Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

۱۳۹۱ اسفند ۱۱, جمعه

سپاه پاس داران ؛ شاهکار مافیای انقلاب اسلامی


سپاه پاس داران ؛ شاهکار مافیای انقلاب اسلامی



تاریخ بشر با روحیه انقلابی و خواسته های پررنگ انقلابی گره خورده و هیچگاه نسل بشر در مقابل زور و یاغیگری گروهها, احزاب, دولتها و حکومتهای فاسد و زور گو ساکت ننشسته و همواره جهت دفع بلایا و مضرات آن در تکاپو بوده و تمامی خواسته های ناروای حکومتها و امثالهم را به چالش طلبیده که انقلاب اسلامی ایران نیز خارج از این قاعده نمیباشد.
انقلاب 57 سرآغاز نوینی برای ملتی بود که با سر دادن شعار آزادی خواهی، نظر جهانیان را به خود جلب کرد؛ انقلابی میلیونی که در تاریخ جهان کمتر انقلاب اینچنینی به چشم می خورد؛ انقلابی که در گامهای نخستینش ساختار سیاسی خود را قوی بنیان کرد که این دور از باورها بود.

این نوع انقلاب بر اثر ظلم و زور سلطنت و فشارهای روانی حکومت پادشاهی پهلوی سبب شد که تحولاتی درایران ایجاد کند. مردم به تنگنا رسیده ای که اوپزسیون های زیادی در وطن داشتند با کمک اوپزسیونهایی ازجمله کوردها، آذری و بلوچ و چند اقلیت دیگر که در ایران زمین به سر می بردند دست در دست هم داده و برای براندازی حکومت پهلوی بانگ آزادیخواهی را سر دادند. این تحولات باعث شد که شخصی همانند  "آیت الله خمینی"و چند تن از روحانیون که از موقعیت استفاده کرده و با پشتیبانی کشورهایی از جمله کشورهای غربی همانند فرانسه و در خاورمیانه هم عراق ، لبنان و ... تائید بر آن زدند که این جمع از روحانیون را همچون مهره ی خود به کار بگیرند و به حرکت موج آسای ملت ایران معنایی سیاسی ببخشند.
خشم ملت در ایران اوج گرفت و حکومت پهلوی برای این که کمترین قتل عام صورت گیرد؛ کشور را به ملت واگذار کرد و آیت الله خمینی با چند تن از روحانیون شکل گیری جمهوری اسلامی را برنامه ریزی کردند.
با روی کار آمدن آیت الله خمینی و نظام جمهوری اسلامی، نهادهای انقلابی متناسب با تحکیم حاکمیت جدید شکل گرفت  که از جمله ی آن نهادها می توان به سپاه پاسدارن اشاره داشت. در این مقاله سعی بر آن است که ماهیت سپاه پاسداران مورد بحث قرار گیرد.
از موسسین سپاه پاسدارن میتوان به «محسن سازگارا sazegara  »X00))اشاره کرد. سازگارا با کناره گیری از سپاه به مدیریت رادیو منصوب شد. در زمان روی کار آمدن دولت محمد علی رجایی در سال 1361 به عنوان رئیس سازمان گسترش صنایع سنگین و نیز به عنوان معاونت سیاسی "محمد علی رجایی" منصوب شد و بعد از مدت کوتاهی از این مقام کناره  گرفت و بطور رسمی از حکومت خارج شد و در آمریکا مشغول به تدریس شد . وی بعد از مدتی از طرف حکومت جمهوری اسلامی دستگیر و روانه  زندان شد . وی دو بار دستگیر و حکم زندان خود را سپری کرد. در زندان اوین به اعتصاب غذا دست زد؛ و توجه محافل سیاسی و سازمان حقوق بشر را معطوف به خود کرد. وی هم اکنون ساکن فرانسه است.
سازگارا در دهکده ی« نوفل لوشاتو»در حومه ی پاریس همراه آیت الله خمینی بود و قبل از ورود به ایران به خمینی می گوید که فکر تاسیس یک ارتش مردمی برای سازماندهی انقلاب را مطرح کند و این طرح  که در «نوفل لوشاتو»به ذهن انقلابیون رسید در مدت زمان کمی آن را برای اولین بار در تهران به اجرا درآوردند.
قبل از این که محسن سازگارا سازمان سپاه را بینان گذاری کند گروه های مسلح موازی دیگری نیز به طور خود جوش برای حفظ انقلاب تشکیل شده بودند؛ این گروه ها تحت عناوین مختلف خود را موظف به پاسداری از انقلاب تازه به ثمر رسیده می دانستند و مشروعیت خود را از فضای انقلابی حاکم می گرفتند ؛ از جمله ی آنها میتوان به گروه های زیر اشاره کرد:
1.                                      گارد انقلاب که در پادگان جمشیدیه مستقر و به سرپرستی عباس آقازمانی و از طرف  آقای «موسی اردبیلی »مورد حمایت قرار می گرفتند.
2.                                      گارد دانشگاه ها به سرپرستی محمد منتظری که  از طرف آقای « مرتضی مطهری» مورد حمایت قرار می گرفت.
3.                                      نیروهای سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی که به سرپرستی محمد بروجردی و از طرف آقای « مرتضی مطهری»  مورد حمایت قرار می گرفت.
در آن اوایل هر کسی خود را حامی و مدافع انقلاب تازه می دانست؛ حتی سازمان مجاهدین خلق هم تشکیلات نظامی خود را سازماندهی و در خیابانهای شهر رژه برگزار می کردند.این وضعیت در اوایل انقلاب جمهوری اسلامی پیچیده بود و در هر شهر و روستایی کمیته های متعددی تشکیل شده بودند، ناگفته نماند این کمیته ها و گروه ها که هر کدام خود را مسئول انقلاب می دانستند اکثریتشان با فلسفه ی اسلام مخالف و هیچ نقطه اشتراکی در آن زمینه نداشتند.
طبق اسناد در آن زمان هر کسی و هر گروهی با محور قرار دادن خود  به عنوان یکی از ارکان پیروزی انقلاب، مشروعیت را برای خود قائل بوده و هر کسی به حراست از انقلاب تازه دم می زد.
جمهوری اسلامی در اوایل انقلاب برای جلوگیری از موفقیت هایی که توسط قدرتهایی همچون مجاهدین خلق ، جمهوری کردها ، آذری ها ,عربها و بلوچ ها بدست آمده فعالیت آنان را نوعی خیانت شمرده  و موفقیت خلق و سازمان ها را نوعی فرصت طلبی می خواند و با گام نهادن به عرصه ی سیاست با نام سپاه پاسداران حضور خودرا علنی و اعلام کرد.  امحا  و نابود کردن اقلیت های ایرانی از اولین اقدامات سپاه پاسداران بود که برای اعلام موجودیت خود و امتحان ملت برنامه هایشان را بر سر خلق کرد و خلق های دیگر به اجرا در آورده و باعث قتل و کشتار مردم بی گناه می گشت.
در آن اوایل مسئولیت تشکیل سپاه پاسداران که توسط محسن سازگارا برنامه ریزی شده و به اجرا در آمد بر اساس لایحه ی شواری انقلاب ، به «ابراهیم یزدی» و «آیت الله لاهوتی » سپرده شد و در ابتدا هدف  تشکیل  سپاه پاسدارن نیز" حفظ انضباط در شهرها و روستاها و جلوگیری از تحریک و توطئه ،جلوگیری از خرابکاری در موسسات دولتی و ملی و جلوگیری از رسوخ عناصر فرصت طلب و ضد انقلابی " ذکر شد.
اقلیتها اکثرا زیر فشار ومورد قتل عام سپاه پاسداران قرار گرفتند از جمله به اقلیت کورد و آذری که بزرگترین قتل عام سپاه پاسداران در این مناطق از کشور بود می توان اشاره کرد. از طرفی می توان به گروه های فرصت طلب اشاره کرد که همگی با سپاه پاسدارن ادغام شدند. اقدامات سپاه پاسدران در آن زمان توسط شخصیتهایی همچون خامنه ای و رفسنجانی برنامه ریزی می شد.
در اوایل انقلاب یعنی سالهای 57 و 58  هـ .ش جواد منصوری بعنوان فرمانده سپاه انتخاب شد و هنوز چیزی نگذشت که عباس آقا زمانی ( ابو شریف) فرماندهی سپاه و فرماندهی عملیاتی را بر عهده گرفت.
ناگفته نماند استقلال سپاه پاسداران از دولت موقت  در فروردین ماه 1358 در شهر قم توسط خمینی اعلام شد  و شخص وی نیز دستور تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را زیر نظر شواری انقلاب  صادر کرد و بدین ترتیب در سال 1358  روز دوم اردیبهشت ماه اعلام موجودیت کرده و اساسنامه ی سپاه پاسدارن توسط محسن سازگارا و لاهوتی در آواخر بهمن ماه 57 هـ .ش نوشته شد.
محسن سازگارا که زمانی از موسسین سپاه بود ؛ هم اکنون در زمره کسانی است که به صف منتقدان پیوسته و از دلایل این جدایی که بدان اشاره داشته این بود که با ورود دوستانش محسن رضایی و محمد باقر ذوالقدر به سپاه آنرا به انحراف و بیراهه کشانده اند . سازگارا دخالت مستقیم آقای هاشمی رفسنجانی و سیاستهای غلطش در دوره ی ریاست جمهوری را ازدلایل دیگر انحرافات سپاه نام برده و به رهبر جمهوری اسلامی ایران آقایخامنه‌ای  اشاره کرد که با فتوای وی باید تمام دستگاه های دولتی به سراغ کسب درآمد بروند. J1)) . یکی از دلایل به بیراهه بردن سپاه پاسداران این بود که سپاه را به عرصه ی سیاست کشاند. 
در ابتدا هدف از تشکیل سپاه پاسداران محافظت از اسلام و مشروعیت انقلابی بود؛ ولی بعدا تشکیل سپاه پاسداران برای حذف مخالفان و هر نوع کودتای مردمی بود و برای یکدست کردن فضا و حاکمیت توسط عده معدودی از انقلابیون چیز دیگری نبود که این طرح با تشکیل سپاه پاسدارن عملی شد.
ظهورانقلاب آیت الله خمینی با فضای حاکم در ایران در آن دوره تضاد ایدولوژیکی شدیدی داشت ؛ به همین خاطر تا مستقر شدن حکومت تازه ی اسلامی , قتل عام های زیادی در سراسر ایران توسط سپاه پاسدارن بر مردم بی گناه عملی می گشت. بعنوان سند می توان به تاریخ 28 مرداد 1358 اشاره کرد  که در آن روزها کشتار مردم کردستان علنی شده و از طرف شخص خمینی اعلام جهاد شد. امروزه اسنادی در مورد  جنایات سپاه پاسدارن در آن دوره قابل دسترسی می باشد. جهاد خمینی و هجوم وحشیانه ی اسلامیان، که با نام سپاه پاسدارن به کردستان حمله ور شدند به کشته و زخمی شدن جمع کثیری انجامید ؛ در آن دوره رهبران کورد برای گفتگو با حکومت اسلا می اعلام آمادگی می  کردند ولی هیچگاه حکومت حاضر به مذاکره نشد و بالعکس, خمینی بود که فرمان کشتار کوردها را صادر کرد و سپاه پاسدارن مقبولیت قانونی برای وجود خود را  با شرکت در سرکوب و کشتارها تائید کرد.
در اوایل انقلاب سپاه پاسدران همچون گارد محافظ انقلاب عمل می کرد ولی با گذشت زمان و تجربه هایی که  از قتل عام   کوردها به دست آورده بودند موجب ایجاد نوعی اقتدار می شد. مجددا سپاه در تیر و مرداد 1359و درجنگ ایران و عراق بر سر آب رودخانه اروند وارد جنگ شد و نقش اول را در آن جنگ ایفا می کرد و این تجربه خوبی بود که سپاه پاسدارن بتواند به ارتشی مدرن تبدیل شود.
سپاه پاسدارن هر بار با بهانه هایی  کوردها را مورد هدف قرار داد ه و بیشترین آسیب در طول جنگ 8 ساله را به مردم کردستان وارد کردند. یکی از نتایج تروریستانه ی حکومت اسلامی و سپاه پاسدارن ترور شخصیت های بزرگ کورد در آن زمان بود.
با توجه به اسناد سالهای 1975 م. برابر با 1353 هـ . ش که به قرارداد الجزیره معروف است کشور ایران و عراق بر سر آب اروند جنگ و جدال داشته و از همه مهمتر مسئله کردها بود. این قرارداد به مخالفت کردها تبدیل شد و تنها مخالفت کردها این بود که آب و خانه و آشیانه یمان را ازما  نگیرید. حکومت اسلامی به  مدد شخصیت هایی همچون خلخالی  جنایت را در مناطق کورد نشین رواج داد و با اعدام و گلوله باران  خلق , روحیه آنها را  ضعیف ساخته  تا قارد نباشد که در مورد مسائل منطقه هیچ دخالتی کرده و مبارزه ای بر ضد حکومت انقلاب و سپاه پاسدارن انجام دهند.
خمینی با مهره چینی های ماهرانه که نمونه بارز آن اعطای مقام حاکم شرعی به خلخالی در منطقه کورد نشین بعنوان حاکم شرع تام الاختیاردست به قصابی تمام و کمال کوردها در خاک خود زده و از هیچ اقدام جنایتکارانه ای دریغ نکرده و با کمال بی شرمی در بازگو کردن خاطرات شرمگینانه خود به آن بالیده بود موجبات نابودی این ملت صلح طلب را به خیال خود فراهم آورده بود.
در زمان جنگ , ملت ایران فریب حرفهای آیت الله خمینی را خوردند. وی در خصوص جنگ گفت: «جنگ برای ما یک نعمت بزرگ الهی است». به هیمن خاطر مردمی که دل صاف و ساده ای داشتند برای دفاع از  خاک خود حاضر شدند که حتی به قیمت جان هم که باشد از انقلاب تازه و وطن دفاع کنند. چون با وعده و وعیدهایی که آیت الله خمینی  داده بود هر کسی خود را مسئول می دانست که برای آزادی , داوطلبانه به سپاه بپیوندد؛ اگر چه حقوق و مزایای خاصی نبود ولی ملت را با شعارها فریب دادند.
 در جنگ عراق و ایران مردم ساده لوحانه خود را قربانی کردند و در آن جنگ چیزی حدود 200 هزار کشته و 500 هزار زخمی بر جای گذاشت (j2).
 سازمان سپاه اینچنین رشد کرد و به قول سازگارا که می گوید پس از فتح خرمشهر سپاه توانست به یک ارتش منظم و کلاسیک تبدیل شود. در طول آن شش سال جنگ , سپاه کاملا خود را بسان ارتشی منظم آرایش داد و توانست همچون یک ارتش کلاسیک تمامی نیروهای سه گانه ی هوایی ، دریایی و زمینی خود را بوجود آورد K1) ). سپاه پاسدارن شاخه ای دیگر را تشکیل داد که به فعالیت های برون مرزی مشغول شد که به نام سپاه قدس، تاثیر و توانایی خود را بر مسائل منطقه ای و جهانی برجای گذاشت و روز به روز به پیشرفت در سازمان خود در کشورهای جهان و کشورهای همجوار در حال نفوذ و به اجرا در آوردن برنامه و کار سازمانی خود متمرکز شد .
نفوذ سپاه در امور حکومتی آنقدر زیاد شد که حتی در آن زمان بعضی از فرماندهان رده بالای ارتش  ایران را به راحتی  به هر شکلی همچون اعدام، زندان، تبعید و فرار از خاک ایران رانده و از صحنه خارج می ساختند.(j3)
نیروهای قدس در زمان جنگ ایران و عراق به عنوان نیروهای مرزی ایجاد شده  و وظیفه ی آنها پاسداری از مرزهای کشور بود.همچنین برای مقابله با صدام حسین فعالیتش را با حمایت از کوردها [۱] آغاز کرد  و بعدها در مقابله با طالبان دامنه  فعالیتش  را با احمدشاه مسعود در جنگ شوروی در افغانستان  گسترش داد. [۶] همچنین گزارشهایی از نیروهای قدس مبنی بر حمایت از جنگجوهای یوگوسلاوی در جنگ بوسنیایی  اسلام گرا در دست است.(k5)
[۷]همچنین این نیرو در قالب فعالیتهای فرهنگی و هنری در خارج از ایران فعالیتهای اطلاعاتی دارد و به ساخت فیلمهای مستند ضد غربی در خارج از ایران می پردازد.
فرمانده سپاه قدس قاسم سلیمانی از نزدیکان علی خامنه‌ای می باشد و نقش پر رنگی در این شاخه از سپاه دارد[۸].
ماموریت اصلی سپاه قدس، سازماندهی، پرورش، تجهیز و سرمایه گذاری بر جنبشهای اسلامی است. .[۹] در ضمن نیروی قدس مسئولیت راهبردی سیاستهای خارجی- نظامی را بر عهده دارد.
به گفته ی فریبرز صارمی ، استاد دانشگاه و پژوهشگر روابط بین الملل مقیم آلمان، سپاه قدس نفوذ بسیار زیادی در عراق، لبنان، سوریه و خاورمیانه دارد. قاسم سلیمانی بعنوان فرمانده ، در صدد مبارزه با [۱۰] عربستان و ترکیه، و جلوگیری از کاهش قدرت شیعه در عراق است. (k5)
شاخه ی دیگر از پیکره ی سپاه پاسدارن، وزارت اطلاعات می باشد که سپاه پاسدارن با توسعه دادن به کار خود لباس شخصی ها را آموزش داد. هدف از این تشکیلات این بود که در سال 1360 هـ .ش مجاهدین خلق، هواداران خود را برای اعتراض و فعالیت مسلحانه با عوامل حکومتی به خیابانها فرستادند و سپاه پاسدارن در پاسخ به اقدامات مسلحانه و اعتراضی مجاهدین، نیروی اطلاعات را بسط داد. لباس شخصی ها که شاخه ای از سازمان سپاه پاسداران بودند این چنین رشد کرد و هر حرکت مشکوکی را گزارش کرده  و با سپاه همکاری مجدانه داشتند که امروزه به این مزدوران، اطلاعاتی گفته می شود و با این شیوه موفق به کشف محل اختفای رهبران مجاهدین در تهران شدند و مجاهدین خلق با از پای در آوردن شماری زیاد و چند تنی از  فرماندهان بزرگ پاسدارن، در آخر مجبور به ترک ایران گشتند. حزب توده هم به همین حالت گرفتار شدند وفعالیت آنان نیز منع گردید.
 وزارت اطلاعات بازیچه دست خامنه ای می با شد.
هاشمی رفسنجانی یکی از شخصهای درجه یک سپاه پاسدارن به حساب می آید.او جزو موسسین سپاه می باشد. این سازمان گامهای بزرگی را برداشت و موفقیت هایی را به دست آورد. یکی از مسائلی که باید به آن پرداخت این است که سهم سپاه پاسدارن در ایران فقط جنگ نیست. جالب توجه است که دستیابی هاشمی رفسنجانی به پست ریاست جمهوری زیاد  به طول نیانجامید ، ایشان که خود سپاهی بودند درب اقتصاد را به روی همرزمان خود گشود و با یک دست شدن حاکمیت، عرصه برای تاخت و تاز سپاه مهیا شد. اگرچه همیشه بر آن بودند که در مورد پروژه های اقتصادی سپاه  , پرده ای  بر آن بکشند اما پروژه های اقتصادی ایران میزان دخالت سپاه در اقتصاد ایران را نشان می دهد و این روند رو به رشد بوده و سیر فزونی داشته.
 "سپاه پاسدارن"در واقع یک شرکت غول پیکر است که نه تنها اقتصاد را قبضه کرده  بلکه انواع اسلحه ها را هم با حکم سرمایه ی کلانش  در اختیار دارد و امروز با داشتن بیش از 812 شرکت ثبت شده در داخل و خارج , تبدیل به یک غول اقتصادی در عرصه های مختلف اقتصادی ایران شده است. البته ناگفته نماند این فعالیت های اقتصادی را در خارج از کشور با نام " قرارگاه خاتم الانبیا "به امضا در می آورد. قرارگاه خاتم الانبیا برنده ی بسیاری از مناقصه های بدون رقیب دولتی شده است و مناقصه های بزرگی همچون احداث تاسیسات هسته ای ایران، ساخت بمب، احداث راه آهن زیر زمینی ، احداث تونل، و احداث خط لوله ی گاز طبیعی را در اختیار گرفت.
دلایل اصلی حضور سپاه بعد از جنگ در فعالیت اقتصادی را می توان نوعی به غارت بردن سرمایه ی مملکت برشمرد که در این میان فقط قشر خاصی از آن سود می برند. تحقیقات نشان می دهد که استفاده از سرمایه های کلان کشور فقط در دست تعداد انگشت شماری از سران حکومت بوده و مردم ایران در فقر تمام به سر می برند. لازم به ذکر است که سپاه مشروعیت خود را از رهبری گرفته و در این مورد بجز رهبری خود را موظف به پاسخ گویی به هیچ نهادی نمی بیند و در صورت وجود هر گونه مانعی در مقابل فعالیت هایش با مشروعیت رهبری تمامی موانع را دور زده و به راه خود که همان احاطه ی کامل بر حاکمیت است اساس کار خود قرار داده و این چنین است که  دیکتاتورهای نظامی, مملکت را به زیر سلطه خود کشیده اند.
سپاهیی دیگر که در ایران در حال حاضر نقش ایفا می کند کسی نیست جز محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری ایران. این شخص در ترور  یکی از رهبران حزب دموکرات کردستان ایران "عبدالرحمان قاسملو" دست  داشت. سخنگوی حزب سبز اتریش  پیتر پلز و سفارت آمریکا محمود احمدی نژاد را به دست داشتن در ترور عبد الرحمان قاسملو متهم می کنند. این موضوع نشان از آن است که محمود احمدی نژاد این عملیات تروریستی را در باب طبع خود انجام نداده است بلکه کاری سازماندهی شده بود که از طریق سازمان سپاه پاسدارن طرح ریزی گشته بود. این نمونه ای از ترور سپاه پاسدارن است که جز آن موارد دیگر وجود دارد؛ از جمله ترور "سعید حجاریان " که  عامل اصلی این ترور هنوز روشن نیست، حوادث خونین دانشگاه یکی دیگر از انواع ترور نیروهای اطلاعاتی و سپاه پاسدارن است.
خیانت وغارت و ترورهای بین المللی
 خیانت دیگر سپاه، همراهی و پاسداری از آخوندهای غارتگر و جنایتکار بوده، که فعالیتشان همردیف و همگام با  حزب نازی آلمان در نگهداری و پشتیبانی از  هیتلر زمان بوده است. به گفته دیگر،سپاه، رژیم کشتارگر آخوندی را تاکنون سرپا نگه داشته، و شاخه قدس آن کارهای تروریستی و جنایت هایی در سطح بین المللی انجام داده، که باید در فردای آزادی ایران پاسخگو باشند.
همان گونه که هیتلر حزب نازی را به رشد و ترقی رسانید تا به سرکوبی مردم آزادیخواه پرداخته، و محافظ و پشتیبان خودش باشند ؛ آیت الله بهشتی نیز پس از سالیانی اقامت در آلمان، در بازگشت خود، خمینی را وادار به بنیان گذاری سپاه پاسدارن کرد. سپاهی که کمترین هویت مردمی و ایرانی ندارد  و دربست نوکر دست به سینه و مزدور روضه خوان مشهدی است. البته در کنار دزدیهای بی حد و حصر چند گله آخوند، همان گونه که گفته شد، سپاه نیز چوب حراجی بر روی میهمانان زده، و به غارتگری و چپاول و تخریب کامل آثار تاریخی و بناهای ایران  زده است. پس از جنگ جهانی دوم و شکست آلمان، حزب نازی مورد کینه و نفرت تک تک مردم قرار گرفت، و سران آن در دادگاه نورنبرگ محکوم به زندان یا اعدام شدند. بنابر این، سرنوشتی بهتر از حزب نازی برای رهبران سپاه پیش بینی نمیشود. هم اکنون سپاهی به عنوان مزدور رژیم، و کلاهبردار و دزد ملت در مغز و اندیشه مردم ایران نقش بسته. مردم  به فردای انتقام گرفتن از سپاهیان می اندیشند. مردم ایران در اندیشه دادگاهی مانند نورنبرک  می باشند تا سپاهیان و ارتشی های خود فروخته و آخوندهای جنایتکار را در آن محاکمه کنند. (k3)
یکی دیگر از مراکزی که سپاه آن را زیر نظرخود در آورده است دستگاه و بخش مخابرات کشور است و هر گونه ارتباطاتی را زیر نظر خود در آورده است و می توان گفت که" شرکت مخابرات ایران " زیر سلطه ی سپاه پاسدارن قرار گرفته است. همچنین سپاه پاسدارن در اقتصاد زیرزمینی ایران دست داشته  و کنترل خود را در فرودگاه ها و مرز های ایران به سود دهی تبدیل کردده است ؛ از سوی دیگر ایران از طریق سپاه پاسدارن، برای فائق آمدن بر مشکلات سیاسی  و اقتصادی خود از تجارت مواد مخدر استفاده می کند. طبق اسناد دولت آذربایجان سپاه را عامل اصلی  دادن محموله های سلاح به گروه های تروریستی می داند و همچنین قاچاق مواد مخدر به اروپا، توسط سپاه پاسدارن محکوم شده است.
البته ناگفته نماند این حمل و نقل مواد مخدر از طریق سپاه به کشورهای غربی، از لحاظ اقتصادی هیچ سودی را برای وی در بر ندارد و تنها محرک اصلی این جنایت  انتشار نوعی پوچگرایی در جامعه ی غرب و تزریقی کردن آن به شدت و از بین بردن جامعه ی غرب است .
سپاه پاسداران کاملا برنامه ریزی شده از تمام اقشار جامعه, انسانهای بی استخوانی می سازد که حتی قارد به حرکت و جنبش نباشند و حتی با به زانو در آوردن ملت خود می داند که دیگر کسی توان کافی فکر کردن را نداشته و در سیاست و حکمرانی آنها خلل ایجاد نکند و هر چیزی به یمن روز مطابق میلشان حرکت می کند و این سیاستی که برای ملت خود لایق می بیند را برای جوامع غربی هم لایق دیده و به شدت بر آن است که استراتژی خود را با حساسیت لازم پیش ببرد و به اهداف  خود برسد.
این نوع دخالت سپاه پاسدارن در منطقه از جمله در کشورهای عراق، سوریه، لیبی، لبنان، افغانستان، بحرین، نیجریه، کویت و... روابط خود با کشورهای آمریکای جنوبی ,همه و همه از رویای تبدیل شدن سپاه پاسدارن به یک قطب جهانی حکایت می کند و تمام گامهای رهبری ایران علی خامنه ای  و شعارهای محمود احمدی نژاد بر آن است که سپاه پاسدران و ایرانی اسلامی را به  قطب جهانی تبدیل کنند.!
... بعد از چند سال، این سپاه و فرزند بلافصل آن، بسیج، در کجا ایستاده اند؟...
اشاره ای به جنایات سپاه پاسدارن و وضعیت زندانیان زن در ایران.
 زندان اوین که بخشی از آن در اختیار سپاه پاسدارن قرار دارد؛ در این بخش هر گونه برخورد و تجاوزی نسبت به مجرم انجام می گیرد و بقول سپاه ما نسبت به انقلاب تعهد داده ایم !!! یعنی تعهد جنایت و تجاوز نسبت به زندانیان مجرم.؟ امروز پسران و دختران ما  سرو کارشان با سپاهیان انقلاب و بسیجیانیست که آنان را لخت می کنند، روی هم می اندازند و می گویند به ماردتان فحش دهید. بعد یکی یکی آنان را می برند و نه یک بار و دو بار و سه بار که 20 بار مورد تجاوز قرار می دهند. ( k0)
امروز جرم هر سپاهی و هر بسیجی، درست همپیمای جرم خامنه ای، فرمانده کل قواست که می داند با فرزندان ما در زندان ها چه می کنند، اما قدرت و قدرت خواهی چشم و گوشش  را  چنان بسته که صدایش در نمی آید جز در دفاع از متجاوز.
... تا می توانیم باید از سپاه و سپاهیانی بگوییم که با دهان های  باز و زیپ های باز، به هتک حرمت مردمان میهن ما برخاسته اند. سپاهی که به قصد دفاع از میهن ما ایران به میدان آمدند و به پاره کردن بکارت دختران ما در زندان ها رسیدند. سپاه , پاسدار جنایت.
از طرفی دیگر آنها را به جایی کشانده اند که قرار است به جای بازپس دهی رای، "حامله" شان کنند.! یافتن پاسخ دشوار نیست؛ چه باید گفت که ماهیت سپاه روشن شود؟ کجایند نیروهای صادق سپاه پاسدارن و بسیج؟ ( k0)
غارتگری، تخریب و ویرانی سپاه پاسدارن تاکنون نقش بزرگی در چپاول، کشور داشته است. از جمله  تصرف عدوانی کارخانجات، زمینها، تجاوز به جنگلبانی، کشتیرانی، در دست گرفتن شیلات، صادرات و واردات ایران، با ورود اشیاء بنجل و سطح پایین از چین و ترکیه و مانند آن موجب ورشکستگی کارخانه ها و کارگاههای صنعتی کشور و بیکار شدن کارگران و متخصصین، و فقر و تهیدستی خانواده ها شده است. (k3)

جنایت های سپاه  پاسدارن در کشورهای همجوار، از جمله سوریه به وضوح دیده میشود. سرتیپ محمد رضا زاهدی , یک واحد ویژه نظامی در سوریه دارد. این واحد که از سالها پیش در سوریه مستقر است در جریان سرکوب مردم معترض این کشور نقش بسیار فعالی داشت. قرارگاه عملیاتی این واحد وظیفه ی حمایت نظامی، اطلاعاتی و لجستیکی از حزب الله لبنان، حماس، جهاد اسلامی فلسطین را بر عهده دارد. فرمانده این واحد بصورت محرمانه و با حکم رهبر جمهوری اسلامی تعیین می شود. با اولین جرقه های اعتراضی در سوریه، سرتیپ پاسدار محمد رضا زاهدی، فرمانده سابق قرارگاه ثارالله که در تهران ماموریت حفظ امنیت پایتخت را بر عهده داشت و در سال 1387به فرماندهی این واحد منصوب شده و به محل اعزام شده بود، از تهران دستور گرفت که مستقیما در عملیات سرکوب معترضان سوریه وارد شود. برای کمک به عملیاتی که وی مامور آن شده بود چند نیروی ویژه ضد شورش که در سرکوب مردم در تهران نقش داشتند به دمشق اعزام شدند. ( k4).سرتیپ زاهدی از فرماندهان ارشد سپاه که پیش تر فرمانده تیپ و لشکر 14 امام حسین اصفهان بوده  در فاصله سالهای 1384 تا 1387 هـ .ش نیز فرمانده نیروی زمینی سپاه را بر عهده داشت.
از دیگر انواع ترور قدسیها، انفجار مقر تفنگداران آمریکایی و فرانسوی در بیروت ( لبنان) در روز 21 اکتبر سال 1983 دو کامیون با مواد منفجره در عملیات دست داشتند که به  حزب‌الله لبنان نسبت داده شد. کشته شدگان در مقر تفنگداران آمریکایی و فرانسوی حدود 286 نفر اعلام شد. در این عملیات حدود 5400 کیلوگرم مواد تی‌ان‌تی  استفاده شده بود. پس از این حوادث نیروهای آمریکایی و فرانسوی لبنان را ترک کرده و سربازان اسرائیلی هم  نیز تا ماه ژوئن 1985، از بخش عمده خاک لبنان [۱۵] خارج شدند. (k5)
بی تردید تاریخ آینده ایران، سپاه پاسدارن را در زمره خیانت کاران و وطن فروشانی می نامد که به جای همت و کوشش در راه مردم و ترقی و تعالی میهمانان، خود را مزدورحکومت  آخوندی نمودند که هیچ هویت و فرهنگ ایرانی ندارند.
دیری نخواهد پایید که در فردای آزادی ایران، فرزندان و خانواده های این پاسداران و ارتشی ها مورد ملامت و سرزنش ملت ایران قرار خواهند گرفت و هر گونه آزادی و تماس با اجتماع از آنان سلب خواهد شد. خود آنان نیز چنانچه تا آن زمان زنده بمانند باید در یک دادگاه مردمی مانند دادگاه نورنبرگ پس از جنگ جهانی دوم پاسخگوی جنایت ها و خیانت های خود باشند. (k3)
با توجه به تحریمهای اخیر که علیه ایران صورت گرفته است به سپاه پاسدران بزرگترین ضربه وارد شده است و با ادامه ی این تحریمها مردم روز به روز با نارضایتی های خود حکومت را از پا در خواهند آورد و موج اعتراضات  به سالهای 56 ، 57 بر خواهد گشت. نارضایتی ها در ایران روز به روز افزوده می شود که حکومت را به هراس آورده و حال سوال اینجاست که آیا اینگونه می خواهید همچون قطب جهانی, ایران و خود را بشناسانید؟ البته با توجه به فشارها و موج جدید دموکراسی بهار عربی گامهای سپاه پاسدران تا حدی پیش روی کرده ولی در نهایت  مجبور خواهد شد که به عقب پس بکشد.

روزنامه نگار آزاد/ فواد محمدی
ایمیل: FUAD MOHAMADI@YAHOO.COM
   «  فواد محه مه دي   » A.F  

01/03/2013

 

http://www.sazegara.net/persian/archives/2006/07/060723_154435.html j1))
http://www.emadbaghi.com/archives/000618.php(j2)
http://news.gooya.com/politics/pdf/iistade-bar-arman.pdf(j3)
(K1 ) http://www.bbc.co.uk/persian/iran/story/2005/09/050920_pm-mv-war-history.shtml
http://ahriman-azadi.blogspot.com/2009/10/blog-post_07.html ( k0)
                               
http://www.sazegara.net/persian/archives/2006/07/060723_154435.html X00))


                                                                                              پایین بچه های ما راـ نه یک بار و دوبار که 20 بار در http://kanoonjb.com ( k4)

http://www.fozoolemahaleh.com (k3)


http://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%86%DB%8C%D8%B1%D9%88%DB%8C_%D9%82%D8%AF%D8%B3_%D8%B3%D9%BE%D8%A7%D9%87_%D9%BE%D8%A7%D8%B3%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D9%86_%D8%A7%D9%86%D9%82%D9%84%D8%A7%D8%A8_%D8%A7%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%DB%8C (k5)دی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر