعر دیگر، از جمله آقای بادکوبه ای به دلیل سروده های اعتراضی شان به دستگاه قضایی رژیم فرا خوانده شده بودند.

تهدید سوریه از سوی ترکیه

لحن ترکیه علیه سوریه جدی تر شد: "این آخرین هشدار است"

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل – ترکیه امروز (سه شنبه) آخرین اولتیماتوم را به بشار اسد داد و آقای احمد داوود اوغلو، وزیر خارجه آن کشور دوباره از وی خواست حمله نظامی به مردم خود را متوقف کند و تأکید نمود این آخرین هشدار ترکیه به سوریه است.

وزیر خارجه ترکیه تهدید کرد که اگر رژیم سوریه به سرکوب مردم آن کشور ادامه بدهد، ترکیه به اقداماتی بی سابقه دست خواهد زد.

او افزود: ما به رژیم سوریه گفته بودیم که همه فعالیت های نظامی علیه مردم را متوقف کند ولی آنها به این گفته ترتیب اثر ندادند و همچنان به سرکوب و کشتار مردم خویش ادامه می دهند و حتی آن را گسترش داده اند.

وزیر خارجه ترکیه تأکید کرد که دولت آنکارا نقض حقوق بشر در سوریه را موجه نمی داند و رژیم دمشق باید همه نیروهای نظامی خود را از شهرها بیرون بکشد و اجازه دهد مردم زندگی عادی داشته باشند و گفت: «این آخرین کلام ترکیه است».

مشاور آقای رجب طیب اردوغان، ارشاد هرمزلو نیز هشدار داد که ترکیه به سوریه وقت زیادی برای قطع خشونت علیه ملت آن کشور نمی دهد.

افزون بر ترکیه، دولت اردن نیز برای نخستین بار از زمان خیزش مردمی در سوریه خواهان قطع سرکوب خشونت آمیز اعتراضات گردید.

دهها کشته فلسطینی و هزاران پناهنده فلسطینی فراری از جنایات اسد

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل – یک زن فلسطینی ساکن اردوگاه پناهندگان در جنوب بندر "لاذقیه" در سوریه، در پی فرار از محل سکونت خود در مصاحبه با شبکه تلویزیونی "الجزیره"، از بهره گیری نیروهای سوری از سلاح شیمیایی علیه اردوگاه پناهندگان فلسطینی خبر داد.

زن فلسطینی گفت که دستکم 30 نفر از ساکنان اردوگاه کشته شده اند و بیش از 70 نفر دیگر نیز زخمی گردیده اند.

دفتر امور پناهندگان سازمان ملل متحد، "آنروا" و نیز سازمان آزادی فلسطین، "ساف" حمله و آتشباری به سوی شهر "لاذقیه" توسط ناوچه های سوری را به شدت محکوم کردند و اعلام داشتند تا کنون بیش از 5000 پناهنده فلسطینی از اردوگاه "لاذقیه" از بیم نیروهای اسد گریخته اند.

دبیرکل سازمان "ساف"، آقای یاسر عبد رب شامگاه دیروز (دوشنبه) حمله ارتش سوریه به اردوگاه پناهندگان فلسطینی در "لاذقیه" را محکوم کرد و گفت: «فلسطینی ها قاطعانه حمله ارتش سوریه را به اردوگاه پناهندگان لاذقیه محکوم می کنند».

در سوریه امروز (سه شنبه) تلاش برای فرو خواباندن اعتراضات مردمی از سوی رژیم ادامه داشت و ساکنان "لاذقیه" گزارش دادند که در آنجا در حمله نظامیان دستکم 34 نفر و از جمله یک کودک یک ساله کشته شده اند.

نیروهای اسد شامگاه دوشنبه باز هم به مردم شهر "حمص" حمله بردند و دستکم 12 نفر از آنها را به قتل رساندند.

به گزارش سازمان "دیده بان حقوق بشر" که مرکز آن در لندن است، در منطقه "حمص" از آغاز ماه اوت، دو هفته پیش تا کنون 700 نفر بازداشت شده اند.

آخرین گزارش در رابطه با سوریه حاکی است که نخست وزیر اسپانیا، "خوزه زاپاته رو" محرمانه به بشار اسد پیشنهاد کرده به اسپانیا برود و از حکومت کناره گیری کند ولی بشار اسد پیشنهاد اسپانیا را رد کرده است.

بنابر گزارش روزنامه اسپانیایی "ال پاییس"، فرستاده نخست وزیر اسپانیا که حامل پیام او برای اسد بوده، در بازگشت به کشورش گفته است احساس نموده اسد حاضر به هیچگونه گذشتی نیست و مقامات دیگر سوری نیز از واقعیت ها خیلی دور هستند.

ایران کشتار فلسطینی ها بدست اسد راهم می بخشد

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل – سخنگوی وزارت خارجه ایران می گوید که کشتار معترضان سوری توسط نیروهای امنیتی بشار اسد "موضوعی داخلی" است، و به ادعای او هرگونه دخالت خارجی در این زمینه "مشکلات عدیده ای" ایجاد خواهد کرد.

آقای رامین مهمانپرست این سخنان را امروز (سه شنبه) درجریان کنفرانس مطبوعاتی هفتگی خود بیان کرد و در ادامه، جهان غرب و به ویژه ایالات متحده را متهم کرد که به گفته او "عادت کرده اند" در امور کشورهای دیگر دخالت کنند.

او در ادامه، از کشورهای منطقه خواست با حمایت از اسد، آنچه را که او آن را "ثبات و امنیت پایدار" نامید در سوریه ایجاد کنند.

این سخنان در حالی بیان می شود که وزیر خارجه ترکیه، آقای احمد داوود اوغلو، شب گذشته در یک کنفرانس خبری، به حکومت سوریه هشدار داد که باید "فوراً و بدون اما و اگر "نیروهای نظامی را از خیابان ها خارج کند و به کشتارها پایان دهد.

آقای داوود اوغلو تأکید کرد که "این آخرین هشدار" به اسد است.

درخواست سفیر ایران در سوریه: بگذارید به تهران بازگردم

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل – تارنمای خبری "کلمه"، ارگان رسانه ای میرحسین موسوی، مدعی شد که سفیر جمهوری اسلامی در سوریه قصد دارد دمشق را ترک کند.

به نوشته "کلمه"، به نقل از منابع دیپلماتیک که نام آنها برده نشد، احمد موسوی، سفیر ایران در دمشق اعلام کرده که قصد دارد به ایران باز گردد و این موضوع با واکنش شدید مقامات سوریه روبرو شده است.

"کلمه" نوشت که آقای موسوی حتی دیدار خداحافظی خود را با مقامات سوریه برگزار کرده ولی سران دمشق از او خواسته اند دستکم تا پایان ماه رمضان در آن کشور بماند.

یک دیپلمات ایرانی نیز به "کلمه" گفته است که همه دیپلمات های ایرانی حاضر در سوریه، خانواده های خود را به ایران بازگردانده اند و یا آنها را به مرز با لبنان فرستاده اند و خانه های خود را نیز خالی کرده اند تا در صورت سقوط بشار اسد، فوراً دمشق را ترک کنند.

یادآوری می کنیم که حمایت های حکومت ایران از کشتار وحشیانه معترضان در سوریه، موجب شده که ملت سوریه به شدت نسبت به جمهوری اسلامی ابراز تنفر کنند و پرچم های حکومت ایران و حزب الله لبنان را در کنار تصاویر بشار اسد به آتش بکشند.

حال دیپلمات های جمهوری اسلامی از آن نگران هستند که با تشدید درگیری ها و دست بالا گرفتن مخالفان اسد در سوریه، مردم آن کشور بخواهند از این دیپلمات ها انتقام بگیرند.

ایران به اوغلو: به سوریه حمله کنید، ایران به ترکیه حمله می کند

گزارش بخش فارسی رادیو اسرائیل – خبرگزاری نیمه رسمی "فارس"، وابسته به سپاه پاسداران امروز (سه شنبه) به نقل از روزنامه لبنانی "الاخبار" نوشت که در سفر هفته گذشته آقای داوود اوغلو به تهران که به قصد آن انجام شد که مقامات ایرانی را راضی کند دست از حمایت از بشار اسد بردارند، سران حکومت اسلامی به وزیر خارجه ترکیه "قاطعانه" گفته اند "تحت هر شرایطی" از اسد حمایت خواهند کرد.

به نوشته خبرگزاری "فارس"، در جریان این سفر، آقای داوود اوغلو درباره موضع حکومت ایران که گفته است اگر از پایگاه های نظامی ناتو در ترکیه برای حمله نظامی به حکومت اسد در سوریه استفاده شود، ایران به این پایگاه ها در خاک ترکیه حمله می کند، به یقین رسیده است.

خبرگزاری "فارس"، در مطلبی دیگر و در مصاحبه با فردی به نام "حمزه الحسن" که از او به عنوان "کارشناس سعودی مسائل خاورمیانه" نام برد، مدعی شد که دولت ریاض پیشنهاد داده که برای حمله "ناتو" به بشار اسد، حاضر است 50 میلیارد دلار کمک کند.

"فارس" مدعی شد که سفر روز گذشته (دوشنبه) وزیر خارجه ترکیه به عربستان سعودی نیز، برای رایزنی در همین زمینه بوده است.

///////////////////////

دادگاهی نمودن روژ تیوی دادگاهی نمودن ملت کرد میباشد



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر