Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۱ شهریور ۲۰, دوشنبه

"جهان برای ایران خط قرمز بگذارد"



نتانیاهو در مصاحبه با تلویزیون کانادا:

"جهان برای ایران خط قرمز بگذارد"
مصاحبه اختصاصی تلویزیون نتانیاهو با شبکه کانادایی،
دو روز پس از قطع کامل مناسبات کانادا - ایران

*        نخست وزیر اسرائیل در مصاحبه با شبکه تلویزیونی کانادا، چند روز پس از اعلام قطع رسمی مناسبات کانادا با ایران، بار دیگر هشدار داد که جمهوری اسلامی تا زمانی که از سوی کشورهای دموکرات جهان قاطعیت نبیند و مشاهده نکند که خط قرمز واضحی در مورد برنامه اتمی ایران تعیین شده، ازبرنامه های اتمی خود دست برنخواهد داشت.

 آقای نتانیاهو که  امیدوار است در سفرپیش روی خود به آمریکا در پایان ماه جاری در ملاقات با پرزیدنت باراک اوباما موعدی را برای اعلام خط قرمز آمریکا برای ایران بگیرد، به شبکه تلویزیونی کانادا گفت: «دولت های واشنگتن و اورشلیم اکنون در تماس هستند تا خط قرمزی را برای حکومت ایران تعیین کنند».
 قرار است آقای نتانیاهو در پایان "یوم کیپور" (روزه بزرگ یهودیان) در بیست و هفتم ماه جاری (سپتامبر) رهسپار نیویورک شود و در پی سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد و درخواست از کشورهای جهان برای تعیین خط قرمز جهت برنامه های اتمی ایران، با پرزیدنت اوباما دیدار کند. ولی روزنامه اسرائیلی "معاریو" امروز نوشت: معلوم نیست چنین دیداری اصولاً صورت پذیرد و زیرا هنوز موعدی برای آن از سوی کاخ سفید تعیین نشده است.  
---------------
وزیر خارجه آلمان به نخست وزیر اسرائیل:
"با حمله یکجانبه به ایران مخالف هستیم"
قدردانی نتانیاهو از آلمان؛ آلمان: حمله یکجانبه نکنید

*        وزیر خارجه آلمان آقای گیدو وستروله که به اسرائیل سفر کرده شب گذشته با نخست وزیر و وزیر دفاع آقایان بنیامین نتانیاهو و اهود باراک دیدار کرد. آقای وستروله در دیدار با نخست وزیر اسرائیل تأکید کرد که آلمان با حمله یکجانبه اسرائیل به تأسیسات اتمی ایران مخالف است و چنین حمله ای در موقعیت فعلی احتمال دارد موجب شود ائتلافی که علیه ایران به وجود آمده گسیخته شود و از دید ما حمله یکجانبه معضل اتمی ایران را حل نمی کند.
 وزیر خارجه آلمان در عمل سخنان صدراعظم آلمان خانم آنگلا مرکل را تکرار کرد که دو هفته پیش در گفت و گوی تلفنی با آقای نتانیاهو خواهان عدم حمله به ایران شده بود. آقای وستروله خواهان ادامه و تشدید تحریم های اقتصادی و فشار دیپلماتیک بر حکومت ایران و حفظ یکپارچگی جامعه بین المللی علیه ایران شد.
وزیر خارجه آلمان در دیدار با اهود باراک نیز گفت که آلمان در مورد خطر ناشی از برنامه اتمی ایران، شریک نگرانی اسرائیل است و افزود: در صورتی که ایران مجهز به جنگ افزار اتمی شود، نه تنها اسرائیل که ثبات سراسر خاورمیانه را تهدید خواهد کرد و چنین وضعی قابل قبول نیست.  


در آغاز بررسی های جدید پرونده هسته ای ایران در آژانس؛
یوکیا آمانو: "همکاری ضعیف ایران ناامید کننده است"
"پرونده اتمی ایران دوباره در دستور کار شورای احکام است

*        پرونده اتمی حکومت اسلامی ایران از امروز دوباره در شورای حکام آژآنس بین المللی انرژی هسته ای مورد بحث و بررسی قرار گرفته که یک هفته ادامه خواهد یافت. نمایندگان 35 کشور عضو شورای حکام در این نشست هشت روزه پرونده اتمی کره شمالی را نیز بررسی خواهند کرد – ولی اتم ایران موضوع اصلی مورد گفت و گو خواهد بود. در آخرین گزارش آژانس گفته شده که حکومت ایران همچنان می کوشد تا آثار فعالیت اتمی خود در پارچین را پاکسازی کند – بلکه عملاً چنین کاری امکان پذیر نیست. در آغاز نشست امروز شورای حکام، مدیر کل آژانس یوکیا آمانو گفت: میزان همکاری های ایران با آژانس ناامید کننده بوده است. 
پاسخ سرد آمریکا به نتانیاهو:
 "موعدی برای خط قرمز در مورد ایران تعیین نمی کنیم"
"پاسخ رد کلینتون به نتانیاهو: نیازی به خط قرمز برای ایران نیست"

*        علیرغم اشتراک نظر اسرائیل و آمریکا در مورد عدم دستیابی ایران به سلاح هسته ای، ایالات متحده نسبت به درخواست اسرائیل پیرامون تعیین خط قرمز جهت برنامه های اتمی ایران واکنش نشان داد و اعلام کرد قصد ندارد برای ایران جدول زمانی تعیین کند.
 وزیر خارجه ایالات متحده خانم هیلاری کلینتون گفت: دولت واشنگتن اعلام داشته و صریحاً گفته است که همه امکانات و گزینه ها روی میز قرار دارند ولی در عین حال هنوز هم باور دارد که گفت و گو بهترین راه برای ممانعت از دستیابی ایران به جنگ افزار اتمی است.
 خانم هیلاری کلینتون در مصاحبه با رادیوی وابسته به خبرگزاری "بلومبرگ" در نیویورک گفت: ایالات متحده دقیقاً فعالیت های ایران را زیر کنترل دارد.
 وی در اشاره به نگرانی های اسرائیل گفت: اسرائیل به این دلیل خواهان واکنش فوری به برنامه های اتمی ایران است که احساس می کند به یک هدف برای ایران مبدل شده است. ولی به باور ما می توان در موقعیت فعلی با تحریم های شدید ایران را به پای میز مذاکرات واقعی کشاند.
 خانم کلینتون تأکید کرد که اکثر درآمد ایران به فروش نفت وابسته است و تحریم ها موجب شده که میلیاردها دلار از درآمد نفتی ایران کاهش یابد و همین ماه ژوئیه درآمد نفتی ایران با کاهش 66 درصدی روبرو بوده است.
رامنی: "بزرگ ترین شکست اوباما در قضیه ایران است"
میت رامنی

*        نامزد پست ریاست جمهوری از سوی حزب جمهوریخواه آمریکا اعلام کرد که «بزرگ ترین شکست خارجی» پرزیدنت باراک اوباما، پیشرفت برنامه های هسته ای ایران است.
آقای میت رامنی که یکشنبه در مصاحبه با شبکه خبری "ان.بی.سی" سخن می گفت اظهار داشت: سیاست اوباما در قبال ایران بدترین سیاست، و مایه شکست او بوده است. آقای رامنی افزود: «ایران از سال 2008 که اوباما به ریاست جمهوری رسید توانسته به توان هسته ای (نظامی) بسیار نزدیک تر شود».  
شیمعون پرس از رویکرد اوباما در قبال ایران "قدردانی" کرد
*        رییس جمهوری اسرائیل از تلاش ایالات متحده برای بازداشتن ایران از تحقق هدف هایش در برنامه های اتمی، از راهکار تحریم و فشار پشتیبانی کرد.
پرزیدنت شیمعون پرس که در آستانه "روش هشانا"، سال نو عبری در دیدار با کادرهای دیپلماتیک کشورهای خارجی در اسرائیل سخن می گفت، اظهار داشت: «من این دیدگاه ایالات متحده را ارج می نهم که می کوشد از طریق تشکیل یک ائتلاف بین المللی و یا راه های دیگر بدون دخالت نظامی جلوی اتمی شدن ایران را بگیرد».
پرزیدنت پرس در عین حال تأکید کرد که «وقت تنگ است و باید هر چه زودتر جلوی پیشرفت های اتمی ایران را گرفت». وی تأکید کرد که اگر ایران بخواهد به سیاست های کنونی خود ادامه بدهد احتمال دارد موجب جنگ سرد جدیدی شود.  
مقام ارشد پیشین اسرائیل:
 «به دولت نتانیاهو گفتم ایران خواهان جنگ با اسرائیل نیست»

*        رییس پیشین رکن اطلاعات ارتش اسرائیل ژنرال ذخیره عاموس یدلین، از آنچه که "سر دادن شعارهای جنگی در کشور" نامید، ابراز نگرانی کرد و اظهار داشت اگر چنین جنگی رخ دهد اسرائیل آغازگر آن معرفی خواهد شد.
ژنرال دوره احتیاط  یدلین که در دوازدهمین همآیش ترور بین المللی در شهر "هرتصلیا" سخن می گفت تأکید  کرد که به باور او، ایران خواهان جنگ با اسرائیل نیست و این نظر خود را نیز به آگاهی مقامات کشور رسانیده است.
به گفته ژنرال یدلین، اسرائیل یک کشور قوی از نظر نظامی و اقتصادی است و می تواند با هر گونه چالشی دست و پنجه نرم کند ولی نباید موجب بیم و وحشت ملت شد.  
هرج و مرج مطلق در بازار ارز ایران؛
 دلار آمریکا به مرز 3 هزار تومان نزدیک شد

*        بازار ارز در تهران امروز به شدت دچار هیجان و نوسان های شدید بود و نرخ ارزهای خارجی هر لحظه بالاتر می رفت. کارشناسان اقتصادی می گویند: اعلام قطع روابط دیپلماتیک از جانب کانادا و همچنین شایعات در مورد احتمال حمله نظامی، همراه با کار آمدن شدن تحریم های اقتصادی بین المللی و ته کشیدن ذخیره ارز خارجی رژیم، عوامل اصلی این بحران و هراس است که نرخ دلار را امروز به مرزهای 3 هزار تومان نزدیک کرد.
مقامات حکومت این هرج و مرج اقتصادی را "هیجان کاذب" لقب دادند و گفتند برای چاره جویی، نمایندگان ارشد صرافان در ساعات شامگاه یک نشست اضطراری برپا می کنند.
قرار است نمایندگان صرافان شهرهای دیگر نیز برای شرکت در این نشست به تهران آمده باشند.
حکومت در تلاش برای فرو نشاندن هراس مردم، یک کنترل دیگر نیز برقرار ساخت و آن جلوگیری از نقل و انتقال پیامک هایی است که در آن ها واژه طلا، ارز، سکه یا دلار به کار رفته باشد.
آخرین نرخی که امروز در مورد ارزهای خارجی توسط پیامک ها رد و بدل گردید از این قرار بود:  دلار آمریکایی 2600 تومان و بالاتر – یورو 3350 تومان و بالاتر، سکه طلا 980 هزار تومان و بالاتر.
در برخی گزارش ها از رقم 2800 تومان در معاملات امروز دلار نیز سخن رفت. احتمال می رود که نرخ ها در این ساعت از آنچه که اعلام شد بسیار بالاتر رفته باشد. رییس اتاق بازرگانی ایران و چین اسدالله عسگراولادی امروز گفت: مدیریت نادرست داخلی در ایران، تحریم ها را شدیدتر می کند. او گفت: هنگامی که بانک مرکزی ساعت هشت صبح نمی تواند تصمیم بگیرد، نرخ دلار را عملاً دوبی تعیین می کند.  
نخست وزیر کانادا: "هیچ افترای ایران ما را متعجب نمی کند"
نخست وزیر کانادا: "از هر چه که ایران بگوید تعجب نمی کنیم"

*        نخست وزیر کانادا نسبت به ادعاها و اتهامات حکومت اسلامی ایران در مورد قطع مناسبات دیپلماتیک واکنش نشان داد و گفت: هیچ ادعایی و افترایی از جانب حکومت ایران نمی تواند شگفت آور باشد. سران رژیم ایران در روزهای اخیر از یک سو ادعا کردند که قطع روابط کانادا با حکومت هیچ اهمیتی ندارد و از سوی دیگر دولت کانادا را به پیروی از خواست های اسرائیل و ایالات متحده و حتی بریتانیا متهم ساخته اند.
استفان هارپر نخست وزیر کانادا گفت: هیچ یک از ادعاهای حکومت ایران مرا شگفت زده نمی کند – ولی همه دلایل را در مورد تصمیم دولت کانادا هنوز نمی توان افشاء کرد. سخنگوی وزارت خارجه ایران در واکنش به قطع روابط گفته بود: دولت نژاد پرست کانادا در حقیقت دنباله روی سیاست های دیکته شده از جانب اسرائیل و انگلیس می باشد.
ایران: "ستاد ویژه امور کنسولی برای ایرانیان و کانادا برپا می کنیم"
"ایران ستاد ویژه برای ایرانیان کانادا برپا می کند"

*        چند روز پس از قطع مناسبات کانادا با ایران، مقامات وزارت خارجه ایران گفتند که برای رسیدگی به معضلی که پیش آمده یک ستاد ویژه امور کنسولی برپا می سازند.
آگاهان می گویند بسته شدن سفارت کانادا در تهران و سفارتخانه ایران در اوتاوا نه تنها رژیم را در برابر معضل تازه ای قرار می دهد، بلکه برای شهروندان ایرانی نیز دشواری های بیشتری ایجاد می کند.
یک منبع آگاه خبری امروز گفت: شمار زیادی از آقازاده های آخوندهای ارشد در ایران در کانادا تحصیل یا زندگی می کنند و در آن کشور به خرید اموال کلان و سرمایه گذاری های عمده پرداخته اند و شمار زیادی از آنان تابعیت کانادایی نیز گرفته اند – گرچه حکومت ایران تابعیت مضاعف را به رسمیت نمی شناسد. اما در کنار آنان صدها هزار نفر از مردم عادی ایران نیز از رژیم گریخته و برای زندگی آرام تر و داشتن آینده بهتر به کانادا رفته اند.
در این میان، چند تحلیلگر ایرانی امروز در تهران هشدار دادند که اقدام کانادا در قطع روابط، یک ضربه کاری بر حکومت ایران است. دکتر داود هرمیداس باوند تحلیلگر مسائل بین المللی گفت: کاتادا، مراکش نیست. کانادا در ناتو عضویت دارد و از توانایی اقتصادی بسیاری برخوردار است که در سطح جهانی تأثیر جهانی می گذارد و می تواند موجب تند شدن سیاست بین المللی علیه ایران شود.
همزمان یک نماینده عضو مجلس شورای اسلامی، حسن سبحانی نیا به خبرگزاری "مهر" در تهران گفت که انتظار می رود کشورهای غربی بیشتری مناسبات خود را با حکومت اسلامی ایران قطع کنند. سبحانی نیا نام چنین کشورهای احتمالی را ذکر نکرد.
 
اسرائیل به نروژ: شما نیز مانند کانادا قطع رابطه کنید
*        وزیر کشور اسرائیل در دیداری که امروز با سفیر نروژ در اورشلیم داشت از دولت اوسلو خواستار شد که به پیروی از کانادا مناسبات سیاسی خود را با حکومت ایران قطع کند.
الی ییشای که دبیرکل حزب مذهبی "شاس" نیز هست افزوده گفت: جهان باید درک کند که مجهز شدن حکومت ایران به بمب هسته ای، امنیت سراسر جهان را به خطر می اندازد و تنها متوجه یک یا چند کشور نیست.
هشدار فرمانده پلیس دوبی به ایران:
  "شبکه های خرابکاری علیه شما برپا می کنیم"
صاحی خلفان: فرمانده پلیس دوبی همسایه شمالی ایران را تهدید می کند

*        یک مقام امنیتی عربی در دوبی به حکومت ایران هشدار داد که اگر بخواهد شبکه های تروریستی خود در امیرنشین های عربی را فعال کند، آن ها نیز متقابلاً شبکه های خرابکاری در ایران برپا خواهند ساخت.
 ضاحی خلفان فرمانده پلیس دبی با این سخنان افزود: رژیم ایران در امیرنشین های حوزه خلیج فارس شبکه های تخریبی دارد – ولی امیرنشین ها ساکت نخواهند نشست و به اقدام متقابل دست خواهند زد.
ضاحی خلفان یادآوری کرد که در سال 1985 نیز یک شبکه تروریستی حکومت ایران در امارات عربی متحده شناسایی شد که قصد انجام چند توطئه تروریستی داشت.  
برخلاف انتقادهای تهران از روسیه؛
 ایران رسماً از گسترش مناسبات با مسکو حمایت کرد

*        علی لاریجانی رییس مجلس در دیدار با سفیر روسیه در تهران از مناسبات راهبردی بین دوکشور سخن گفت و افزود: مجلس شورای اسلامی از هر اقدامی که موجب گسترش مناسبات اقتصادی، سیاسی و علمی بین دو کشور باشد جانبداری خواهد کرد. لاریجانی خطاب به سفیر روسیه گفت: مناسبات جمهوری اسلامی با دولت مسکو جنبه راهبردی دارد و ضامن حفظ امنیت خاورمیانه است و دو کشور باید در این زمینه همکاری های بیشتری داشته باشند. علیرغم این سخنان، بسیاری از مقامات ارشد حکومت اسلامی در فرصت های مختلف ابراز نگرانی کرده اند که روسیه تنها منافع خود را می جوید و هر گاه ضرورت ایجاب کند از رژیم ایران روی خواهد گرداند. چند تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی بارها گفته اند به دولت مسکو نمی توان اعتماد کرد. دولت روسیه تا کنون در شورای امنیت به سود همه قطعنامه های تحریم علیه رژیم ایران رأی داده است.  
نماینده ایران برای گروه تماس در مورد سوریه وارد مصر شد
"ایران بالاخره به بازی مصر تن در داد"

*        تماس های حکومت ایران با چند کشور عربی و ترکیه برای یافتن راهکاری در مورد سوریه که کمترین زیان را به مصالح رژیم ایران وارد کند، همچنان ادامه دارد. یک هیئت ایرانی برای این منظور امروز وارد قاهره شد. در گزارش های پیشین گفته شده بود که قرار است یک هیئت چهار جانبه برای رسیدگی به بحران سوریه با شرکت نمایندگان ایران، عربستان سعودی، ترکیه و مصر برپا شود – ولی رژیم ایران در چنین ائتلافی احساس انزوا می کند و بیم دارد منافع حکومت زیان بییند.
 روزنامه فراملیتی "الشرق الاوسط" امروز نوشت که حکومت ایران خواستار حضور فرانسه در این همآیش ائتلافی شده است – ولی دولت تهران هنوز به این خبر واکنشی نشان نداده است.
 در نشستی که امروز در قاهره برگزار شد حسین امیر عبداللهیان معاون وزیر خارجه در امور کشورهای عربی و آفریقایی حضور داشت.
در این میان، آقای لخضر براهیمی نماینده سازمان ملل برای قطع خونریزی در سوریه، روز گذشته دوباره تأکید کرد که در حال حاضر قصد ندارد به تهران سفر کند – گر چه به زودی از سوریه دیدن خواهد داشت.
آقای براهیمی به قاهره رفته تا با رییس جمهوری و وزیر خارجه مصر در رابطه با جنگ و خونریزی در سوریه به رایزنی بنشیند. او با دبیرکل جامعه عرب نیز دیدار خواهد داشت.
آقای حسین امیر عبداللهیان پیش از رسیدن امروز به قاهره، در دیداری در تهران با معاون وزیر خارجه چین از جمله گفت: بسیار مهم است که ایران و چین در مورد سوریه همکاری و همآهنگی داشته باشند. در حالی که رژیم بشار اسد تا کنون بیش از 20 هزار نفر ازمردم سوریه را به قتل رسانده، امیر عبداللهیان به مقام چینی گفت: جمهوری اسلامی ایران از اصلاحات پرزیدنت بشار اسد در محور مقاومت (یعنی عملیات تروریستی علیه اسرائیل) قاطعانه حمایت می کند. این مقام ارشد وزارت خارجه ایران ادعا کرد که رژیم اسد به زودی به پیروزی کامل خواهد رسید.
     
شیخ قرائتی: "برای راحتی دانشجو، فضای ازدواج موقت (صیغه) به وجود آید"

  *        و به عنوان آخرین مطلب این مجموعه خبری:  فحشاء و تن فروشی را به دانشگاه های ایران نیز کشاندند و خیال دارند به آن جنبه قانونی بدهند.
رییس ستاد اقامه نماز در ایران محسن قرائتی در حمایت ازاین طرح گفت: فضایی در دانشگاه ایجاد کنید که دانشجو آسان تر بتواند ازدواج موقت راه اندازی کند – و گر نه حرام رخ خواهد داد.
البته توجه دارید که عبارت «ازدواج موقت» را به صیغه اطلاق می کند؛ همان صیغه ای که می تواند از 99 سال تا چند ساعت ادامه داشته باشد – و بسیاری از صیغه ها چند ساعته و یا یک روزه است که هیچ تفاوتی با فحشاء ندارد.
در همین حال، به تلاش برای جدا کردن کلاس های درس دختران و پسران دانشجو ادامه می دهند – مبادا آن ها چشمشان به چشم یکدیگر بیافتد و مرتکب گناه شوند.
از یک سو دختر و پسر دانشجو را از هم جدا می سازند – مبادا خدای ناکرده دستشان به دست یکدیگر بخورد – و همزمان می خواهند بساط  صیغه به راه اندازند که مفهومی جز فحشاء ندارد.

http://radis.org/


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر